Vegan saç bakım markasıyla 15 ülkeye ihracat yapıyor
PARA RÖPORTAJ/ ÜRÜN DİRİER Yerli saç bakım markası Urban Care, çok yakında vücut bakım pazarına da girecek. Selen Kozmetik bünyesinde, vegan ilkelere bağlı üretim ile 15 ülkeye ihracat yapan markanın kurucusu Selen Yorgun Tavit, Urban'ın 7 senelik başarı yolculuğunu anlattı.
URBAN Care henüz yeni bir marka olmasına rağmen çok bilindik bir marka. Bu başarısı nereden kaynaklanıyor?
URBAN Care piyasaya çıktığı günden itibaren raftaki duruşu ve son tüketicide yarattığı memnuniyet ile bir ''love mark'' oldu. Doğru ürün, doğru satış noktası, doğru konumlandırma, yüksek kalite ve ulaşılabilir fiyat politikası ile yeni nesil pazarlama araçlarını benimseyerek ilerlediğimiz bu 7 senelik serüvende markamız her yıl mevcut sadık müşteri kitlesini güçlü bir şekilde geliştirerek yoluna devam ediyor. Her sene portföyüne kattığı yeni ürünlerin son tüketicide bıraktığı etkinin yanı sıra yaptığı iletişim aktiviteleri ile de tüketicilerde sempati yaratıyor. Günümüzde, son 2-3 senedir bulunduğu satış noktalarında ilk 3 marka arasında yer alan güçlü bir saç bakım markası konumuna yükseldi.
Markanın kuruluş hikayesi, daha doğrusu sizin girişimcilik hikayeniz nasıl? Yola nasıl çıkınız; Hedefiniz neydi?
Koç Üniversitesi 'Ekonomi' eğitimimin ardından Kanada'da Toronto Üniversitesi'nde eğitim aldım ve aynı zamanda Live Clean markasında staj imkânım oldu. Burada üretim alanlarını keşfedip, pazarlama ekipleri ile toplantılara katılma fırsatı buldum. Bu dönemde aklımda kişisel bakım odaklı bir marka yaratma fikri oluştu.
Neden saç bakım markası yarattınız? Saç bakımı dışında başka hedefleriniz de var mı?
Türkiye'ye geldiğimde ise market / kişisel bakım marketleri vb. noktalarda saç bakım ürünleri klasik ambalajlarda, tekdüze görünüme ve çeşitliliğe sahip olduğunu fark ettim. Sıkıcı ambalajlar yerine ruhu olan, kişisel bakım odaklı bir saç bakım markası yaratma fikri bu şekilde oluştu. Sonrasında, kişisel bakımına özen gösteren şehirli kadının yoğun yaşam içerisinde kullanabileceği pratik ve etkili, doğaya, hayvana saygılı ürünler sunan, vegan bir saç bakım markası olan URBAN Care doğdu.
''Urban'' kelime anlamı olarak renkli, hareketli, sosyalliği, sanatı ve sporu da içinde barındıran şehir hayatını tanımlar. Marka isminden yola çıkarak yeni nesil saç bakım ürünlerini içerisinde bulunduran, hareketli sosyal hayatın içinde şehirli kadınlara bitkisel ve vegan içerikler ile profesyonel saç bakımı sunan bir markayız. Saç bakımından kişisel bakım markası olma yolunda çalışmalarımız devam ediyor yeni kategorileri çok yakında tüketicilerimiz ile paylaşacağız.
İşinizin temeli aile işinize de dayanıyor kısmen. Babanız sizi destekledi mi? Bir marka yaratabileceğinize inandı mı ilk baştan itibaren?
Babam Bülent Yorgun, vizyonu geniş ve ön görüsü yüksek bir yöneticidir. Sürecin en başından bu yana beni her zaman destekledi ve inandı, hem bana hem de tüm çalışanlarına yol gösterici oldu.
Hangi ülkelere ihracat yapıyorsunuz?
Şu anda güncel bulunduğumuz ülkeler; Rusya, Almanya, Estonya, Litvanya, Letonya, İngiltere, İspanya, Kuveyt, Kıbrıs, Gürcistan, Fas, Avustralya, Bosna Hersek, Sırbistan olmak üzere 15'e yakın ülkeye ihracatımız bulunmaktadır. Aynı zamanda 2022 başında e- ticaret kanalında çok önemli bir satış noktası olan AMAZON ile İngiltere üzerinden 9 farklı Avrupa ülkesine satışa başladık.
Ödülleriniz var mı?
URBAN Care; yılın en iyi şampuanı, yılın en iyi ürünü gibi tüketici oylamaları ile belirlenen birçok kategoride 7 farklı ödüle layık görüldü.
Ben markanızın ürünlerini kullanıyordum ama yabancı marka sanıyordum. Böyle söyleyenlerle sık karşılaşıyor musunuz?
Sizin de bahsettiğiniz gibi Türk tüketicisinde global marka algısına sahip. Önceki yanıtlarımda da belirttiğim gibi doğru konumlandırma ve yüksek kalite ile bakım odaklı bir marka olduğumuz için böyle bir algı yaşanıyor.
Ar-Ge çalışmalarınızı nasıl gerçekleştiriyorsunuz?
Ar–Ge çalışmalarında tüketicinin alışkanlıklarını, piyasanın dünü ve bugününü, en önemlisi ise dünya kozmetik trendlerini, yenilikleri takip etmek çok önemli. Ar-Ge ve üretim ekibimiz üretim noktalarımızdaki laboratuvarlarda formülleri geliştirdikten sonra üniversitelerin akredite laboratuvarlarında test ediliyor.
Hayvan deneylerine karşısınız bildiğim kadarıyla. Ürünlerin test aşaması nasıl oluyor?
URBAN Care markası, ilk günden bu yana doğaya ve hayvana saygı ideolojisini benimsedi. Ürünlerimizin hayvansal DNA içermediğini gösteren Vegan testlerine ve aynı zamanda uluslararası düzeyde kabul görmüş bir tescil olan V – Label sertifikalarına sahibiz. Son olarak hayvanlar üzerinde test edilmediğimizi belgeleyen uluslararası PETA sertifikasını da ürün ambalajlarımızda göreceksiniz.
Türkiye'deki hacminiz nedir? Türkiye'de kendi alanınızda sıralamada nerede yer alıyorsunuz?
Türkiye'de şu an en yüksek penetrasyonumuzun olduğu parfümeri ve kişisel bakım zincirleri kanalında şampuanda yüzde 7,8 kremde 16,7 bakımda ise yüzde 15,8 pazar payına sahibiz. Geçen seneye göre yüzde 170 büyüme gerçekleştiriyoruz. Bu da bizi ilk 3 saç bakım markasında biri durumuna getiriyor. Türkiye genelinde ise bu seneki en büyük hedeflerimiz noktasal artış ile geçen senelere göre daha genele yayılarak ulusal ve yerel marketler yatırımlarımızın sonucu olarak daha çok tüketiciye ulaşmak. Bu hedefimizin sonucu olarak geçen sene Nisan ve bu sene Nisan arasında toplam Türkiye pazar payımızı yüzde 100 ün üzerinde artırmaya devam ediyoruz.
Yeni projeleriniz var mı?
Bu sene Selen Kozmetik için yoğun bir yapılanma ve yatırım yılı oluyor. Buna paralel 2023-2024 hedeflerimizde hem Türkiye genelinde satış noktalarımızı artırmak hem de markamıza yeni kategoriler ekleyerek saç bakımındaki başarımızı diğer kategorilerde de göstermek var.
Kişisel bakım sektörüne girmek isteyen kadın girişimcilere tavsiyeleriniz olur mu?
Kadın olmanın tüm avantajlarını empatinizi, ruhunuzu, gözlem yeteneğinizi dinleyerek, çok çalışarak asla vazgeçmeden devam edin. Hangi sektör olursa olsun bir kadın doğru yerde, doğru zamanda, doğru fikri bulup iyi planlama yaptıysa başarıyı yakalar. Çünkü başarılı olmak için ihtiyacı olan yaratma gücü içinde var.