İşsiz sayısı 3 milyon 26 bin kişi oldu

GİRİŞ TARİHİ: 12.02.2025 GİRİŞ TARİHİ: 10:42 SON GÜNCELLEME: 12.02.2025 10:42
TÜİK tarafından yayımlanan 2024 yılı aralık ayına ait İşgücü İstatistikleri’ne göre, işsiz sayısı bir önceki aya göre 39 bin kişi azalarak 3 milyon 26 bin kişi oldu. İşsizlik oranı ise 0,1 puan düştü ve 8,5 seviyesine geriledi. Eleman.net Kurucu Ortağı Özlem Demirci Duyarlar, 2025 yılı arifesinde işsizlikte görülen bu azalmayı gelecek için olumlu değerlendirerek, Türkiye’nin üretim gücünde boşlukların oluşmaması için nitelikli iş gücünün korunması gerektiğini belirtti.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Türkiye İşgücü İstatistikleri 2024 yılı aralık ayı verileri açıklandı. Hanehalkı İşgücü Araştırması sonuçlarına göre; 15 ve daha yukarı yaştaki kişilerde işsiz sayısı bir önceki aya göre 39 bin kişi azalarak 3 milyon 26 bin kişi oldu. İşsizlik oranı ise 0,1 puan azalarak yüzde 8,5 seviyesine geriledi. İşsizlik oranı erkeklerde yüzde 6,9 iken, kadınlarda yüzde 11,4 olarak kaydedildi.

İstihdam oranı 0,1 puan geriledi

TÜİK verilerine göre istihdam edilenlerin sayısı, 2024 yılı aralık ayında bir önceki kasım ayına göre 54 bin kişi azalarak 32 milyon 718 bin kişiye düştü. İstihdam oranı ise 0,1 puan değer kaybetti ve yüzde 49,5 oldu. Bu oran erkeklerde yüzde 66,9, kadınlarda yüzde 32,4 olarak gerçekleşti.

''Nitelikli iş gücünün korunması gerekiyor''

2024 Aralık ayı TÜİK verilerini değerlendiren Türkiye'nin önde gelen istihdam platformlarından Eleman.net Kurucu Ortağı Özlem Demirci Duyarlar, "2025 yılının arifesinde işsizlikte azalma kaydedilmesi gelecek yıl için olumlu bir manzara ortaya koyuyor. Enflasyonla mücadele sürerken, işsizliğin de stabil seviyelerde olması genel ekonomi açısından pozitif sinyaller veriyor. Tabii 2025 yılında çalışanların alacağı zamlar, olumlu istatistiğin devam edebilmesi için büyük önem taşıyor. İşverenlerin enflasyona karşı çalışanlarının yanında olması, hem işsizlik oranlarının tek hanede kalmasına hem de üretimde boşlukların oluşmamasına fayda sunacaktır. Türkiye bölgesel olarak önemli bir üretici güç konumunda, bunun sürmesi için nitelikli iş gücünün de korunması gerekiyor" diye konuştu.

İşgücüne katılma oranı 0,1 puan düştü

2024 yılı aralık ayında işgücü, kasım ayına göre 94 bin kişi azaldı ve 35 milyon 743 bin kişi olarak güncellendi. İşgücüne katılma oranı ise 0,1 puan düşerek yüzde 54,1'e geriledi. İşgücüne katılma oranı erkeklerde yüzde 71,9, kadınlarda yüzde 36,6 oldu. 2024 Aralık'ta işgücüne dahil olmayanlar, bir önceki aya göre 130 kişi arttı ve 30 bin 381 kişi oldu. Bu artışın 127'si erkeklerden 3'ü kadınlardan oluştu.

Genç nüfusta işsizlik oranı 0,5 puan arttı

15-24 yaş grubunu kapsayan genç nüfusta işsizlik oranı, Aralık 2024'te bir önceki aya göre 0,5 puan artış kaydederek yüzde 16,3 seviyesine çıktı. Bu yaş grubunda işsizlik oranı erkeklerde yüzde 13,1, kadınlarda ise yüzde 22,1 olarak kaydedildi.

Geniş tanımlı işsiz oranı yüzde 28,2

Zamana bağlı eksik istihdam, potansiyel işgücü ve işsizlerden oluşan atıl işgücü oranı, Aralık 2024'te bir önceki aya göre değişim göstermedi ve yüzde 28,2 oranında kaldı. Zamana bağlı eksik istihdam ve işsizlerin bütünleşik oranı yüzde 18,4 iken, işsiz ve potansiyel işgücünün bütünleşik oranı yüzde 19,5 olarak gerçekleşti.

Haftalık çalışma süresi değişmedi

İstihdam edilenlerden referans döneminde işbaşında olanların, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış haftalık ortalama fiili çalışma süresi, 2024 yılı aralık ayında bir önceki aya göre değişmedi ve yine 42,9 saat oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.