Yeni bir şey inşa ederken mevcudu koruyabilmek

GİRİŞ TARİHİ: 08.05.2023 GİRİŞ TARİHİ: 12:02 SON GÜNCELLEME: 08.05.2023 12:02
Oyun endüstrisinin yükselişi, genellikle internet teknolojileriyle birlikte gerçekleşiyor. Her ne kadar bir kaldıraç kuvveti gibi iş gören reklam ve pazarlama hamleleri baş aktör olarak yer alsa da internetteki en ufak değişim, oyun sektörünü derinden etkiliyor. Basının gündeminde şu sıralar Twitter’daki değişim var…

PARA OYUN/ ALİ EFE İRALI Geçen yılın Kasım ayında The Guardian'dan Keza MacDonald'ın Twitter'daki değişimlere dair öngörülerini paylaştığı bir yazısı vardı. Twitter'ın oyun sektörü için özellikle geliştiriciler nezdinde ne kadar yoğun biçimde kullanıldığını aktarıyordu. Bununla birlikte, farklı platformlarda oynayan oyuncuların kullanım alışkanlıklarına değiniliyordu. Başarımlarını ya da oyun içinde edindikleri ya da oluşturdukları oyun içi varlıklarını paylaşmalarına imkân sağlayan sistemlerin ne kadar önemli olduğunun altı çiziliyordu. Olası bir el değiştirmede, değişiklikten nasıl çıkılabileceğine yönelik, uluslararası alandaki oyun geliştiricilerinin görüşlerine değinmişti. Nitekim bugün bazı çevrelerde bu konu hakkında problemlerin ortaya çıktığını görmeye başlıyoruz ve MacDonald'ın sezgilerinin kuvvetli olduğunu görüyoruz.

TWITTER'DAN ÖNEMLİ DEĞİŞİKLİKLER

Wired'dan Chris Stokel-Walker'ın haberine göre, Twitter API kullanımı, aylık 42 bin dolarlık bir ödemeye çıkarılmış. Ve bu sadece başlangıç paketi. API dediğimiz yapı, uygulama programlama arayüzü olarak tanımlanıyor ve yazılımsal pek çok süreci kontrol edebilmenizi sağlayan, kod yapılarına dayalı bir kütüphane sunuyor. Twitter özelinde konuştuğumuzda, eğer API ile bir bağlantı kurabilirseniz milyonlarca tweet'e anında ulaşabilir ve veri analizi yöntemleriyle, kullanıcı eğilimlerini rahatlıkla ölçümleyebilirsiniz. Stokel-Walker, akademi dünyasının da bundan oldukça önemli ölçüde etkileneceğini yapancı akademisyenlerle gerçekleştirdiği röportajlar bağlamında ele almış. Yani milyonlarca verinin işlenerek bilim dünyasına sunulması anlamında önemli bir duvar örülmüşe benziyor. Diğer taraftan, oyun sektörüne yönelik konuştuğumuzdaysa da benzer ama farklı bir yönde olumsuzlukla karşılaşılıyor gibi duruyor. Lords of Gaming'den Joseph Repko'nun haberinden anladığımız kadarıyla, API üzerinde gerçekleştirilen prosedürel değişiklikler sebebiyle, Xbox ve PC oyuncularının oyun içi görüntülerini paylaşmalarını sağlayabilecekleri bir sistemin devam ettirilmeyeceği bilgisi geçilmiş. Bu da Twitter'ı ana karargâhları olarak kullanan pek çok oyuncuyu derinden etkileyen bir hamle gibi duruyor. Belki Twitter'ın siyasi ve ekonomik durumlarla ağırlıklı biçimde kullanıldığını düşünebilirsiniz. Ancak oyuncular ve oyun geliştiriciler tarafından her yıl milyarlarca tweet atıldığını söylememiz lazım. Yani sektörün bir de bu yönü var. Ve şu an, bu noktada bir tıkanıklık yaşanıyor gibi duruyor. Süreç bununla da bitmiyor. Twitter'daki diğer bir değişiklik olan kurum özel logosu ve onayı için aylık bin dolar ödeme zorunluluğunun gelmesi sonrasında, pek çok firmanın bu sürece katılım göstermediği aktarılıyor. Bu durumun daha önce pek çok farklı sahte duyurunun yayılmasına da neden olduğunu gözlemlemiş ve bu konuyu buradan dile getirmiştik. Fansided'tan Aiden Crawford da geçtiğimiz günlerde konuya değinmiş. Pek çok firmanın altın onay işaretlerinin kaldırıldığı, bir kısmının tekrar alındığı gibi ilginç süreçler yaşanıyor. Bu da olası bir resmî duyurunun tekrar çok farklı noktalardan tepkiler toplayabileceği olasılığını artırıyor. Tam resmî onayların kaldırılması ile gündeme gelen geçtiğimiz haftada, BBC'nin haberine göre bir de Disney'i taklit eden bir hesaba altın onay verilmesi gibi bir durum gerçekleşmiş. Yani geçici bir kaostan sonra sanıyorum bu hafta sonrasında bu altın onay hadisesi bir raya girecek. Ancak belli başlı kurumlar halihazırda bu ödemeyi yapmıyor. Bunu da anlaşılır kabul etmekte fayda var gibi dursa da bizi nelerin beklediğini şimdiden öngörmekte zorlanıyoruz diyelim.

GAMING ISTANBUL HAZİRAN'DA

Her yıl geleneksel olarak düzenlenmeye başlayan oyun ve oyuncu fuarı olarak kabul edebileceğimiz Gaming İstanbul, 16-18 Haziran tarihlerinde gerçekleşecek. Fuar kapsamında, turnuvalar, yarışmalar ve yeni oyun tanıtımları yanında, gençlerin oyun üreticileriyle de buluşabilecekleri bir süreç inşa edilmesi oldukça olumlu. Çok sayıda teknoloji firması ve üniversitenin sponsorlar arasında yer aldığı da anlaşılıyor. Ne diyelim, önemli sayıda oyun firmamızla uluslararası arenada başrolü aldığımız sektörümüzün gelişmesine katkı sağlayacak nice farklı ve yenilikçi fuarların olmasını umuyorum.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.