Telefon operatörleri oyuna güveniyor

Geçen hafta ele aldığımız dijital medya platformlarının oyuna olan ilgisi, sektörün paydaşları anlamında tek dikkat çeken nokta değil. Telefon operatörleri de bu köşeden defalarca kez dile getirdiğimiz gibi oyunun sürekli paydaşları olarak yer alıyorlar. Bu hafta, dev isimlerin sektörel hamlelerine değiniyoruz.
19.01.2023 14:27 GÜNCELLEME : 20.01.2023 00:01

PARA OYUN/ ALİ EFE İRALI Bulut teknolojilerindeki gelişmeler ve sanal perakendede oyun sektörünün önlenemez yükselişi sonrası telefon operatörlerinde yatırımlarını oyuna kaydırmaya yönelik planlamalar yapılıyor. Ama bu yeni bir hamle değil. Türkiye'de de özellikle son 10 yıldır oldukça önemli bir payın oyunun tutundurma faaliyeti bağlamındaki altyapı hizmetlerine kaydırıldığını söylemek yanlış olmayacaktır. Türk Telekom, Turkcell ve Vodafone bağlamında çok daha göze çarptığını gördüğümüz oyun yatırımları gelin beraber inceleyelim…

TÜRK TELEKOM PLAYSTORE İMKÂNLARI

Sanal perakendede farklı alternatif arayışları neticesinde karşılaşabileceğimiz en ilginç örneklerden biri olan Playstore, Türk Telekom'un uzun yıllardır gündeminde tuttuğu bir dijital oyun platformu. Çeşitli indirim ve benzeri kampanya uygulamalarını da Gamer Playstore isimli abonelik sistemi ile internet altyapı hizmet sağlayıcısı olarak sunuyorlar. Oyunculara özel olarak adlandırdıkları sistemle birlikte, hem Playstore markasını güçlendirmeyi hem de bu marka üzerinden internet abonesi tüketici sayısını artırmayı hedefledikleri görünüyor. Bununla birlikte Türk Telekom, hep söylediğimiz gibi sürekli biçimde oyun endüstrisinin en kilit noktalarından birinde yer alıyor. Geçmişten bugüne, özellikle Vestel'i de artık bir teknoloji şirketi olarak sayarsak; iki firmanın da Türkiye'ye oyun geliştirme ve organizasyon süreçlerine sağladıkları destekler bakımından oldukça önemli olduğunu söyleyebiliriz. 5G üzerinden yıllardır yatırım yapan Verizon gibi devlerle olabilecek rekabet düşünüldüğünde, oyuna odaklanmak gerçekten iyi bir fikir gibi görünüyor. Kaldı ki, geçtiğimiz yılın Ekim ayında, Türk Telekom'un resmi sitesinden öğrendiğimiz şekilde, ABD Ticaret ve Kalkınma Ajansı ile 5G altyapı testleri ve denemeleri bağlamında bir anlaşma da yapılmıştır. 5G'nin gecikme ve benzeri sorunları önemli ölçüde cevaplayacağı varsayımlarıyla yeni, Türk Telekom'un doğru bir strateji izlediği hissediliyor. Tabii diğer yandan bir de Turkcell ve Vodafone gibi sektörün e-spor organizasyonları bağlamında entegre olmuş devler var ki, yerli oyun endüstrisinin gelişiminin ilerleyen zamanlarda daha etkin bir rekabet çerçevesinde seyredeceğini söylemek mümkün oluyor.

TURKCELL VE VODAFONE'DAN OYUNA BÜYÜK YATIRIMLAR

Telefon operatörleri ve oyun kavramlarını bir arada kullandığımızda buluttan kaçamıyoruz. Her noktada ya dijital medya platformları ya da bulut anlamında bir şekilde kesişim kümesi oluşuyor. Turkcell'in Nvidia GeForce Now ile Türkiye sunucuları için oluşturduğu GAME + uygulaması aslında en belirgin örneklerden biri. Turkcell de yine Türk Telekom'un dijital oyun platformuna benzer bir strateji olduğunu söyleyebileceğimiz şekilde, kampanyalarıyla GAME + üzerinden tüketici kitlesine dair bir tutundurma faaliyeti izliyor. "GAME+ ile Evde Oyun Keyfi Kampanyası" ismiyle birlikte 80 liralık GAME+ aboneliği yanında internet altyapı sağlayıcısı olarak Superonline paketlerinden de tüketicilerin faydalanması hedefleniyor. Yani aslında oyuna bağlanan tüketici kitlesine yüksek hız imkânı sunan paket ürünleriyle birlikte hem yeni kullanıcı temini hem de mevcut tüketicinin konumunu koruması sağlanıyor. Bir de oyunun üçüncü kademesinde, e-sporun tam ortasında yer alan Vodafone var tabii. Vodafone'un Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler, yılı kapatırken yaptığı açıklamalarında 12 yıllık oyun sektörü yatırımının toplamda 280 milyon lirayı bulduğunu aktarmış. Sadece e-spor organizasyonlarına reklam ya da takımlara ana sponsorluk gibi faaliyetlerle de sınırlı değiller. Senelerdir Freezone markası altında Gaming tarifeleri sunan Vodafone, pek çok oyuna ve oyun içi ürünlere dair fırsatlar sağlayarak tutundurmanın üçüncü bir ayağını karşımıza getirmeyi başarıyor. Anlayacak olduğumuz üzere hem perakende, hem bulut hem de organizasyonel sahada, birbirinden farklı yapılarda da olsalar, telekomünikasyon firmalarının oyuna güvendiği aşikâr. Ondan vazgeçmedikleri gibi, ona daha çok odaklanan bir strateji geliştirdikleri, geliştirmeye de devam edecekleri görünüyor. Önemli olan, uluslararası alanda da bu markaların iş birliği içine girdikleri oyun şirketleriyle birlikte anılarak döviz girdisini artıracak hamlelere katkı sağlamalarını başarabilmemiz.

BİZE ULAŞIN