Yapay zekâ, fiziki gerçekliğin verisini oyuna taşıyacak

GİRİŞ TARİHİ: 04.10.2024 GİRİŞ TARİHİ: 11:03 SON GÜNCELLEME: 04.10.2024 11:03
Üretken yapay zekânın oyundaki konumlandırmasına son hamle Electronic Arts’tan geldi. Beklenen oldu ve pek çok simülasyonun daha önce denemiş olduğu gerçek verileri işleyerek oyunu şekillendirme süreci nihayet çok daha sağlam bir zemine oturuyor gibi…

ALİ EFE İRALI/ Geçen haftalarda hatırlayacak olduğunuz üzere kapsayıcılık ve modern izleyici-oyuncu-kullanıcı hedefiyle yola çıkan Concord'a yönelik gelen umulmadık reaksiyonlardan bahsetmiştik. Görünen o ki, dev isim Sony'nin mali kaybı, oyunun isteneni verememesi anlamında oldukça büyük bir sonuçla bizi baş başa bırakıyor. Diğer yandan bir başka kapsayıcılık hamlesiyle kadın sporcuları da kendi futbol simülasyonuna dahil ederek önemli bir adım atan EA, yeni hedefler de belirlemişe benziyor. Uzun yıllar süren bekleyişin ardından dev isimlerin gerçek dünya verilerini simülasyon içerisine aktaracak şekilde yapay zekâdan besleneceklerine yönelik haberler bizi karşılıyor bu hafta.

TOPLAM MALİYET 400 MİLYON DOLAR

Dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden biri olan Sony'nin büyük umutlarla piyasaya sürdüğü Concord, beklenenin aksine önemli bir finansal kayıpla sonuçlandı. Forbes'tan Paul Tassi'nin haberine göre, Sacred Symbols'dan Colin Moriarty'nin ulaştığı rapor, oyunun geliştirme maliyetinin tam 400 milyon doları bulduğunu ortaya koyuyormuş. Bu değer, şu ana kadar oyun sektöründe görülen en büyük kayıplardan biri olarak ön plana çıkıyormuş. Bu değer aslında iki aşamada meydana gelmiş. Öncelikle, geliştirme sürecinde ciddi sorunlar yaşandığının altı çiziliyor. Alpha testlerine gelindiğinde, Sony eldeki üründen memnun olmuyor ve gülünç bir durumda olduğuna dair bir emare beliriyor. Buradan yola çıkarak birçok işin outsource ettirilerek yaptırıldığı söyleniyor. Devamında asıl amacın MVP olarak da bilinen (İngilizce olarak: minimum viable product) minimum özellikleriyle uygulanabilir ürünü ortaya koyabilmek için bu süreci daha da kuvvetlendirmek istedikleri anlaşılıyormuş -ki en doğru hamle de bu olurdu gerçekten. İlk 200 milyon doların üstüne ek olarak gelen iki yıllık bir süreçte de yine 200 milyon dolar harcanmasına rağmen süreç yine kilitleniyor. Oyun istenen kaliteyi yine yakalayamayan bir noktaya geliyor. Şirket içinde bu durumun aşırı pozitif geribildirim alma telaşından kaynaklandığına dair de bir genel algı mevcutmuş. Oyuna dair eleştirilere yer verilmediği ve bu nedenle sorunların göz ardı edildiğinin altı çiziliyor. Tassi'nin haberinde, Sony Interactive CEO'su Herman Hulst'un projeyi yoğun bir şekilde desteklemesinin sürecin bu noktaya gelmesinde etkili olduğuna dair de bir yorumda bulunulmuş. Haberde altı çizdiği bir diğer nokta da Star Wars'un bir benzeri olacağı iddiasıyla yola çıkılarak varılan nokta. Bir benzer çağrıyı geçmişte Destiny isimli oyunun yaptığını işaret ediyor. Ancak Tassi'nin de söylediği gibi Destiny bu amacını 10 yıl listelerde kalarak sürdürürken; Concord'un dayanma süresi sadece iki hafta oldu. Yine de dev isim Sony'nin bu süreçten çok önemli çıkarımlar elde ettiğini düşünerek; gelecekte farklı ve daha emin adımlar atacağını söylemek yanlış olmayacaktır.

EA YAPAY ZEKÂYA ODAKLANACAĞINI DUYURDU

Electronic Arts'ın, uzun bir süredir yapay zekâ anlamında ne zaman bir aksiyon alacağı merak konusuydu. Geçen haftalarda ilk sinyaller geldi ve hem geliştiriciler hem de tüketiciler anlamında önemli bir hizmetin yolda olduğunun işaretleri verildi. Oyun geliştirmede yapay zekâyı merkeze alarak sektöre yeni bir soluk getirmeye hazırlanıyormuş. VentureBeat'ten Imran Khan'ın haberine göre, EA, kendisinin düzenlediği Yatırımcı Günü'nde (diğer adıyla Investor Day, mevcut ya da potansiyel yatırımcılara sunum düzenlediği etkinliklerin adı) yapay zekâ ve makine öğrenmesinin oyun geliştirme süreçlerine nasıl entegre olacağını açıklamış. Haberden öğrendiğimiz kadarıyla EA COO'su (Chief Operating Officer) Laura Miele, yapay zekânın geliştiricilere 100 milyonluk bir varlık havuzunda arama ve keşif imkânı sunacağını aktarmış. Bu sayede, ekipler ihtiyaç duydukları kaynaklara daha hızlı erişebilecekmiş. Aslında mevcut sistemler içinde genel tasarıma uyabilen ve oyuna yerleştirmeye hazır gale getirilmiş ürünleri kolaylıkla tercih edebilecekleri bir yapı kurguluyorlarmış. Diğer yandan çok daha heyecanlandıran kısmıysa doğrudan EA Sports markası altında da bir çalışma başlatıyor olmaları gibi duruyor. Öğrendiğimiz kadarıyla EA Sports'taki oyunlar özelinde, gerçek dünya verilerini işleyerek oyun içerisine dinamik biçimde yerleştirmeyi planlıyorlarmış. Böylece oyuncu davranışlarını ve takım dinamiklerini daha gerçekçi bir şekilde oyuna yansıtabilecekleri belirtilmiş. Deneyim anlamında birkaç kez farklı simülasyon sistemleriyle denenmiş olsa da, özellikle de üretken yapay zekânın kullanımı ve entegrasyonu anlamında oldukça vazgeçilmez hale gelebilecek bir inovasyon olarak okumak lazım bunu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.