E-ihracat destek paketinde 17 hedef ülke belirlendi

Kargomsende’nin ana sponsorluğunda Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) tarafından düzenlenen toplantıda, e-ihracat alanındaki destekler masaya yatırıldı. Ticaret Bakanlığı E-İhracat Dairesi Başkanı Hasan Önal, küresel e-ticaretin yüzde 86’sını oluşturan 17 ülkenin hedeflendiğini belirtti.
31.10.2022 07:07 GÜNCELLEME : 31.10.2022 07:07

Kargomsende'nin ana sponsorluğunda Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) tarafından düzenlenen toplantıda, e-ihracat alanındaki destekler masaya yatırıldı. Ticaret Bakanlığı E-İhracat Dairesi Başkanı Hasan Önal, 17 ülkenin hedeflendiğini belirtti. 5986 sayılı Cumhurbaşkanlığı e-ihracat desteklerinin tüm detaylarıyla anlatıldığı toplantıda Ticaret Bakanlığı E-İhracat Dairesi Başkanı Hasan Önal, ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi ve çok sayıda sektör temsilcileri bir araya geldi. E-ihracat ve e-ticaretin tüm dünyada geldiği nokta hakkında bilgi veren Önal, e-ihracatı A'dan Z'ye kadar ilgilendiren ilk destek paketinin tüm detaylarını katılımcılarla paylaştı

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), yürüttüğü çalışmalarla e-ticaret ve e-ihracat alanında sektör temsilcilerini bilgilendirmeye devam ediyor. 27 Ekim 2022 Perşembe günü gerçekleştirilen toplantıda Ticaret Bakanlığı E-İhracat Dairesi Başkanı Hasan Önal, ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi ve çok sayıda sektör temsilcisi bir araya geldi.

Kargomsende'nin ana sponsorluğu, Hepsiburada, PttAVM, RubiBrands, Trendyol'un platin sponsorluğunda ve Ekol360, Ficommerce, Horoz Lojistik, Ready2sale ile TurkishSOUQ'un altın sponsorluğunda gerçekleşecek etkinlikte yeni nesil e-ihracat dönemi ve 5986 sayılı Cumhurbaşkanlığı e-ihracat desteklerinin bütün detaylarıyla masaya yatırıldı.

E-ihracat desteklerine ve toplantıya ilişkin konuşan ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi "Bugün sektörümüzün dönüm noktası olabilecek ve E-İhracat Daire Başkanlığı'nın çok büyük özverisiyle hazırlanan e-ihracat desteklerinin detaylarını ele aldık. Sektörün önünü açan Türkiye'nin geleneksel bir ihracatçıdan yeni nesil bir ihracatçıya dönüşmesini sağlayacak bir destek paketi ile karşı karşıyayız. Türkiye'de e-ihracatın genel ihracat içindeki payı çok düşük, ancak bugünkü verilerin 10 katına çıkmak üzere hedef koyuldu. Bu destekleri sadece maddi destek olarak görmemek gerekiyor, süreç desteği ve yeni nesil ihracatçıya dönüşmememizi sağlayacak bir kılavuz olarak görebiliriz. Sektör olarak bizim bu desteklerin arkasında durmamız gerekiyor. ETİD olarak bu desteklerin bilinirliğinin artırılması ve e-ihracatın hedeflenen noktalara gelebilmesi adına çalışmalarımızı sürdüreceğiz" dedi.

HEDEFTE 17 ÜLKE VAR

E-ihracatın faydaları ve sağlanacak desteklere ilişkin bilgi veren Ticaret Bakanlığı E-İhracat Dairesi Başkanı Hasan Önal, "E-ticaretin yaygınlaşması, dijitalleşme ve yenilikçi uygulamaların artması firmaların müşteri odaklı ve geleceğin alışveriş trendlerini iyi okumalarını zorunlu kılıyor. Bu noktada e-ihracat destek paketimiz devreye giriyor. Destek paketini oluştururken farklı iş modellerine göre farklı destekler oluşturduk. Paketlerimizden statülerine göre şirketler 15 milyon TL, e-ihracat konsorsiyumları 45 milyon TL, perakende e-ticaret siteleri 45 milyon TL, pazaryerleri 45 milyon TL ve B2B platformları 4 milyon TL'lik destek alabilecek. Küresel e-ticaretin yüzde 86'sını oluşturan 17 ülkeyi hedef ülkelerimiz olarak belirledik. ABD, Arjantin, Avustralya, Brezilya, Endonezya, Filipinler, Güney Afrika, Güney Kore, Çin Halk Cumhuriyeti, Hindistan, Japonya, Kanada, Malezya, Meksika, Singapur, Tayland ve Vietnam özelinde yapılacak satışlarda yüzde 20 özel destek, çevrimiçi mağaza, ETP danışmanı ile pazaryeri komisyonu da yer alacak" şeklinde konuştu.

E-ihracat konsorsiyumlarının detaylarını aktaran Önal, "E-ihracat konsorsiyumları modeli ile e-ihracatın konsolide edilmesi, kaynakların etkin kullanımı ile hızlı teslimatın sağlanması hedefleniyor. Bu model ile konsorsiyumlar bölgesel e-ticaret sitelerine, KOBİ'ler ise doğrudan ihracat modeline geçecekler. Türk mallarının yurt dışında bilinirliğinin artması, tanıtımlarının yapılmasına katkı sağlayacak paketimiz kapsamında pazara giriş rapor desteği, dijital pazaryeri tanıtım desteği, e-ihracat tanıtım desteği, sipariş karşılama hizmeti, depo kira desteği, yurt dışı pazaryeri entegrasyon desteği, çevrimiçi mağaza ve hedef ülke e-ticaret paydaşlarından alınan hizmet desteği ile pazaryeri komisyon gideri gibi birçok desteği içeriyor. İş birliği kuruluşlarına ilişkin ise sektörel ticaret ve alım heyeti desteği, e-ihracat tanıtım projesi desteği, e-ihracatı geliştirme projesi desteği ve Türkiye e-ihracat platformu desteği sağlanacak" dedi.

BİZE ULAŞIN