Küçük ev aletleri pazarı airfryer ile büyüyor

GİRİŞ TARİHİ: 05.11.2022 GİRİŞ TARİHİ: 16:19 SON GÜNCELLEME: 08.11.2022 00:01
Küçük ev aletleri pazarı, inovatif ürünlerle büyüyor. Bu pazarın son katma değerli ürünü ise airfryer’lar. Sağlıklı ve tasarruflu pişirme alternatifleri arasında yerini alan airfryer’lar, son bir yıldır mutfakların yeni gözdesi. 2022’nin ilk üç ayında Türkiye’de 5 milyar TL’lik satış yapıldı, ancak beklenti büyük. Airfryer ürün kategorisini 10 kat büyüten markalar var.

PARA ARAŞTIRMA/ MERVE YILMAZ GERGİN Son günlerde trend haline gelen ve mutfaklarda yemek yaparken büyük kolaylık sunan airfryer'lar tüketicilerin ilgi odağı oldu. Yağ fiyatlarındaki artış da ürüne ilginin artmasını sağladı. Airfryer'ların bilinen fritözlerden farkı, yağ içinde değil sıcak havayla pişiyor olması. Özellikle eve geldiğinde zamanı olmayan ve teknolojinin olanaklarından faydalanmak isteyenler, bu ürüne mutfaklarında yer veriyor. Küçük ev aletleri pazarının dünyadaki büyüklüğünün yaklaşık 100 milyar dolar olduğunu söyleyen Goldmaster CEO'su Sinan Bora, Türkiye'nin pazardaki payının ise 1 milyar dolar civarında olduğunu belirtiyor. Araştırma kuruluşu GFK'nın Ocak-Mart 2022 verilerine göre; Amerika haricinde globalde gerçekleşen 212 milyar dolarlık satışın yüzde 7.6'sını küçük ev aletleri oluşturuyor. Aynı dönemde Türkiye'deki satış rakamı ise 5 milyar TL oldu. Arzum Pazarlama Ve Ürün Gelişmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehtap Yıldız da airfryer gibi katma değerli ve inovatif ürünlerin pazara girmesinin küçük ev aletleri pazarını büyüten etkenler arasında olduğunu ifade ediyor. Airfryer'ın fiyatları, bin 900'dan başlıyor ve özelliklerine göre bu fiyat yükseliyor. Elektrik tüketimini etkileyen en önemli faktör ise watt (W) gücü. Bu konuda da Karaca Müşteriden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Erkut Baloğlu, airfrer'ların normal fırınlara göre yüzde 33 daha az enerji harcadığını söylüyor.

Yapılan araştırmalara göre tüketiciler, her gün daha sağlıklı, konforlu ve iyi yaşayabilecekleri yeni çözümler arıyor. İyi yaşam konusunda artan bilinçlenme ise bu arayışı fazlasıyla artırıyor. Philips Ev Aletleri Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Bölgesi Pazarlama Direktörü Esin Karadede'nin belirttiğine göre, global ölçekte bakıldığında küçük ev aletleri pazarı, 2020'ye göre 2021'de yüzde 7 büyüdü, Türkiye'de ise bu büyüme 2020'ye göre yüzde 26 oldu.

ÜRÜN KATEGORİSİNİ 10 KAT BÜYÜTTÜ

Evlerde inovatif teknolojilerin öneminin her geçen gün arttığı görüşünde olan Esin Karadede, "Philips Airfryer ile tüketicilerimizi, çok az yağ ya da hiç yağ olmadan sadece sıcak hava ile sağlıklı ve lezzetli yemekler ile buluşturuyoruz. Fırına göre bir buçuk kat daha hızlı yemek pişiriyor" diyor. Karadede, Philips Ev Aletleri olarak, 2022 yılında Airfryer kategorisini 10 kat büyüttüklerini ve fiyatların 3 bin150 TL'den başladığını belirtiyor. Airfryer ile normal fritöz arasındaki farkın pişirme şekli olduğuna değinen Karadede, sadece hava kullanıldığı için normal fritöze kıyasla daha sağlıklı besinlerin hazırlandığını iddia ediyor ve yüzde 25 daha az enerji tüketimi sağladığını dile getiriyor. Philips cihazları, Nutri uygulaması ile de şekilleniyor. Tüketiciler, pişirme işlemini telefondan veya tabletinden de uzaktan takip edebiliyorlar. Ayrıca bulaşık makinesinde yıkanabilen parçaları, pişirme sonrasında temizleme kolaylığı sayesinde mutfakta geçirilen zamanı da kısaltıyor. Airfryer'larda et yemeklerinden sebze yemeklerine, bütün tavuktan balığa, sağlıklı kahvaltılardan tatlıya kadar her çeşit yemeği yapmak mümkün. Airfryer'ın elektrik tüketimini etkileyen en önemli faktörün watt (W) gücü olduğunu da vurgulayan Karadede, "Buna göre günde bir saatlik kullanım sonucunda bir aylık Airfryer elektrik tüketimi 75 kWh civarı. Bin 440 watt'tan 2 bin 225 watt gücüne sahip Airfryer'lar ürün yelpazemizde ise elektrik tüketimi çok daha düşük" diyor.

"TALEPTE YÜZDE 40 ARTIŞ YAKALADIK"

Goldmaster CEO'su Sinan Bora, dünyadaki büyüklüğü yaklaşık 100 milyar dolar olan küçük ev aletleri pazarında Türkiye'nin payının 1 milyar dolar civarında olduğunu belirtiyor.

Son zamanlarda küçük ev aletleri pazarının yeni gözdesi olan airfryer'ların popülerlik kazandığını söyleyen Bora, yılsonuna kadar 10 bin adet airfryer satmayı hedeflediklerinin altını çiziyor. Sinan Bora, airfryer talebinde yüzde 40'tan fazla artış yakaladıklarını da ifade ederek, mutfakların demirbaşları arasına gireceğini iddia ediyor. Goldmaster airfryer'ların fiyatları ise bin 900 ile 3 bin 900 TL arasında değişiyor. Airfryer'larda patates, kek, sufle, tavuk, börek, balık gibi fırında yapabileceğiniz birçok yemek yapılıyor. Bu ürünün yağ kullanılmaması açısından tasarruflu bir yemek pişirme avantajına sahip olduğunu da dile getiren Bora, "Hızlı olması ve birçok yemek çeşidini yapabiliyor olmasını, airfryer satışlarının artış sebepleri arasında sayabiliriz. Yiyecekleri hava sirkülasyonu ile pişirmesi, pratik ve hızlı olması, yağsız ve sağlıklı pişirme avantajı, pişirme yanında ısıtma fonksiyonu da olması, başlıca özellikleri arasında yer alıyor" diyor. Bora, son olarak ürünün kanserojen madde içermediğine de değinerek "Sıcak hava üfleme mekanizması ile çalıştığı için yemekler herhangi bir ışına maruz kalmıyor. Ürünün kaplaması da her gün evimizde kullandığımız tavaların kaplaması ile aynı" diyor.

"İLGİ GİDEREK ARTIYOR"

Arzum Pazarlama Ve Ürün Gelişmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehtap Yıldız, araştırma kuruluşu GFK'nın Ocak-Mart 2022 verilerine dikkat çekiyor. Buna göre; Amerika haricinde globalde gerçekleşen 212 milyar dolarlık satışın yüzde 7.6'sını, küçük ev aletleri oluşturuyor. Aynı dönemde Türkiye'deki satış rakamı ise 5 milyar TL olarak gerçekleşti.

Airfryer gibi katma değerli ve inovatif ürünlerin pazara girmesinin, küçük ev aletleri pazarını büyüten etkenler arasında olduğunu ifade eden Arzum Pazarlama Ve Ürün Gelişmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehtap Yıldız, pandemi dönemi ve sonrasında pek çok kişinin sağlıklı beslenme alışkanlıklarına yönelmesiyle beraber, son bir yılda aifryer'ın yıldızının parladığını da söylüyor. Özellikle yağ kullanımını sınırladığı için airfryer ürününün kullanıcı sayısının her geçen gün yükseldiğini söyleyen Yıldız, "Sağlıklı yaşama giderek artan ilgi ve mutfaklarda çok fonksiyonlu ve pratik pişiricilerin tercih edilmesi sebebiyle airfryer'ların mutfakların demirbaşı haline geleceğini, ürüne olan ilginin süreceğini düşünüyorum. Hatta tüketicilerin airfryer'ları kullanım pratikliği, hızı ve az yer kaplama özelliği nedeniyle yazlıklarında da kullandıklarını, bundan sonra daha sık göreceğiz" diyor. Normal fritözlerin yiyecekleri kızgın yağ aracılığıyla pişirirken, airfryer'ların sıcak hava sirkülasyonu ile pişirdiğinin de bilgisini paylaşan Yıldız, böylelikle çok daha az kalorili ve daha sağlıklı yiyeceklerin tüketilmesine yardımcı olduğunu belirtiyor. Airfryer'ın en büyük özelliğinin yiyecekleri yağsız olarak pişirebilmesi olduğunu vurgulayan Yıldız, sözlerini şöyle sonlandırıyor: "Bunun yanı sıra etten tavuğa, balıktan sebzeye, hamur işlerine kadar pek çok çeşit yiyeceğin tek bir ürünle hazırlanabilmesi de airfryer'ın en önemli ve insanların hayatını kolaylaştıran özellikleri arasında yer alıyor. Fırına benzer şekilde sıcak havayı dağıtan airfryer, fırından farklı olarak havanın eşit oranda dağılmasını sağlıyor. Böylece sıcak hava sirkülasyonu sayesinde yiyecekler kurumuyor. Ayrıca airfryer'lar fırından daha az yer kaplamaları ve daha hızlı olmalarıyla da öne çıkıyor."

"YÜZDE 33 DAHA AZ ENERJİ HARCIYOR"

Erkut BALOĞLU / Karaca Müşteriden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı

Son yıllarda yaptığımız müşteri araştırmalarında; evde yemek yapmaya ayrılan zamanın kısıtlı olması ve sağlık hassasiyetleri hep ön planda çıkıyor. Dolayısıyla hızlı, pratik ve sağlıklı her ürün, müşterilerimizin ilgisini çekiyor. Bir kaşık yağ ile lezzetli, pratik bir pişirme işlemi yapan, pişirme süresini kısalttığı gibi toplam pişirme maliyetini de azaltan airfryer'lar, son bir yılda mutfakların gözdesi oldu. Biz de Karaca olarak küçük ev aletleri kategorisindeki inovatif yaklaşımımızı airfryer ürünümüze de yansıttık. Airfryer'ların gelişmiş modellerinin mutfakların demirbaşı olacağına inanıyoruz. Airfryer'ın en büyük farkı, sıcak hava ile pişirmesi. Dolayısıyla bir kaşık yağ ile kızartma yapılabiliyor. Bir nevi fırın sistemi ile çalışan bu cihazların diğer avantajı ise tezgah üstünde kolayca kullanılıyor olmaları. Ayrıca pişirme yaptığınız parçası, bulaşık makinesinde yıkanabiliyor. Tüm bu işlemleri, zamandan ve paradan tasarruf sağlıyor. Bu özelliklerin dışında her markanın kendine göre eklediği farklı teknolojiler de kullanıcı tercihlerinde önemli rol üstleniyor. Karaca Air Pro Cook kurutma işlemi de yaptığı için meyve-sebze ve baharat kurutmak isteyenlere avantaj sağlıyor. Yoğurt yapılabiliyor. Ama biz ürünümüzde sulu ev yemeklerini ön planda tuttuk. AirPro Cook ile pratik ve tasarruflu yemek yapmanın yanında Türkiye'deki yemek alışkanlıklarına da hitap eden bir ürün geliştirmiş olduk. Air Pro Cook ürünümüz kanserojen madde içermiyor. Sulu yemekten kızartmalara, fırın yemeklerinden ızgaralara kadar birçok yemek yapılabiliyor. Karaca olarak yaptırdığımız araştırmalar, Air Pro Cook'un fırına göre yüzde 33 daha az enerji harcadığını gösterdi. Saatlik kullanımda ise 600w enerji harcıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.