Yılsonu finansalları ve değerlemesi ile öne çıkan 32 hisse
İDİL TARAKLI /ABD ve Avrupa borsaları yeni haftaya moralli başlarken, Asya'da daha karışık bir görünüm dikkat çekti. Hafta sonuna doğru ABD Başkanı Trump'ın Meksika ve Kanada'ya uygulanacak gümrük tarifelerinin bu hafta (4 Mart Salı günü) başlayacağını ve Çin'e mevcut durumda yüzde 10 olan gümrük vergilerinin ek yüzde 10 daha artırılacağını açıklaması, küresel piyasalara satış getirdi.
İçerde ise önceki hafta Cuma günü Borsa İstanbul'a gelen satışların ardından piyasalar geçen haftaya da tedirgin başladı. Satışlarda SPK ve İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı'nın inceleme başlattığına dair haber akışının etkili olduğu belirtildi. Analistler, konuya yönelik haber akışlarının trendin belirlenmesinde önemli bir rol oynayacağını ve gelişmelerin yakından izleneceğini söyledi. 12 aylık ortalama BIST-100 endeks hedefinin 14.200 civarında devam ettiğini de kaydeden borsa uzmanları, bunun da yüzde 48'e yakın getiri potansiyeline karşılık geldiğini hatırlattı.
Öte yandan Borsa İstanbul'da aşağı yönlü marjları sınırlı bulan analistler biriktirme amaçlı işlemlerin devam edebileceğini düşünüyor. Genel olarak Borsa İstanbul'da haftanın ilk iki gününde momentum kaybının devam ettiği görüldü. Kısa vadeli periyotta Borsa İstanbul'da yüksek volatilitenin devam edebileceğini öngören borsa uzmanları, endeks üzerindeki baskının yine ağırlıklı olarak kısa vadeli etkileri olan haber akışlarından kaynaklandığının altını çiziyor.
Hafta sonuna doğru ise Borsa İstanbul'da para girişiyle de desteklenen güçlü bir tepki yaşandı. Ancak analistler haber akışına bağlı volatilitenin devam edeceği görüşünü koruyor. Bu hafta gözler PPK ve enflasyon verilerinde olacak. Öte yandan borsada bilançoların son açıklanma tarihi bu hafta bitiyor. (konsolide olmayanlar için 3 Mart, konsolide sonuçlar için son gün 11 Mart) Şimdi borsada şirketlerin 2025'e dair beklentileri ile hisse bazında hareketler bekleyen borsa uzmanları, bu kapsamda yılsonu finansalları ve değerlemesi ile ön plana çıkan 32 hissenin uygun seviyelerde portföylere dahil edilmek üzere takip edilebileceğini söylüyor.
"ENFLASYON VERİLERİ VE PPK TAKİP EDİLECEK"
Bu hafta makro veriler tarafında, yurt içinde (3 Mart Pazartesi) şubat ayı enflasyon verileri, (6 Mart Perşembe) TCMB Para Politikası Kurulu (PPK) faiz kararının takip edileceğini belirten Tacirler Yatırım Araştırma Müdürü Serhan Yenigün, aylık TÜFE'nin yüzde 3.1 olmasını, bu rakamla beraber 12 aylık kümülatif (yıllık) TÜFE'nin de yüzde 42.1'den yüzde 40.2'ye gerilemesini beklediklerini söylüyor. PPK'nın ise politika faizini 250 baz puan indirimle yüzde 45.00'ten yüzde 42.50'e düşüreceğini öngören Yenigün, "Avrupa'da da enflasyon verilerine ek olarak PPK ile aynı günde ECB faiz kararı ve Cuma günü de büyüme verileri açıklanacak. ABD'de ise her ayın ilk Cuma günü olduğu gibi tarım dışı istihdam verileri, işsizlik oranı ve ortalama saatlik kazançlar açıklanacak. Makro veriler dışında Rusya – Ukrayna savaşının sona erme sürecine dair haber akışı, ABD'nin gümrük tarifeleri üzerinden yürüttüğü dış ticaret politikaları, Almanya'da seçimler sonrası koalisyon arayışları, içeride de 4Ç24 finansal sonuçları ile siyaset odaklı gelişmeler izlenecek" diyor.
Bu arada TCMB'nin, 7 Şubat'ta yıl sonu enflasyon tahmin orta noktasını yüzde 21'den yüzde 24'e yükseltmesinin genel olarak piyasa beklentilerine yakınlaşan bir tahmin revizyonu olduğundan önemli bir piyasa etkisi yaratmadığını da kaydeden Yenigün, PPK'dan faiz indirim beklentilerinin de bu revizyondan etkilenmediğini düşünüyor.
"BİLANÇOLAR DENGELİ BİR GÖRÜNÜM SAĞLIYOR"
Şu ana kadar BIST- 00 endeksindeki şirketlerin yaklaşık yüzde 27'sinin, tüm borsa şirketlerinin ise yüzde 18'inin 4Ç24 finansal sonuçlarını açıkladığını da hatırlatan konsolide olmayanlar için 3 Mart, konsolide sonuçlar için son gününü 11 Mart olduğunun altını çiziyor.
Henüz çok az sayıda şirketin 4Ç24 finansalları açıklanmakla beraber, genel olarak açıklananların da sadece yüzde 11'inin belirlediğimiz kriterlere göre yıllık bazda büyümeler elde ederek ön plana çıktığını ifade eden Yenigün, "Beklentilerle kıyaslandığında ise bankalar genel olarak beklentilerin üzerinde net kar rakamları açıklarken, banka dışı şirketlerde ise dengeli bir görünüm var. Bu dönemde beklenti oluşturmanın ve gelen sonuçları karşılaştırmanın temel problemi, enflasyon muhasebesi nedeniyle şirketlerin özellikle de son çeyreğe dair finansal sonuçlarını tahmin etmenin zorlaşmış olması. Buna ek olarak, iki çeyrek üst üste daralan Türkiye ekonomisinin 4. çeyrekte yeniden büyümeye geçmesi hacim bazlı tahminlerin de sapmasına ve ciro ile bunu takiben operasyonel ve net karlılık tahminlerinin bir miktar zorlaştırdı. Buna rağmen, şu ana kadar açıklanan sonuçlar beklentilere göre dengeli bir görünüm sergiliyor" yorumunu yapıyor.
"BEKLENTİLER ÖNEMLİ"
Şu ana kadar açıklanan bilançolar içinde banka ve sigorta şirketlerinin genel olarak öne çıktığını dile getiren , "Buna ek olarak, henüz sonuçları tamamlanan bir sektör yok. Ancak beklentilere göre baktığımızda inşaat, yapı, GYO, perakende ve savunma sektörlerinde de öne çıkan şirketler var. Ulaştırma tarafı ise zayıf sezon nedeniyle 4Ç'de geri planda kalabilir" diyor.
Mart ayında yıl sonu bilançolarının sunacağı performansa ek olarak, öngören Yenigün, örneğin güçlü sonuçlar açıklayan bir şirketin zayıf beklentiler bildirmesi borsa performansını olumsuz etkileyebilir ya da zayıf sonuçlar açıklayan bir şirketin güçlü beklentiler bildirmesi daha fazla yatırımcı ilgisine neden olabilir" yorumunu yapıyor.
Yenigün'ün sene sonuna işaret eden 12 aylık BIST-00 endeks hedefi ise 13.900 seviyesinde. Geçen yılın aksine, bu yılın ilk yarısının zayıf, ikinci yarısının daha güçlü geçeceğini düşünen Yenigün, PPK'dan faiz indirimleri, büyümenin iyileşmesi, CDS'lerdeki gerileme, not artırımları, yabancı ilgisinin devamı gibi gerekçelerle Borsa İstanbul'da yılın devamında olumlu bir seyir bekliyor.
"RAMAZAN İLK ÇEYREKTE KALACAK"
Bu hafta Ramazan ayına gireceğimizi ancak Borsa İstanbul'da Ramazan ayının etkileri üzerine yapılan çalışmaların somut bir sonuç ortaya koymadığını da hatırlatan Yenigün, ancak, bu sene Ramazan ayının tamamıyla 2025'in ilk çeyreği içinde kalacağına dikkat çekiyor.
Bu nedenle özellikle perakende şirketlerinin ilk çeyrek sonuçlarına kısmi bir desteği olabileceğini belirten Yenigün, "Bunun da ikinci çeyrekte dengelenebileceğini ve yıllık bazda anlamlı bir Ramazan etkisi görmeyeceğimizi düşünüyoruz. Borsa İstanbul ise ilk çeyrek sonuçlarını Nisan – Mayıs döneminde fiyatlayabilir" diyor.
Yenigün, yılsonu finansalları ve değerlemesi ile Garanti BBVA, Yapı Kredi, TSKB, İş Bankası, Coca Cola İçecek, Anadolu Efes Biracılık, Şişe Cam, Arçelik, Kardemir, Enerjisa Enerji, Aksa Enerji, Emlak Konut GYO, Ülker, Türk Hava Yolları, Tav Havalimanları, Sabancı Holding, Koç Holding, Turkcell, Türk Telekom, Enka İnşaat, Alarko Holding, Tofaş Otomobil, Ford Otosan, Otokar, Migros, BİM Birleşik Mağazalar, Teknosa, Petkim, Tüpraş, MLP Sağlık Hizmetleri, Anadolu Sigorta ve Mavi Giyim hisselerinin ön plana çıkacağını ve uygun seviyelerde portföylere dahil edilmek üzere takip edilebileceğini söylüyor.
"TAT GIDA'DA TAVSİYEMİZ 'TUT'"
Halk Yatırım araştırma departmanı yetkilileri Tat Gıda için hedef fiyatını 17.45 TL'den 14.3 TL'ye düşürdüğünü ve tavsiyesini 'tut' olarak koruduğunu açıkladı.
Tat Gıda'nın, net finansal giderlerinin geçen yıl aynı dönemdeki 323.5 milyon TL seviyesinden, 4Ç24'te 200.1 milyon TL'ye gerilediğini belirten Halk Yatırım araştırma departmanı yetkilileri, bu çeyrekte 385 milyon TL seviyesinde kaydedilen net parasal pozisyon kazancının desteğinde (30.7 milyon TL seviyesinde bulunan net kar beklentimizden daha yüksek) 174 milyon TL net kar bildirdi. Şirketin geçen yıl aynı dönemde 419 milyon TL net zarar açıkladığını da hatırlatan Halk Yatırım araştırma departmanı yetkilileri, şirket finansallarına yönelik şu değerlemeyi yaptı:
"Şirket 2024'ü 405.4 milyon TL net zarar ile tamamlamış oldu. TMS 29 uygulaması kapsamında endeksleme etkisi sonucu 4Ç24'te 385 milyon TL parasal kazanç kaydedilirken, geçen yıl aynı dönemde 47 milyon TL net parasal kayıp bildirilmişti. Öte yandan, yıllık bazda yüzde 26.5 düşüş ile bir önceki çeyreğe göre ise 3.2 milyar TL net borç açıkladı. 4Ç24'te Tat Gıda'nın satış gelirleri özellikle yurt içi pazardaki talep kaynaklı düşüş nedeniyle yıllık bazda yüzde 28.7 gerileyerek 1.30 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Söz konusu rakam beklentimiz olan 1.58 milyar TL'nin altında, 2024 yılı satış gelirleri yıllık bazda yüzde 23.7 düşüşle 6.33 milyar TL seviyesinde bildirildi. Yurt dışı pazarlarda Çin'deki domates arzı artışı dolayısıyla 2024 yılı başından bu yana süregelen fiyat baskısı artarak devam ederken; hammadde alıcıları acil durum stoklarından üretim yaparak, daha düşük maliyetli spot alımları tercih etti. Yurt içi satış geliri tarafında görülen gerilemede ise satın alma gücündeki gerilemenin tüketicilerin fiyat hassasiyetini artırdığı ve talebi fiyat odaklı kampanyalara ve market markalarına yönlendirmesi kaynaklı olduğunu söyleyebiliriz."
"ENERJİSA'DA HEDEF FİYATIMIZI 89 TL'YE YÜKSELTTİK"
Alnus Yatırım araştırma departmanı yetkilileri, Enerjisa Enerji hisselerinde 73 TL olan hedef fiyatını 89 TL'ye revize ederken, hisse için tavsiyesini de 'tut' seviyesinden 'al' seviyesine yükselttiğini açıkladı.
Enerjisa'nın 2024 yılı finansal sonuçlarına göre, şirketin gelirlerinin geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21.74 düşüşle 190.58 milyar TL seviyesinde gerçekleştiğini belirten Alnus Yatırım araştırma departmanı yetkilileri,
"Ancak satışların maliyetindeki yüzde 28.44'lük düşüş, brüt kârın yüzde 15.80 artarak 42.72 milyar TL'ye ulaşmasını sağladı" dedi.
Faaliyet giderlerindeki sınırlı düşüş ve esas faaliyet gelirlerindeki artışla birlikte, şirketin esas faaliyet kârının yıllık yüzde 28.33 artışla 27.60 milyar TL'ye yükseldiğine de dikkat çeken Alnus Yatırım araştırma departmanı yetkilileri, şirketin finansallarına yönelik şu değerlemeyi yaptı: "FAVÖK ise yıllık yüzde 24.53'lük artışla 31.25 milyar TL seviyesine çıktı. Ancak şirketin net finansman giderleri yüzde 85.13 oranında artarak 9.32 milyar TL'ye yükseldi. Buna ek olarak 7.59 milyar TL'lik vergi gideri ve TMS 29 etkisiyle oluşan 4.59 milyar TL'lik parasal kayıp nedeniyle Enerjisa, 4.85 milyar TL net zarar açıkladı. Bu durum, net kâr marjının yüzde 2.68'den %-2,55 seviyesine gerilemesine neden oldu. Şirketin perakende satış hasılatındaki 46.80 milyar TL'lik düşüş, toplam gelirlerdeki gerilemenin ana nedeni oldu. Özellikle "Düzenlemeye Tabi Müşterilere Satış Hasılatı" kaleminde yüzde 47.12'lik bir azalma kaydedildi.
Öte yandan 13.1 milyar TL seviyesine ulaşan altyapı yatırımları ile şirketin düzenlemeye tabi varlık tabanı yıllık yüzde 72 oranında büyüdü. Serbest nakit akışı da 2023 yıl sonundaki -12.90 milyar TL seviyesinden -10,54 milyar TL seviyesine toparlandı. Şirket yönetimi de baz alınan net kârın yüzde 80'ine denk gelecek şekilde hisse başına 2.87 TL temettü dağıtımı önerdi."
Serhan YENİGÜN / Tacirler Yatırım Araştırma Müdürü
"Koç Holding hisseleri uzun vadeli portföylerde tercih edilebilir"
KOÇ HOLDİNG: Koç Holding, 2024 yılı son çeyrek için 821 milyon TL zarar beklentilerine karşın 3.33 milyar TL net kar açıkladı. Bununla beraber 2023'te 108 milyar TL net kar açıklayan şirket 2024'ün tamamı için 1.3 milyar TL net kar bildirdi. Bu durumun ana nedeni üç çeyrek boyunca negatif olan net parasal gelirlerin son çeyrekte pozitif olması. Ek olarak enerji ve otomotiv segmentinin holdingin karlılığına katkı sağladığını, bankalara enflasyon muhasebesi uygulanmasa da holding bilançosunda konsolide edilirken finans segmenti etkisinin enflasyon etkileri nedeniyle negatif olduğunu görüyoruz. Koç Holding'in net nakit pozisyonu ise 911 milyon dolar. Şirketin enerji, otomotiv, bankacılık gibi önemli iştirak şirketleri genel olarak değerleme veya finansal performans açısından cazip. Ek olarak BIST -100 endeksinin genel olarak yüksek potansiyel sunduğu bu dönemde holding hisselerini tek varlık ile borsa genelinde bir yatırım alternatifi olarak değerlendiriyorum. Net aktif değerine göre makul bir iskonto ile işlem gören Koç Holding hisselerinin uzun vadeli portföylerde tercih edilebileceğini düşünüyorum. Şirket hisseleri için 12 aylık hedef fiyatım 240 TL ile yüzde 60 gibi oldukça cazip bir getiri potansiyeli sunuyor.
İŞ BANKASI: Banka 4Ç24 de piyasa beklentilerinin oldukça üzerinde (piyasa beklentisi 7.5 milyar TL) 10.8 milyar TL net kar açıkladı. (çeyreksel bazda yüzde 96 artış, yıllık bazda yüzde 46 azalış). Gerçekleşen sapmada, net karı baskılayabilecek olan karşılıkların ve faaliyet giderlerinin beklentilerin altında kalması etkili oldu. Bankanın marjlarındaki iyileşmenin ve 2025'e yönelik beklentilerin de (yüzde 35'e yakın kredi büyümesi, swap dahil 450 baz puan net faiz marjında artış, ücret & komisyonlarda yaklaşık yüzde 50 büyüme, yüzde 30'a yakın özkaynak karlılığı vb.) genellikle olumlu tarafta olduğunu belirtelim. PPK'dan beklenen faiz indirimleri, GSYH büyümesinde ivme kazanımı ve CDS primlerindeki gerilemenin banka hisselerini desteklemeye devam edeceğini düşünüyoruz. İş Bankası hisseleri için 12 aylık hedef fiyatım 19.80 TL ile yüzde 30 getiri potansiyeline işaret ediyor.
ÜLKER: Önceki dönem finansal performansı zayıf olsa da, Ülker'in 4Ç'de özellikle çeyreksel bazda çok belirgin bir karlılık büyümesi elde etmesi bekleniyor. Ek olarak son üç ayda dolar bazında yüzde 35'e yakın gerileyen kakao fiyatları da Ülker için destekleyici. 2024 ortalarında gördüğü zirvesine göre yüzde 40'a yakın gerileyen ve bu dönemde endekse görece yüzde 31 negatif ayrışan Ülker hisselerinde, geride bırakılmasını beklediğimiz zayıf finansal performansın fazlasıyla fiyatlandığını düşünüyoruz. Şirket hisseleri için 12 aylık hedef fiyatımız güncelleniyor. Ön değerleme çalışmamız 12 aylık vadede 170 TL ve üzeri hedef fiyatlar ile yüzde 55 üzeri getiri potansiyellerine işaret ediyor.
Halkbank'ın aktif büyüklüğü 3 trilyon TL
Halkbank, 2024'ün son çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. 2024 yıl sonunda aktif büyüklüğünü 2023 yıl sonuna göre yüzde 37 artışla 3 trilyon TL seviyesine ulaştırdığını belirten Halkbank, bu dönemde toplam kredi büyüklüğünün ise yüzde 21 artışla 2.3 trilyon TL'ye yükseldiğine dikkat çekti.
Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan, "Projelerimizi güçlendirirken; ihracatımıza ivme katacak iş birlikleri, sürdürülebilirlik ve girişimcilik odaklı çalışmalarla dolu bir yılı geride bıraktık. Yeni ürün ve hizmetlerimizle KOBİ ve esnafımıza yönelik desteklerimizi daha da güçlendirdik" dedi.
Küresel ekonomide para politikaları ve jeopolitik gelişmelerin belirleyici olduğu dalgalı bir yılın; ülkemizde ekonomik dayanıklılığın arttığı, makro finansal istikrarın güçlendiği ve dış kırılganlıkların azaldığı bir süreçle geride bırakıldığını ifade eden Arslan, "Bu dönemde, dezenflasyon süreci devam ederken; Kur Korumalı Mevduat (KKM) bakiyesinin azalma eğilimi güçlenmiş, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) rezervleri rekor seviyelere ulaşmış, kredi risk primimizin (CDS) Şubat 2020'den bu yana ilk kez 250 baz puanın altına gerilemiş ve bu süreçte ihracatımız da 2023 yıl sonuna göre yüzde 2.4 artışla 262 milyar dolara ulaşmıştır. 2024 yılında cari açık beklentilerin üzerinde iyileşmiş ve dış finansman ihtiyacındaki azalış ülkemiz ekonomisindeki yeniden dengelenme sürecini desteklemiştir. Bu başarıların temelinde ise ekonomi yönetimimiz tarafından Orta Vadeli Program (OVP) ve 12. Kalkınma Planı çerçevesinde atılan başarılı adımlar büyük rol oynamaktadır. Halkbank olarak; ülkemizin finansal istikrarının korunması, yatırım ortamının iyileştirilmesi ve büyümenin kapsayıcı bir şekilde sürdürülebilmesi için çalışmalarımıza ve desteklerimize 2025 yılında da devam edeceğiz" bilgisini verdi. Halkbank'ın, girişimcilik ekosistemini güçlendirme vizyonu doğrultusunda gerçekleştirdiği çalışmaları ve destekleri paylaşan Arslan, "Kadın Girişimci Kredi Destek Paketi ile 2021'den bugüne yaklaşık 250 bin kadın girişimciye toplamda 82 milyar TL finansman desteği sağladık. Kadın girişimcilerin kullandığı kredilerin yaklaşık yüzde 40'ını tek başımıza sağlayarak bu alandaki liderliğimizi sürdürmekteyiz" açıklamasında bulundu.
Dijital bankacılık alanındaki çalışmalarına kişiselleştirilmiş hizmetler ve yenilikçi çözümler ile devam ettiklerini belirten Arslan, yaz aylarında faaliyete geçmesini planladıkları ve faizsiz finans prensiplerine uygun hizmet verecek olan Halk Dijital Katılım Bankası A.Ş. ile düşük operasyonel maliyetler sunarken, çevre dostu bir finansal modelle ekonomik verimliliği artırmayı hedeflediklerinin altını çizdi. Arslan, Orta Vadeli Ekonomi Programı ile uyumlu, yenilikçiliği teşvik eden, kaynakları en verimli şekilde yöneten ve sürdürülebilir finansman modelleriyle ekonomiye güç veren çözümler üretmeyi sürdüreceklerini de sözlerine ekledi.
Kiler Holding çatısı altında yoluna devam edecek
Kiler Holding tarafından satın alınan Türkiye'nin en eski sigorta şirketi Generali Sigorta, "Referans Sigorta" ismiyle yola devam edeceğini ve sektörün "Referans Noktası" olmak için harekete geçtiğini açıkladı.
Referans Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, "Generali Sigorta'nın 162 yıllık mirasını devralarak vatandaşlarımızın güvenle başvuracağı bir marka oluşturuyoruz. Referans Sigorta, güvenin yeni adı olarak sektörde fark yaratacak" dedi.
Ümit Kiler, Generali Sigorta'nın Kiler Holding bünyesine katılmasının, finans sektöründeki büyüme hedeflerinin bir parçası olduğunu belirterek, "Köklerimize ve değerlerimize sahip çıkarak faaliyet gösterdiğimiz her sektörde öncü olmayı başardık. Sigortacılık sektöründe de aynı azim ve kararlılıkla ilerleyeceğiz" açıklamasını yaptı. Generali Sigorta'nın Türkiye'de öncü ve iddialı projelere imza atan Kiler Holding tarafından devralınmasının ardından, güçlü bir ekiple yeni bir başarı hikâyesi yazmak için buradayım diyen ise "1994 yılından bu yana Türkiye'nin önde gelen yerli ve milli yatırım gruplarından biri olarak; gayrimenkul, sanayi, enerji ve turizm gibi pek çok sektördeki başarılı yatırımlarıyla tanınan Kiler Holding çatısı altında 'güvenin yeni adı' olarak sektörde kendimize önemli bir yer edineceğimizden hiçbir şüphemiz yok. Kiler Holding bulunduğu her sektörde öncü olmuş bir şirket. 'Referans Sigorta' ile de sektörün 'Referans' noktası olacağız ve bunu kısa sürede yapacağımızı hep birlikte göreceğiz" şeklinde konuştu.
Karahançer sigortacılığın yalnızca bir poliçe sunmak değil; aynı zamanda güven vermek ve belirsizliklere karşı bir koruma kalkanı sağlamak olduğunu vurgulayarak sözlerine şöyle devam etti "Generali Sigorta'nın köklü geçmişinden aldığımız güç ve Kiler Holding'in vizyoner yaklaşımıyla 'Referans Sigorta' olarak sektörün güven ve çözüm merkezi olarak "Referans Noktası" olmayı hedefliyoruz. Acente odaklı iş modeli ve dijitalleşme yatırımlarıyla daha erişilebilir ve müşteri odaklı bir yapı kuracağız. Hedefimiz üç yıl içinde Türkiye'nin en büyük 10 sigorta şirketi arasında yer almak ve sektörde koşulları belirleyen bir marka olmak. Birkaç ay içinde tüm branşlarda iddialı bir oyuncu olacağız. Referans Sigorta'nın öncelikli hedefleri arasında; acente sayısını artırmak, tüm dağıtım kanallarında aktif rol almak ve müşterilere kişiselleştirilmiş çözümler sunmak. Türkiye'nin en büyük sigorta şirketlerinden biri olmak istiyorsak da dağıtım kanallarının sattığı bütün poliçelerde var olmak gibi bir zorunluluğumuz da bulunuyor. Öncelikle trafik sigortası için ruhsat başvurumuzu yaptık. Mart, Nisan ayı gibi bütün branşlarda iddialı, bütün dağıtım kanalları ile çalışabilen bir sigorta şirketi olacağız. Dağıtım kanalı olarak bankalar ile de çalışma hedefimiz var. Yine acente sayımızı da artıracağız. Türkiye'nin en doğusundan en batısına her yerde olacağız."
"Yatırım odaklı dijital bankacılık deneyimini de farklılaştırıyoruz"
Burgan Bank'ın dijital bankacılık markası ON, 2025 yılı sonuna kadar 2 milyon müşteri hedefliyor. Yatırım ürün yelpazesini de genişleterek; ON FX, hisse senedi, VIOP, fon ve ON ROBO ile yatırım odaklı dijital bankacılık deneyimini de farklılaştırıyor. Yenilikçi iş modellerini destekleyen, finansal teknolojilerle entegre bir vizyonla hareket ettiklerini söyleyen Burgan Bank ON Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Halil Özcan, yakın zamanda hayata geçirmeyi planladıkları Girişim Sermayesi Yatırım Fonu ile teknoloji girişimlerinin sadece müşterisi olmanın ötesine geçerek, onlarla daha organik bağlar kurma fırsatını yakalayacaklarının altını çizdi.
ON Dijital Bankacılık'ın üç yıl gibi kısa bir sürede 1 milyon müşteriyi aşarak Türkiye'nin en hızlı büyüyen dijital bankacılık platformlarından biri olduğuna dikkat çeken Özcan, yıl sonuna kadar bu rakamı 2 milyona çıkarmayı, 5 yıl içinde ise 5 milyon müşteriye ulaşmayı planladıklarını söyledi. Özcan sözlerine şöyle devam etti: ''Türkiye Bankalar Birliği'nin Ocak 2025 Uzaktan Müşteri Edinimi Raporu'na göre, sektörde artık her iki yeni müşteriden biri bankacılık hizmetlerine uzaktan erişiyor. ON Dijital Bankacılık olarak biz de 2024 yılında uzaktan müşteri ediniminde sektör ortalamasının 3.7 katı büyüdük."
Yenilenen uygulamada yatırım odaklı dijital bankacılık deneyimini de farklılaştırdıklarını dile getiren Özcan, "Yatırım iştahı yüksek, genç bir hedef kitlemiz var. Dijital bankalarını sadece günlük bankacılık işlemlerinde değil, yatırım işlemlerinde de kullanmak istediklerini biliyoruz. Biz de onların ihtiyaçlarını dikkate alarak Burgan Bank Özel Bankacılık'ın yatırım alanındaki deneyimlerinin verdiği güçle yatırım ürün yelpazemizi genişlettik. ile yatırım odaklı dijital bankacılık deneyimini de farklılaştırıyoruz" açıklamasını yaptı.
Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç;
"Başarılarla dolu bir yılı geride bıraktık"
Turkcell, 2024 yılına ilişkin finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç şirketin sürdürülebilir büyümesini devam ettirdiğini belirterek "30. kuruluş yıldönümümüzü kutladığımız bu özel yılda Turkcell Grubu'nun toplam gelirleri yıllık bazda yüzde 7.8 büyüyerek 166.7 milyar TL'ye, net kârı ise 23.5 milyar TL'ye ulaştı. Şirketimizin FAVÖK marjı yüzde 41.9 oldu. Türkiye'nin Turkcell'i olarak geçtiğimiz yıl işimize, ülkemize ve insanımıza yaptığımız toplam yatırım 54.8 milyar TL olurken, yatırımcılarımıza toplam 6.3 milyar TL kâr payı dağıtımını da gerçekleştirdik" dedi. Turkcell'in başarılarla dolu bir yılı geride bıraktığını vurgulayan Koç, şu mesajları verdi: "Küresel ekonomideki dalgalanmalar ve belirsizliklere rağmen müşteri odaklı yaklaşımımız ve stratejik aksiyonlarımız sayesinde güçlü bir performans sergiledik. Varlıklarımızdan değer oluşturma odağı çerçevesinde Ukrayna'daki şirketlerimizin satışını tamamlayarak jeopolitik risklerimizi azalttık ve nakit pozisyonumuzu daha da güçlendirdik. Önümüzdeki yıl da stratejik hamlelerle tüm paydaşlarımız için yine sürdürülebilir bir değer ortaya koymayı hedefliyoruz."
Mobil segmentin lideri olarak uzun vadeli ve sürdürülebilir büyümeye öncelik verdiklerini belirten Koç, "Turkcell olarak izlediğimiz strateji ile ARPU artışı ve abone bazını büyütme dengesini sağlıklı bir şekilde yönettik. Toplam abone bazımız yıllık 578 bin artışla 43.1 milyon oldu. Mobil faturalı abone bazımız ise son 15 yılın rekoruyla 1.9 milyon büyüyerek 29.1 milyonu aştı. Faturalı abone oranı yıllık bazda 5 puan yükselerek yüzde 76 seviyesine ulaştı. Faturalı abone bazındaki genişleme sayesinde, Mobil ARPU yüzde 10.4 artış gösterdi" dedi.
Koç şöyle devam etti: "Yaptığımız fiber yatırımlarını aboneye dönüştürme konusunda ise oldukça başarılı bir yıl geçirdik. Sabit genişbant segmentinde, uçtan uca fiber hizmetimizi daha fazla aboneye ulaştırma hedefimizi sürdürdük. Bu kapsamda, Turkcell fiber abone bazımız 2024 yılında 168 bin artarak 2.5 milyona ulaştı. Fiber segmentinde abone dönüşüm oranı yıllık bazda 1.7 puan artış göstererek yüzde 42.7 seviyesine ulaştı. Bir kez daha belirtmek isterim ki; Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun fiber altyapıda imtiyaz sözleşmesi için yaptığı çağrıyı memnuniyetle karşıladık. Bu çağrıyı ve rekabet koşullarını gözeterek yapılacak ihaleye katılmayı bir görev olarak kabul ediyoruz. Türkiye'nin Turkcell'i olarak mobil iletişimde verdiğimiz dünya standartlarındaki hizmeti, fiber altyapı alanında da ülkemize sunmaya ve bu milli sorumluluğu üstlenmeye hazırız".
Akbank'tan 315 milyon dolarlık teknoloji yatırımı
Böylece bankanın son 5 yılda bu alana yaptığı toplam yatırımın 1 milyar doları aşacağını kaydeden Gökçay "Bugün Akbank Teknoloji olarak küresel ve yerel trendler ışığında, müşteri ihtiyaçları doğrultusunda yenilikçi finansal çözümler geliştiriyor, çalışmalarımızı çevik, inovatif ve üretken olma misyonuyla sürdürüyoruz. 2.500 teknoloji profesyonelimiz, 240'tan fazla çevik takımımız ve güçlü mühendislik kaslarımızla, bankacılığın geleceğini şekillendiriyoruz. Son 2 yılda bu kapsamda müşterilerimize sunduğumuz çözümleri yüzde 60 oranında artırırken, proje tamamlama hızımızı ise yüzde 25 iyileştirdik" dedi.
Geleceğin bankacılığı yapay zekâ, servis bankacılığı gibi yenilikçi teknolojilerle şekillenirken, bu çözümlerin ise bulut tabanlı platformlar üzerine inşa edilebileceğine dikkat çeken Gökçay "Bizde Akbank Teknoloji olarak bu dönüşümün merkezinde yer alıyoruz. Bu dönüşüm aynı zamanda sektörümüzde ilk uygulamalardan biri" açıklamasını yaptı.
Gökçay, bankanın, 2021'den bu yana dijital müşteri sayısını yüzde 89'luk bir artışla 12.5 milyona yükselttiğini de hatırlatarak sözlerine şöyle devam etti "Bu gelişimde önemli bir rol oynayan Akbank Mobil ise ayda 700 milyon etkileşimle müşterilerin dijital bankacılık deneyiminde yanlarında yer almaya devam ediyor. Öte yandan yapay zekâ çözümlerimizi kredi süreçlerinden operasyonel verimliliğe, güvenlikten kişiselleştirilmiş müşteri deneyimine kadar geniş bir yelpazede kullanıyoruz. Ayrıca üretken yapay zekâ ile geliştirdiğimiz Akbank' lı Asistan, çalışma arkadaşlarımıza hız ve verimlilik kazandırmaya devam ediyor. Akbank'lıların kendi ihtiyaçlarına göre özelleştirebilecekleri ve özel asistanlarını yaratabilecekleri, tüm verileri güvence altına alan modüler çözüm ortamları da geliştiriyoruz. Büyük dil modelimiz ise 65 milyar token ile eğitilmiş, Türkçe ve bankacılık alanında uzmanlaşmış bir doğal dil işleme kabiliyeti sunuyor."
Yataş Grup yaklaşık 600 milyon TL yatırım planlıyor
2025'te Yataş Grup, uyku ürünlerine odaklanan markası Yataş Bedding'le deneyimsel mağazacılık alanında büyüyecek. Uyku öncesi hazırlığından uyuma ve uyanma sonrasına kadar tüm uyku yolculuğunu kapsayan mağaza konsepti yurt içi ve yurt dışında mevcut 36 mağazayla hizmet veren grup, açılış süreci devam eden 40 yeni konsept mağaza ile de deneyimsel mağazacılık alanında büyümeyi hedefliyor. Global pazarlarda ise 34 mağaza ve 46 corner mağaza ile toplam 80 satış noktasında yer alan şirket, 2025 yılında yurt dışında Yataş Bedding markasıyla 25 satış noktası daha açmayı planlıyor.
Enza Home, Yataş Bedding, Divanev ve Puffy markalarıyla yurt içinde ve yurt dışında toplamda 2 bine yakın satış noktasıyla hizmet veren Yataş Grup, tüm markalarıyla bu yıl 150 yeni mağaza açmayı hedefliyor. Şirket, ihracat pazarlarına yönelik çalışmalar kapsamında Orta Avrupa, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Rusya ve Orta Doğu ülkeleri başta olmak üzere 46'yı aşkın ülkeye ürün satıyor.
Yeni konseptleriyle dünyada tüm uyku ürünlerini bu kadar çeşitlilikle aynı çatı altında toplayan tek marka olarak öne çıktıklarını söyleyen Yataş Bedding Pazarlama Direktörü Selmin Gündoğdu "Müşteri deneyimi olarak sunduğumuz Smartmatch uygulaması ile müşterilerimiz ihtiyacı olan en doğru yatağı kolayca bulabiliyor" dedi.
Uyku ürünleri markası olma hedefi doğrultusunda sosyal sorumluluk projelerin de de yer aldıklarını belirten Gündoğdu, Yataş Bedding'in, El Bebek Gül Bebek Derneği'yle 2022 yılında başlayan Uykunun Mucizesi ile Büyüyen Mini Kahramanlar projesi kapsamında bugüne kadar Kahramanmaraş, Malatya, Adıyaman ve Diyarbakır'da yenilenen anne-bebek uyum odalarının ardından en son geçen hafta Trabzon Kanuni Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nin anne-bebek uyum odasını da yenilendiğini söyledi.
Bugüne kadar yeniledikleri uyum odalarıyla 6 bin'den fazla anne ve bebeğin yanında olduklarını dile getiren Gündoğdu, yenidoğan yoğun bakım ünitelerine sağladıkları nest ve kuvöz örtüsü ile bebeklerin sağlıkla büyümelerine katkıda bulunmaya devam ettiklerini belirtti.
BORSA ŞİRKETLERİNDE NELER OLDU?
ATP BİLGİSAYARA: ATP Bilgisayar , 4Ç24 finansal tablolarını 4 Mart tarihinde açıklayacağını duyurdu.
GOODYEAR: Şirket, 4Ç24 finansal sonuçlarında 329 milyon TL net zarar açıkladı. Geçen yılın aynı döneminde 781 milyon TL, bir önceki çeyrekte ise 366 milyon TL net zarar elde edilmişti.
GALATA WİND: Galatawind, 4Ç24 finansal sonuçlarında 191 milyon TL net kar açıkladı. Açıklanan net kar, bir önceki çeyreğe göre yüzde18 artarken, bir önceki yılın aynı dönemine göre ise yüzde 54 daraldı.
LOGO YAZILIM: Logo Yazılım, 4Ç24 finansal sonuçlarında 14 milyon TL net kar açıkladı.
PANELSAN: Panelsan, 4Ç24 finansal sonuçlarında 2 milyon TL net kar açıkladı.
ŞİŞECAM: Şişecam, 4Ç24 finansal sonuçlarında piyasa beklentisinin altında (piyasa beklentisi 358 milyon TL kar) 1.53 milyar TL zarar açıkladı.
THY: Türk Hava Yolları, 4Ç24 finansal sonuçlarında 24.5 milyar TL net kar (piyasa beklentisinin hafif üzerinde) açıkladı. Bu dönemde şirketin cirosu beklentilere paralel gerçekleşirken, FAVÖK yaratımı ise beklentilerin yüzde 18 altında gerçekleşti.
BANVİT: Şirket, 4Ç24 finansal sonuçlarında 47 milyon TL net kar açıkladı, 2024 yılında net kar rakamı geçen seneye oranla yüzde 162 yükselerek 3.6 milyar TL oldu.
MLP SAĞLIK: MLP Sağlık, 4Ç24 finansal sonuçlarını 6 Mart tarihinde açıklayacağını duyurdu.
NUH ÇİMENTO: Şirket, 4Ç24 finansal sonuçlarında 805 milyon TL net kar açıkladı, böylece 2024 yılında geçen seneye oranla yüzde 34 düşüş ile 1.8 milyar TL net kar kaydedilmiş oldu.
ASELSAN: Aselsan, 4Ç24 finansal sonuçlarında piyasa beklentisinin yüzde 32 üzerinde 8.7 milyar TL net kar açıkladı.
BOR ŞEKER: Bor Şeker, 4Ç24 finansal sonuçlarında 73 milyon TL net kar açıkladı. Açıklanan net kar, çeyreklik bazda yüzde 64, yıllık bazda ise yüzde 50 daraldı.
EGE PROFİL: Ege Profil, 4Ç24 finansal sonuçlarında 174 milyon TL net kar açıkladı.
HİTİT BİLGİSAYAR: Hitit Bilgisayar, 4Ç24 finansal sonuçlarını 3 Mart tarihinde açıklayacağını duyurdu.
HUB GİRİŞİM SERMAYESİ: Hub Girişim Sermayesi, yüzde 200 oranında bedelli sermaye artırımı ile çıkarılmış sermayesini 280 milyon TL'den 840 milyon TL'ye yükseltme kararı aldı.
INVEO HOLDİNG: Inveo Holding, 4Ç24 finansal sonuçlarını 27 Şubat tarihinde açıklayacağını duyurdu.
LİLA KAĞIT: Lila Kağıt, temizlik kağıtları üretimi alanındaki modernizasyon yatırımları için yapılan 858.3 milyon TL tutarlı yatırım teşvik belgesi başvurusunun olumlu sonuçlandığını açıkladı.
SUN TEKSTİL: Sun Tekstil, Amerika merkezli Mintgrams Technologies ünvanlı yazılım şirketine 250 bin dolar tutarında yatırım yapılmasına karar verildiğini açıkladı.
TEKFEN HOLDİNG: Tekfen Holding, bağlı ortaklığı Tekfen İnşaat'ın Rusya'da gaz boru hattı inşaat ve montaj işinin, yaşanan muhtelif olumsuzluklar nedeniyle beklenen zararın tamamının konsolide finansal tablolara dahil edildiği ve zararın tazminine yönelik yaklaşık 111.5 milyon dolar değerinde hak talebi için yargı yoluna başvurduğunu açıklamıştı. 25 Şubat tarihinde yapılan duruşmada, taleplerin reddedilmesine dair sözlü kararın açıklandığı, kararın bozulması talebiyle bir üst mahkemeye başvurulacağı bildirildi.
ALARKO HOLDİNG: Alarko Holding, bağlı ortaklıkları Alfor Aviation and Technical Services L.T.D. ve Alarko Tarım tarafından sırasıyla 18 milyon TL ve 250 bin TL sermayeli şirket kurulduğunu açıkladı.
ARMADA GIDA: Şirket, 2024 4. çeyrek finansal sonuçlarında 528 milyon TL net kar açıkladı böylece yıllık bazda yüzde188 artışla 2024 yılını 808 milyon TL net kar ile kapadı. Şirketin bu dönemde yıllık satışları geçen seneye oranla yüzde 13 düşüş kaydederek 7.6 milyar TL oldu. Bu dönemde şirket özkaynaklarını yüzde139 arttırarak 4.2 milyar TL olarak kaydetti ve özkaynak karlılığı yüzde 27.14 oldu.
DOĞANLAR MOBİLYA: Doğanlar Mobilya, Çanakkale-Biga'da yer alan 2.992 kWp/2.000 kWe gücündeki lisanssız GES'in devreye alındığını açıkladı.
YATAŞ: Yataş, mevcut 300 milyon TL olan kayıtlı sermaye tavanının, 2 milyar TL'ye çıkarılması ve geçerlilik süresinin 2025-2029 yıllarını kapsayacak şekilde güncellenmesi amacıyla Sermaye Piyasası Kurul'una başvuruda bulunduğunu açıkladı.