İş ilanlarında maaş aralığını açıklamak neden önemli?

GİRİŞ TARİHİ: 05.07.2023 GİRİŞ TARİHİ: 14:53 SON GÜNCELLEME: 06.07.2023 00:01
İnsanlar birbirlerinin ücretini bilmedikleri zaman, düşük maaş aldıklarını varsayıyor ya da "aynı işi yapıyoruz fakat meslektaşım benden fazla maaş alıyor" diyerek çalıştığı yere karşı şüphe içinde olabiliyor. Stratejik Yönetim Danışmanı Canan Duman, iş ilanlarında maaş aralıklarını açıklamanın önemli olduğunu ifade ediyor.

İş ilanlarında maaş aralıklarını açıklamanın önemli olduğunu ifade eden Stratejik Yönetim Danışmanı Canan Duman, çalışanların ücret eşitliğine ilişkin algılarının kurumsal güvene dayandığını belirtiyor. Duman'a göre, çalışanlar işverenlerine güvenmediklerinde ücretlerinin adil olduğuna inanmıyor. Bir işletmede ücret algısı olumsuz ise güveni yeniden inşa etmek gerekiyor.

Maaş ya da ödeme şeffaflığı ABD'nin California, New York City, Rhode Island ve Washington gibi eyaletlerinde uygulanıyor. Bu uygulamanın amacı, adaylara kazançlarını müzakere etmede daha fazla güç sağlamak ve daha fazla şeffaflığı teşvik ederek ücret eşitsizliklerini gidermek.

Geçtiğimiz yıllarda, işverenleri, adayların maaş geçmişini sorgulamasını yasaklayan önlemler de dahil olmak üzere, işe alma sürecinde iş arayanları korumak için bir dizi yasa çıkarıldı. Çünkü bu tür sorgular, düşük ücret alan işçilerin adil tazminat almalarını engelleyerek ücret eşitsizliklerini sürdürme potansiyelini açığa çıkarıyor.

2021'de Colorado, işverenlerin eyalet içinde gerçekleştirilebilecek pozisyonlar için iş ilanlarında maaş aralıklarını açık bir şekilde ifşa etmesini zorunlu kılan bir yasayı uygulayarak yeni bir yaklaşıma öncülük etti. Bu yasama eylemi, istihdam piyasasında şeffaflığı ve adaleti teşvik etmek için bir emsal oluşturdu.

Bu yükselen trend, dünya çapında ilgi görmeye başladı. Peki bu ilginin nedeni neydi? Canan Duman madde madde açıkladı.

İş arayanlar için en önemli önceliktir

Bir iş ilanını değerlendirirken adayların öncelik verdiği en önemli hususlar, ücret ve yan haklardır. Bu faktörler önemli motivasyon kaynakları olarak hizmet eder ve hafife alınmamalıdır. Profesyonel sosyal iş ağı ve sosyal paylaşım platformu LinkedIn de profesyonellerin %70'inin işe alım yetkilisinden gelen ilk mesajda maaş bilgisi almayı beklediğini bildirdi. Bu nedenle, maaş ayrıntılarını doğrudan iş ilanına dahil etmek tavsiye edilir oldu.

Başvuru hacmini azaltır, zaman kazandırır

Maaş aralığını iş ilanına dahil ederek, potansiyel adaylar daha iş başvurusu yapmadan şirketle uyumlarını değerlendirebilirler. Bu yaklaşım, maaş beklentisi karşılanmayan adayları filtreleyerek insan kaynakları ekibinin halletmesi gereken başvuru hacmini azaltır. Yalnızca maaş teklifini uygun bulan adayların başvurularını iletmesini sağlar, bu da işe alım ekibi için süreci kolaylaştırır. Sonuç olarak, maaş aralıklarını iş ilanına dahil etmek, insan kaynakları ekibinin önerilen maaşlardan memnun olan adaylara odaklanmasını sağlayarak önemli ölçüde zaman kazandırır.

Adayların beklenen maaş aralığını bilmek konusunda güçlü bir istekleri vardır

Maaş ayrıntılarını adaylardan gizlemek yalnızca bir sis perdesi görevi görür çünkü nihayetinde her potansiyel adaya bir teklif yapılacaktır. Açık ve dürüst olmayı benimsemeli, şeffaflık teşvik edilmelidir. Maaş önemli olsa da, her zaman tek belirleyici faktör değildir. İş arayanlar arasında esnek çalışma koşulları veya kariyer gelişimine açık bir çalışma ortamı karşılığında daha düşük bir maaşı kabul etmeye hazır olanlar da vardır.

Doğru maaşla doğru yetenek çekilir

Bir pozisyona en uygun adayları cezbetmek için işverenlerin uygun maaş aralığı hakkında net bir anlayışa sahip olması gerekir. İşverenler, bir adayın iş ilanlarındaki becerilerine ve deneyimine karşılık gelen maaş tekliflerini dahil ederek, işletmelerini olumlu bir şekilde yansıtabilirler. Ayrıca, iş tanımı doğru bir maaş aralığı içerdiğinde belirli bir rol için yüksek nitelikli adaylar daha kolay çekilir.

Cinsiyetler arasındaki ücret farkını azaltmaya da yardımcı olur

Bir şirketin politikalarının, davranışlarının ve performansının tüm yönlerinde şeffaflığın önemi işletmeler genelinde giderek önem kazanmaktadır. İşverenlerin eşitlik ve adalet taahhüdünü göstermesinin etkili bir yolu, maaş aralıklarını açıklamaktır. Maaş şeffaflığı güven oluşturucu işlevi görür. Bir şirket içindeki ücret şeffaflığının cinsiyetler arasındaki ücret farkını azaltmaya da yardımcı olur.

Pazarda rekabet avantajı sunabilir

İş ilanlarına bir maaş aralığının dahil edilmesi giderek yaygınlaşsa da, bazı şirketler hala bunu yapmaktan kaçınır. Üst düzey adaylar, hangi pozisyonlara yöneleceklerini belirlerken oldukça seçici olma eğilimindedir. Bu nedenle, ilgilerini çekme fırsatı değerlendirilmelidir. Bu sayede pazarda rekabet avantajı elde etme imkânı yakalanabilir.

Ödeme şeffaflığı göründüğünden daha karmaşık

Tüm avantajlarına rağmen ödeme şeffaflığını sağlamak çok kolay değil. Ödeme aralıklarını ifşa yasaları, işverenler için muazzam bir organizasyonel değişimi, sosyalleşmeyi ve planlamayı beraberinde getiriyor. İşlerde tutarlı bir şekilde doğru maaş aralıkları yayınlamak zor olsa da ödeme şeffaflığı yasalarına nasıl uyulacağı üzerine çalışmak gerekiyor. Bu noktada işe alım görevlilerine büyük iş düşüyor. Her doğru maaş aralığını bilmek, piyasa verilerinden daha fazlasını gerektiriyor. İnternette benzer bir pozisyon için iş ilanını gören adayların aralıklar hakkında soracağı sorulara yetkililerin hazırlıklı olması gerekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.