İK'nın nazbını tutacak “kolektif deneyim” serisi başladı

GİRİŞ TARİHİ: 31.01.2023 GİRİŞ TARİHİ: 12:40 SON GÜNCELLEME: 31.01.2023 12:40
Gençlerin kariyer platformu Youthall ve Yönetim Danışmanı, Eğitmen & Yazar Canan Duman ortaklığında gerçekleştirilen ve İK profesyonellerine yeni bakış açıları sunmak için sektörün çok değerli isimlerinin yer alacağı “Kolektif Deneyim” serisinin ilki yayınlandı. L'Oréal İnsan Kaynakları Direktörü Demet Hatipoğlu Akman’ın konuk olduğu ilk yayında insan kaynaklarının modernleşmesi gerektiği konuşulurken, çalışan odaklı insan kaynakları yönetiminin de önemi üzerinde duruldu.

Gençlerin kariyer platformu Youthall'un CEO'su Emre Aykan ve Yönetim Danışmanı, Eğitmen & Yazar Canan Duman'ın ev sahipliğinde gerçekleştirilen "Kolektif Deneyim" canlı yayın serisinin ilki Youthall'un Linkedln hesabı üzerinden yayınlandı. İK profesyonellerine yeni bakış açıları sunmak için çok değerli isimlerin yer aldığı serinin ilk konuğu L'Oréal İnsan Kaynakları Direktörü Demet Hatipoğlu Akman oldu. İnsan kaynakları yönetiminin değişen yüzünün masaya yatırıldığı programda Akman, kendi mesleki deneyimlerini aktardı.

Gençlerin ve sektör profesyonellerinin ilgiyle takip ettiği yayında Türkiye'nin kolektif deneyim ihtiyacına vurgu yapan Canan Duman; pandemi ve sonrasında yaşanan gelişmelerden İK departmanının da kendine bir ders çıkarması gerektiğinin altını çizerek insan kaynaklarının modernleşerek geleneksel yolları bırakması ve zihniyet değişikliğine gitmesi gerektiğini ifade etti.

"İK yönetiminde çalışan deneyimi kadar insan sürdürülebilirliği de önemli"

Serinin ilk konuğu L'Oréal İnsan Kaynakları Direktörü Demet Hatipoğlu Akman da iş hayatındaki değişimde İK'nın çok daha fazla rol üstleneceğini öngördüğünü belirtti. Çalışan odaklı gelişim olanaklarının daha fazla sunulmasının bu değişimin bir parçası olduğuna vurgu yapan Akman; "Pandemi sonrasında kişiler daha çok yarı zamanlı çalışmak istiyor. Bunun birçok etkisi olabilir. Şirketlerin uygulamalarında da paralel değişiklikler olabilir. Çalışan deneyiminden çok bahsediyoruz, ama biraz da insan sürdürülebilirliğinden bahsetmek lazım. Bundan sonra büyük resimden bakmamız gereken bir dönem olacak. Bunun altında çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık, çalışanın sağlığı ve güvenliği var. Daha büyük bir ekosistemden bakmaktan bahsediyoruz. Hedef, çalışanın karşılaştığı riskleri ortadan kaldırarak onun enerjisini, yaratıcılığını ve büyümesini sağlayacak ortamı sağlamak" diye konuştu.

"Lokal insan kaynakları uygulamaları globale ışık tutacak"

Global şirketlerde trendlerin yakalanmasının daha kolay olduğuna değinen Demet Hatipoğlu Akman, sözlerine şunları ekledi: "İnsan kaynakları açısından lokal uygulamaların globale ışık tutacağı bir dünyadan bahsediyoruz. Buranın dinamiklerini bilerek ülkeye göre kişiselleştirilmiş, global bakış açısı ile harmanlanmış bir anlayış söz konusu. Değişimin hızı ve öğrenme hızımız arasında bir fark oluşmaya başladı. Bir şeyleri kaçırmaktan da korkmaya başladık ve bunların getirdiği bir yük var. Bu nedenle çevik olmak çok önemli. Forbes'ın araştırmasına göre; işe girişte çalışanların yüzde 67'si buna kriter olarak bakıyor. Genç çalışanlarla ilgili anketlerde de yine gençler gelişim imkanlarına bakıyorlar. Ücretlendirme olmazsa olmaz ama yan haklar, daha esnek çalışma saatleri, iş-yaşam birlikteliği çok önemli. L'Oréal olarak bu ihtiyaçlara uygun değişiklikler yapmak için atmamız gereken adımları sürekli değerlendiriyor, hızlı hareket ediyoruz."

"Kolektif Deneyim yeni konuklarıyla devam edecek"

Youthall ile ilgili bilgi veren Youthall CEO'su Emre Aykan ise 2014 yılının Aralık ayında kurulmuş bir platform olduklarını ve o günden bu yana, 1,2 milyonu geçen kullanıcıyla çok sayıda şirkete hizmet verdiklerini söyledi. Gençlere staj ve iş imkânı sağlarken, şirketlere de insan kaynakları teknolojileri alanında farklı çözümler sunduklarını aktaran Aykan, şirketlerin kendilerini daha iyi anlatabilmeleri ve gençlere de olanak sunabilmeleri için çalıştıklarını kaydetti.

"Kolektif Deneyim" serisinin ilki Youthall'un LinkedIn hesabı üzerinden izlenebilecek. Podcast olarak da yayınlanacak seri Şubat ve Mart aylarında da devam edecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.