"E-ihracatta 2 kanalda da artış var"

GİRİŞ TARİHİ: 27.12.2023 GİRİŞ TARİHİ: 15:24 SON GÜNCELLEME: 28.12.2023 00:00
Hem mikro ihracat hem B2B e-ihracat tarafında son bir yılda genel bir yükseliş eğilimi olduğunu belirten TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucu CEO’su Cenk Çiğdemli, “E-ihracat destek paketi sektörde doping etkisi yaptı. E-ihracatta 2 kanalda da artış var. Son 1 yılda hem mikro hem B2B e-ihracat arttı” dedi.

Hem mikro ihracat hem B2B e-ihracat tarafında son bir yılda genel bir yükseliş eğilimi olduğuna işaret eden TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucu CEO'su Cenk Çiğdemli, "E-ihracat destek paketi sektörde doping etkisi yaptı. E-ihracatta 2 kanalda da artış var" dedi.

HEM MİKRO HEM B2B YÜKSELİŞTE

Online pazarlarda, hem mikro ihracat hem B2B yani şirketler arası e-ihracat tarafında genel bir yükseliş eğilimi olduğuna değinen eden TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucu CEO'su Cenk Çiğdemli,

"Dünyada 196 ülke var. Gerek web siteniz üzerinden, gerek pazaryerleri üzerinden istediğiniz ülkeye satış gerçekleştirebilirsiniz. Kendi fabrikada veya atölyede ürettiğiniz ürünleri de satabilirsiniz, evde ürettiğiniz ürünleri de satabilirsiniz, al-sat da yapabilirsiniz" dedi.

DIŞ PAZAR ARAYIŞI İÇİN E-İHRACAT ADETA MADEN

Mikro ihracatın yanı sıra, şirketler arası toptan ticarete yönelik e-ticaret sitesi talebinde de adeta patlama olduğuna işaret eden Çiğdemli, "Özellikle KOBİ'lerimiz online ihracat konusunda ciddi bir farkındalığa sahip. Fakat bu farkındalığın daha da yayılması gerekiyor. Üreticimiz en küçük bir ürün bile üretirken artık sadece Türkiye'yi değil dünyadaki tüm ülkeleri hedefleyebileceğini bilmeli. Üstelik bu alanda devlet teşvikleri de çok fazla. Enflasyon nedeniyle yükselen fiyatlara ek olarak, tedarik zinciri gecikmeleri ve kıtlıkların fiyatlandırmaları tüm dünyada olumsuz etkilemiş olması, akıllı ticarete olan talebi artırdı. Şirketler arası yapılan online ihracattaki talep patlamasını da mikro ihracattaki yükselişi de bu şekilde açıklayabiliriz. Hazine ve Maliye Bakanı Sayın Mehmet Şimşek'in geçtiğimiz haftalarda ihracatçıya yönelik vurguladığı 'dış pazar arayışı' için, e-ihracat adeta bir maden diyebiliriz" dedi.

TALEPLER ARTTI

İnternet üzerinden kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimine alışan kitlenin, iş için toptan alışveriş yapacağı zaman da artık benzer bir hizmeti almak istediğini ifade eden Çiğdemli, "Son dönemde toptan satış yapan şirketlerden B2B'ye özel e-ticaret altyapı talebi inanılmaz arttı. Adeta patlama var diyebiliriz. Biz de bu talepleri karşılayabilmek için şirketler arası e-ticarete yönelik yeni modüller geliştirdik. Bayilere göre fiyat grubu tanımlama, asortili satış sistemi, cari hesap üzerinden satış, ön sipariş, çoklu dil seçeneği ve ülkelere göre farklılaşan ödeme yöntemleri gibi" dedi.

DEVLET DESTEKLERİ DOPİNG ETKİSİ YARATTI

E-ihracat destek paketinin sektörde doping etkisi yarattığına değinen TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri CEO'su Cenk Çiğdemli, "E-ihracat destekleri kapsamında, e-ihracat yapan şirketler 27 milyon liraya, B2B platformları ise 7,2 milyon liraya, perakende e-ticaret siteleri, pazaryerleri ve e-ihracat konsorsiyumları ise 81,4 milyon liraya kadar farklı kalemlerde e-ihracat desteği alabiliyor. Bu rakamların özellikle KOBİ'ler açısından çok büyük bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Reklam ve pazarlama noktasında da devletin birçok teşvik ve desteği bulunuyor.

DÜNYADA AKILLI ALIŞVERİŞ İHTİYACI ARTTI

Ürün içeriği ve fiyatlandırmanın kişiselleştirilebilmesi, müşterilerin satın alma modellerinin yapay zeka ile tanınabilmesi ve satın hızlandırması nedeniyle B2B e-ticaretin yükselişe geçtiği bilgisini veren Çiğdemli, "Bunun birçok nedeni var, ancak ana nedenlerden biri, enflasyon nedeniyle yükselen fiyatlara ek olarak, tedarik zinciri gecikmeleri ve kıtlıkların fiyatlandırmaları tüm dünyada olumsuz etkilemiş olması. Bu durum daha akıllı B2B ticarete olan talebi de artırdı. Diğer bir sebep, ev eşyalarından marketlere kadar her şey için çevrimiçi alışveriş yapan tüketicilerin kusursuz, kişiselleştirilmiş deneyimlere alışmış olmaları. Benzer deneyimi toptan alışverişte de yaşamak istiyor artık insanlar" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.