Gençlerin en sevdiği şirketler açıklandı

GİRİŞ TARİHİ: 02.10.2024 GİRİŞ TARİHİ: 10:44 SON GÜNCELLEME: 02.10.2024 10:44
Youthall’un bu sene dördüncüsünü düzenlediği Youth Awards kapsamında 249 üniversiteden ve 244 bölümden toplamda 152 binden fazla oy kullanılarak “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” belirlendi.

Bu yıl 27 kategoride 188 şirketin katılımının gerçekleştiği Youth Awards kapsamında Abdi İbrahim, Akbank, Allianz, Aselsan, Bosch, Enerjisa, Mastercard, Mercedes-Benz Otomotiv, Nike, Pegasus Airlines, Sabancı Topluluğu, Samsung, Siemens ve Unilever kendi sektörlerinde "Gençler Tarafından En Çok Çalışılmak İstenen Şirketler" sıralamasında birinci oldular. "Gençlere En İlham Veren CEO" kategorisinin ilk sırasında L'Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, "Gençlere En İlham Veren İK Lideri" kategorisinin ilk sırasında ise QNB Finansbank İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Cenk Akıncılar yer aldı.

Türkiye'nin genç yeteneklerini iş dünyasıyla buluşturan platform Youthall tarafından düzenlenen "Youth Awards® 2024" sonuçları, 27 Eylül akşamı Wyndham Grand İstanbul Levent'te gerçekleşen ödül töreninde açıklandı.

Oylamada finanstan teknolojiye, perakendeden otomotive, enerjiden sağlığa, sigortacılıktan hızlı tüketime kadar farklı sektörlerden toplamda 188 şirket gençler tarafından değerlendirildi. 152 binden fazla oyla "Gençler Tarafından En Çok Çalışılmak İstenen Şirketler" belirlendi. Sektörel kategoriler, premium kategoriler ve genel kategoriler olmak üzere 3 ana kategoride derece alan şirketler, liderler ve projeler; ödül töreni ile paralel olarak Youthall'un web sitesi ve sosyal medya hesaplarında da eş zamanlı açıklandı.

Abdi İbrahim, Akbank, Allianz, Aselsan, Bosch, Enerjisa, Mastercard, Mercedes-Benz Otomotiv, Nike, Pegasus Airlines, Sabancı Topluluğu, Samsung, Siemens ve Unilever kendi sektörlerinin birincileri oldular.

Gençlerin Katılımı Rekor Kırdı

Her yıl olduğu gibi bu yıl da Youth Awards®'a olan ilgi katlanarak arttı. Oylamaya en çok katılım gösteren üniversiteler Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi olurken en çok oy kullanan bölümler ise Endüstri Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği ve İşletme oldu. Ağırlıklı olarak 18-35 yaş arasındaki gençlerin katılımı ile gerçekleşen oylamada iş dünyasına katılmaya en yakın öğrenciler olan üniversite 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin oyları ise toplam oy sayısının %30.3'ünü oluşturdu. Oy veren gençlerin yüzde %57'sinin kadın, yüzde 43'ünün ise erkek olduğu belirlendi. Geçen yıla kıyasla oylamaya katılan gençlerin sayısında yüzde 31.4 oranında artış yaşandı ve gençlerin favorisi olmak için toplamda 27 kategoride 188 şirket yarıştı.

"Gençlerin Tercihleri, Şirketlerin Gelecek Stratejisini Şekillendiriyor"

Gençlerin her gün bilinç ve farkındalık düzeylerinin arttığını ve şirketlerin işe alım süreçleri, sürdürülebilirlik ve kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) projeleri gibi çalışmalarının gençler için önemli kriterler olduğunu belirten Youthall CEO'su Emre Aykan konuyla ilgili şunları söyledi: "Geleceğin iş gücünü oluşturan gençler tarafından tercih edilmek, şirketlerin stratejileri açısından oldukça önemli bir hale geldi. Gençler, işverenlerini artık yalnızca sektörel başarılarına göre değil, sosyal medya iletişimi, kurum kültürü ve işveren markası çalışmaları, gerçekleştirdikleri sosyal sorumluluk projeleri ve topluma katkıları gibi geniş bir perspektifle değerlendiriyor. Gençlerin oylamamıza gösterdiği yoğun ilgi de bu bakış açısını doğrular nitelikte. Youth Awards®'a gösterilen bu ilgiden dolayı oldukça mutluyuz. Katılım sağlayan tüm şirketlere, liderlere ve oy kullanan gençlere teşekkürlerimizi sunuyoruz."

YOUTH AWARDS® 2024 KAZANANLARI

SEKTÖREL KATEGORİLER

  • En Çok Çalışılmak İstenen Dayanıklı Tüketim Şirketi

1. Samsung, 2. Arçelik, 3. BSH

  • En Çok Çalışılmak İstenen Enerji Şirketi

1. Enerjisa, 2. Shell, 3. Petrol Ofisi

  • En Çok Çalışılmak İstenen Finans Şirketi

1. Akbank, 2. Garanti BBVA, 3. QNB Finansbank

  • En Çok Çalışılmak İstenen FMCG Şirketi

1. Unilever, 2. Anadolu Efes, 3. P&G

  • En Çok Çalışılmak İstenen Holding

1. Sabancı Topluluğu, 2. Borusan Holding, 3. Doğuş Grubu

  • En Çok Çalışılmak İstenen Otomotiv Şirketi

1. Mercedes-Benz Otomotiv, 2. Mercedes-Benz Türk, 3. Borusan Otomotiv

  • En Çok Çalışılmak İstenen Perakende Şirketi

1. Nike, 2. Mavi, 3. Boyner

  • En Çok Çalışılmak İstenen Sağlık Şirketi

1. Abdi İbrahim, 2. Pfizer, 3. Boehringer Ingelheim

  • En Çok Çalışılmak İstenen Sanayi Şirketi

1. Bosch, 2. Şişecam, 3. Akçansa

  • En Çok Çalışılmak İstenen Savunma Sanayi Şirketi

1. Aselsan, 2. Türk Havacılık Uzay Sanayii, 3. TEI

  • En Çok Çalışılmak İstenen Sigortacılık Şirketi

1. Allianz, 2. Anadolu Sigorta, 3. AgeSA

  • En Çok Çalışılmak İstenen Ulaşım Şirketi

1. Pegasus Airlines, 2. SunExpress, 3. TAV Havalimanları

  • En Çok Çalışılmak İstenen Teknoloji Şirketi (50-999 Çalışan)

1. Mastercard, 2. SabancıDx, 3. Papara

  • En Çok Çalışılmak İstenen Teknoloji Şirketi (1000+ Çalışan)

1. Siemens, 2. Hepsiburada, 3. Vodafone

PREMIUM KATEGORİLER

Gençlere En İlham Veren CEO

  1. L'Oréal Türkiye / Sinem Sandıkçı Gökçen
  2. Vodafone / Engin Aksoy
  3. Aselsan / Ahmet Akyol

Gençlere En İlham Veren İK Lideri

  1. QNB Finansbank / Cenk Akıncılar
  2. Şişecam / Şengül Arslan
  3. Akbank / Pınar Anapa

Gençlerin En Beğendiği EVP

  1. Toyota Türkiye Satış ve Pazarlama A.Ş. / #WeRespectWeKaizen
  2. Borusan Holding / #BorusanBurada
  3. Mondelez International / #MakeIt

Gençlerin En Beğendiği Sosyal Sorumluluk Projesi

  1. Sabancı Topluluğu / Sabancı Gençlik Seferberliği
  2. Coca-Cola Türkiye / Kız Kardeşim Projesi
  3. Çimsa / Gelecek Seninle Mümkün Gelişim ve Destek Programı

Gençlerin En Beğendiği Reklam Filmi

  1. Akbank / Ayrılamayız Cumhuriyet Yolundan
  2. Mavi / Kıvanç ve Mavi ile Çok Olmak Lazım Bazen #BiMaviKlasiği
  3. Vodafone / Bir Ünlü Oyuncu, Bir CEO ve Her Şeyden Habersiz Adaylar

GENEL KATEGORİLER

En Beğenilen Kısa Dönem Staj Programı

  1. P&G / P&G Internship: Rocket Start Your Career
  2. Sabancı Topluluğu / Yeni Nesil Kariyer Deneyimi
  3. Şişecam / First Step Yaz Staj Programı
  4. Akbank / Kış Stajı
  5. Arçelik / Fresh Start
  6. Petrol Ofisi / Geleceğe Bir Adım Staj Programı
  7. ETİ / ETİ'DE Young Talent Internship Program
  8. Anadolu Sigorta / Bi Başka Deneyim Digital Mode On
  9. Denizbank / Denizaşırı Online Staj Programı
  10. Aksigorta & AgeSA / Birlikte Gelecek

En Beğenilen Uzun Dönem Staj Programı

  1. Türk Havacılık Uzay Sanayii / SKY Experience Aday Mühendis Programı
  2. Mercedes-Benz Otomotiv / Drive Up
  3. Anadolu Efes / Project Future
  4. Bosch / Smart Start
  5. Mercedes-Benz Türk / PEP Professional Experience Program
  6. Roketsan / R-Force
  7. Phillip Morris / Inkompass Staj Programı
  8. Şişecam / Global Genç Yetenek Programı "Together"
  9. BSH / Generation BSH
  10. Intertech / StartTech

En Beğenilen İşe Alım Programı

  1. Vodafone / Discover Genç Yetenek Programı
  2. Turkcell / GNÇYTNK
  3. Aselsan / a-Yetenek
  4. Unilever - UFLP
  5. ING Türkiye / International Programme
  6. TEI / Gücün Kaynağında Kariyer
  7. Borusan Holding / Alpha Genç Yetenek Programı
  8. Pegasus / GO Young Genç Yetenek Programı
  9. Nestlé / NestLéaders
  10. Kale Holding / Kalegends Genç Yetenek Programı

Sürdürülebilirlik Çalışmaları En Beğenilen Şirket

  1. Sabancı Topluluğu
  2. Starbucks Türkiye
  3. Arçelik

Kampüs Etkinliklerinin En Beğenilen Şirketi

  1. Unilever
  2. CCI
  3. Mercedes-Benz Otomotiv

Kariyer Hesabı En Beğenilerek Takip Edilen Şirket

  1. Anadolu Efes / @anadoluefeskariyer
  2. Mercedes-Benz Türk / @mercedesbenzkariyer
  3. Aselsan / @aselsanyasam

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.