Yapay zeka ile işe alım trendleri

GİRİŞ TARİHİ: 29.12.2024 GİRİŞ TARİHİ: 13:39 SON GÜNCELLEME: 31.12.2024 00:01
Yapay zeka tabanlı işe alım platformu Onenewone Ono 2024 yılına ait işe alım trendlerini yansıtan infografiği paylaştı. Buna göre infografiğin en dikkat çekici verilerinin başında, yapay zekanın yaptığı ön mülakatlardan sürece olumlu devam eden adayların yüzde 80’inin işe alındığı görülüyor. İşe alımda kuşaklararası beklentiler de farklılaşıyor. Y kuşağı ofis çalışma modelini tercih edebiliyorken, Z kuşağı hibrit çalışma istiyor.

Yapay zekânın iş hayatının tüm alanlarına hızla etki etmeye başlamışken 2021'de kurulan yapay zekâ tabanlı işe alım platformu Onenewone Ono bu yıl bir infografikle işe alımın trendlerini paylaştı.

Buna göre; 2024'te yapay zekâ ile işe yerleştirmeler bir önceki yıla oranla 10 kat artarken, sigorta, banka, perakende ve enerji sektörleri yapay zekâ ile işe alımda başı çekti.

Geleneksel işe alım yöntemlerini kullanarak aday arama süreci ortalama 23 saat sürerken, yapay zekayla bu süre ortalama 1 sn sürdü.

Ortalama 42 gün süren işe alım süreçleri, yapay zeka ile ortalama 12 günde tamamlandı.

Yapay zekâ 100 üzerinden 80 puanla sınavı geçti.

Yapay zekâ 65 bin ön mülakat gerçekleştirirken, bu adaylardan süreci olumlu devam edenlerin %80'i işe alındı. Bu oran, yapay zekanın işe alım süreçlerindeki doğruluğunu ve etkisini bir kez daha güçlü bir şekilde ortaya koydu.

En popüler departman teknoloji&yazılım oldu.

2024'te en çok işe alım yapan departman teknoloji&yazılım departmanı olurken, bunu insan kaynakları ve satış departmanları izledi.

İstanbul'dan sonra en çok işe alım yapan şehir sanayinin kalbi Kocaeli oldu.

İş hayatındaki kuşak farklılıkları çalışma modellerine de yansıdı.

Ono verilerine göre 2024'te öne çıkan çalışma modeli %46 ile ofis oldu. Bunu %42 ile hibrit çalışma modeli ve %12 ile uzaktan çalışma takip etti.

Kadınlar uzaktan çalışmayı tercih ederken, erkekler hibrit çalışabilecekleri çalışma modelini daha çok tercih etti.

Y Kuşağı %52 oranla ofis çalışma modelini benimserken, Z Kuşağı %59 oranla hibrit modele sahip firmaların iş ilanları ile ilgilendi. Bu veriler, yeni nesil çalışan beklentilerinin şirket politikalarını nasıl şekillendirdiğini ortaya koyuyor.

En Sevilen Yan Hak: Doğum Günü İzni

Ono verilerine göre çalışanların en sevdiği yan hakların başında doğum günü geliyor.

Çalışanlar için iş dünyasının "kırmızı çizgileri" kısa ve netti:

Yapay zekanın mülakatlarında sorduğu "Kırmızı çizginiz nedir" sorusuna en fazla sırasıyla Saygısızlık- Haksızlık ve Mobbing cevabı geldi.

En çok talep edilen yetkinlik Microsoft Office programları olurken, yabancı dilde %96 oranla İngilizce yeterliliği arandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.