Philip Morris, iş ve özel hayat dengesini kurdu

GİRİŞ TARİHİ: 06.12.2022 GİRİŞ TARİHİ: 12:04 SON GÜNCELLEME: 06.12.2022 12:04
Philip Morris Türkiye, ‘denge’ kavramını merkezine alan çalışanların esenliğini yani wellbeing programını stratejik önceliklerinden biri haline getirdi. Bu programla şirket, çalışanlarının iş-özel hayat dengesini daha iyi sağlayarak, sürdürülebilir, daha yüksek performanlı bir çalışma ortamı oluşturmayı hedefliyor.

Son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi ülkelimizde de şirketler, çalışanların mutluluğunu ön plana aldılar. Bunun için ilk başlarda çalışanların masasına çiçek koymakla başlayan uygulamalar, vejetaryen menülerden pilates eğitimine kadar çeşitlilik gösterdi. Son yıllarda özellikle pandemiyle birlikte iş hayatı ile özel hayat arasındaki sınırın neredeyse kalkmasıyla çalışanların esenliği yani 'wellbeing' uygulamaları ön plana çıktı. Wellbeing hizmeti sağlayan şirketlerde, çalışan bağlılığı artarken, çalışanlar daha üretken oluyor, iş devamlılığı artıyor. Çalışan esenliği yüksek şirketlerde üretim de daha fazla oluyor. Fiziksel alanla birlikte duygusal ve sosyal alan gibi birçok alana yönelik çalışmalar yapan şirketler çalışanların zihinsel sağlığı ve dolaylı olarak üretkenliklerini etkilemek için daha fazla çaba gösteriyorlar.

Bu şirketlerin başında gelen Philip Morris Türkiye, wellbeing programını daha da detaylandırdı. İnsan kaynakları yönetiminde öncü uygulamalara imza atan Philip Morris Türkiye, bu kapsamda 'denge' kavramını merkezine alan "Kendine iyi bakmak & doğru dengeyi bulmak" mottosu ile wellbeing programını stratejik önceliklerinden biri haline getirdi.

Programın merkezinde 'denge' var

Çalışan mutluluğunun her zaman şirketin önceliklerinden biri olduğunu belirten Philip Morris Türkiye'nin İnsan ve Kültür Direktörü Iryna "Şirketimizde çalışanlarımızın iş-özel hayat dengesini destekleyerek potansiyellerini daha fazla ortaya çıkarabilecekleri, sürdürülebilir, daha yüksek performanslı bir çalışma ortamını hedefliyoruz. Bu nedele de 'denge' kavramını merkezine alan wellbeing programımızı uyguluyoruz. Amacımız, her birimizin kendi yolculuğunu sahiplendiği, kişisel ihtiyaçlarını fark ederek kendisi için doğru dengeyi bulduğu kurum kültürünü yaratmak. Ancak bu sayede kendimizi daha iyi hissedebilir, enerji seviyemizi yükseltebilir ve sürdürülebilir bir performansa sahip olabiliriz" dedi.

Philip Morris Türkiye'nin geliştirerek uygulamaya koyduğu wellbeing programında, uzmanlardan ve çalışanların geri bildirimlerinden faydalanılıyor. Uzmanlar, denge modelinin odak alanlarını oluşturan sağlık, ilişki, performans ve amaç konularının nasıl ele alınacağı ile iş ve özel hayatta daha dengeli deneyimlere dair tavsiyelerde bulunuyor. Programın başladığı Eylül ayını farkındalık ayı olarak belirlediklerini, bu kapsamda da bir dizi global ve lokal etkinliği harmanlayarak dopdolu bir gelişim takvimi oluşturduklarını belirten Vladimirova, "Şirket içi etkinliğimiz 'Mikrofon Sende' buluşmalarımızla çalışma arkadaşlarımızdan dinliyor, öğreniyor ve kendimizi gelişiyoruz. Bedensel ve zihinsel sağlığa odaklanarak yepyeni alışkanlıklar kazanma yolunda birlikte hareket ediyoruz. Bunlara ek olarak PM Ayrıcalıklar Kulübü ile çalışanlarımızı fırsatlar dünyasıyla buluşturmaya devam ediyoruz" diye konuştu.

Çalışanların fiziksel ve duygusal sağlığına destek

"Her birimizin kendini iyi hissettiği, mutlu bir çalışma ortamı yaratmak arzusuyla çıktığımız bu yolculukta, öncelikle sağlam bir temel oluşturmayı hedefledik" diyen Vladimirova, bu doğrultuda, daha önceki dönemde hayata geçirdikleri çalışanlar ve aileleri için tıbbi, psikolojik, finansal, yeni doğan bakımı, veterinerlik ve psikolojik danışmanlık desteğini de içeren Çalışan Destek Programı ile çalışanların fiziksel ve duygusal sağlığını desteklemeye devam ettiklerini anlattı.

Vladimirova, bağlı bulundukları Philip Morris International'ın (PMI) Well-being Champions Programı'nda öncü ülkelerden biri olduklarını, başarıyla yürütülen bu programla well-being gönüllülerini belirleyip özel eğitimler sunarak bu hareketi organizasyonun genelinde büyütmeyi hedeflediklerini de sözlerine ekledi.

Ezber bozan bir çalışma modelini hayata geçirdi

Pandemide, Türkiye'de ilk vakanın tespit edilmesini takiben uzaktan çalışma modeline ilk geçen şirketlerden biri olduklarını kaydeden Iryna Vladimirova, şunları söyledi: "Uzaktan çalışma modelini çalışanlarımızdan aldığımız geri bildirimler doğrultusunda kalıcı hale getirmek adına, saha çalışanlarını da kapsayan Smart Work adını verdiğimiz esnek çalışma modelini hayata geçirdik. Türkiye pazarında ve dünya genelinde PMI'da devrim niteliğindeki ilk uygulamalardan bir olan Smart Work çerçevesinde ofis çalışanlarının yüzde 90'ı istediği yerden, saha teşkilatının ise dörtte üçü hibrit çalışabiliyor. Well-being'i destekleyen bu çalışma modeli ile düzenli iş yükü analizleri, verimli iş alışkanlıklarına yönelik farkındalık kampanyaları ve esnek, verimli ve dengeli çalışma modelleri uyguluyoruz. Çalışmak kadar eğlenmeyi ve birlikte vakit geçirmeyi bilen bir ekip olarak, Sosyal Aktivite Kulüplerimizle, geleneksel pikniklerimizle, ekip buluşmalarımızla sosyalleşiyor, bizi biz yapan eşsiz kültürümüzü büyütüyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.