İstihdam arttı, işsizlik yeniden tek hanede

GİRİŞ TARİHİ: 11.07.2023 GİRİŞ TARİHİ: 13:12 SON GÜNCELLEME: 11.07.2023 13:12
TÜİK tarafından 2023 Mayıs ayına ait İşgücü İstatistikleri açıklandı. İşsizlik 2023 yılı Mayıs ayında bir önceki aya göre 193 bin kişi azalarak 3 milyon 328 bin kişi oldu, işsizlik oranı ise 0,5 puan azalarak yüzde 9,5 olarak gerçekleşti.

TÜİK tarafından 2023 Mayıs ayına ait İşgücü İstatistikleri açıklandı. İşsizlik 2023 yılı Mayıs ayında bir önceki aya göre 193 bin kişi azalarak 3 milyon 328 bin kişi oldu, işsizlik oranı ise 0,5 puan azalarak yüzde 9,5 olarak gerçekleşti. Mavi yaka ve ara kademe istihdam platformu Eleman.net'in CEO'su Murat Günay "Deprem sonrası hem sektörlerin eski dengelerini yakalayamaması hem de yaşanan ekonomik dalgalanmalar sebebiyle işsizlik bir miktar artmıştı ancak mayıs ayında güzel bir düşüş yaşandı. İşsizlik oranı 2014'ten bu yana ilk defa en düşük seviyede. Pozitif verilerin önümüzdeki aylarda da bu şekilde devam etmesini ve istihdamın artmasını ümit ediyoruz" dedi.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından düzenli olarak paylaşılan Türkiye İşgücü İstatistikleri Mayıs 2023 verileri açıklandı. TÜİK 2023 Mayıs verileri üzerine konuşan Eleman.net CEO'su Murat Günay, "Yaşanılan afetin ardından gerek ekonominin gerekse şirketlerin tekrar toparlamaya başlaması istihdamın da önünü açtı. Üretimde çarkların dönmeye başlamasıyla birlikte bir yandan iş ilanları artarken diğer yandan da aradığı iş fırsatını bulan bireyler de istihdama katıldılar. Son birkaç aydır istihdama katılmada pozitif bir seyir var ve özellikle genç nüfusta işsizlik giderek düşüyor, bu da ülkemiz için pozitif bir veri olarak öne çıkıyor" dedi.

Hane halkı İşgücü Araştırması sonuçlarına göre 15 ve yukarı yaşlardaki kişilerde işsiz sayısı 2023 Mayıs ayında, 2023 Nisan ayına göre 193 bin kişi azalarak 3 milyon 328 bin kişi oldu. İşsizlik oranı erkeklerde yüzde 7,7 iken kadınlarda yüzde 13,0 olarak tahmin edildi. İstihdam oranlarına bakıldığında ise istihdam edilenlerin sayısının 2023 Mayıs ayında bir önceki aya göre 63 bin kişi artarak 31 milyon 716 bin kişiye ulaştığı gözlemlenirken, istihdam oranının ise değişim göstermeyerek yüzde 48,5 olduğu kaydedildi.

Fiili çalışma süresi 44,1 saat oldu

Türkiye İşgücü İstatistikleri Mayıs 2023 istatistiklerine göre 15-24 yaş arasını kapsayan genç nüfusta işsizlik oranı bir önceki aya göre 1,6 puanlık azalış ile yüzde 17,0 oldu. Bu yaş grubunda işsizlik oranı erkeklerde yüzde 14,3, kadınlarda ise yüzde 22,3 olarak tahmin edildi.

TÜİK verilerine göre işgücü mayıs ayında bir önceki aya göre 130 bin kişi azalarak 35 milyon 44 bin kişi olurken, işgücüne katılma oranı ise 0,3 puan azalarak yüzde 53,6 olarak gerçekleşti. Mayıs ayında işgücüne katılma oranı erkeklerde yüzde 71,5, kadınlarda ise yüzde 36,1 oldu. TÜİK'in açıkladığı verilere göre önceki aylarda azalmaya devam eden fiili çalışma süresi mayıs ayında da azaldı. Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış haftalık ortalama fiili çalışma süresi bir önceki aya göre 0,3 saat azalarak 44,1 saat olarak gerçekleşti.

Atıl işgücü yüzde 22,5 oldu


TÜİK'in Mayıs 2023'e dair açıkladığı verilerde zamana bağlı eksik istihdam, potansiyel işgücü ve işsizlerden oluşan atıl işgücü oranı bir önceki aya göre 1,2 puanlık azalış ile yüzde 22,5 olarak gerçekleşti. Mayıs ayında zamana bağlı eksik istihdam ve işsizlerin bütünleşik oranı yüzde 15,8 olarak gerçekleşirken potansiyel işgücü ve işsizlerin bütünleşik oranı ise yüzde 16,7 oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.