İlvira Donskaya'nın ayakkabılarını tüm dünya giyiyor

Tasarım ve ayakkabı tutkusuyla yarattığı İlvi Ayakkabı markası, sekiz yılda altı mağazaya ulaştı. İlvi, Türkiye’den ayakkabı modasının merkezi İtalya’ya bile ayakkabı satıyor. Online mağazasıyla ise tüm dünyaya mikro ihracat yapıyor. İlvi Ayakkabı Kurucu Ortağı İlvira Donskaya, “Avantajları büyük, herkes mikro ihracat yapabilir” diyor.
20.06.2022 12:52 GÜNCELLEME : 21.06.2022 17:34

PARA RÖPORTAJ/ AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR İlk mağazasını 2014'de İstanbul Nişantaşı'nda açtı. Ayakkabı ve çantadan sonra deri ceket sektörüne de atıldı. Markanın yaratıcısı İlvira Donskaya'nın çocukluğundan bu yana en büyük tutkusu olan tasarım ve ayakkabılar, artık onun işi haline gelmiş. Ürünlerin tasarımını kendi yapıyor, trendleri takip ederek yenilikçi ve stil sahibi ayakkabı ve çantalar ortaya çıkarıyor. Renk renk, çeşit çeşit ayakkabılardan sonra kısa süre önce deri ceket de üretmeye başlamış. Üstelik hepsi el yapımı. Donskaya, başta Beyaz Rusya ve İtalya olmak üzere ihracat yapıyor. İlvi Ayakkabı Deri ve Tekstil Ürünleri Sanayi Tic. AŞ olarak, kurulduğundan bu yana online satış mağazası üzerinden yaptığı mikro ihracat ile ise tüm dünya ülkelerine ürün satıyor. Güçlü online satış ağının yanı sıra şu an sekiz mağazası, 150 çalışanı var. Yeni mağaza yatırımları planlıyor.

İlvi Ayakkabı Kurucu Ortağı İlvira Donskaya ile bir araya gelerek markanın nasıl kurulduğunu ve mikro ihracatın inceliklerini konuştuk…

Markanızı nasıl hayata geçirdiniz?

Çocukluğumdan beri tutkum olan ayakkabı ve tasarım, sanırım bu günümü planlamamda en büyük etken oldu. Çocukluğumda da tasarımla ilgilenmek hobimdi, ayakkabı mağazası açmak ise hayalim. Perakende sektöründe yıllarca farklı pozisyon ve görevlerde çalıştım. Eşim de ayakkabı ihracatı ve perakende sektöründe çalışıyor. Onunla beraber 2014'te İlvi markasını hayata geçirdik.

Neler üretiyorsunuz?

Kadın, erkek ve çocuk kategorisinde üretim yapıyoruz. Çanta ve ayakkabılarımızı farklı kategori ve stillerde sunuyoruz. Bunun yanı sıra yeni girişimimiz olan deri ceket tasarımlarımızla da tekstile girdik diyebiliriz. Bu nedenle oldukça heyecanlıyız. Yakın zamanda deri ceket tasarımlarımızı daha çok konuşuyor ve geliştiriyor olacağız.

Ürünler el yapımı deri, değil mi?

Evet, ürünlerimiz el yapımı. İlvi'nin yolculuğu, her kadını yüksek kaliteli ve modern İlvi ayakkabılarının içinde şık, rahat, özel ve daha güçlü hissettirme misyonuyla başladı. Özel tasarım, modayı yakından takip eden, yenilikçi, el yapımı ve kaliteyi ön planda tutan koleksiyonlar sunuyoruz.

Tasarımlar size mi ait? Yaratıcılığınızı sürekli canlı tutmak için neler yapıyorsunuz?

Fikrin ve tasarımın en temelinden son anına kadar ekibimizle birlikte gelişmekten büyük keyif alıyoruz. Deneyimler ve tutkular, benim en besleyici yanlarım. Ben, kendi deneyimlerimden ve tutkuyla hayata geçmiş her deneyimden ilham alıyorum. Aynı zamanda İlvi'nin felsefesi, doğru insanlarla ekip ruhunu hissederek başarıyı hedeflemek. En küçük fikrimizin dile gelmesinden, üretim sürecinden, müşterilerimizle buluştuğumuz son ana kadar her aşamada işini severek ve tutkuyla yapan bir ekiple çalışıyoruz. 150 kişilik güçlü ve büyük bir aileyiz. Öte yandan ailem, en önemli güç kaynağım. Onların varlığı, her daim daha iyiyi hedeflenmemi sağlıyor. Keşfetme ve deneyimleme heyecanı, beni güçlü tutan diğer yanlarımdan. Dünya neler konuşulduğunun dışında nelerin konuşulmadığını araştırıyor… Yeni keşfedilecek seyahat rotasında yeni bir kültürle buluşurken, moda ve iş dünyasının duayenlerini yeniden keşfederken, müzik dinlerken, kitap okurken, kendinizi; geliştirecek anlarda bulabilirsiniz. Aslında her an, yaratıcılığın ve gelişimin bir parçası.

Ürünleriniz kimlere hitap ediyor?

Moda ve tasarım dünyasındaki gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Müşterilerimizin talepleri doğrultusunda ürünlerimizi sürekli yeniliyoruz. Aslında aktarmaya çalıştığımız; iyileştikçe güçlendiğimiz ve güçlendikçe de iyileştiğimiz bir devinim. Sektörde büyük mağazacılık ve ihracat yapıyoruz. Erkek, kadın ve çocuk, bir ailenin her ihtiyacı olan tüm modelleri, butik hizmet anlayışıyla sunuyoruz. Mağaza konseptini, müşterimizle yalın iletişimi ve hizmeti çok önemsiyor, iyi hizmet vermeyi amaçlıyoruz. Bu noktada teknolojiden de faydalanıyoruz, yatırım yapıyoruz. Rekabetin yoğun olduğu bu pazarda trendleri yakından takip ederek, tüketicinin ihtiyaç ve beklentilerine göre kendimizi yeniliyoruz.

Rahatlık mı, yoksa tasarım mı?

İlvi Ayakkabılarının içinde şık, rahat, özel ve daha güçlü hissettirmek istiyoruz. Ne rahatlıktan ne de tasarımdan ödün vermeden ilerliyoruz.

Kaç mağazaya sahipsiniz?

Biri İstinyePark İzmir AVM'de diğeri ise Bursa Sur Yapı Marka AVM'de olmak üzere iki yeni mağaza daha açtık. 2014'te Nişantaşı'nda açtığımız ilk mağazamızla birlikte yurt içinde toplam altı mağazaya ulaştık. Ayrıca güçlü online satış ağımızla ayakkabı modacısı olarak yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Yakın zamanda açılacak yeni mağazalar ve hayata geçireceğimiz yeni projelerle çalışmalarımız devam ediyor. Koşulların da uygunluğuna göre mağaza sayımızı artırmayı planlıyoruz.

E-ticaretin giderek önem kazandığı günümüzde internet satışlarınızın ciro içindeki payı nedir?

Dijital dönüşüm, çağımızın vazgeçilmez bir parçası. Diğer tüm sektörler gibi bizler de bu dönüşümün içindeyiz. İnternet satışlarının ciro içindeki payı yüzde 30. Pandemi sürecinde yüzde 40'lık bir artış oldu. Dijital dönüşümle birlikte e-ticaret, her sektörde her geçen gün ivme kazanıyor. E-ticarete yaptığımız yatırımlarla birlikte online satış cirolarımızda da yüzde 100 büyüme hedefimiz var.

Online satış kanalından hangi ülkelere ihracat yapıyorsunuz?

Online satış mağazamız www.ilvi.com üzerinden tüm dünyaya mikro ihracat yapıyoruz. Mikro ihracat dışında, başta Beyaz Rusya ve İtalya olmak üzere Rusya, Almanya, Litvanya, Polonya, Letonya, KKTC, Romanya ve Estonya'ya ürünlerimizi ihraç ediyoruz.

Yaptığınız ihracattaki bu ayrımı nasıl tanımlarsınız? Siz buna neden mikro ihracat diyorsunuz?

Mikro ihracat, yurt dışı ihracat gönderilerinin yetkili hızlı kargo şirketleri tarafından elektronik ortamda yapılabilmesine olanak sağlayan bir ihracat modelidir. Bu sayede yurt dışına küçük ebatlı, normal ihracata göre düşük fiyatlı ve düşük ağırlıktaki ürünleri son kullanıcıya hızlı bir şekilde ulaştırma imkânımız oluyor. Mikro ihracat, 300 kg'ı aşmayan, değeri 15 bin euro'yu geçmeyen ürünlerin Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı (ETGB) ile yapılıyor. Biz de bu statüde olan siparişlerimizi, mikro ihracat gönderisi olarak tanımlıyoruz.

Mikro ihracatın incelikleri nedir?

Mikro ihracat, özünde yurt dışında bulunan son kullanıcıya ulaşmayı amaçlıyor. Burada en önemli konu, mikro ihracat yapılacak ülkedeki tüketicilerin ihtiyaçlarına ve demografik özelliklerine uygun ürünleri onlara ulaştırmak. Biz bu konuda oldukça gelişmiş bir analiz ve raporlama stratejileri uyguluyoruz. Böylece ürün grubumuzu doğru kitlelere ulaştırabiliyoruz. Ar-Ge çalışmalarını tamamladıktan sonra ürün teslimatı, vergi ve ek giderlerle birlikte maliyet politikası belirlemek ve planlamak, oldukça önemli. Ayrıca vergi muafiyeti, devlet teşviklerinden faydalanmak ve bunları takip etmek de söz konusu planlamaların arasında.

Peki, son olarak; hayallerini hayata geçirmek isteyenlere tavsiyeleriniz neler?

Herkese tavsiyem, benim de yol haritam olan; 'Hayal kurmak, cesaret, risk, hedef' diyebilirim. Tabii ki hiçbir şey tek başına yeterli değil, daima planlı ve hedef odaklı çok çalışmak çok önemli. Ama yine de başarı dinamizmi çok kişiseldir. En büyük anahtarın 'sevdiğin alanı bulmak' olduğunu düşünüyorum.

"Mikro ihracatın avantajları büyük"

Mikro ihracatın avantajlarından biri, ülkemize döviz girdisi sağlaması. Özellikle dövizdeki artış, mikro ihracat satışlarının daha verimli olmasını sağlıyor. İade ve değişim oranları, yereldeki gibi yüksek oranda olmuyor. Ayrıca ürünlerinizi dünyanın her yerine daha interaktif pazarlayarak, hem ulaşılabilirliğini hızlandırmış hem de marka değerini artırmış oluyoruz. Mikro ihracat yapmak için herhangi bir kısıtlama bulunmuyor. Şirket olduğunu beyan etmek ve şartları yerine getirmek yeterli. Örneğin; şahıs şirketleri de mikro ihracat yapabilir. Önemli olan; satılacak ürünlerin belirlenmiş olması, yetkili kargo şirketleriyle anlaşma yapılması, Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı (ETGB) yapılması ve belirlenen mikro ihracat üst limitinin aşılmaması. Bu şartları gerçekleştiren herkes, mikro ihracat yapabiliyor.

Bu yazın ayakkabı trendi kalın taban

İlvi Ayakkabı'nın 2022 İlkbahar-Yaz sezonunda kadın ayakkabı tasarımları arasında platform ve kalın topuklar, kalın tabanlar, ince bant detaylar, simli formlar, taşlı ve örgü detaylar yer alıyor. Erkek koleksiyon tasarımları arasında ise kalın taban bağcıklı spor ayakkabılar, yumuşak deri formlu loafer ayakkabılar, klasik ve makosen ayakkabılarda örgü formlar ön planda. Çanta koleksiyonunda ise ilkbaharın renkleri, konforlu ve lüks çizgile sahip.

BİZE ULAŞIN