Dev bir ekonomiye dönüşen pazar

GİRİŞ TARİHİ: 30.08.2024 GİRİŞ TARİHİ: 11:23 SON GÜNCELLEME: 02.09.2024 00:00
Düğün, nişan, doğum günü, evlilik teklif etme, emeklilik kutlaması, hastane odası süsleme, mevlid, baby showlar… Organizasyon sektörü, giderek çeşitlenen hizmetler ve artan taleplerle çığ gibi büyüyor. Birçok sektöre de katkı sağlayan bu dev pazarda, rekabet giderek artıyor…

PARA ARAŞTIRMA/ MERVE YILMAZ GERGİN Düğünlerin arttığı bir dönemdeyiz. Yurdun dört bir yanında gençler yeni bir hayata başlamanın heyecanı içinde. Yalnız evlilikler mi? Sünnet düğünleri, nişan merasimleri, doğum günü kutlamaları da takvimlere not edilen özel günlerden. Sadece bunlar da değil. Baby shower'lar, hastane odası süslemeleri, mevlid etkinlikleri, cinsiyet öğrenme, emeklilik kutlaması, dönem konsept partileri ve evcil hayvan doğum günleri gibi kutlama yapmaya vesile birçok özel anlar var artık. Abartmış olmayalım ama kutlama yapılmayan gün sayısı neredeyse bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar azaldı. Öyle ki hemen her gün kutlama ve davet var. Doğrusu eğlenmeyi de sevdiğimizden, bu özel günleri dört gözle bekliyoruz.

İşte giderek artan kutlama ve etkinlikler büyük bir ekonomiye dönüşmüş durumda. Bu etkinlikleri düzenleyen organizasyon firmalarının sayısı patlamış durumda. Çiçeklerden balonlara, ışık oyunlarından farklı konseptlere kadar her şeyin en ince ayrıntısına kadar düşünüldüğü bu organizasyonlar, sadece unutulmaz anılar bırakmakla kalmıyor; aynı zamanda Türkiye'nin ekonomisine de can suyu oluyor.

Sektörde yer alan birçok farklı firma, bireysel ve kurumsal organizasyonlar için geniş bir yelpazede hizmet sunuyor. Organizasyonlar, artık sadece düğün ve nişan gibi geleneksel etkinliklerle sınırlı kalmayıp yeni trendleri de içererek hem yerli hem de yabancı müşteriler arasında büyük ilgi görüyor. Sektördeki bu hızlı büyüme, özellikle teknolojik yenilikler ve sosyal medya etkisiyle şekillenen trendlerin de öncüsü konumunda. Sektördeki rekabetin artmasıyla birlikte dolandırıcılık olaylarının da arttığı, bu nedenle müşterilerin dikkatli olması gerektiği belirtiliyor. Sektörde fiyatlar ise çok değişken. Organizasyonun yapılacağı mekanın özelliklerine (uzunluk; yükseklik; salonda sütün sayısı, açık alan, kapalı alan), organizasyon çeşidine, kişi sayısına, beklenti ve konsept büyüklüğüne göre rakamlar değişebiliyor. Ancak her bütçeye uyacak etkinlikler mevcut.

"SEKTÖR BÜYÜYOR"

İstanbul Üniversitesi Reklamcılık mezunu olan Organizasyon Merkezi Ajans Başkanı Sinan Boğaz, 1994'ten bu yana organizasyon sektörünün içinde. 2008 yılında kendi şirketini kuran ve halen hizmet vermeye devam eden Kurucu Sinan Boğaz, şu anda sekiz kişilik kadro ve 200 kişilik part time ekibi ile hizmet veriyor. Boğaz, bu işe ilk 50 bin liralık bir sermaye ile başlamış. Şirket İstanbul Şişli'de yer alıyor. Sektöre ilk başladıklarında kına organizasyonunun bile lüks olarak değerlendirildiğini anımsatan Boğaz, daha sonraları bu organizasyonların çeşitlenmesiyle sektörün daha da büyüdüğünü vurguluyor. Hatta artık günümüzde birçok geleneksel olarak bilenen organizasyonlar bile trend isimleri taşıyan organizasyonlara doğru eğrilmeye başlamış. Örneğin, kına geceleri yerini bekarlığa veda partilerine bırakırken, önceden eş dost, konu komşu herkesin bir araya geldiği düğünler, şimdilerde 30-40 kişi katılımlı butik davetlere dönüşmüş durumda. Bu "dar" kapsamlı düğünler, evliliğe adım atan gençlerin yakın arkadaşları ile kutladıkları after partiler ile sona eriyor. Tüm bunların yanı sıra sosyal medya ve globalleşmenin gücü ile hayatımıza yeni organizasyonlar da girmeye başlamış vaziyette. Özellikle anne babaların büyük heyecan yaşadığı bebek cinsiyet öğrenme partisi, bu keyifli trend organizasyonlardan sadece biri. Organizasyon Merkezi bireysel ve kurumsal alanlarda hizmet vermesi nedeniyle yıllık 500 - 1000 müşteri sayısına ulaşıyor. Boğaz, bireysel anlamda doğum günü, nişan, düğün, baby shower, cinsiyet öğrenme, evlilik teklifi; kurumsal anlamda ise açılış, bayii toplantısı, fuar, lansman ve piknik alanlarında hizmet verdiklerini ekliyor. Organizasyon Merkezi, mekan danışmanlığı konusunda da çalışıyor. Müşterilerin talep ettiği organizasyon türüne, içeriğine, mevsimine, saatine göre birçok kriter göz önünde bulundurularak uygun mekan önerisi yapılıyor. Buraya müşteriler çoğunlukla çalışmış oldukları müşteri tavsiyeleri ile ulaşıyor. Bunun yanı sıra sosyal medya üzerinden de ulaşan sayısı bir hayli fazla.

YABANCI ŞİRKETLERİN KUTLAMA MERKEZİ OLDUK

Organizasyon sektörü kendini sürekli güncelleyen bireysel ve kurumsal alanlarda yerli yabancı çok ciddi sayıda kişiye hizmet veren bir sektör. Son yıllarda özellikle düğün organizasyonları için çok sayıda yabancı müşterinin ülkemizi tercih ettiğinin altını çizen Boğaz, "Konseptlerimiz yurtdışında da dikkat çekiyor ve ülkemizin coğrafi güzelliklerini de lokasyon olarak organizasyonlarımıza dahil ettiğimizde çok başarılı projeler de hayata geçiriyoruz. Türkiye'de yapılanmış yurtdışı merkezli birçok kurumsal müşterimiz kuruluş yıldönümü; toplantı vb organizasyonlarını ülkemizde gerçekleştirmeyi tercih ediyor, bu da ekonomimize ciddi bir girdi sağlıyor" diyor. Fiyatlar hakkında da konuşan Boğaz, "Organizasyon Merkezi olarak müşterilerimize hazır paket fiyatlar vermiyoruz. Öncelikle müşterimizin tam olarak nasıl bir organizasyon beklentisi içinde olduğunu anlayarak yola çıkıyoruz. Çünkü organizasyonun yapılacağı mekanın özellikleri (uzunluk; yükseklik; salonda sütün sayısı, açık alan, kapalı alan) organizasyon içeriğini ve bütçeyi doğrudan etkiliyor. Bizim için önemli olan müşterimizin hayalini sahaya yansıtabilmek. Konsept fiyatlarımız beklenti ve konseptin büyüklüğüne göre değişiyor" diyor.

A'DAN Z'YE PAKET HİZMETİ

Mihriye Nalan Temiz ise 1995 yılında sektöre adım atanlardan. 20 yıl özel sektörde etkinlik biriminde dekorlar yaptıktan sonra son 10 yıldır da kendi şirketi olan MihriCe Davet olarak hizmet veriyor. Burada altı kişilik bir çekirdek ekip mevcut. Ancak bazı davetlerde ek çalışana da ihtiyaç duyuluyor. Kurumsal davetlerde, gala gecelerinde dekorasyon hizmeti verdiklerini söyleyen MihriCe Davet Kurucusu Mihriye Nalan Temiz, masa örtüleri, tavan kumaş dekorları, avize süslemeleri, çiçek aranjmanları, konseptli geceler gibi hizmetler verdiklerini söylüyor. Ayrıca, davetiye tasarımından menü ve mekan tasarımına, LCV hizmetinden hostes ile karşılama hizmetine, genel alan süslemesinden gelin odasının süslemesine, gelinliği giydirmeden ayakkabısının altına isim yazma gibi birçok şeyi de yaptıklarını ekliyor. Temiz hatta "DJ seçimi, müzik seçimi, pasta dizaynı, ışık düzeni, masa düzeni, anne ve babaların kıyafetlerine fikir vermeye kadar gidiyor. Yani kısaca bizim işimiz A 'dan Z 'ye paket hizmet vermek" diyor. Her yıl trendlerin de değiştiği bilgisini veren Temiz, "Bir yıl kristal moda oluyor, diğer yıl vintage moda oluyor. Başka bir yıl mor oluyor, sonra moda lilaya geçiyor. Bunun bir sonu yok, biz mekâna, evlenecek çifte ve trendlere göre önerilerde bulunuyoruz ve ona göre ortak bir noktada buluşuyoruz. Bazen bir çiçeğin rengine, bazen gelinliğe göre, bazen de mekana göre konsept belirliyoruz" diyor. MihriCe Davet'e daha çok Instagram ve daha öncede düğününü yapmış kişilerin önerisiyle gelenler oluyor. Bir düğün talebi geldikten sonra minimum altı ay hazırlık süreci oluyor. Temiz, "Öyle ki düğününü yaptığımız kişilerin daha sonrasında baby showerlarını da yapıyoruz" diyor.

"EMEKLİLİK PARTİSİ TREND OLABİLİR"

Bonitoparty markasının Kurucusu Şeyda Barutçuoğlu'nun hikayesi ise 22 yıl önceye dayanıyor. Bunca yıl boyunca yüzlerce firma referansı, düğün, doğum günü, sevgililer günü, doğum günü, lansman, yılbaşı gibi özel günlerde yüzlerce hediyelik ürün çeşidi yaparak bu işe başlamış. Daha sonra organizasyon talepleri de gelmeye başlayınca bunları da hizmetleri arasına dahil etmişler. Barutçuoğlu, 2018'de gittigidiyor için hazırladıkları Hallowen day, cadılar bayramı konseptleriyle de Avrupa ebay şirketler grubunda birinci olduklarını söylüyor. Bonitoparty organizasyon hizmeti ve kişiye özel hediyelik üretimini ise beş kişilik ana kadro ekibi, 20'yi aşkında çözüm ortaklarıyla yapılıyor. Merkez ofis İstanbul Bağdat Caddesi Feneryolu'nda yer alıyor. Ayrıca Göztepe'de de atölyeleri mevcut. Sektördeki teknolojik gelişmelerin organizasyon şirketleri üzerinde olumlu yönde etkisi olduğu konusuna da değinen Barutçuoğlu, özellikle pandemi döneminde bu gelişmenin önem kazandığını vurguluyor.

Son yıllarda popülerlik kazanan etkinliklerden birinin de emeklilik partisi olduğunu söyleyen Barutçuoğlu, konuşmasını şu sözlerle tamamlıyor: "Çalışma hayatını sonlandıran bireyler için düzenlenen bu tür partiler, yeni bir döneme adım atarken kutlama yapma fırsatı sunuyor. Bu tür etkinlikler genellikle özel bir anlam taşıdığından, organizasyonlarda bu talep giderek artabilir" diyor.

"ÜLKEYE DÖVİZ GİRDİSİ SAĞLIYORUZ"

Etkinlik Planlayıcısı Gülşah Tosun ise yedi yıldır organizasyon planlaması yapıyor ve 20 kişilik bir ekibi bulunuyor. Bu işe 10 bin dolarlık bir sermaye ile başladığını söyleyen Gülşah Tosun'un İstanbul Beylikdüzü'nde depolama alanları mevcut. Organizasyon sektöründe genel trendler sürekli gelişim içinde. Tosun, son bir yıla kadar bu durum eşit ağırlıkla devam ederken, özellikle bu yıl cinsiyet partisi organizasyonunda büyük artışın olduğuna dikkat çekiyor. Organizasyon taleplerinde mevsime, resmi ve dini bayramlara göre müşteri sayısı artış veya azalış gösterebiliyor. Tosun, yıllık müşteri hedeflerinin 250 olduğunu vurguluyor. Doğum günü, babyshower. cinsiyet partisi, vaftiz töreni, bebek mevlidi, hastane odası süsleme, özel oda süslemeleri, hallowen partiler, Ramazan etkinlikleri gibi birçok organizasyona imza attıklarını belirten Tosun, İstanbul ve çevre illere de hizmet verdiklerinin altını çiziyor. Genel olarak müşteri portföyleri yabancı uyruklular. Tosun, tasarımlarının Avrupa standartlarında olduğunu, bu nedenle daha çok yabancı müşterilere hitap ettiklerini söylüyor. Yerli müşteriden çok, yabancı müşteriye hizmet verdikleri için hizmetleri dolar üzerinden yaptıklarını belirtiyor. Tosun, bu konuda da ülkeye küçük miktarlarda da olsa döviz girdisi sağladıklarının altını çiziyor ve minimum hizmet bedellerinin 20 bin lira olduğunu vurguluyor. Sektöre diğer iş kollarından farklı olarak daha küçük bir sermaye ile girilebildiğini ifade eden Tosun, "Çok fazla firma kuruluyor. Bu sebeple, genel olarak eğitim ve tecrübe açısından yetersiz olunduğu için bu durum bizler gibi tecrübeli firmalara zarar veriyor" diyor. Tosun, sektördeki teknolojik gelişmeler ve dijital pazarlamanın yüzde 100 olumlu anlamda etkisi olduğunu söylüyor ve "Çalışmalarımız tamamen görsel zevke hitap ettiği için bunu sadece dijital pazarlama ile sağlayabiliyoruz" diyor. Son olarak farklı tarzda da organizasyon taleplerinin geldiğini sözlerine ekleyen Tosun, evcil hayvanı için doğum günü partisi, özel oda süslemesi talep eden birçok müşteri olduğunu dile getiriyor.

"HASTANE ODASI SÜSLEME ÇOK POPÜLER"

Karadeniz Teknik Üniversitesi İşletme mezunu olan ve Alins Event Kurucusu Seda Altuncu Adanur da 12 yıllık kurumsal hayat sonrası, yaklaşık 5.5 yıldır organizasyon sektöründe yer alıyor. Eşi ve kendisi dahil olmak üzere beş kişilik bir ekipten oluşuyorlar. Konsept olarak sadece anne, bebek ve çocuk çalıştıklarını belirten Adanur, Baby shower, hastane doğum odası süsleme, mevlid, cinsiyet partisi ve çocuk doğum günleri için hizmet verdiklerini söylüyor. Son zamanlarda daha çok hastane doğum odası süsleme ve çocuk doğum günlerine talebin yoğunlaştığını söyleyen Adanur, müşterilerin daha çok tavsiye, Google reklamları ve instagram üzerinden geldiği bilgisini veriyor. Sektörün ülke ekonomisine katkısının olduğuna değinen Adanur, özellikle gıda sektörüne ciddi bir katkı sağlandığının altını çiziyor. Alins Event, fiyatlandırma konusunda da müşteri bütçesine göre hareket ediyor. Adanur, ara ara da çeşitli kampanyalar düzenleyerek daha fazla kitleye ulaştıklarını sözlerine ekliyor. Sektörde rekabet ortamının oldukça fazla olduğunu belirten Adanur, "Kaliteli hizmeti uygun fiyata veriyoruz ve sektördeki rekabet ortamından bu şekilde sıyrılıyoruz" diyor.

"BİRÇOK SEKTÖRE KATKIMIZ VAR"

Evli ve 3 çocuk annesi olan Yelken Event Kurucusu Rukiye Öter ise iki yıldır bu sektörde. İstanbul Başakşehir'de öncelikle çevresine maliyetine organizasyonlar düzenlemiş ve daha sonraları referanslarla daha çok müşterilere ulaşma imkanı bulmuş. Bu işe neredeyse sermayesiz başladığının altını çizen Öter, şu anda beş kişilik ekibiyle İstanbul içi ve yakın il ve ilçelerde 250 kişiye kadar organizasyon düzenliyor. Organizasyon trendlerinin dönemsel olarak değiştiğini belirten Öter, yeni çıkan kutlama, hatıra eşyaları veya sosyal medya akımlarının bu trendleri şekillendirdiğinin altını çiziyor. Bu işte güvenilirliğin çok önemli olduğuna da değinen Öter, "Zaman içerisinde kazandığımız yüksek müşteri memnuniyetini ve ürün/hizmet içeriğini sosyal medyadan paylaşarak potansiyel ailelerimizin de zihninde yer ediniyoruz" diyor. Organizasyon sektörü adından da anlaşıldığı üzere beraberinde birçok sektör ile çalışıyor. Organizatörler kazanırken yan sektörler de bu pastadan pay alıyor. Öter, insanların güzel vakit geçirmelerini sağlarken fotoğrafçı, matbaacı, pastacı ve mekan işletmecisi gibi daha birçok farklı sektörün iş yaparak gelir elde etmesine de vesile olduklarını belirtiyor. Öter, son zamanlarda en çok hastane odası süsleme işinin popüler olduğunu söyleyerek, bu trendlerin zamanla değişebileceğini de hatırlatıyor. Öter, "Annelerin, babaların ve geleceğin ebeveynlerinin heyecanına, mutluluğuna ortak olmak ve olumlu geri dönüşleri bizim en büyük motivasyon kaynağımız" diyor. Son olarak sektörün her geçen gün büyüdüğüne de vurgu yapan Öter konuşmasını şu sözlerle tamamlıyor: "Ortak çalışmalar yaptığımız organizasyoncular olduğu gibi birbirimize referans olduğumuz sektörden arkadaşlarımız da mevcut. İşin tanıtılması ve gelişmesinde her birimiz önemliyiz ve her organizatörün kendine has tarzı olduğu ve müşteriler referansa ciddi manada değer verdiği için sektör içi rekabet makul ve ilerlemeyi teşvik edici seviyededir. Bu nedenle bu alana girmek isteyenleri şahsen birçok kez teşvik etmişliğim ve müşteri yönlendirerek işe başlamasına vesile olmuşluğum vardır. İşimi severek ve azimle yaptığım için müşteriden yana sorun yaşamadım, yani fazladan müşteri çekmek için fazladan bir çaba sarf etmiyorum. Sadece işimi en iyi şekilde yapmaya özen gösteriyorum."

"SÖZ-NİŞAN KOPSEPTİ ÇOK REVAÇTA"

ESY Organizasyon Kurucusu Türkan Sena Yavuz ise iki yıldır bu işin içinde. Altı kişilik bir ekibi var. Yavuz, bu hizmeti alacak kişilere instagram ve whatsapp üzerinden destek veriyor. Ayrıca kendine ait bir mekanı da var. Yeri, İstanbul Beykoz Cumhuriyetköy'de. Kapalı ve açık alan olmak üzere buranın 400 kişilik bir mekan olduğunu söyleyen Yavuz, fiyatların ise 25 bin liradan başladığını ve kişi sayısına göre arttığını ifade ediyor. Şu anda tüm organizasyonların eskiye göre daha revaçta olduğu bilgisini paylaşan Yavuz, en çok bekarlığa veda ve söz-nişan konsepti ağırlıklı hizmet verdiklerini ifade ediyor. ESY Organizasyon'da mekan dahil değil. Müşteri mekanı kendi seçiyor. Paketlerin oldukça ekonomik olduğunu da söyleyen Yavuz, müşteri memnuniyeti için fiyatların organizasyon çeşidine göre 5 bin lira ile 7 bin lira arasında sabit tutulduğunu paylaşıyor.

YILLIK BİN 200 MÜŞTERİ

Egeventss de bir yıldır bu sektörde. İşletme İstanbul Sultangazi'de yer alıyor ve dört kişilik bir ekipten oluşuyor. Bu işe 70 bin liralık sermaye ile başladıklarını belirten Egeventss Kurucusu Yunus Emre Ercan, genelde hastane odalarına hizmet verdiklerini söylüyor. Aylık ortalama 12 hastane odası ekstra baby shower, doğum günü vb işler alıyorlar. En çok talep ise hastane odası süsleme ve doğum günü konseptleri oluyor. Genel olarak yıllık bin 200 müşteri ile çalıştıklarını dile getiren Ercan, hizmete göre bir fiyatlandırma yaptıklarını, yol, benzin, emek ve masraflar göz önünde bulundurularak bir bütçe çıkardıklarını belirtiyor. Egeventss'de fiyatlar ortalama 5 bin liradan başlıyor ve hizmet ve konsepte göre değişiyor.

Necla ÖZTÜRK / Süspüs Organizasyon Kurucusu

"Kapora alıp, ortadan kaybolan çok"

Yaklaşık yedi yıldır bu işi yapıyorum. Ana kadromuz dört kişiden oluşuyor. Daha çok part time ve üniversite öğrencileri ile çalışıyorum. İş yoğunluğuna göre sayımız değişebiliyor. Bu sektöre küçük bir dükkanda 50 bin lira sermaye ile başladım. Şu anda yerim İstanbul Esenyurt Örnek Mahallesi'nde yer almakta. Parti organizasyonlarında trendlerin çok geliştiğini söyleyebilirim. İlk başlarda ufak ufak masalar hazırlıyorduk. Daha sonra düğün konseptlerine dönüştü. Ardından doğum günü, sünnetler derken gün geçtikçe de konsept sayısı arttı. İnsanlar daha fazla ilgi gösteriyor ve inanılmaz bir şekilde bu sektör büyüyor. Müşteri portföyüm genellikle düğün, söz, nişan, kına, sünnet ve doğum günü organizasyonları yapacak kişilerden oluşuyor. Kendimize ait ufak bir parti evi mekanımız var ancak mekanları genelde müşterilerimiz belirliyor. Bizler de İstanbul içi her yere hizmet veriyoruz. Otellerde, restoranlarda, kır bahçelerinde ve daha farklı yerlerde süsleme yapabiliyoruz. Bize daha çok instagramdan ulaşıyorlar. Biz bir zincirin ufak bir halkasıyız. Alışverişler, çalışanlar, kendi harcamalarımız, gıda, giyim, organizasyon malzemeleri derken bu şekilde büyük bir ekonomi doğuyor. İşin büyüklüğüne göre fiyatlarımız değişiyor ve iş yoğunluğuna göre de artabiliyor. Son olarak sektörde inanılmaz bir rekabet ortamı var. Sosyal medya, instagram derken buralarda sayılarımız her geçen gün artıyor. Piyasada bir konseptle organizasyoncu olduğunu sanan çok fazla kişi var. Sektörde çok dolandırıcı olduğunu söyleyebilirim. Sosyal medyada alıntı resimlerle reklam veriyorlar. İnsanlardan kapora alıp ortadan kayboluyorlar. Ciddi sayıdaki kişilerden ciddi paralar alıyorlar.

"Deneyimsiz firma sayısı çoğalıyor"

Organizasyon Merkezi Kurucusu Sinan Boğaz, sektördeki rekabet ortamını şöyle değerlendiriyor: "Günümüzde kazançlar düşünüldüğünde; organizasyon çok cazip bir sektör haline dönüşmeye başladı. Herhangi bir etkinlik ve saha tecrübesi olmayan kişilerin heyecanlı arkadaşlarıyla bir araya gelerek, eğlenceli bir iş mantığı düşüncesiyle kurduğu şirketler; son dönemlerde sektörde deneyimsiz firma sayısının artmasına sebep oluyor. Herkes internetten bir ses-ışık şirketin, dekorasyon firmasını, çiçekçiyi, baloncuyu bulabilir ama sektör tecrübesi her şeyin önüne geçer. Organizasyon "pardon"u olmayan bir sektördür. Sahada yaşanacak bir soruna çözüm üretecek kadar tecrübeniz yoksa sadece kendi işinizi değil, müşterinizin bir kere yaşayacağı hayalini de yok edersiniz. Bu sorumluluğun bilincinde hareket etmek son derece önemlidir. Bir yaş doğum günü organizasyonu yaptığımızda 9-10 yaşlarına kadar çocuklarının doğum günü organizasyonunu yapmaya devam ettiğimiz, kurumsal organizasyonlarını her yıl farklı içeriklerle hayata geçirdiğimiz yüzlerce müşterimiz var. Organizasyon sektöründe güven en büyük amacımız olmalıdır."

Sektördeki genel organizasyon trendleri

Baby shower,

Cinsiyet öğrenme partileri,

Doğum günü organizasyonları,

Bekarlığa veda,

Dönem konsept partileri (80'ler 90'lar),

Evcil hayvan doğum günü organizasyonları,

Sünnet,

Düğün,

Söz-Nişan

Emeklilik partileri

Mevlid

Vaftiz töreni,

Özel oda süslemeleri,

Hallowen partiler,

Ramazan etkinlikleri

Ortalama organizasyon fiyatları

Baby Shower : 2 bin 500 - 9 bin lira

Evde söz organizasyonu: 2 bin 500 - 7 bin lira

Doğum günü: 1.200 - 13 bin lira

Bekarlığa Veda: 2 bin 500 – 22 bin 500 lira

Parti Organizasyon Fiyatları: 1.000 – 75 bin lira

Evlilik Yıldönümü Organizasyon Fiyatları: 1.500 – 9 bin lira

Hastane Odası Süsleme Fiyatları: 1.750 TL – 7 bin 500 lira

Kına Organizasyon Fiyatları: 3 bin – 40 bin lira

*Fiyatlar; Organizasyonun yapılacağı mekanın özelliklerine (uzunluk; yükseklik; salonda sütün sayısı, açık alan, kapalı alan), organizasyon çeşidine, kişi sayısına, beklenti ve konsept büyüklüğüne göre değişebiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.