Temmuz ayında 127 bin 88 konut satıldı

GİRİŞ TARİHİ: 16.08.2024 GİRİŞ TARİHİ: 12:19 SON GÜNCELLEME: 16.08.2024 12:19
Türkiye genelinde konut satışları Temmuz ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 16,0 artarak 127 bin 88 oldu. Konut satış sayısının en fazla olduğu iller sırasıyla 19 bin 47 ile İstanbul, 11 bin 364 ile Ankara ve 6 bin 659 ile Antalya olurken, en az olduğu iller sırasıyla 61 ile Ardahan, 64 ile Hakkari ve 77 ile Bayburt oldu.

Emlakjet, Temmuz 2024'e dair gayrimenkul raporunu paylaştı. Kullanıcı davranışları ve aylık verilere dayalı hazırlanan rapor, Türkiye genelinde satılık ve kiralık konut fiyatlarındaki değişimleri ortaya koyuyor.

Raporda öne çıkan verilere göre, İstanbul, İzmir ve Bursa gibi büyük şehirlerde satılık konut fiyatları %3 ila %4 arasında artış gösterirken, Antalya ve Aydın'da %2 oranında bir düşüş yaşandı. Kiralık konut piyasasında ise İstanbul'da %19, Ankara'da %8 oranında belirgin artışlar gözlemlenirken, İzmir'de fiyatların sabit kaldığı görüldü.

Konut arama oranlarına bakıldığında ise tüketicilerin %52'sinin satılık, %48'inin ise kiralık konut arayışında olduğu görülüyor.

TÜİK verilerine göre Türkiye genelinde Temmuz ayında 127 bin 88 konut satıldı
Türkiye genelinde konut satışları Temmuz ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %16,0 artarak 127 bin 88 oldu. Konut satış sayısının en fazla olduğu iller sırasıyla 19 bin 47 ile İstanbul, 11 bin 364 ile Ankara ve 6 bin 659 ile Antalya olurken, en az olduğu iller sırasıyla 61 ile Ardahan, 64 ile Hakkari ve 77 ile Bayburt oldu.
Yabancılara Temmuz ayında sadece 2 bin 350 konut satışı gerçekleşti


Yabancılara yapılan konut satışları Temmuz ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %16,1 azalarak 2 bin 350 oldu. Temmuz ayında toplam konut satışları içinde yabancılara yapılan konut satışının payı %1,8 olarak gerçekleşti. Yabancılara yapılan konut satış sayısının en fazla olduğu iller sırasıyla 878 ile Antalya, 752 ile İstanbul ve 218 ile Mersin oldu.

Anket Sonuçları: Tüketici Tercihleri ve Eğilimler

Emlakjet'in gerçekleştirdiği anket, tüketicilerin konut satın alma tercihlerinde dikkat çektikleri önemli unsurları ortaya koyuyor. Ankete katılanların %57'si ikinci el konutları tercih ederken, %78'i konut alımını oturum amacıyla yaptığını belirtiyor. İkinci el konutlarda en önemli kriter %56 ile fiyat, %25 ile depreme dayanıklılık olarak öne çıkarken, sıfır projelerde ise %63 oranında fiyat ve ödeme koşulları öncelikli faktör olarak belirlendi.

Emlakjet CEO'su Tolga İdikat, anket sonuçlarına dair şu değerlendirmede bulundu:

"Emlakjet olarak konut satın alma tercihlerinin tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini yansıttığını görmekten mutluluk duyuyoruz. Anket sonuçları, konut alıcılarının büyük bir kısmının ikinci el konutlara yöneldiğini ve satın alma amacının çoğunlukla oturum olduğunu gösteriyor. Hem ikinci el hem de sıfır projelerde fiyat ve ödeme koşulları en kritik faktörler olarak öne çıkıyor. Özellikle ikinci el konutlarda %25'lik bir kesimin depreme dayanıklılığı öncelikli bir kriter olarak değerlendirmesi, sektördeki güvenlik endişelerini ve talebi gösteriyor. Bu veriler, sektördeki trendleri ve tüketici davranışlarını daha iyi anlamamıza yardımcı olurken, hizmetlerimizi geliştirme konusunda bize önemli ipuçları sunuyor."
Emlakjet Hakkında: 2006 yılında, yeni nesil gayrimenkul platformu olarak kurulan Emlakjet, Mayıs 2014'te risk ve girişim sermayesi platformu iLab Holding tarafından satın alındı. Gayrimenkul alanındaki tüm ihtiyaçları tek bir platformda toplayan Emlakjet, iLab Holding çatısı altına girdiği günden bu yana marka yatırımlarıyla ses getirdi. İster satılık&kiralık, ister yatırımlık olsun gayrimenkule dair; en hızlı, en kolay ve en kaliteli hizmeti sunmayı hedefleyen Emlakjet, kısa zamanda ayda 60 milyon sayfa görüntülenme sayısı ve 15 milyon ziyaretçisi ile emlak sektörünün önde gelen en yenilikçi portallarından biri oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.