Girişimciye çok kazandıran bayilikler

GİRİŞ TARİHİ: 31.10.2022 GİRİŞ TARİHİ: 06:33 SON GÜNCELLEME: 31.10.2022 06:33
Sıfırdan marka yaratmak yerine var olanı tercih eden girişimciler, daha kârlı çıkıyor. Emlaktan araç kiralamaya, yazılımdan çiğ köfteye birçok marka, kendine yeni girişimci arıyor. Uzmanlar, franchise piyasasında işlem hacminin yüzde 50’den fazlasının iki-üç şubeli yeni markalarla gerçekleştiğini söylüyor. Franchise sektörünün yılsonuna kadar 55 milyar dolarlık hacme ulaşması bekleniyor.

PARA ARAŞTIRMA/ AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR Yazılımcılar, otelciler, araç kiralama şirketleri, eğitimciler, fast-food restoranları ve yurtdışına franchising vermeyi hedefleyen markalar… Dergimizde her yıl onlarca girişimcinin hayat hikâyesine, sektöre yön verecek start-up projelerine ve dünyaca ünlü markaların franchising yöntemiyle nasıl büyüdüklerine şahit olduk. Küçük markaların büyüme yolculuğundaki serüvenini sayfalarımıza konu aldık. Halen büyümeye devam eden ve şubelerini dünyanın farklı pek çok ülkesinde açmayı hedefleyenlerin yanı sıra, yeni nesil trendlere ayak uydurmaya çalışan küçük ölçekli markaları ele almaya halen devam ediyoruz. Hem iç pazarda hem de yurtdışında pek çok şube açmayı hedefleyen markaların çoğu, yatırımcılarından isim hakkı bedeli, reklam bedeli ve royalty bedeli dahi talep etmiyor. Sıfırdan marka yaratmak yerine var olanı tercih eden girişimciler, daha karlı çıkıyor. Uzmanlar, franchise piyasasında işlem hacminin yüzde 50'den fazlasının iki-üç şubeli yeni markalarla gerçekleştiğini söylüyor. Franchise sektörünün bu yıl da büyümesini sürdürerek, yılsonuna kadar 55 milyar dolarlık bir hacme ulaşacağı tahmin ediliyor.

Biz de PARA Dergisi olarak hem piyasaya yeni çıkmış markaların hem de büyüme stratejisini değiştiren ve buna göre şartlarını tekrardan revize eden firmaları derleyerek, isim hakkı bedellerini, franchising şartlarını ve şube açma hedeflerini araştırdık…

FORMENA

Yurtiçinde ve yurtdışında büyümek istiyor

Türkiye'de Ankara merkezli olarak 2015 yılında kurulmuş, diyet yemek şirketi Formena, uzman diyetisyenleriyle beraber kişilerin kalorisini hesaplayarak menülerini belirleyen bir sistem. Firmanın Ankara merkez olmak üzere Antalya ile birlikte toplam iki şubesi bulunuyor. Antalya'daki şube ise franchise olarak işletiliyor. Firmanın şu an yurtdışında bayiliği bulunmuyor, ancak 2023 hedefleri arasında yer alıyor. Bununla birlikte yurtdışı bayiliklerinden isim hakkı bedeli talep etmiyor. Girişte tek seferlik 100 bin TL isim hakkı bedeli ve paket başına 5 TL sabit ücret talep eden firma, girişimcilerden reklam ya da hizmet bedeli istemiyor. Firmanın anahtar teslim yatırım bedeli ise 400 bin TL. Firma, bayilerinden en az 100 metrekarelik bir mutfak kurmalarını istiyor. Formena'nın hedefi, her yıl yüzde 30 büyüme gösteren diyet yemek sektöründe geniş bir bayi ağına ulaşmak. Bu yıl yurtiçinde en az üç büyük şehirde şube açmayı isteyen firma, yurtdışında da faaliyet göstermeyi istiyor.

Web Adresi: www.formena.com

SEÇ MARKET

Sayısı 2 bin 206'ya ulaştı

2014 yılında Bizim Toptan altında faaliyet göstermeye başlayan Seç Market, 2016 yılında ismini almış. Eylül ayı itibariyle Türkiye'nin 81 ilinde Seç tabelasına sahip mağaza sayısı 2 bin 206'ya ulaşan firma, iş ortaklarından herhangi bir telif hakkı, imtiyaz bedeli, isim hakkı bedeli ve ciro/satış üzerinden bir komisyon veya ciro payı talep etmiyor. Yatırımcılarına reklam ve pazarlama hizmeti destek veren Seç market, afiş, promosyonlar, kampanyalar gibi destekleri ücretsiz olarak sunuyor. Seç Market olmak isteyen tüm bakkal ve marketler, eğer mağaza büyüklükleri Seç Market olmak için yeterliyse minimum 50 metrekare ve diğer şartları yerine getiriyorsa Seç Market iş ortağı olabiliyor. İş modelinde ana ürün tedariki Yıldız Holding şirketi tarafından sağlanıyor. Seç iş ortakları, 5 binden fazla ulusal ve öz markalı ürüne piyasa koşullarına göre oldukça uygun fiyatlarla ve dijital altyapı sayesinde kolayca ulaşılabiliyor. Firmanın hedefi; 2022 yılı sonuna kadar Türkiye'de 2 bin 450 mağazaya ulaşmak olup, şu anda yurtdışı mağaza açma hedefi bulunuyor.

Web Adresi: www.secmarket.com.tr

ATAWICH

İran'da 100'ün üzerinde şube

2000 yılında Tahran'ın Marzdaran bölgesinde ilk şubesinin açılmasıyla faaliyete başlayan büyük fast food zinciri Atawich, İran bölgesinde pazar liderliğini sürdürüyor. 2021 yılında Türkiye'deki ilk şubesini Bakırköy İncirli Caddesi'nde açarak globalleşme yolunda ilk adımını atan firmanın bugün Türkiye'de 13'ü aktif, sekizi tadilatta olan toplam 21 şubesi bulunuyor. Bir üretim merkezi ve bir genel merkez binası bulunan firmanın Türkiye'deki hedefi ise 35 şubeye ulaşmak. Eş zamanlı olarak Almanya'da biri faaliyete geçecek ve ikisi tadilat sürecinde olan üç şubesi ile de Avrupa'da büyüme adımlarını atan firma, doğduğu ülke olan İran'da bugün 100'ü aşkın şubesiyle hizmet veriyor. Atawich'in "her şey dâhil, anahtar teslim ve 0 riskli" franchise sistemi, hem Türkiye hem de Almanya için geçerli. Firma yatırımcılarından reklam ve pazarlama bedeli talep etmezken, şube özelinde pek çok destek sağlıyor. Ürünlerin tüm tedariki Atawich genel merkez tarafından yapılıyor.

Web Adresi: www.atawich.com.tr

KOMAGENE

Anadolu'nun geleneksel lezzeti çiğ köfteyi; özgün reçetesiyle tüketicilerine sunan Komagene'nin 2 bin 147 şubesi bulunuyor. Sadece şirkete ait beş şubesi bulunan firmanın diğer şubeleri franchising olarak faaliyet gösteriyor. Firmanın yurt dışında ise 42 bayiliği mevcut. Yatırımcılardan isim hakkı bedeli alınmazken, reklam ve pazarlama katkı payı tahsil ediliyor. Firmada anahtar teslim yatırım maliyeti 80 bin TL ile 95 bin TL arasında seyrediyor. Ürün tedariki Komagene tarafından sağlanıyor. Yılsonuna kadar yurtiçinde 150 yurtdışında ise dokuz şube açmayı hedefleyen firma, 2023'te 2 bin 500 şube rakamını hedefliyor.

Web Adresi: www.komagene.com.tr

ELITE WORLD

İki yeni otel yolda

Elite World markası ile ilk yatırımını 2002 yılında Taksim Talimhane'de dört yıldızlı oteliyle gerçekleştiren firmanın bugün geldikleri noktada işletmesi kendilerine ait sekiz oteli bulunuyor. Franchise modeline bu sene geçen ve dört farklı lokasyonda görüşmelerine devam eden firma, yurtdışı olarak ise Almanya ile temasta bulunuyor. Marka isim hakkı bedeli projeye göre farklılık gösterirken girişimcilerden reklam ve hizmet bedeli talep ediyor. Yatırımcılara; yiyecek-içecek, temizlik-misafir malzemeleri, bilgi teknolojileri ekipmanları, teknik ekipmanlar gibi anlaşmalı olunan şirketler tarafından özel indirimlerden yararlanılarak destek sağlanıyor. Bu yılsonuna kadar görüşme sağlanılan lokasyonlardan ikisini hayata geçirmeyi planlayan Elite World, 2023 sonuna kadar ise beş yeni otel açmayı hedefliyor.

Web Adresi: www.eliteworldhotels.com.tr

COFFY

2023'e kadar 100 şube hedefi

Pizza Restoranları A.Ş. çatısı altında ilk şubesini Ekim 2019'da İstanbul Kadıköy'de açan Coffy, "Tek Fiyatlı Kahve Noktası" konseptiyle hizmet veriyor. Kısa zamanda 21 şubeye ulaşan firmanın 14 şubesi franchising yöntemiyle işletiliyor. Yurtdışında ise henüz şubesi bulunmuyor. Firmanın yatırımcılardan istediği isim hakkı bedeli ise 10 bin dolar. Yatırımcılardan aylık net satış üzerinden toplam yüzde 6'lık bir bedel talep ediyor. Yatırım maliyeti lokasyon ve şubenin durumuna bağlı olarak değişen Coffy'nin yılsonu şube hedefi 40. 2023 sonuna kadar ise bu rakamı 100 şubeye çıkarmayı hedefliyor.

Web Adresi: www.coffy.com.tr

KRİSTAL TÜRKİYE

Ofis açılışı maliyetleri 75 bin TL ile 125 bin TL

Kristal Türkiye'nin temelleri, Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Emrah Özdemir tarafından 2014 yılında Bursa'da atıldı. Hedefi ise Türkiye'nin en başarılı gayrimenkul girişimcilerini bir çatı altında toplamak oldu. Genel merkezi İstanbul Bebek'te olan firmanın Türkiye çapında 28 ofisi, 320 emlak profesyonel çalışanı bulunuyor. 28 ofisin tümü franchise sistemiyle yönetiliyor. Kristal Türkiye, girişimcilerinden 25 bin TL+ KDV olarak bir franchise bedeli alıyor. Ofislerinden, aylık cirolarının yüzde 5'i oranında royalty bedeli fatura ediyor. Franchise dâhil, ofis açılışı maliyetleri 75 bin TL ile 125 bin TL civarında oluyor. Firma, 2023 yılı sonuna kadar 40 ofis ve 450 profesyonel sayısını aşmayı planlıyor.

Web Adresi: www.krturkiye.com

ALTIN EMLAK

Hedefi 30 temsilcilik

Altın Emlak, emlak ofisi açmak isteyen girişimcilere gelişmiş altyapılarını minimum maliyetle sunuyor. Temsilciliklerin bu girişimden elde ettikleri kazancın tamamı kendilerine ait oluyor. Firmanın şu anda toplam 130 şubesi bulunuyor. Şubelerimizin tamamı mali olarak bağımsız franchise ofislerinden oluşuyor. Yurtdışında Almanya'da ise bir temsilciliği mevcut. Altın Emlak için giriş bedeli 60 bin TL ile 120 bin TL arasında değişiyor. Girişimcilerden aldıkları sabit bir sistem kullanım bedeli 2 bin 500 TL ile 3 bin 500 TL arasında değişiyor. Açılacak ofisin büyüklüğü ve standartlarına bağlı olarak metrekare fiyatı 5 bin TL ile 7 bin 500 TL arasında değişiyor. 2022 yılı temsilcilik hedefini gerçekleştirmiş. Firmanın 2023 hedefi ise yüzde 25 büyümek ve temsilciliği olmayan yerlerde bulunmak.

Web Adresi: www.altinemlak.com.tr

KÂŞİF ÇOCUK

Oyuncakları kendi üretiyor

Okul öncesi eğitimi ihtiyacını gidermek için 2009 yılında kurulan Kâşif Çocuk'un şu an Türkiye'de 11 şubesi bulunuyor. Bu şubelerin beşi franchise sistemiyle işletiliyor. Yurtdışında henüz şubesi bulunmasa da Bosna Hersek, Azerbaycan ve Almanya'dan gelen franchise ve masterfranchise taleplerini değerlendirmeye alan firma, isim hakkı bedeli olarak 100 bin TL talep ediyor. Franchise şubelerinden hizmet bedeli olarak cironun yüzde 5'i aylık olarak ücret isteyen Kâşif Çocuk, açılacak okulun büyüklüğüne, yerine ve kullanılacak donanıma bağlı olarak yatırım bedelinin 1 milyon TL olduğunu söylüyor. Firma, eğitimde kullanılan materyalleri ve bazı oyuncakların üretimlerini kendileri yapıyor. Kâşif Çocuk, 2023 sonu itibarıyla 23 şubeye ulaşmayı hedefliyor.

Web Adresi: www.kasifcocuk.com

ÖDEAL

Cepte dönüşüm

2014 yılında cep telefonlarını pos cihazına dönüştüren Ödeal, Cepte POS uygulaması ile ödeme sistemlerinde yeni bir dönem başlıyor. 2017 yılında Ödeal POS (Fiziki Yazar Kasa POS) ürünüyle sektörde fark yaratmaya devam eden firmanın farklı bölgeler 10 şube temsilciliği bulunuyor. Firmanın yatırımcılardan istediği herhangi bir bedel bulunmazken, bayilerine ürün tedariklerini kendileri sağlıyor. Yılsonuna kadar 50 temsilciliğe ulaşmayı hedefleyen Ödeal, 2023 yılında ise bu hedefi iki üç katına kadar çıkarmak istiyor.

Web Adresi: www.ode.al

REDSTONE

2023'te 200 şube hedefi

Başaranlar Yatırım Holding A.Ş. iştiraklerinden biri olan Redstone Global Franchising Gayrimenkul Hizmetleri, Ağustos 2021 tarihinde Evrim Kırmızıtaş Başaran'ın önderliğinde İstanbul'da kuruldu. Şu anda toplam 67 şubesi olan firmanın tüm şubeleri de franchising yöntemiyle işletiliyor. Yurtdışında ise 12 şubeye sahip olan Redstone, yatırımcılarından franchise bedeli olarak 200 bin TL+KDV talep ediyor. Royalty bedeli olarak ise yüzde 6 talep isterken, girişimcilerden herhangi bir reklam ve hizmet bedeli istemiyor. Yılsonuna kadar 100 franchising ofis daha açmayı isteyen firma, 2023'te ise bu rakamı 200 olarak belirlemiş.

Web Adresi: www.redstoneturkiye.com

WHEEGO WINDYCAR

2023 sonuna kadar 15 şube

Hunko Otomotiv'in şemsiyesi altında 2014 yılından bu yana araç kiralama faaliyeti gösteren WindyCar Rental ile Almanya'nın araç kiralama ve teknoloji devi Wheego ile birleşerek hizmet veren Wheego Windycar'ın şu anda tamamı kendine ait olan 16 şubesi bulunuyor. Yurtdışında ise Almanya, Malta, Yunanistan, Kıbrıs, Fas, İzlanda, Sırbistan, Polonya, Çekya, Arnavutluk, Slovakya, Romanya'da toplam 12 şubesi bulunuyor. Firma; 2023 sonuna kadar ise 15 franchising şube açmayı hedefliyor. Franchise verilmesi hedeflenen ilk beş il; Gaziantep, Bursa, Hatay, Diyarbakır ve Van. Firmanın yurtdışında hedeflediği şube sayısı beş. Bu ülkeler ise İtalya, İspanya, Fransa, İngiltere ve Ortadoğu. Yatırımcılardan franchising giriş bedeli şehrin potansiyeline göre belirlenirken royalty yüzdesi 6 ile 12 arasında değişiyor. Şubeler için aylık ciro hedefi dönemsel olarak belirleniyor. Bayilik başvuruları info@windycar.com.tr'ye üzerinden yapılıyor.

Web Adresi: www.windycar.com.tr

STORKS

2023'te Amerika ve Avrupa'da olacak

Mücevherat markası Storks'un Türkiye'de 150 satış noktası ve 30 şubesi bulunuyor. 30 şubenin ise 25'i franchising sistemiyle işletiliyor. Yurtdışında henüz bir mağazası bulunmayan firma, 2023'te Amerika ve Avrupa'da olmayı istiyor. Buna istinaden de Miami'de ofis açmayı planlıyor. 50 mağaza sayısına ulaşana kadar franchising giriş bedeli talep etmeyen Storks, 2022'nin sonuna kadar Türkiye'de dört mağaza daha açmayı hedefliyor. Firmanın yatırımcılarından istediği ilk şart, mağazaların modern ve ferah olması. Bunun dışında personele pırlanta satış eğitimi, satış sunumu, pırlanta ve değerli taşlar eğitimi gibi pek çok konuda destek sağlıyor. Firmanın bu yılki cirosu 400 milyon TL.

Web Adresi: www.storks.com.tr

POTANSİYELİM

Giriş bedeli 10 bin TL

Türkiye'nin ilk online eğitim kurumu olan ve 2011 yılından bu yana sadece online eğitimler veren Potansiyelim'in şu an bir şubesi bulunmuyor. Sadece bazı büyük illerde temsilcilikleri bulunan firmanın, temsilciliklerini kapatarak tümüyle bayilik sistemine geçmeyi hedefliyor. Firma, girişimcilerden isim hakkı bedeli olarak 5-6 bin TL dolaylarında bir ücret talep ediyor. Giriş bedeli olarak ise 10 bin TL olarak belirlenmiş. Yatırımcılardan aylık reklam ve hizmet bedeli ise istenmiyor. Firmanın herhangi bir yer şartı bulunmazken, firmanın gelişim akademisi sayesinde bayilik alacaklara çeşitli desteklerde bulunuyor. Potansiyelim 30 büyük şehrin tamamında bir ile üç bayilik açarak 60 şubeye ulaşmayı hedefliyor.

Web Adresi: www.potansiyelim.com

EXPERİX KURUMSAL OTO EKSPERTİZ

Üç farklı konsepti var

Otomotiv sektöründe faaliyet gösteren ve ikinci el ya da sıfır kilometre araçlarda ekspertiz hizmeti veren Experix firmasının yatırımcılar için sunduğu üç farklı bayilik konsepti bulunuyor. Bu konseptlerden ilki, sadece cihazların firmadan temin edildiği ve fiyatlarının 400 ile 450 bin TL arasında olduğu konsepti. İkinci seçenek ve en çok tercih edilen konsept ise tüm cihazların kurulumu, kurumsal tabela hizmetleri ve tasarım hizmetleri oluyor. Üçüncü ve son seçenekleri de eğer işletmenin yeri belli ise üzerinde çalışmalar yapılıyor, yok ise de bir haftalık arayıştan sonra anahtar teslim hizmet veriliyor. Konseptin yaklaşık 150 metrekarelik alanda 700 bin TL civarında yatırım hizmeti bulunuyor. Firmanın 2023'teki hedefi 100 bayiye ulaşmak olurken, uluslararası alanda da en az beş ülkede faaliyet göstermek istiyor.

Web Adresi: www.experix.com.tr

TAVUKLAND

Fuara özel isim hakkı almayacak

1993 yılında serüvenine başlayan ve 2013 yılında Tavuk Land, "Soslu Tavuğun Ustası" mottosuyla büyümeye devam ediyor. Firmanın şu anda toplam yedi şubesi bulunuyor. Bu şubeler Konya, Kocaeli, Tekirdağ illerinde yer alıyor. Yedi şubenin altısı franchise olarak işletilirken firmanın yurtdışında aktif şubeleri bulunmuyor. Firma yatırımcılarından isim hakkı bedeli olarak açılışta 150 bin TL istenirken aylık ciro üzerinden ise yüzde 2.5 talep ediyor. Bayim olur musun fuarına özel ilk 10 şube için isim hakkı bedelini almayacak olan firma, reklam ve hizmet bedelini ise girişimcilerden talep etmiyor. Tavuk Land'ın bayilik şartları arasında 60 metrekare ile 100 metrekare arasında şube büyüklüğüne sahip olan firmanın yatırım maliyeti ise 1 milyon 500 bin TL'ye kadar çıkıyor. Tüm tedariki ise genel merkezden karşılanıyor. Yılsonuna kadar yurtiçinde yedi şubeye sahip olan firma, bu rakamı 20'ye çıkarmak istiyor. 2023 yılında ise 20 franchise şube ile başlamak isteyen Tavuk Land, şube sayısını 40 olarak hedeflemiş.

Web Adresi: www.tavukland.com.tr

DİA YAZILIM

35 binden fazla kullanıcıya hizmet

2004 yılında ODTÜ Teknokent'te kurulan Dia Yazılım, her sektörden KOBİ'nin muhasebeden üretim yönetimine, stok-depodan, satış ve satın alma yönetimine tüm iş süreçlerini yönetmelerini sağlayan yazılım çözümleri sunuyor. Dia, TÜBİTAK ve Avrupa Birliği destekli uluslararası Ar-Ge projelerinde yer alarak, sürekli Ar-Ge yeteneğini ve teknolojisini geliştirmeye devam ediyor. Şu anda üç ofisi ve 80 kişilik ekibiyle 35 binden fazla kullanıcıya hizmet veriyor. Türkiye genelinde 400'e yakın bayisi bulunan firmanın yurtdışında Azerbaycan ve KKTC'de şubesi bulunuyor. Firma, yurtdışı bayilikleri de vermeye devam ediyor. Dia bayisi olmak özel bir yatırım yapılmasına gerek duyulmuyor. Firma yatırımcılarına reklam bütçe desteği verirken, yurtiçinde ve yurtdışında 100 yeni bayi açmayı hedefliyor. Dia Yazılım'ın sunmuş olduğu ERP programı, bayiler tarafından üye firmalara satılıyor. Firma ERP yazılımını, Türkçe'nin yanında Almanca, İngilizce, Rusça ve Fransızca dil desteği ile de hizmet veriyor.

Web Adresi: www.dia.com.tr

JOURE PERFUME

İsim hakkı istemiyor

2020 yılında yurtdışındaki tecrübesini Türkiye'ye taşıma kararı alan Joure Perfume, Ankara'da 1100 metrekarelik alanda üretim yapıyor. IFRA, GMP, ISO, Sağlık Bakanlığı gibi tüm kurum ve kuruluşların sertifikasyonundan geçen üretim tesisinde parfüm, kolonya, ortam kokusu, oda spreyi, vücut losyonu, saç parfümü, kokulu mum, sabun gibi ürün yelpazesinde üretim gerçekleşiyor. Firmanın şu anda Türkiye'de toplam 12 şubesi bulunuyor. Bu şubelerin dördü franchising sistemiyle işletiliyor. Yurtdışındaki şube sayısı ise 11. Firmaya franchise olarak katılmak isteyen yatırımcılardan isim talebi ya da kardan pay talep edilmiyor. Anahtar teslim dekorasyon, mimari destek, fizibilite çalışması kuruluş ürün paketi ile birlikte fiyat 290 bin TL olarak belirlenmiş. Firma, 2022 yılı için beş şube hedefi bulunurken, Ortadoğu'da bulunan bir ülke için de master franchise anlaşması için görüşmelerini sürdürüyor. Yurtiçinde her ay en az iki mağaza açmayı hedefleyen Joure Perfume, yurtdışında da büyümeği istiyor.

Web Adresi: www.joureperfume.com

2PLAN

12 şube sekiz partneri bulunuyor

İkinci el araç sektöründe büyümesini sürdüren 2plan'nın hizmet verdiği toplamda 12 şubesi, sekiz de partneri bulunuyor. 2023 sonuna kadar 30 yeni şube daha açmayı planlayan firmada franchise giriş bedeli 15 bin dolar. Yatırımcılardan royalty bedeli ise talep edilmiyor. Şubeler için aylık ciro hedefi, bölgesel ve bayi yapısına göre değişkenlik gösteriyor. Firma bayilik açmak için ilk beş ili İstanbul (Avrupa), Ankara, İzmir, Trabzon ve Adana olarak belirlemiş. Yurtdışında ise hedeflenilen şube ya da ülke bulunmuyor.

Web Adresi: www.2plan.com.tr

PIZZA TAXI

Tekne restoranı var

2010 yılında iki gıda mühendisi; İlhan Kibar ve Serdar Erdağ tarafından kurulan Pizza Taxi, paket servis anlayışına uygun olarak kurgulanmış. 2022 yılının Ekim ayı itibarıyla da 17 restoran ve Türkiye'de ilk olan bir tekne restoranıyla hizmet veriyor. Firma bünyesinde bulunan restoranların hepsi de franchise sistemiyle işletiliyor. Firmanın henüz yurtdışında bir şubesi bulunmuyor. Girişimcilerden isim hakkı bedeli olarak 180 bin TL talep ediliyor. Aylık reklam ve katılım bedeli olarak ise 1800???? isteniyor. Pizza Taxi'nin anahtar teslim yatırım bedeli günümüz koşullarında 800 bin TL ile 1 milyon 200 bin TL aralığında değişiyor. Tüm ürün tedariki, sebzeler dışında firma tarafından karşılanıyor. Yılsonuna kadar 10 şube açmayı hedefleyen Pizza Taxi, 2023'te de bu rakamı 50 şube olarak belirlemiş.

Web Adresi: www.pizzataxi.com.tr

BAMBİ YATAK

Balkan ve Avrupa ülkelerini hedefliyor

Yatak denilince akla gelen firmalardan biri olan Bambi Yatak'ın şu anda toplam Türkiye genelinde 640 şubesi bulunuyor. Tüm bayiler franchise şube olarak faaliyet gösteriyor. Yurtdışında ise 200 şubesi bulunan Bambi Yatak'ın girişimcilerden talep ettiği bir bedel bulunmuyor. Sadece mağazayı Bambi konsepti haline getirmek için harcanan tutar, bayiler tarafından karşılanıyor. Ürün tedariki Bambi Yatak tarafından sağlanırken, bayilerin deposuna kadar ücretsiz teslim yapılıyor. 2022 yılı sonunda yurtiçinde 700, yurtdışında ise 250 satış noktasına ulaşmayı hedefleyen firma, bu hedef içerisinde 250 mağazanın 50'sinin çok büyük bir kısmının Balkan ve Avrupa ülkelerinde olması isteniyor.

Web Adresi: www.bambi.com.tr

VEGA YAZILIM

Yerli ve milli yazılımcı

1988 yılında kurulmuş ve 1994'ten itibaren ise Türkiye'nin birçok ilinde bayi yapılandırmasını gerçekleştirmiş olan Vega Yazılım, şu anda 420 farklı noktaya verdiği bayilik sistemiyle büyümesini sürdürüyor. Ayrıca yurtdışında da beş bayisi bulunan Vega Yazılım'ın girişimcilerden istediği herhangi bir ücret talebi bulunmuyor. Yurtiçinde ve yurtdışında yılsonuna kadar 30 yeni girişimciyi bünyelerine katmak isteyen firma, 2023 yılı içerisinde hem Avrupa'da hem de Orta Doğu ülkelerinde bayi ağımızı genişleterek daha fazla tüketiciye ulaşmayı hedefliyor.

Web Adresi: www.vegayazilim.com.tr

VAULT

Olgar'ın yeni konsepti 'Vault'

Outdoor denilince akla gelen ilk firmalardan biri olan Olgar Grup, yeni spor zinciri konseptiyle yatırımcılarına iş fırsatları sunuyor. Doğada vakit geçirmeyi bir yaşam tarzı olarak benimseyenlerin konforlu ve etkin bir şekilde doğada aktivitelerini sürdürebilmeleri için ilham verici deneyimler sunan yenilikçi bir mağazacılık konsepti olan Vault markasının toplam üç şubesi bulunuyor. Bunlar; Fethiye Vault, İçerenköy City's Vault, KayseriPark Vault. Şubelerin tamamı franchising yönetimiyle işletiliyor. Marka şube sayısını 2022 sonuna kadar altı, 2023 sonuna kadar ise 30'a çıkarmayı hedefliyor. Şubelerin tamamı franchising yönetimiyle işletiliyor. Markaya franchising yapacak yatırımcılardan, doğa sporlarına bağlı, outdoor modası ve perakende konusunda tecrübe sahibi, satışı konusunda ise deneyimli olmaları isteniyor.

Web Adresi: www.olgar.com.tr

ADIYLA TADIYLA EFSANE: KOMAGENE

Adıyla tadıyla efsane olan Komagene, 17 yılda etsiz çiğ köfte başta olmak üzere muhteşem lezzetleriyle Türkiye'de fast food sektörünün lider markası oldu. Bugün Türkiye'nin her ili ve pek çok ilçesinde 2 bin 147 bayisi ile en çok franchise noktasına sahip birinci marka olan Komagene, sektörünün de öncüsü...

Pandemiye rağmen yatırımlarında hız kesmeyen marka, geçtiğimiz yıl Gebze'de en modern teknolojiyle donatılmış Komagene Lezzet Üssü'nü faaliyete geçirdi. Marka, Türkiye'nin değişik yerlerinde 12 bölge deposu ve en üst seviyede soğuk zincir taşıma kapasitesine sahip dokuzu TIR, 80 araçlık filosu sayesinde ürünlerini, ilk üretildiği anın tazeliği ve lezzetiyle şubelerine ulaştırma başarısını gösterdi. Bu durum, markayı piyasadaki rakiplerinden ayrıştıran önemli bir özellik olarak öne çıkıyor.

Ayrıca Komagene'nin ürünlerinin üretildiği, hijyenin ve sağlıklı üretimin üst seviyede olduğu 'lezzet üssü'nün Uluslararası Gıda Standardı Belgesi (IFS) ve Gıda Güvenliği Global Standardı Belgesi'ne (BRCGS) sahip olması, tüketicide büyük güven oluşturuyor.

'GENE GELSİN' MOBİL UYGULAMASI GELİYOR

Gerek mobil ve online sipariş platformları ile iş birliği yaparak ve gerekse gel-al uygulaması gibi birçok yenilikçi atılımlarla müşteriye en hızlı şekilde ulaşmayı başaran marka, şimdi de dijital alışveriş uygulamasını devreye alıyor. 'Gene Gelsin' mobil uygulaması, markanın müşterilerine de hem gel-al hem paket servis hizmeti ile hem de hızlı teslimat ve kampanyalarıyla büyük avantaj sağlayacak.

"TÜRKİYE'NİN BİR NUMARASI OLMAK KOLAY DEĞİL"

"Lezzette sınır yoktur" sloganını benimseyen Komagene, yurtdışındaki 42 bayisi ile de Türk mutfağının seçkin lezzetlerini dünyaya sunuyor. Komagene Genel Müdür Yardımcısı Semiha Demiral, franchise'da birinci marka olmanın sırrını şöyle açıklıyor: "Tabii ki Türkiye'nin bir numaralı markası olmak kolay değil. Bu bilgi, birikim ve tecrübemizin bir sonucu… Tabii bir de markamıza olan güven çok önemli. Bize ilk başvuru yapıldığı anda bölge Franchise Danışmanımız aday ile görüşüyor. Şube ve lokasyon seçiminde özel bir harita programı ile adaylara en uygun lokasyonu buluyoruz. Adaylarımız beş günlük eğitim programından geçiriliyor. Sonrasında Franchise Danışmanlarımız bayilerimize sürekli satış, karlılık, şube yönetimi konularında gerekli desteği veriyor."

"ŞEHİR OTELCİLİĞİNE YENİ BİR SOLUK GETİRECEĞİZ"

Orkun Petekçi / Elite World Hotels COO

Elite World markamızla ilk yatırımımızı 2002 yılında Taksim Talimhane'de dört yıldızlı Elite World Prestige oteli ile gerçekleştirdik. Bu otelin ardından 2008'de bölgenin ilk beş yıldızlı oteli Elite World İstanbul'un açılışını yaptık. Ardından da 2012 yılında Van'ın en lüks beş yıldızlı oteli olan Elite World Van'ı açtık. İki yıl sonra zincirimizin dördüncü oteli olarak İstanbul Florya'da Elite World Business yatırımımızı devreye aldık. 2015 yılının Haziran ayında Elite World Marmaris Otel, zincirin ilk resort yatırımı olarak misafirlerimizle buluşmaya başladı. 2017'de İstanbul Basın Ekspres Yolu'nda hizmete açtığımız Elite World Europe Hotel, grubumuzun en büyük kapasiteye sahip oteli oldu. Şehir otelciliğine yeni bir soluk getirmek amacıyla 2018'de faaliyetlerine başladığımız İstanbul Küçükyalı'daki Elite World Asia ise yedinci otelimiz oldu. 2019 yılının üçüncü çeyreğinde ise son yatırımımız olan Elite World Sapanca'yı gerçekleştirerek zincirimizin sekizinci halkasını tamamlanmış olduk.

"ESNAFLARI SEÇ TABELASI ALTINDA GÖRMEYİ HEDEFLİYORUZ"

Altan SEKMEN / Seç Market Genel Müdürü

Seç Market olarak dükkanı dönüşüm için uygun olan ve modern mağazacılığın gereklerini yerine getirerek hem ticaretini güçlendirmek hem de müşteri memnuniyetini artırmak isteyen esnafları önümüzdeki dönemde Seç tabelası altında görmeyi hedefliyoruz. Dijital altyapımızı daha da güçlendirerek bu alandaki yatırımlarımızı artırmayı önceliklendiriyoruz. Mağaza sayısı hedeflerimiz de ana ortağımız ve aynı zamanda halka açık bir şirket olan Bizim Toptan'ın her çeyrek döneminde kamuoyuna açıklanmaktadır.

"YERLİ VE MİLLİ BİR EĞİTİM MODELİ İNŞA ETTİK"

Doç Dr. Hamit AKÇAY / Kâşif Çocuk Akademisi Kurucusu

Kâşif Çocuk Akademisi 2014 yılında kuruldu. Kuruluşundan itibaren bir vizyon ve misyona bağlı olarak faaliyetlerini sürdürmektedir. Bu misyon okul öncesi eğitimin hak ettiği değere ulaştırılmasıdır. Çünkü Türkiye'de henüz eğitim hayatının en önemli kısmının okul öncesi olduğu tam olarak anlaşılmamış ve buna bağlı olarak da hak ettiği ilgi ve değere ulaşmamıştır. Okul öncesi eğitimde bir taraftan moda eğitim metotları ile maceraya girilmekte yahut okul öncesi eğitimi çocuk bakımı düzeyinde anlaşılmıştır. Biz ise ilk günden itibaren akademik bir yaklaşımla meseleyi ele aldık, yerli ve milli bir eğitim modeli inşa ettik. Sürekli olarak alanlarında uzman hocalardan destek alarak eğitim programımızı geliştirdik. Ancak eğitimi sadece bilgi aktarımı olarak anlamadığımız için çocuklarımızın beceri ve tutumlarına odaklandık. Böylece çocukların mutlu oldukları, eğlendikleri ve geliştikleri bir eğitim kurumu olmayı başardık.

"ALMANYA VE AZERBAYCAN İLE GÖRÜŞÜYORUZ"

Harun KARAYEL / Suna Dumankaya Güzellik Merkezleri Yönetim Kurulu Başkanı

Türkiye'de 40 yıldır sektör içerisinde olan yazmış olduğu altı kitabı ve yapmış olduğu televizyon programları ile marka bilinmesi sağlayan bitki bilim ve güzellik uzmanı Suna Dumankaya'nın ismi, Türkiye genelinde vermiş olduğu franchise güzellik merkezleri ile büyümeyi hedefliyor. Türkiye genelinde 15 şubemiz bulunuyor. Her geçen gün almış olduğu taleple yenileri eklenmeye devam etmektedir. Markanın kendine ait iki şubesi ve toplam 13 franchise bulunuyor. Türkiye'de şu an için dokuz şehirdeyiz. Bunlar; Antalya, Ankara, Batman, Bursa, Denizli, Eskişehir, Kayseri, İstanbul ve Van. İç pazar hedeflerinden dolayı yurtdışı planlarımızı bu yılsonu ve önümüzdeki yıl olarak belirledik. Şu an için ön protokol yaptığımız ve görüştüğümüz iki ülke var. Bu ülkeler Almanya ve Azerbaycan. Bulunduğu il ve ilçede merkezi konumlu tabela değeri olan bir mağazanın seçilmesi, projenin uygulanacağı mağazanın 300 metrekareden küçük olmaması, uygulanacak projenin şirket tarafından seçilen mimarlık firması tarafından uygulanması, franchising şartlarımız arasında yer alıyor. Royalty bedeli 2022 yılı sonuna kadar 25 bin dolar olarak belirledik. Bu yılsonuna kadar bayilerimizden herhangi bir aylık reklam bedeli almıyoruz. Yurtiçinde beş, yurtdışında iki mağaza açmayı hedefliyoruz.

"KAZANDIRAN MODEL" MOTTOSUYLA BÜYÜYOR

İşini büyütmek isteyenlere vazgeçemeyecekleri imkânlar sunan Model Sanayi Merkezi, aynı zamanda iş insanlarının sektördeki lider kuruluşlara hızlı ulaşmasına ve ticaretini genişletmesine de imkân sağlıyor. Model Sanayi Merkezi, INNO Gayrimenkul Yatırım A.Ş. yönetiminde, NET İnşaat'ın ana yüklenicisi olarak hayata geçti. 2. etap çalışmalarının hızla devam ettiği proje toplamda 80 bin metrekarelik alanda 8 bloktan oluşuyor. İşletmecilerine 100 metrekareden 11 bin metrekareye kadar büyütülebilir iş modeline uygun modüler sistemle ister imalat ister depolama, isterse de ofis olarak kullanılabilecekleri alanlar sunuyor. Sanayi merkezi ayrıca; 12 metre yüksekliği, 9.5 metre genişliği ile sanayi ve depolamaya ciddi oranda katkı sağlarken; araç girişlerinde ve yük indirmelerinde müşterilerine büyük imkanlar sunuyor. "Kazandıran Model" mottosuyla yola çıkan ve sektörün ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran mimari yapısı ile kısa sürede en çok talep gören ticari projelerin başında yer alıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.