Ticari gayrimenkul yatırımına talep artıyor

GİRİŞ TARİHİ: 27.11.2024 GİRİŞ TARİHİ: 11:05 SON GÜNCELLEME: 27.11.2024 11:05
Emlak sektöründe son ayların rekorla kapanması gayrimenkul alımına yönelik talep artışını gözler önüne seriyor. Ev ihtiyacı olanların fiyatları düşen konutlara yöneldiğini belirten Emart Gayrimenkul kurucusu Arzu Turan, yatırım amaçlı alım yapanların ise ofis, dükkan gibi mülklere yoğun ilgi gösterdiğine dikkat çekti. Turan, konuta göre daha yüksek kira getirisi sunan ticari gayrimenkullerin yatırımcılar tarafından daha çok tercih edildiğini vurguladı.

TÜİK'in ekim ayı konut istatistikleri ay bazında tüm zamanların rekorunun kırıldığını gösterirken bunun altında yatan sebeplerin başında fiyatların olması gereken seviyelere gerilemesi geliyor. Konut ihtiyacı olan ve kredi faizlerinde olası bir düşüşün fiyatları yeniden artışa geçireceğinden çekinen potansiyel alıcılar harekete geçmiş durumda. Her ne kadar vadeli mevduattaki faiz oranları parasını kısa süreli değerlendirmek isteyenler için cazibesini korusa da ülkemizde en güvenli yatırım aracının her zaman gayrimenkul olduğunu düşünenler alım fırsatlarını değerlendiriyor. Burada dikkat çekici olan ise ticari gayrimenkullere yönelik ilginin konuta göre daha fazla artmış olması.

Ticari gayrimenkullerde ilgi patlaması yaşanıyor

Gayrimenkulü güvenli liman olarak gören yatırımcılar son dönemde ticari gayrimenkul alımına yönelmiş durumda. Konutlarda ev sahibi kiracı anlaşmazlıkları nedeniyle çekimser davranan yatırımcılar daha düşük metrekarelerle daha yüksek kira getirileri sağlayan ticari gayrimenkullere büyük ilgi gösteriyor. İşyeri, ofis ve dükkan gibi yerler yatırımcısına daha düşük riskle daha yüksek getiri elde etme fırsatı sunuyor. Özellikle kurumsal firmalara yapılan kiralamalar yatırımcısına istikrarlı ve güvenli bir kazanç imkanı sağlıyor. Bu yüzden ekonomik dalgalanmalardan olabildiğince az etkilenmek isteyen yatırımcılar ticari gayrimenkul alımına yönelmiş durumda.

Paylaşımlı ofisler sıkça tercih ediliyor

Ticari gayrimenkullerden bahsederken kiralama yapan kurumsal firmaların da tercihlerinin değişmeye başladığını vurgulamak gerekiyor. Küçük işletmelerin yanısıra büyük şirketler de artık kiralama yaparken paylaşımlı ofislere yönelmeye başladı. Büyük bina veya plazalarda kendi çalışanları için belirli bir metrekarede ofis kiralayan firmalar bu lokasyondaki toplantı odaları ve benzeri ek servisler için kullanım halinde ödeme yapıyor. Tüm bu hizmetleri kendi bünyesinde toplaması halinde çok daha büyük metrekareli ofislere ihtiyacı olacak olan firmalar paylaşımlı plaza ve binalarda daha küçük metrekareler kiralayarak giderlerini önemli ölçüde düşürüyor.

Çalışma hayatında ofise dönüşler arttı

Pandemide uzaktan çalışmaya yönelen firmalar aradan geçen zaman içinde aşama aşama ofislere dönüş gerçekleştirdi. Ticarette küçülmeye gidenler yeniden büyümeye başladı. Gelişen teknolojiler ve değişen iş yapış şekilleri yeni ihtiyaçları da beraberinde getirdi. Örneğin e-ticaretin artması büyük şehirlerde sokak aralarında bile depo ve dağıtım merkezi ihtiyaçlarını doğurdu. Tüm bu faktörler ticari gayrimenkullere yönelik ilgiyi her geçen gün daha da artırıyor. Bütçesi daha büyük olanlar bina satın alıp parça parça veya bütün halinde kiralama yapmayı tercih ederken, daha az bütçesi olan yatırımcılar dükkan, depo, ofis gibi daha küçük mülklere yöneliyor. Genel anlamda gayrimenkul yatırımcısı konuttan ziyade ticariye daha çok ilgi gösteriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.