TikTok kapatılacak mı?

GİRİŞ TARİHİ: 02.01.2024 GİRİŞ TARİHİ: 18:07 SON GÜNCELLEME: 03.01.2024 00:01
TikTok’un kapatılıp kapatılmayacağına yönelik açıklamaları değerlendiren Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, "Verilere göre 2023 yılında TikTok reklamları 18 yaş ve üzeri yetişkinlerin yüzde 48'ine ulaşmış durumda. Bu da dijital reklam dünyası için çok önemli" dedi.

Uzun süredir gündemden düşmeyen sosyal medya platformu TikTok, dijital reklam şirketlerinin ve markaları popüler mecralarından biri. TikTok'un kapatılıp kapatılmayacağına yönelik açıklamaları değerlendiren Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, "Benzer durumlar daha önce Youtube ve Twitter ile ilgili de yaşanmıştı. Gerekli yaptırımların, kısıtlamaların ve sıkı kontrollerin yapılmasıyla, eleştirilere sebep olan içerik hatalarının kısa zamanda yok olacağını düşünüyorum. Her mecranın azımsanmayacak bir ticari kısmı var. Platformdan alınan reklam verilerine göre, 2023 yılında TikTok reklamları 18 yaş ve üzeri yetişkinlerin yüzde 48'ine ulaşmış durumda. Bu da dijital reklam dünyası için önemli bir veri. Dolayısıyla hedef kitlesi 18 yaş ve üzeri markalar için oldukça önemli bir kaynak" açıklamasında bulundu.

Özgün ve benzersiz marka deneyimleri, uzun süreli pazarlama etkisi ve iyileştirilmiş yatırım getirisi vaadiyle yola çıkan TikTok, son zamanlarda uygunsuz içerikler yayınlayan kullanıcıları yüzünden gündemden düşmüyor.

2022 başıyla 2023 dönemini karşılaştırdığımızda yüzde 12.4'lük bir kullanıcı artışı olduğuna dikkat çeken Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, "2023 yılında, reklamların Türkiye genelindeki 18 yaş ve üzeri yetişkinlerin yüzde 48'ine ulaştığını görmekteyiz. Bu, Türkiye'deki toplam internet kullanıcıları içinde yüzde 41'e eşdeğer bir kitleye denk geliyor. Türkiye'deki TikTok kullanıcılarının cinsiyet dağılımı incelendiğinde, yüzde 38'inin kadın, yüzde 62'sinin ise erkek olduğunu görüyoruz" dedi.

Tiktok'un ülkemizde önemli bir etkileşim ağına sahip olduğunu söyleyen Kaplan, "Her ne kadar istenmeyen içeriklerle adını daha çok duyursa da Tiktok, ülkemizde satın almayı etkileyen önemli bir kitleye hitap ediyor. Bu platform özellikle hedef kitlesi 18-35 yaş aralığı olanlar için mutlaka reklam yatırımı yapması gereken bir mecra. Gerekli yaptırımlar ve kısıtlama çalışmaları ile gündeme gelen bir sorunların kısa zamanda çözüleceğini düşünüyorum. Gelecekte, platformun Türkiye'deki varlığının nasıl şekilleneceği, temsilcilik konusundaki gelişmeler ve reklam stratejileri takibimizdeki konulardan olacak" açıklamasında bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.