Finteklerin geleceğini çizecek 5 trend

GİRİŞ TARİHİ: 04.01.2024 GİRİŞ TARİHİ: 11:58 SON GÜNCELLEME: 05.01.2024 00:00
KPMG tarafından hazırlanan “Fintech'in Geleceği” raporunda finansal hizmetlerde değişimi tetikleyen faktörler incelendi. Rapora göre her 10 fintekten 9'u müşteri odaklı stratejilerinin en üst veya yüksek öncelikli stratejileri olduğunu belirtirken, sadece ABD'deki gömülü finans sektörünün 2025 yılına kadar hızla büyüyerek 230 milyar doların üzerinde bir gelire ulaşması bekleniyor.

Günümüzde finansal hizmetler pazarı finteklerin de dahil olması ile büyük bir dönüşümden geçiyor. KPMG tarafından hazırlanan "Fintech'in Geleceği" raporunda bu dönüşüm sürecinde bağlantılı bir ekosistem içerisinde finansal hizmetlerde değişimi tetikleyen faktörler inceleniyor. Rapora göre fintech'in geleceğini müşteriler, rekabet, ürün, teknoloji ve mevzuat konuları şekillendiriyor.
Müşteriler: Fintekler için müşteri odaklı stratejiler en öncelikli konu
KPMG'nin "Fintech'in Geleceği" raporu sonuçlarına göre fintek liderlerinin yüzde 43'ü "müşteri deneyimini geliştirmeyi" kuruluşlarının en önemli stratejik hedefi olarak gösteriyor. KPMG adına yapılan farklı bir ankette ise fintek liderlerinin yüzde 92'si müşteri odaklı stratejilerinin en üst veya yüksek öncelikli stratejileri olduğunu belirtiyor.
Öte yandan KPMG'nin yakın zamanda ABD'li tüketicilerle yaptığı bir ankette ise tüketicilerin yüzde 86'sı veri gizliliği konusunda endişe duyduklarını, yüzde 78'i toplanan veri miktarından endişe duyduklarını ve yüzde 40'ı verilerini etik bir şekilde kullanacaklarına dair şirketlere güvenmediklerini söylüyor. Bu nedenle fintek liderleri finansal ürün güvenliğini, gizliliği ve veri güvenliğini ilk üç öncelik olarak sıralıyor.
Rekabet: Fintekler stratejik ortaklıkları benimsiyor
Finansal ürünlerin giderek daha fazla teknoloji ve tüketici markasına entegre edilmesiyle birlikte, finansal hizmetler alanındaki atılımlar da durmak bilmiyor. Bu baskı karşısında bazı fintekler stratejik ortaklıklar şeklinde, iş birliğine dayalı rekabet yolunu seçiyor.
Ankete katılanların dörtte üçü, kuruluşlarının büyük, ana akım teknoloji şirketleriyle ortaklıklara yatırım yaptığını veya yapmayı planladığını söylerken yüzde 38'i stratejik ortaklıkların ana odak noktası olduğunu belirtiyor.
Bazı fintekler ise emtia sağlayıcıları olarak kendi temel iş alanlarına odaklanmayı tercih ediyor. "Finansal hizmet ürünlerinin tüketici platformlarına yerleştirilmesi" fintek dünyasını değiştirebilecek büyük bir potansiyel olarak görülüyor.
Ürün: Fintekler değişen müşteri taleplerine uyum sağlamak için inovasyon yapıyor
Fintekler, temel faaliyetlerine odaklanırken müşteriler için değer yaratmanın, dağıtım engellerini aşmanın ve gelir elde etmenin yeni yollarını buluyor. Gömülü finans, finteklerin krediler, ödemeler ve sigorta dahil olmak üzere finansal ürün ve hizmetler sunan banka dışı kuruluşlar olarak yenilikçi ürünler sunmasına yardımcı olan, gelişmekte olan bir dağıtım kanalı olarak öne çıkıyor. Öyle ki sadece ABD'deki gömülü finans sektörünün 2025 yılına kadar hızla büyüyerek 230 milyar doların üzerinde bir gelire ulaşması bekleniyor.
Teknoloji: Merkezi olmayan finansal ekosistemler yaygınlaşıyor
Fintek girişimleri, blok zinciri teknolojileri üzerine inşa edilen ve Web 3.0 tasarım ilkelerinden yararlanan merkezi olmayan ürünler ve ekosistemler sunuyor. Böylelikle tek bir kuruluşun veri ve uygulamaları kontrol etmediği ve kullanıcılara verileri üzerinde daha fazla kontrol sağlayan merkezi olmayan bir web ortaya çıkıyor. Merkezi olmayan finans (DeFi); insanların, tüccarların ve işletmelerin doğrudan bir blok zinciri üzerinde işlem yapmasına olanak tanıyarak aracılar olmadan finansal araçlar sağlıyor.
Merkezi olmayan ürünlere ilgi artmaya devam ederken KPMG küresel anketine katılan fintek yöneticileri de dijital varlıklara artan tüketici yatırımının, fintek ortamını ciddi derecede değiştirebilecek büyük potansiyele sahip olduğunu belirtiyor.
Mevzuat: Mevzuat ve uyum konularına yatırımın önemi artıyor
Küresel düzenleyiciler ve düzenlenmiş üçüncü taraflar, riski yönetmek için fintekleri daha yüksek düzeyde incelemeye tabi tutmaya başlıyor. Düzenleyiciler, mevcut ve yeni ortaya çıkan riskleri ele almak için mevcut düzenleme ve denetleme yetkilerini kullanıyor.
Temel ilgi alanları arasında kayıt/lisanslama, tüketicinin korunması (ör. dolandırıcılık, gizlilik, erişim, ifşa, anlaşmazlıklar/şikayetler), mali suçlar (ör. AML/CFT, yaptırımlar) ve ödeme faaliyetleri (ör. anlık ödemeler, likidite, dijital varlıklar) yer alıyor.
Atılması gereken stratejik adımlar
KPMG'nin raporunda finteklere, bu değişim sinyallerine yanıt verebilmeleri ve daha bağlantılı, müşteri odaklı organizasyonlara dönüşmeleri için şu tavsiyelerde de bulunuluyor:

  • Temel iş tanımına odaklanın
  • Kârlılığa giden yolu açın
  • Uygun teknoloji kullanın ve teknik borçtan kaçının
  • Stratejik ortaklıklar oluşturun
  • Strateji belirlemek için verilerin gücünden yararlanın


"Fintekler kısa bir süre içinde finansal hizmetlerin ayrılmaz bir parçası haline geldi"

Konuyla ilgili açıklama yapan KPMG Türkiye Fintech ve Dijital Finans Lideri, Şirket Ortağı Sinem Cantürk, "Fintek sektöründeki inovasyonun hızlı temposu ve finteklerin veri analitiği yoluyla müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını anlama becerisi, işlemleri hızlandıran ve seçenekleri genişleten müşteri dostu ürünlere hevesli tüketiciler ve işletmeler arasında yankı buldu. Fintekler kısa bir süre içinde finansal hizmetlerin ayrılmaz bir parçası haline geldi. Bu raporumuzda, finansal teknolojiler pazarındaki değişimin temel sinyallerini, şirketlerin bu değişimlere verebilecekleri yanıtları ve ortaya çıkması muhtemel iş modellerini ele alıyoruz. Raporumuzda yer verdiğimiz veri ve bilgilerin fintek sektörünün daha da ilerlemesine katkı sunmasını umuyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.