Artık e-ticaret alışveriş sigortası da var
PARA RÖPORTAJ/ ÜRÜN DİRİER Trafik, kasko, DASK, konut ve sağlık sigortası, işyeri ve yangın sigortaları, filo yönetim hizmetleri gibi branşlarda bireysel ve kurumsal müşterinin ihtiyacına uygun sigorta tekliflerini, online olarak 20'den fazla sigorta şirketi üzerinden karşılaştırmalı olarak inceleme ve satın alma imkanı sunan sigortaladım.com, artık e-ticaret sigortası da yapıyor. Sigortaladım.com Pazarlama Direktörü İzzet Özveren ile değişen sigortacılık kavramını ve yeni hizmetlerini konuştuk.
Online sigortacılık platformları son yıllarda çok gelişti, bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Sektörümüzün dijitalleşme başlığı altında daha da büyüyeceğini, hatta büyümeye başladığını görüyoruz. Dijital dönüşüm, tüm dünyada ve her sektörde olduğu gibi, bu köklü sektörde de ıskalanmaması gereken önemli bir yolculuk. Biz sigortaladım.com olarak dijitalleşmeyi önemsiyor, uçtan uca tüm müşteri deneyim süreçlerimizde kullanıyor ve altyapılarımızda da tüm dijital yeniliklerle entegre olarak çalışıyoruz. Dijital sigortacılık gelişen ve gelişmekte olan bir alan. Dijitalleşen hizmet, sigorta hizmeti alan müşterilerin en önemli beklentilerinden biri haline gelmiş durumda. Hızla değişen dünya koşulları nedeniyle sigorta ihtiyaçları farklılaşırken tüketiciler hızlı, kolay ve anlaşılır çözümleri daha fazla tercih etmeye başladı. Dolayısıyla giderek dijitalleşen bir dünyada sektörün daha müşteri odaklı hale gelmesi ve müşteri deneyimini iyileştirmesi sektör için bir zorunluluk teşkil ediyor. Şirketler, dijital pazarda rekabet edebilmek için mevcut süreçlere dijital teknolojileri entegre etmelerini sağlayacak iyi bir stratejiye ve rakiplerinden ayrışacak ürün ve hizmetlere ihtiyaç duyuyor. Biz tüketici davranışları ve ihtiyaçlarını düzenli olarak araştırmak, yol haritamızı ve müşterilerimize sunacağımız faydaları belirlememizde oldukça etkili. Bu araştırmalarda dikkatimizi çeken ve internetten sigorta satın alımlarında vazgeçilmez iki unsurun, platformların sundukları ek avantajlar ve markaya olan güven olduğunu gördük. Sgortaladım.com olarak birçok işbirliği yaparak hediye çeki, ücretsiz kullanım hakları gibi farklı kampanyalar ve özel avantajları da onlar için bulup bir araya getiriyoruz.
Türk tüketiciler sigorta konusunda ne kadar istekli?
Ülkemizde sigorta sektörü büyüme trendine sahip olsa da, sigortalı kişi oranları istenilen sayıda değil ne yazık ki. Sigorta yaptırmanın önemi ve sigorta bilinci henüz tam anlamıyla gelişmedi. Bu nedenle ağırlıklı olarak hala zorunlu sigortalar rağbet görüyor. Oysaki sigorta ürünlerini büyük kayıpları önlemek için bir gereklilik ve ihtiyaç olarak görmek gerekiyor. Toplumda sigorta bilincinin gelişmesi için bizim gibi dijital sigorta platformlarına büyük sorumluluk düşüyor. Bu noktada sigortaladım.com olarak tüketicilere ilave katma değerli hizmetler sunmak ve hayatlarına fayda sağlamak için çalışmalar yapıyoruz. Tüketiciye sigortayla ilgili en doğru bilgileri sağlamaya, toplumu daha fazla bilinçlendirmeye ve sektörü geliştirmeye yönelik çalışmalarımıza devam edeceğiz.
Yeni bir e-ticaret ürününüz var. Ondan bahseder misiniz? Nasıl bir hizmet?
Yeni ürünümüz e-ticaret ve sigorta sektörünü buluşturan bir sigorta işbirliği. Türkiye'nin e-ticaret platformu n11, Generali Sigorta ve sigortaladım.com olarak e-ticarette sigortacılığı bir adım öteye taşıdık. Hizmetimiz n11.com'dan satın alınan televizyon, çamaşır, bulaşık, çamaşır kurutma makinası, buzdolabı, derin dondurucu ve klima gibi ürünleri kapsıyor. Bu işbirliğiyle tüketiciler ürünlerinin garantisini uzatmak ve kargo süreçlerinde oluşabilecek herhangi bir kazaya karşı cihazları güvence altına alabiliyor. Örneğin online teslimat sigortasıyla satın alınan cihazlar, kargo teslimatı sürecinde sigorta güvencesi altına alınmış oluyor. Cihaz için verilen teminat, kargo firmasının ürünü almasıyla başlıyor ve alıcıya teslimine kadar geçerli oluyor. Aynı ürünle beraber sunulan Uzatılmış Garanti hizmetiyle ise satın alınan elektronik cihazın, üretici veya ithalatçı tarafından verilen garanti süresinin bitiminden itibaren 1 yıl boyunca aynı şartlarla garantisi devam ediyor.
Elektronik cihaz ve kazalar denince akla ilk olarak cep telefonları geliyor. Cep telefonları için bir çözüm sunuyor musunuz?
Cep Telefonu Koruma Sigortası kullanıcılar için oldukça önemli. Çünkü herhangi bir kaza sonucu hasarların tamiri veya ürünün tekrar yerine konulması oldukça maliyetli oluyor. Cep Telefonu Koruma Sigortası ile harici, ani ve beklenmedik, önceden öngörülemeyen bir nedenden dolayı kazaen kırılma veya sıvı teması sonucu cihazın zarar görmesi durumlarında cep telefonunu güvence altına alıyoruz. Günlük hayatımızın en önemli parçası olan elektronik cihazlarda yaşanabilecek küçük kazalar sonrasında bile yüksek maliyetli onarım bedelleri istenebiliyor. Satın aldığımız teknolojik ürünleri koruma ihtiyacımız artarken bu noktada sigorta poliçesinin varlığı büyük bir önem taşıyor. İşbirliğimiz çerçevesinde tüketicilerimizi artan risklere karşı koruyor, oluşabilecek sorunların çözümünde güvence sağlıyoruz. Sigortaladım.com olarak tüketicilerin ihtiyaçlarını görüp, hayatlarını kolaylaştıracak yeni alternatifler sunmak önceliğimiz olmaya devam edecek.