Dünyada yeni moda: Sessiz lüks

GİRİŞ TARİHİ: 14.04.2023 GİRİŞ TARİHİ: 12:02 SON GÜNCELLEME: 14.04.2023 12:02
Dünyada yeni moda: Sessiz lüks... Kısacası logoların ve monogramların olmadığı, nötr renklerden oluşan iyi işçilikli, kaliteli kumaşlardan yapılan sade kıyafetler giymek artık yeni moda... Logolu bir çantanın yerini kahverengi kaşmir kazak alıyor anlayacağınız...

BURCU ALDİNÇ Dünyada yaşanan olaylar trendleri de belirliyor kuşkusuz. İkim krizinden tutun da başta ülkemiz olmak üzere dünyanın farklı yerlerinde yaşanan olaylar, moda sektörünü de etkiliyor. Bundan birkaç sene önce gastronomiden modaya rengarenk içerikler, şatafat ve lüks ön plandaydı. 2023 yılında ise tüm dünyada herkes 'sessiz lüks' (quiet luxury) moda devriminden bahsediyor.

Peki ama ne mi, sessiz lüks? Aslında daha geçen hafta bu sayfada yer alan Gwyneth Paltrow'un Utah'taki duruşmasında giydiği kıyafetlere bakarsanız ne demek olduğunu kavrarsınız. Aktristin, logosuz çantaları, kaşmir kazakları tam olarak da bu moda akımını anlatıyor. İtalyanların dediği gibi "Lüksü alçak sesle sürdürmek" belki de en iyisi. Sessiz moda devriminden kasıt yine kaliteli ve değerli kumaşlar ve dikişler. Ama tek fark reklam yapmamaları, tersine kaliteyi fısıldamaları...

MONOGRAM VE BÜYÜK LOGO YOK!

Diğer bir deyişle cesur logoları ve monogramlı baskıları unutun. Yeni moda trendi, işçilik, terzilik, doku, kaliteli kumaş ve temiz kesime odaklanıyor. Herkesin elindeki, logolu marka çantalardan ise bir o kadar uzaklaşıyor.

HANGİ MARKALAR VAR?

The Row ve Loro Piana gibi markalar, isimlerini bu trend etrafında inşa ettiler. Vanessa Bruno, APC, Toteme ve Joseph gibi daha küçük ve daha uygun fiyatlı markalar da bu trendi benimsiyor. Çoğunlukla nötr bir renk paletini destekleyen ve logoları reddeden yüksek kaliteli kıyafetlerden oluşan bir akım. Sanırım bu trende en iyi ve en yeni örnek, Gwyneth Paltrow'un mahkemede giydiği The Row marka yeşil paltosu.

FERRAGAMO VE BOTTEGA VENETA DA SESSİZ

Elbette sadece The Row markası da değil, birçok marka bu yıl logosuz, sessiz ama kaliteli yoluna devam kararı aldı. Mesela Ferragamo ve Bottega Veneta İlkbahar/Yaz koleksiyonlarında logosuz çantalar, sofistike dış giyim ve zarif hissettiren deri ayakkabılardan oluşan koleksiyonlar oluşturdu.

Bu moda hareketi daha ziyade, nicelikten çok kaliteye öncelik veren ve uzun vadeli yatırımlar yapan, daha düşünceli alışveriş alışkanlıklarına doğru bir değişimi yansıtıyor.

SAATLER DE DEĞİŞİYOR

Sadece kıyafetlerde değil saat ve mücevher seçiminde de trend, sessiz lüks modadan yana ilerliyor. Bvlgari'nin Serpenti modeli ve Cartier'in Tank serisi saatleri, bu akımı oldukça iyi temsil ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.