Black Friday'de ciro katlama taktikleri

11 Kasım’da Bekarlar Günü ile başlayan indirimli alışveriş dönemi, Black Friday ile devam edecek. Şükran Günü de Kasım ayına denk geldiği için hem e-ticaret hem de e-ihracat için “altın” bir dönem. E-ticaret uzmanları, bu dönemde cirolarını artırmak isteyen e-ticaret siteleri veya pazaryeri satıcıları için taktikler verdi.
17.11.2024 00:59 GÜNCELLEME : 18.11.2024 00:01

PARA E-TİCARET/ ÜRÜN DİRİER Alışverişin en fazla olması beklenen Kasım ayındayız. Çünkü bu ay tüketicileri "çılgın indirimler" bekliyor. Ayın 11'inde Bekarlar Günü ile başlayan indirimli alışveriş dönemi, 28 Kasım Şükran Günü (ABD ve Kanada'da hasat zamanına rastladığı için nimetlere şükretme anlamında kutlanan bir bayram) ve 29 Kasım Black Friday ile devam edecek. Kasım ayı boyunca indirim ve kampanyalardan faydalanmak isteyen milyonlarca e-ticaret müşterisi var. Şirketlerin bu potansiyelden faydalanabilmesi ve cirolarını artırması için bazı noktalara ve kurallara dikkat etmeleri gerekiyorŞirketler bu dönemde müşterilerine bu kampanyaları duyurmak ve etkileşime girmek için çeşitli stratejiler ve araçlar kullanıyor. Sektörün uzman isimleri, Kasım ayı boyunca e-ticaret şirketlerinin ve satıcıların cirolarını artırmak için nelere dikkat etmesi gerektiğini masaya yatırdı…

GLOBAL DÜŞÜN

TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax Kurucu CEO'su Cenk Çiğdemli, e-ticaret yapacaklara hem pazarlama taktikleri verdi hem de dikkat etmeleri gereken konularda şirketleri uyardı.
Satıcıların cirolarını artırmak için global düşünmeleri gerektiğine vurgu yapan Çiğdemli, "Bu kampanya dönemi tüm dünya için geçerli. Ayrıca Şükran Günü'nün de 28 Kasım'a denk gelmesi, Kasım ayında e-ihracatta şansınızı daha da artıracaktır. E-ihracat modülleriyle kısa sürede istenen ülkeye satışa başlamak mümkün" dedi.

SATICILAR DA DOLANDIRILABİLİR

Çiğdemli, satıcılar için bazı güvenlik uyarılarında da bulunarak şunları paylaştı: "İndirim dönemlerinde sadece tüketicinin değil, site sahipleri ve satıcıların da dolandırıcılık mağduru olabileceği unutulmamalı. Satıcının sitesinde mutlaka kredi kartıyla yapılan alışverişlerde SMS ile onay verilmesine dayanan 3D Secure kullanması gerek. Bu sistem, tüketici kadar aslında satıcıyı da korumaya yönelik."
Bazı dolandırıcıların çalıntı kredi kartlarıyla alışveriş yapabildiklerini hatırlatan Çiğdemli, "Kartın gerçek sahibi alışverişe itiraz ettiğinde satıcı parayı bankaya geri ödemek zorunda, banka parayı hemen çekiyor zaten. Satıcı ise ürünü gönderdiğiyle kalıyor, 3D Secure onayı olmadığı için hiçbir hak iddia edemiyor. Bu şekilde mağdur olan çok sayıda şirket var" diye konuştu.

ALTYAPI YATIRIMI CİROYU 10'A KATLAR

Altyapı yetersizlikleri konusunda da şirketleri uyaran Çiğdemli, "Geçtiğimiz yıllarda bazı büyük e-ticaret siteleri bile aşırı yoğunluktan dolayı kilitlenmişti. Bu tamamen altyapı eksikliğiyle alakalı bir sorun. Sitelere yüklenme olunca kilitlenecek diye bir şey yok. Doğru altyapı yatırımı yapanlar 10 günlük cirosunu bir günde yapabilir. Ayrıca altyapısında kampanya modülü olmayan siteler de indirimli satış fırsatından yararlanamıyor. Geçen yıllarda bazı siteler belli başlı ürünlerde indirim yapıp yan ürünlere zam yapmışlardı. Müşteri bunları fark ediyor. İndirim değil bindirim yapıldığı algısı oluşursa, bir daha bu tür kampanya günlerinde satış yapmak zor olur. Siteler buna çok dikkat etmeli" dedi.

EN ÖNEMLİ 7 HAZIRLIK

Çiğdemli satıcıların bu dönemde ciroları artırmak için yapabileceklerini 7 maddede sıraladı:

-E-posta pazarlama yapın. Mevcut müşterilerinize indirimler, özel teklifler ve yenilikler hakkında düzenli olarak bilgi vermek, onların sizinle bağlarını sıkı tutmalarını sağlar. Bu tarz önemli alışveriş dönemlerinde de tercih edilenlerden olursunuz.

-Sitenizin mobil alışveriş deneyimini iyileştirmek üzere yatırım yapın. Hemen herkesin online alışverişini akıllı telefonlar üzerinden yaptığını unutmayın.

-Infleuncer'larla çalışın, kampanyalarınızla ücretsiz hediyeler verin, 'Bir alana bir bedava' türevi promosyonlar hazırlayın, aciliyet vurgusu yapın, hediye rehberleri hazırlayın, müşteri desteği vermeyi unutmayın, sosyal medyayı etkili kullanmaya devam edin ve sepette bırakılmış ürünleri hatırlatın. Anketler ve çekilişler yapın.

-Bu dönemde alışveriş yapmayı düşünen kişiler, uzun bir süre boyunca belirli ürünleri izleyen ve indirim döneminde bu ürünleri satın alma potansiyeline sahip iki ana segmente ayrılıyor. Bu iki ana hedef kitlesini belirleyin ve onlara özel pazarlama çalışması yapın.

-Birden çok kargo firmasıyla çalışın ve akıllı depo yazılımları kullanın.

-Promosyonlara erken başlayın. İstatistiklere göre, tüketicinin yüzde 24'ü Black Friday indirimlerinden önce alışverişe başlıyor.

-Çapraz satış yapın. Kullanıcıların sepetlerindeki ürünleri terk etmesi durumunda, ortalama sipariş değerlerinizi artırmak için onlara ek satış ve çapraz satış fırsatlarını hatırlatan bildirimler gönderin.

SON ÇEYREK BEKLENTİSİ 1.3 TRİLYON TL

Çiğdemli, "E-ticaret sektörünün Türkiye genelinde toplam son çeyrek ciro rakamının en az 1.3 trilyon TL olmasını bekliyoruz. İşlem adedinin ise 3 milyardan fazla olabileceğini tahmin ediyorum" dedi. Yıllık e-ticaret hacminin yaklaşık yüzde 35'inin genellikle son çeyrekte gerçekleştiğine işaret eden Çiğdemli, "İstanbul Ticaret Odası'nın yayınladığı e-ticaret raporuna göre Türkiye dünyada e-ticaret büyüme hızında 3. sırada yer alıyor. Zorlaşan ekonomik koşullar büyüme hızını daraltıyor olsa da haftada en az bir kez e-ticaret alışverişi yapan internet kullanıcılarının oranına göre Türkiye, yüzde 64,6 ile dünyada Tayland (yüzde 66,8) ve Güney Kore'den (yüzde 65,6) sonra üçüncü sırada geliyor" diye konuştu.

ELEKTRONİK EŞYA VE MODA ÖNDE

Lidio Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sedat Dönmezer, Kasım ayının indirim kampanyaları ile tüketicinin dikkatinin yüksek olduğu, satış hacminin arttığı bir dönem olduğuna işaret ederek, e-ticaret sitelerine yönelik Tek Tıkla Ödeme ve Kart Saklama, Dinamik Kampanya Yönetimi ve Ödeme Güvenliği ile Ek Finansman Seçenekleri başlıklarında çözümler sunduklarını aktardı. Bu yıl Kasım ayı e-ticaret hacminin geçen yıla göre yüzde 35-40 oranında artmasını beklediklerinin altını çizen Dönmezer, "Özellikle pandemi sonrası dijital alışveriş alışkanlıklarının kalıcı hale gelmesi, Kasım ayı gibi özel dönemlerde e-ticaret hacmini destekleyen önemli bir etken. Elektronik, moda ve hızlı tüketim ürünlerinde yüksek talep bekliyoruz. Hepimizi hem şaşırtacak hem memnun edebilecek kitap, kültür yayınları, eğitim içerikleri gibi kategorilerde de yüksek satış hacimleri görebileceğimizi öngörüyoruz. Kasım ayında elektronik, hızlı tüketim ve moda sektörlerindeki markalar öne çıkar. Tüketicilerin yoğun ilgi gösterdiği bu sektörlerde güçlü bir ödeme altyapısına sahip olan, stok ve teslimat hazırlıklarını tamamlayan markalar, avantajlı olacaktır. Lidio Pass kart saklama ve Sahtecilik Önleme gibi çözümleriyle müşterilerine hızlı ve güvenli ödeme sunan markalar da cirolarını artırma potansiyeline sahip" dedi. Dönmezer tüketicilere ise şu tavsiyelerde bulundu: "Martin Lindstrom'un Buyology kitabında bahsettiği gibi satın alma kararı biyolojik ve kimyasal içgüdülerimizi de devreye girmesiyle sahip olma, güç duygularımıza hitap eden geniş kapsamlı bir konu. Kişisel olarak uyarım ihtiyacımız olmayan şeyleri satın almamak olacaktır. Ancak iki kız babası olarak en azından kızlarımın Kasım dönemi kampanyalarına kayıtsız kalamayacağından eminim. Kasım dönemi avantajları kadar riskleri de beraberinde getirir. Bu noktada Lidio olarak tüketicilere aşağıdaki önerilerde bulunuyoruz: Güvenilir platformlardan alışveriş yapın. aşırı indirim vaadine karşı dikkatli olun. bu dönemlerde gerçekçi olmayan indirimler sıkça görülebilir. bilinçli şekilde kampanya e-maillerini ve mesajlarını kontrol edin: kampanya dönemlerinde gelen e-posta ve sms mesajlarını dikkatlice inceleyin. sahte kampanyalarla kişisel bilgilerinizi ele geçirmeye çalışan dolandırıcılar olabilir. bağlantıya tıklamak yerine doğrudan markanın resmi sitesine giderek kampanyayı kontrol edin."

HIZLI VE GÜVENLİ ÖDEME ÇÖZÜMLERİ

PayBull CEO'su Selim Güsar, bu dönemde cirolarını katlamak isteyen e-ticaret siteleri satıcılarının genel hatlarıyla hızlı ve güvenli ödeme çözümleri, pazarlama ve kampanya çalışmalarına odaklanmalarının faydalı olacağına işaret ederek, "Tüketici açısından baktığımızda ödeme sürecinin, satın alma kararını doğrudan etkilediğini görüyoruz. Satıcılar, müşterilere hızlı ve güvenli ödeme yöntemleri sunarak süreci kolaylaştırmalı. Pazarlama ve kampanya çalışmaları ise işin hedef kitlesini belirliyor. Elektronik ortamda satış yapan satıcıların tüketici davranışlarını analiz etmeleri satışlarına artı değer katacaktır. Satıcıların potansiyel müşterilerine kişiselleştirilmiş indirimler veya ürün bazlı öneriler çalışmalarının faydalı olacağını düşünüyorum. Kasım ayında en önemli noktalardan biri de alışveriş yoğunluğuna hazırlıklı bir altyapı sunmak, trafik artışıyla başa çıkabilecek teknik ve operasyonel yeterliliğe sahip olmak. Bunlar, olmazsa olmaz gereksinimler arasında. Bu süreçte satıcılar ödeme sağlayıcıları ve çözüm ortaklarıyla iş birliği içerisinde kalarak süreçlerini sorunsuz yönetme imkanı bulabilirler. Bu noktada Paybull olarak, iş ortaklarımıza bu süreci en sorunsuz şekilde geçirebilmeleri için esnek çözümler sağlıyoruz" dedi.

Ticaret Bakanlığı verilerine göre geçen Kasım ayında yapılan satışların, yıl genelinde aylık ortalamanın yüzde 50 üzerine çıktığına vurgu yapan Güsar, "Yapılan pazar araştırmalarında pazaryerlerini 57 milyon tüketicinin ziyaret ettiğini görüyoruz. 2024 Kasım ayında da geçtiğimiz yıldaki ivmenin devam edeceğini düşünüyorum. Bu yoğun alışveriş döneminde tüketicilerin dikkat etmeleri gereken birkaç önemli nokta bulunuyor. Öncelikle alışveriş yaptıkları sitenin güvenilir bir e-ticaret sitesi olduğundan emin olmalılar. Bu dönemlerde sayıları artan sahte sitelerden uzak durmakta fayda var. Bununla birlikte gerçekçi olmayan fiyatlara karşı şüpheli yaklaşmak gerekiyor. Alışveriş yapmadan önce ürünlerin piyasa fiyatlarına göz gezdirebilirler. Ürün ve site güvenliğinin yanı sıra güvenli ödeme yöntemlerinden başka herhangi bir ödeme yöntemi kullanılmaması önemli bir nokta. Ödeme sırasında bilgilerin paylaşıldığı sitenin SSL sertifikasına sahip olup olmadığından emin olmalarını öneririm. Bunun yanında tüketici haklarına hakim olmaları yaşayacakları olası iade süreçlerinde yol gösterici olacaktır" diye konuştu.

E-TİCARETTE ZİRVE DÖNEMİ

RTB House Türkiye Ülke Müdürü Can Tunçer, Kasım ayının e-ticaret sektörü için büyük bir fırsat dönemi olduğunun altını çizerek, "Ancak bu fırsatları avantaja çevirmek için doğru stratejiler uygulamak gerekiyor. RTB House olarak, cirolarını artırmak isteyen e-ticaret sitelerine ve pazaryeri satıcılarına özellikle kişiselleştirilmiş reklamlar kullanmalarını tavsiye ediyoruz. Derin Öğrenme teknolojimiz sayesinde, müşterilerin satın alma davranışlarını, ilgi alanlarını ve demografik verilerini analiz ederek, her bir kullanıcıya özel, ilgi çekici ve alabilme ihtimali yüksek olan reklamlar sunabiliyoruz. Bu hem tıklama oranlarını hem de dönüşüm oranlarını artırarak satışları yükseltiyor ve aynı zamanda müşteri sadakatini de güçlendiriyor" dedi.

Ayrıca, kampanya öncesinde detaylı bir analiz yaparak en doğru hedef kitleleri belirlemek ve bütçeyi bu kitlelere odaklamanın da ciro artışı için kritik öneme sahip olduğunu vurgulayan Tunçer, "Özellikle bu dönemde, potansiyel hedef kitleye yeniden hedefleme (retargeting) ile sepette bırakılan ürünleri hatırlatan ve dönüşüm oranını artıran kampanyalar oldukça etkili. Bu sayede, satın almaya yakın olan müşterileri tekrar kazanma şansı yakalayabilirsiniz. Stok ve tedarik zinciri yönetiminin de bu dönemde optimize edilmesi, talebi karşılayabilmek ve satış kayıplarını önlemek için hayati önem taşıyor. Kasım ayında e-ticaret hacminin önemli ölçüde artması bekleniyor. Geçtiğimiz yıl Black Friday, Kasım ayındaki e-ticaret satışlarının zirveye ulaştığı bir dönemdi. Enflasyonist baskıya rağmen tüketicilerin indirim fırsatlarını değerlendirme eğilimi devam ediyor. Bu yıl da RTB House olarak, Derin Öğrenme destekli kampanya yönetimiyle müşterilerimizin dönüşüm oranlarını artırarak bu büyümeye katkı sağlamayı hedefliyoruz. Özel günlere yönelik artan talep ve yoğunlaşan rekabet ortamı göz önüne alındığında, geçen yıla kıyasla %20-%30 civarında bir hacim artışı beklenebilir. Bu beklenti, sektör raporları ve piyasa trendleriyle de uyumlu" diye konuştu.

BAŞARININ İKİ FAKTÖRÜ: VERİ VE İÇERİK

Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan ise, dijital dünyada başarılı reklam kampanyaları için iki faktörün ön plana çıktığını ifade ederek şunları aktardı:

"Veri (hedef kitle verisi) ve içerik (görsel, video veya mesaj). Özellikle içerik konusunda daha önce başarılı olan kampanyaların içerikleri öne çıkarılabilir. Görsellerde ve videolarda, mesajların ve indirim oranlarının dikkat çekici ve gerçekçi olması gerekiyor. Yasal düzenlemelerle uyumlu, güvenilir indirim oranları vurgulanmalı; böylece tüketici ilgisi doğru mesajlarla yakalanabilir. Reklam algoritmalarında etkileşim oranı arttıkça, birim başına maliyet düşer ve bütçeden tasarruf sağlanır. Hedef kitle yönetiminde ise platformlardan gelen sinyallerle doğru kullanıcıların bulunması önemli. Ürün veya hizmetle alakalı hedef kitleye ulaşmak için makine öğrenimi ve yapay zeka teknolojileri kullanılabilir. Yeniden pazarlama listeleri, web sitesi ziyaretçileri ve sosyal medya etkileşimi gibi segmentasyon yöntemleriyle etkili reklamlar sunulabilir. Ayrıca, reklam optimizasyonuna odaklanılmalıdır."

E-posta pazarlamasının da oldukça etkili olduğuna işaret eden Kaplan, "Web sitesine daha önce gelmiş kullanıcılar arasında segmentasyon yapılarak ilgili ürünlere yönelik özel içerikler gönderilebilir; bu sayede doğrudan hedef kitleye ulaşmak mümkün olur. Bunun yanı sıra, SMS ve mobil uygulama bildirimleriyle kampanyalar ön plana çıkarılabilir. Görsel ve video içerik üretiminde yapay zeka teknolojileri giderek yaygınlaşıyor. Kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler oluşturmak için yapay zeka destekli araçlardan faydalanılabilir. Dijital pazarlama hunisinin en üst seviyesinde görünür olmak, markanın bilinirliğini artırırken, ilerleyen süreçlerde kullanılabilecek değerli veriler sağlar" dedi.

Arama motorlarında anahtar kelime analizine odaklanmanın kritik bir adım olduğunun altını çizen Kaplan, "Kasım indirimleriyle ilgili ürün bazlı aramalar yapan kullanıcıları hedeflemek için bu anahtar kelimelerden faydalanılabilir. Sosyal medyada ise aktif platformlara öncelik vermek önemlidir. TikTok'un yükselişi, Instagram Reels'in ve YouTube Shorts'taki dikey videoların popülerliği, kreatif reklam kampanyaları için öne çıkan seçeneklerdir. Bu dikey videolar, reklam içeriklerinde mutlaka kullanılmalıdır. Kullanıcı deneyimi açısından, site içindeki alışveriş yollarının kolaylaştırılması büyük önem taşır. Örneğin, üç adımda ödeme sayfasına gitme imkânı veya çeşitli ödeme seçeneklerinin sunulması, alışveriş deneyimini iyileştirir. Sepete ürün ekleyip siteden ayrılan kullanıcılar için pop-up bildirimleri ve ek indirim seçenekleri sunarak, müşterilerin siteyi terk etmesi engellenebilir." diye konuştu.

SEPET ORTALAMASI BEKLENTİSİ 900 TL

Araştırmalara göre katılımcıların yüzde 90'ının bu Kasım ayında geçen yıla kıyasla daha fazla alışveriş yapmayı planladıklarına dikkat çeken Kaplan şunları aktardı: "E-ticaret siteleri bu yıl agresif ilerleyerek Kasım ayı daha başlamadan indirim, kampanya ve çeşitli fırsatları duyurmaya başladı. Geçen yıl Kasım ayındaki sepet ortalaması 508 TL iken, bu yıl 800-900 TL arasında bir ortalama bekleniyor. Bu dönemde kadın tüketiciler özellikle moda, kozmetik ve bebek ürünlerine yönelirken, bu alanlarda ürün çeşitliliği sunan markalar satışlarda kayda değer bir artış yaşayabilir. Modaya olan yoğun ilgi, sezon trendlerini yansıtan ürünlerin tercih edilmesini sağlarken, kozmetik sektörü de özel indirimler ve paket kampanyaları ile dikkat çeker. Özellikle indirim oranları yüksek olan kozmetik markaları bu dönemde kadın tüketicilerden yoğun ilgi görür. Erkek tüketiciler ise teknoloji odaklı ürünlere yönelmektedir. Özellikle cep telefonları, bilgisayarlar, oyun konsolları ve aksesuarlar erkeklerin ilgisini çeken kategoriler arasında öne çıkar. Bu dönemde bu sektörler öne çıkarken, doğru stratejiyle hazırlanan markalar da en az bu sektörler kadar avantaja sahiptir."

TÜKETİCİLER BU DÖNEMDE PLANLI ALIŞVERİŞE YÖNELİYOR

Hepsiburada tarafından paylaşılan araştırmaya göre, online alışverişi tercih edenlerin alışveriş yapma sıklığı ortalama haftada bir kez olarak öne çıkıyor. Son yıllarda anlık alışverişlerden planlı alışverişlere geçişin arttığı dikkat çekerken, tüketiciler Kasım ayı boyunca bekledikleri fırsatlar için alışveriş planlamalarını önceden yapıyor. Araştırmanın bulguları hakkında değerlendirmede bulunan Hepsiburada Pazarlama Grup Direktörü Görkem Dereli, "Kasım ayı öncesi, müşterilerimizin alışveriş alışkanlıklarını ve beklentilerini daha iyi anlamak adına bir saha araştırması yaptık. Araştırma sonuçlarımız, tüketicilerin Kasım ayını dört gözle beklediğini ve planlı bir şekilde alışveriş yapmaya yöneldiklerini gösteriyor. Tüketicilerde tasarruf etme motivasyonunun güçlü bir şekilde devam ettiğini, ilerleyen dönemde ihtiyaç duyulacak ürünleri önceden alma davranışının yerleştiğini görüyoruz. Müşteriler, düzenli ihtiyaç duyulan ürünleri satın almak için indirim dönemlerini bekliyor. Araştırmaya katılanların yüzde 88'i geçen yıl Kasım ayı indirimlerinden faydalandığını belirtirken, geçen sene alışveriş yapmış olanların yüzde 90'ı bu sene Kasım indirimlerinde geçen senekinden daha fazla alışveriş yapmayı planlıyor" diye konuştu.

KADINLAR GİYİM, ERKEKLER CEP TELEFONU ALIYOR

Araştırmaya katılanların yüzde 67'si Kasım ayı indirimlerinde normalde satın almadıkları yüksek tutarlı ürünlerin indirime girmesini bekliyor. Katılımcıların yüzde 62'si ise düzenli kullandıkları ürünler indirime girdiği zaman bolca satın aldıklarını ifade ediyor. Tüketiciler, Kasım indirimlerinde en çok moda (%79), kozmetik (%47), cep telefonu ve aksesuarları (%40), ev tekstili ve dekorasyonu (%37) kategorilerinde alışveriş yapmayı planlıyor. Kadınların en çok moda ve kozmetik kategorilerini tercih ettiği görülürken, erkekler cep telefonu ve aksesuarları kategorisini tercih ediyor. Müşteriler güvenilir buldukları platformlar arasında tercih yaparken, teslimat sürelerinin kısa olması, iade süreçlerinin kolay olması, kullanım sıklığı, çok sayıda müşteri yorumu olması gibi faktörleri önemsiyor. Tüketicilerin alışveriş tercihinde ödeme ve vadelendirme çözümlerinin de önemli bir unsur olduğunu görülüyor. Ödeme yaparken en fazla dikkat edilen unsur, vade farksız taksit sayısı olarak öne çıkıyor. Faizsiz erteleme, yapılabilecek maksimum taksit sayısı ve erteleyip taksitlendirme seçenekleri yine alışveriş kararını güçlü biçimde etkiliyor.

HEPSİBURADA'DAN "EN İYİ FİYAT GARANTİSİ"

Kasım ayı boyunca Hepsiburada, "başka yerde arama" sloganıyla müşterilerine en iyi fiyat garantisi sunarak, güvenle alışveriş yapabilecekleri benzersiz ve ekonomik bir platform sağlamayı hedefliyor. Hepsiburada satıcılı ve "En İyi Fiyat Garantisi" işaretli seçili ürünlerde geçerli olan bu fırsat, müşterilere en rekabetçi fiyatlarla güvenilir bir alışveriş deneyimi sunuyor. Müşteriler, aldıkları ürünleri aynı gün daha düşük bir fiyata başka bir platformda bulurlarsa, fiyat farkını Hepsipara olarak geri alabiliyor.

N11 200 MİLYON TL'LİK KUPON DAĞITACAK

Alışveriş platformu n11, Kasım ayında trafiğini dört kat artırmayı hedefliyor. n11 CEO'su Nihal Dindar Akın, "Kasım sonunda düzenlenecek 29 Kasım-2 Aralık indirimleriyle sürprizler sürecek. E-ticarete olan talebin en yüksek olduğu ay olan Kasım'da kullanıcılarını özel avantajlarla buluşturan n11; anlık fırsatlar, özel indirimler ve uygun ödeme seçenekleri sunuyor. GetirFinans kullanıcılarına özel vade farksız 9 aya varan taksit avantajı, tüm alışverişlerde kazanılacak %5 geri ödeme fırsatının yanı sıra "Süper Tık Hızı Kuponları", Kuponmatik, Geri Sayım etkinlikleri, sürpriz ürün indirimleri ve LEGO, Nespresso, Stanley, Adidas, Karaca gibi sevilen markalarda özel kampanyalar ile kullanıcılar hesaplı alışverişin tadını çıkaracak." dedi

İNTERNETTEN EFSANE HARLEY-DAVIDSON

Geçen yıl Kasım ayında ilk kez n11 üzerinden satışa sunulan efsane Harley-Davidson motosikletinin yoğun ilgi görmesi nedeniyle bu yıl da 840 bin TL'den başlayan fiyatlarla ve 5 farklı modeliyle Kasım kampanyası kapsamında satışta olacak. Satışa sunulacak modeller arasında Road King™ Special, Sportster ™ S, Softail™ Standard, FAT BOB™ 114 ve Pan America ™ 1250 Special bulunuyor.

n11, bu Kasım ayında işlem hacminde 5 kat artış bekliyor. n11 CEO'su Nihal Dindar Akın, "Kasım ayında kullanıcılarımızın ilgisini çekecek özel avantajlarla alışveriş deneyimlerini iyileştireceğiz. Bu süreçte daha fazla kullanıcıya ulaşarak, alışveriş alışkanlıklarını yeniden tanımlayan fırsatlarla trafiği 4 kat artırmayı hedefliyoruz" dedi. Akın, "Kullanıcılarımızın Kasım fırsatlarından faydalanarak daha hesaplı ve keyifli bir alışveriş deneyimi yaşayacaklarına inanıyoruz. Kasım boyunca kampanyalarımız sayesinde uygulamamızı 3 kat daha fazla kişinin kullanacağını öngörüyoruz. Bu yıl toplamda 200 milyon TL'yi aşkın değerde kupon dağıtarak kullanıcılarımızın alışverişlerine katkıda bulunacağız. Kasım ayında beklentimiz her 4 siparişten 3'ünün kupon kullanımıyla gerçekleşmesi yönünde" diye konuştu.

KAÇIRILMAYACAK KAMPANYA DÖNEMLERİ

N11, Kasım ayında kullanıcılara çeşitli etkinliklerle farklı kupon kazanma fırsatları sunacak:

Süper Tık Hızı Kuponları: 1-4 Kasım tarihleri arasında aktif olan Süper Tık Hızı Kuponları ile kullanıcılar 1.500 TL'ye varan kuponları "Yakaladın Yakaladın" diyerek kazanabilecek. Bu dönemde gün boyunca belirlenen 5 saat boyunca, kaçırılmayacak kupon fırsatları kullanıcıları bekliyor.

Kuponmatik: 4 Kasım'a kadar her gün saat 12.00 ve 22.00'de Kuponmatik çarkını çeviren kullanıcılar farklı indirim oranlarında kuponlar kazanacak. Ayrıca her gün 11.30, 15.00 ve 19.00'daki geri sayımı yakalayanlar 200 TL'ye varan hediye kuponlar kazanma fırsatı yakalayacak.

Sürpriz Ürünlerde İndirimler: n11 uygulamasını yakından takip eden kullanıcılar, birçok üründe anlık indirimlerden yararlanabilecek.

11'lik Fırsatlar: 11 Kasım'da 11 TL'den başlayarak 1.111 TL'ye kadar uzanan özel fiyatlarla satışa sunulacak ürünlerle kullanıcılar Kasım ayının en dikkat çekici indirimlerini yakalama fırsatı bulacak.

Marka Kampanyaları: Kasım boyunca kullanıcılar, sevilen markalarda geçerli özel indirim kampanyaları ile hesaplı alışveriş yapmanın keyfini çıkaracak.

DOLANDIRICILARA VE HACKER'LARA DİKKAT!

Kaspersky GReAT Güvenlik Araştırmacısı Mert Değirmenci, geçen yılın tatil sezonunda Kaspersky uzmanlarının, popüler pazar yerlerini, lüks markaları ve teknoloji mağazalarını taklit eden dolandırıcıların kullandığı, çevrim içi alışverişle ilgili 13 milyondan fazla kimlik avı saldırısı tespit ettiğini hatırlatarak, "Bu yıl da bu tür saldırıların yoğunluğunun azalmasını beklemiyoruz. Kaspersky, sonbaharın başından itibaren kıyafet, beyaz eşya ve teknoloji ürünleri sunan birçok sahte mağaza tespit etti. En yaygın dolandırıcılık yöntemleri, insanların para ödeyip ürün alamadığı sahte mağazaları içeriyor. Bir diğer dolandırıcılık yöntemi ise, mağdurların kartlarını ürün ödemesi için sahte bir siteye bağlamasıyla gerçekleşiyor; bu durumda dolandırıcılar, mağdurların hesaplarını boşaltana kadar küçük miktarlarda para çekebiliyor. Örneğin, tanınmış bir alışveriş platformunu taklit eden sahte bir web sitesi, kullanıcılara 1,95 € karşılığında 800 € değerinde bir hediye kartı sunma vaadiyle kullanıcıları kandırıyor. Ancak, vaat edilen hediye kartı olmadığı için kullanıcılar paralarını bu sahtekarlığa kaptırıyor. Araştırmalar, dolandırıcıların Amazon, eBay, Walmart, Alibaba gibi büyük e-ticaret platformlarını ve yerel olarak Trendyol, Getir, Hepsiburada gibi platformları taklit eden kimlik avı saldırılarıyla potansiyel kurbanları hedef aldığını ortaya koyuyor. Saldırılar ayrıca, lüks markaları cazip bir yem olarak kullanmayı da içeriyor" dedi.

GÜVENLİ ALIŞVERİŞ İÇİN UYULMASI GEREKENLER

Çoğu kimlik avı kampanyasının, kurbanlarını Black Friday indirimleri ve promosyonları vaadiyle cezbetmeye çalıştığını belirten Değirmenci, "Saldırganlar tarafından çalınan her bir dolar, satıcılar için kayıp bir kâr anlamına geliyor. Bu yüzden, bir satıcı müşterilerinin orijinal şirket-satıcıdan geliyormuş gibi görünen kimlik avı e-postaları aldığından şüpheleniyorsa, satışlar başlamadan önce müşterilerini uyarması daha iyi olur. Ayrıca, bir satıcı çevrim içi ticaret yapıyorsa, web sitesini güvenlik açıkları ve çevrim içi skimmerlar (ödeme sayfalarına yerleştirilen ve ödemeleri ve kişisel bilgileri ele geçiren kötü amaçlı kod parçacıkları) için denetlemek de yararlı olacaktır" uyarısında bulundu.

Değirmenci, bu yıl Black Friday'in en iyi fırsatlarından güvenli bir şekilde faydalanmak için aşağıdaki güvenlik önerilerinin takip edilmesini önerdi:

• E-posta yoluyla gelen bağlantılara veya ek dosyalara güvenmeyin; herhangi bir şeyi açmadan önce gönderenin kimliğini doğrulayın.

• Herhangi bir bilgi girmeden önce alışveriş sitesinin URL'sini ve doğruluğunu iki kez kontrol edin: URL doğru mu? Yazım hataları veya tasarım hataları var mı?

• Birçoğumuz uzaktan çalışırken, çevrim içi alışveriş için korumasız halka açık Wi-Fi bağlantısı kullanmamak önemlidir. Maalesef, halka açık bağlantılar, saldırganların sisteminize girmesi için kolay bir giriş noktası olabilir. Bu tehdidi önlemek için bir VPN kullanmanızı öneririz.

• Çevrim içi alışveriş için kullandığınız tüm cihazları güvenilir bir güvenlik çözümüyle koruyun.

• Çocuklarınızın çevrim içi hesaplarınıza erişimi olmadığından ve kredi kartı veya banka bilgilerinize ulaşamayacaklarından emin olun.

• Bilmediğiniz bir firmadan bir şey satın almak istiyorsanız, karar vermeden önce yorumları kontrol edin.

• Herhangi bir olağan dışı/dolandırıcılık faaliyetini hemen fark edebilmek için hesaplarınızı düzenli olarak kontrol edin.

Safiye Dinçtürk TURGUT / Crait Kurucu ve CEO'su

"Etkileyici görsellik satışları katlar"

E-ticaret siteleri ve pazaryeri satıcıları için bu dönem, doğru bir hazırlık yapıldığında yüksek cirolar elde edebilecekleri bir fırsattır. Görsellik burada büyük bir rol oynuyor; kullanıcılar hızlı karar alıyor ve etkileyici bir görsellik satışları katlayabiliyor. Müşterilerin %93'üne göre görsellik satın almadaki en önemli faktör. Crait olarak biz de bu ürün fotoğraflarını gerçekçi ve dikkat çekici hale getiren yapay zeka tabanlı araçlar sunuyoruz. Çalıştığımız markalarla, sadece görsel değişikliğiyle tıklama ve satış oranlarında %20'lik artışlar almamız mümkün oluyor. Türkiye'de Kasım ayında e-ticaret hacminin büyük bir artış yaşamasını bekliyoruz. 2024 yılı Kasım ayı için bu artışın geçen yıla göre %30'a kadar ulaşabileceğini düşünüyoruz. Bu dönemde, hem indirim günleri hem de artan online alışveriş alışkanlıkları nedeniyle güçlü bir hacim beklentisi var. Kasım ayında tüketiciler, indirim ve kampanya fırsatlarının cazibesine kapılabiliyor; ancak dikkat edilmesi gereken birkaç nokta var. Ürünlerin normal fiyatlarını önceden kontrol ederek yapılan indirimlerin gerçekçi olup olmadığını görmek önemli.

Seyhun ÖZKARA / IdeaSoft CEO'su

"500 milyar TL'lik işlem hacmi bekliyoruz"

Kasım ayı kampanyaları için önceden hazırlık yapmak kritik. Stok yönetimine dikkat ederek popüler ürünleri önceden temin etmek önemli. Cazip ve net indirimler sunarak tüketiciyi çekebilirsiniz. Ayrıca, etkili bir dijital pazarlama stratejisi ile müşteri kitlenize ulaşmayı hedeflemeniz size avantaj sağlayacaktır. Hedef kitlenizi iyi tanıyıp onlara özel kampanyalar düzenlemek Sosyal medya ve e-posta pazarlamasıyla indirimlerinizi geniş kitlelere duyurmak Kullanıcı deneyimini iyileştirerek alışveriş sürecini kolaylaştırmak Sadakat programları oluşturarak müşterilerinizi tekrar alışverişe teşvik etmek sizi rekabette öne taşıyarak daha fazla ciro yapmanıza olanak sağlayacaktır. Kasım ayında e-ticaret hacminin önceki aylara göre %20-30 oranında artmasını bekliyoruz. Özellikle Black Friday ve Bekarlar Günü, bu artışta önemli rol oynuyor. Tüketiciler indirimleri takip ederek alışverişlerini bu döneme saklıyor. Kasım ayı e-ticaret için çok değerli bir ay. Bu ay gerçekleşen satışlar genellikle toplam e-ticaret hacminin %10-15 'ini oluşturuyor. Bu yıl da Kasım ayında kampanyaların da etkisiyle, Türkiye geneli e-ticarette yaklaşık 500 milyar TL'lik bir işlem hacminin gerçekleşmesini bekliyoruz. Elektronik ürünler, moda ve kozmetik gibi kategorilerdeki satıcılar sepet tutarlarının daha yüksek olmasından dolayı daha avantajlı olacaktır. Büyük indirimler sunabilen büyük markalar ve zincirler de bu süreçte kendi ürünlerini öne çıkartacaklardır. . Bu dönemde stoklarını iyi yöneten, kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi sunan ve hızlı teslimat yapabilen firmalar rekabette avantaj sağlar."

Kasım indirimlerinde en çok nelerden şikayet ediliyor?

Şikayetvar'dan yapılan açıklamaya göre; Kasım ayı, dünya genelinde e-ticaret sektöründe indirimleriyle anılan bir dönem olarak öne çıkıyor. 'Black Friday', 'Efsane Kasım', 'Kasım İndirimleri' gibi sloganlarla da Türkiye'de perakende sektöründe önemli ekonomik katkılar sağlıyor.2023 yılında Türkiye'de Kasım ayındaki e-ticaret hacmi, yıl genelindeki aylık ortalamaların yüzde 50 üzerinde seyretti. Kasım ayındaki kampanyalar sırasında toplam e-ticaret hacminin 500 milyar lirayı bulması beklenirken, bu artış dünya genelinde de benzer şekilde kendini gösteriyor. Örneğin, ABD'de 2023 yılı Black Friday satışları, bir önceki yıla göre yüzde 10 artarak 9,8 milyar dolara ulaştı. Şikayetvar verilerine göre, bu alışveriş yoğunluğu beraberinde önemli şikayetleri de getiriyor. Platform, bu dönemle ilgili başlıca şikayet konularını şöyle sıraladı: Siparişlerin geç teslimatı veya hiç teslim edilmemesi, Yanlış veya eksik ürün gönderimi, İptal edilen siparişler, Fiyat değişiklikleri ve iade sorunları, Müşteri hizmetleri ile iletişim sorunları.

Lojistik sektörüne yüzde 50 katkı sağlıyor

Kargonomi Genel Müdürü Ersin Ekinci, Kasım ayındaki özel günlerin ve yapılan kampanyaların, kargo sektöründe yüzde 50'ye varan artış sağladığını belirterek, Kasım ayında Türkiye'de 500 milyar TL'lik rekor alışveriş yapılacağını tahmin ettiklerini açıkladı. Kasım ayında özel günler için yapılan kampanyaların, kargo sektöründe önemli bir yoğunluk artışına sebep olduğunu belirten Kargonomi Genel Müdürü Ersin Ekinci, "Bekarlar Günü (11.11), Black Friday ve Siber Pazartesi gibi yoğun alışveriş dönemlerinde kargo sektöründe yılın diğer aylara kıyasla yüzde 50'ye varan artışlar yaşanıyor. Kasım ayında Türkiye'de 500 milyar TL'lik rekor alışveriş yapılacağını ön görüyoruz." dedi. Kampanya dönemlerinde kargo teslim sürelerinin, normal süreçlere göre %30-40 oranında uzayabileceğini de sözlerine ekleyen Ekinci, "Özellikle yoğun dönemlerde 1-3 gün olan teslim süresi, 3-5 gün aralığına çıkabiliyor. Beraber çalıştığımız iş ortaklarımız bu döneme ilişkin hazırlıklarını tamamladı. Operasyon personellerini yüzde 35-40 civarında arttırarak bu yoğunluğu karşılamayı hedefliyorlar. Türkiye'deki sektör standardı, 600 km'ye kadar 1-2 gün içinde, bu uzaklığın üstünde mesafelerdeki gönderiler için ise 2-4 günde teslimattır. Bu döneme ilişkin müşterilerimize tavsiyemiz mümkün olduğunca stoklu çalışmaları ve gelen siparişleri bekletmeden günlük olarak sevk etmeleridir." şeklinde konuştu.

Hepsiburada hane bütçelerine 8 milyar TL'lik tasarruf sağlayacak

Bugüne kadar 400 binden fazla işletmenin dijitalleşme yolculuğuna eşlik ettiklerini ve sektörde pek çok yeniliğe imza attıklarını belirten Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün, bu yılki Efsane Kasım hakkında detayları ve hedefleri paylaştı. Özgün, "Kasım ayı iş ortaklarımızın en çok ciro yaptığı, müşterilerimizin ise en avantajlı fiyatlarla alışveriş yaptığı dönem. Bu yıl sipariş edilen ürün sayısının 45 milyona çıkmasını ve indirimli alışverişlerle hane ekonomilerine 8 milyar TL tasarruf sağlamayı hedefliyoruz. Bu Kasım'da tüketiciler, satın aldıkları ürünü, farklı bir platformda daha uygun bulduğu takdirde aradaki farkı iade edeceğiz. Müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmayı misyon edinmiş bir şirket olarak 'Başka yerde arama, en iyi fiyat garantisi burada' diyoruz" ifadelerini kullandı. Tüm alışveriş ihtiyaçlarına uygun ödeme koşulları sunan Hepsiburada, ayrıca Efsane Kasım'da avantajlı kredi ve fiyat teklifleriyle müşterilerine destek sağlayacak. Bu kapsamda 3 ay sonra ödeme seçeneği sunacaklarını söyleyen Özgün, "En kolay onay sürecine sahip tüketici finansmanı ürünlerimiz Hepsiburada Limiti ve Hepsifinans ile kredi kartından bağımsız yenilikçi ve kapsayıcı ödeme seçenekleri sunuyoruz." ifadelerini kullandı. Bu yoğun dönemde sorunsuz ve hızlı bir hizmet sunabilmek için hazırlıklarını tamamladıklarını vurgulayan Özgün, "Perakende operasyonlarımızı 7 kentte 11 depoda gerçekleştirmek için planlarımızı yaptık. Toplam araç filomuzu yüzde 80 oranında genişlettik. Depolarımızdan yüz binlerce ürünü Türkiye'nin dört bir yanındaki müşterilerimize ulaştırmak için hazırlıklarımızı tamamladık. 2 katın üzerinde artacak iş hacmini yönetmek üzere gerekli yatırımları hayata geçirdik. Operasyon merkezlerimize ilave olarak sağladığımız 1.300 kişilik dönemsel destekle, toplamda 10 bin kişiyi aşan güçlü ekibimizle Efsane Kasım'a hazırız." dedi.

Amazon'dan teknoloji severlere eşsiz fırsatlar

Amazon Türkiye'nin 30 Kasım'a kadar devam edecek geleneksel "Gülümseten Kasım" kampanyasında Amazon Prime üyeleri tüm kategorilerde olduğu gibi elektronik kategorisinde de popüler ürünlere muhteşem indirimlerle sahip olabiliyor. Ayrıca, bu ay kampanyaya katılanlar arasından yapılacak çekilişle 5 kişiye Citroën AMI elektrikli araç da hediye edilecek. Ayrıca bu yıl kasım ayı boyunca, Amazon.com.tr'den alışveriş yapacak 5 şanslı kişi, düzenlenecek çekilişle Citroën AMI kazanma fırsatını da yakalayacak. 1 – 30 Kasım tarihleri arasında, Türkiye genelinde www.amazon.com.tr veya Amazon mobil uygulamasına e-posta adresi ve şifresi ile giriş yaparak tek seferde en az 1.000 TL alışveriş yapanlar, www.amazon.com.tr/cekilis linkinde yer alan kampanya katılım butonuna tıklayarak çekilişe katılabilecek. Kampanyaya katılanlar yaptıkları her 1.000 TL'lik alışveriş için 1 çekiliş hakkı kazanacak. "Gülümseten Kasım" kampanyası kapsamında sunulan fırsatlardan faydalanmak için Prime üyesi olmanız yeterli.

ARAŞTIRMA: MOBİL YİNE ZİRVEDE

Digital Turbine'ın GWI ile gerçekleştirdiği son araştırmaya göre, alışveriş yapanların %45'i günde birkaç kez mobil oyun oynuyor, bu da oyun içi reklamların bu kitleye ulaşmak için kusursuz bir yol olduğu anlamına geliyor. Mobil oyuncular aynı zamanda büyük alışverişler yapma eğilimindedir. Örneğin, yapılan araştırmaya göre mobil oyuncuların oyun oynamayan kitleye göre bir ürünü satın alma eğilimi çok daha fazladır. Bilgisayar veya dizüstü bilgisayar satın alma olasılığı açısından %32 daha fazla ve ev eşyaları satın alma olasılığı açısından %22 daha fazladır. Mobil oyuncuların, kozmetik ve cilt bakım ürünlerini satın alma olasılığı %20 ve kıyafet satın alma olasılığı açısından %29 daha fazladır. Bu istatistikler, markalar ve ajanslar için mobil cihazlar aracılığıyla hedef kitlelerine nasıl etkili bir şekilde ulaşabilecekleri konusunda temel bilgiler sunan Efsane Cuma ve Siber Pazartesi araştırmasının sadece birkaç örneği. Mobil oyunlar, alışverişçilere ulaşmak için harika bir yolken, dikkatlerini çekmenin en iyi yollarını da göz önünde bulundurmak önemlidir. Mobil oyuncuların %71'i, oyun içi ödüller almak için reklamlara göz atmayı tercih ediyor. Kullanıcıların bu şekildeki katılımı, ödüllü video reklamların daha iyi etkileşim sağlamasını mümkün kılıyor. Mobil oyuncular, reklamlarda gördükleri markalardan satın alma olasılığı açısından, oyun oynamayanlara kıyasla %23 daha fazladır. Bu durum, markalar için özellikle yüksek trafiğin yaşandığı Efsane Cuma sezonunda önemli bir fırsat sunuyor. Digital Turbine Satış Direktörü Nur Cephanecigil konu ile ilgili yaptığı açıklamada; "Mobil cihazlar, tüketicilerin özellikle Efsane Cuma ve Siber Pazartesi gibi önemli alışveriş dönemlerinde tercih ettiği platform haline geldi. Mobil oyunların benzeri görülmemiş kullanıcı seviyelerine ulaşmasıyla, oyun içi reklamcılığın gücünden yararlanan markalar, tüketici dikkatini daha etkili bir şekilde çekme ve anlamlı etkileşim sağlama konusunda avantaj elde edecek" dedi.

ONLİNE ALIŞVERİŞTE BU KURALLARA DİKKAT!

TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax Kurucu CEO'su Cenk Çiğdemli, bu dönemde güvenli alışveriş yapabilmek için vatandaşın dikkat etmesi gereken kuralları şöyle sıraladı:

-Alışverişi kendi cihazlarınızla yapın. İster bilgisayarınız ister tabletiniz veya akıllı telefonunuz olsun, alışverişte kendi cihazınızı kullanın. Cihazın davranışındaki tuhaflıkları ayırt etmek sizin için çok daha kolay olacaktır.

-Halka açık Wi-Fi noktalarından alışveriş yapmamaya çalışın. Her internet bağlantısı, online ödemeler için yeteri kadar güvenli değildir. Online alışveriş için çarşı ve alışveriş merkezlerindeki halka açık Wi-Fi noktalarını kullanmayın.

-Kredi kartı veya sanal kredi kartı kullanın. Kredi kartı kullanarak yapılan satın alma işlemleri, vadesiz veya tasarruf hesaplarınızda tuttuğunuz paranızı kapsamadığından, daha güvenlidir. Hatta limiti sınırlanmış sanal kredi kartı kullanırsanız, riski minimize etmiş olursunuz.

-Güvenlik yazılımınız güncel olsun. Halen yapmadıysanız, birden fazla koruyucu katmana sahip güvenilir ve güncel bir internet güvenliği çözümü yükleyin.

-Online adres çubuğunu her zaman kontrol edin. Tanınmış bir siteyi gördüğünüzde bile tedbiri elden bırakmayın. Dolandırıcılar orijinal emsalleriyle neredeyse tamamen özdeş olan sahte web siteleri oluşturabilirler. Gözünüz URL'nin yani adres çubuğunun üzerinde olsun. Sahte siteler, taklit etmeye çalıştıkları resmi sitelerden farklı internet adresleri kullandıkları için kolayca tespit edilebilirler.

-Alışverişten sonra ekstrelerinizi kontrol edin. Banka ve kredi kartı hesap bakiyelerini kontrol etmek, özellikle normale göre yoğun alışveriş yapılan dönemlerin ardından her zaman iyidir.

Emre AVCI / Related Digital Satış Genel Müdür Yardımcısı

"Tüketiciye doğru zamanda doğru mesajla hitap edilmeli"

Kasım ayı indirimlerinde yüksek ciro elde etmek isteyen şirketlere, pazarlama kampanyalarını geçmiş yılların aynı dönemine ait verileri inceleyerek ve hedef kitlelerini doğru analiz ederek planlamalarını öneriyoruz. Bu dönemde sadece geniş bir kitleye ulaşmayı değil, doğru kanallardan, doğru zamanda ve doğru mesajlarla tüketiciye hitap etmeyi hedeflemek gerekiyor. Related Digital olarak sunduğumuz omnichannel dijital pazarlama çözümleri ile farklı sektörlerden tüm markalara Kasım ayı indirimlerinde yüksek dönüşüm sağlayacak kampanyalar oluşturmalarında destek sağlıyoruz. Geçmiş yıllara baktığımızda, Kasım ayındaki indirimlerin e-ticaret hacmini her yıl daha da artırdığını görüyoruz. Bilinçli tüketiciler, acil olmayan ihtiyaçlarını bu dönemde satın almak üzere erteleme eğilimindeler. 2024 yılında da bu eğilimin devam etmesini ve e-ticaret hacminde ciddi bir artış gözlenmesini bekliyoruz. Geçmiş yılların verilerine göre Kasım ayında en çok satışı yapılan ürün grupları elektronik, giyim, ayakkabı, mücevher ve saat olarak öne çıkıyor. Bunların yanı sıra, ev tekstili ve kozmetik sektörleri de yoğun talep gören alanlar arasında. Kampanyalarını detaylı bir şekilde planlayıp doğru kanallardan duyuran markalar, hangi sektörde olursa olsun bu dönemde yüksek başarı sağlayabilir. Bazı markaların indirimlerden önce fiyatları artırıp ardından büyük indirim yapılıyormuş gibi bir algı yarattıklarını gözlemleyebiliyoruz. Bu yüzden, tüketicilere bu dönemde bilinçli alışveriş yapmalarını, indirimlerden önce fiyat araştırması yaparak rakip markalarla kıyaslama yapmalarını tavsiye ediyoruz.

Güvenli alışveriş için 10 ipucu

Yılın sonuna doğru yaklaşırken e-ticaret sitelerinin sunduğu Kasım ayı indirimleri, tüketicilerde heyecan yaratırken siber suçlular da kişisel bilgilere erişebilmek için fırsat kolluyor. Siber suçluların kargo şirketlerini taklit ederek, yolladıkları sahte SMS'ler ile tüketicilerin tüm bilgilerine erişim sağladığını söyleyen Bitdefender Antivirüs Türkiye distribütörü Laykon Bilişim'in Operasyon Direktörü Alev Akkoyunlu, indirim günlerinde tüketicilerin dolandırıcılıklara karşı gafil avlanmaması için 10 öneri paylaştı.

1. Bilinen web sitelerinden ve uygulamalardan alışveriş yapın. En iyi fırsatlar bazen hiç duymadığınız web sitelerinden gelir. Bu fırsatlara dikkatli yaklaşmakta fayda var. Bilmediğiniz bir web sitenin arkasında, umduğunuz gibi bir şirket bulunmayabilir ve aktardığınız tüm veriler, anlık olarak online hesaplarınıza erişmeyi deneyebilecek kötü amaçlı kişilerin elinde olabilir.

2. İndirim gününe özel gelen e-postaların ve SMS'lerin doğruluğunu kontrol edin. Kötü niyetli kişilerin göndereceği SMS ya da e-postadaki linklere düşünmeden tıkladığınız anda tüm kişisel bilgileriniz dolandırıcıların eline hemen geçebiliyor. İyi niyetli gibi gözüken tebrik kartlarının arkasında da kötü planların olabileceğinden şüphe edilmesi gerekiyor. Doğruluğu kontrol edilmeden tıklanan linkler, tüketicileri virüs bulaştıran sitelerin hedefi haline getirebiliyor. Bu tarz bir içeriğe tıklamadan önce, gelen mesaj tanıdık birinden olsa dahi, linkin içeriğini marka uygulamasından manuel olarak kontrol etmek, her zaman en güvenilir korunma yöntemi olacaktır.

3. Banka kartı ve kredi kartı yerine sanal kart tercih edin. Kredi kartları, banka kartlarına göre daha fazla koruma sağlıyor ancak güvenlikte ikisinin de üstüne çıkan sanal kartları kullanarak ek koruma katmanı yaratılabiliyor. Kredi kartı yerine geçen sanal kartlar, siber dolandırıcılığa karşı kişinin güvende olmasına yardımcı oluyor.

4. Abartılı kampanya ve indirim tekliflerini dikkate almayın. Eğer görünen bir kampanya ne kadar cazipse, gerçeklikten bir o kadar uzak oluyor. Kampanyanın gerçek olup olmadığını anlamak için yeni bir tarayıcıda web site adresi doğrudan bu adres çubuğuna yazılarak kontrol edilebiliyor. Her ne olursa olsun online alışverişler için mutlaka düşük bakiyeli bir sanal kart kullanılması önem taşıyor. Özellikle lüks tüketim ürünlerinin sahtelerini de çok uygun fiyata satan satıcılar, oluşturdukları sahte ilanlarla birçok tüketiciyi zarara uğratabiliyor.

5. Kişisel bilgilerinizi paylaşırken dikkat edin. Alışveriş yapılan site, sipariş için gerekli bilgiler dışında çok daha fazla soru soruyorsa, bu özel soruların cevaplanmaması ve alışverişin sonlandırılması gerekiyor. Bazı kötü amaçlı yazılımlar, çevrimiçi formlara satırlar ekleyerek siber suçluların özel bilgileri çalmasına neden olabiliyor.

6. Herkese açık Wi-Fi erişim noktalarından uzak durun. Siber dolandırıcılar tarafından kontrol edilen ücretsiz bir Wi-Fi ağına bağlanıldığında, cihazda bulunan kritik bilgiler kullanıcı farkında olmadan saldırganların eline geçebiliyor. Eğer evde bulunan Wi-Fi ağı haricinde online bir işlem yapılması gerekiyorsa, mobil veri ağının kullanılması önem taşıyor.

7. Verilerinizi yedekleyin. Bilgisayarın virüs saldırısı sonucunda çökmesi gibi tehlikeli durumlarda veri kaybını önlemek için, bilgilerin düzenli bir şekilde yedeklenmesi önem taşıyor.

8. Mağazaların web siteleri yerine uygulamalarını kullanın. Siteler yerine mağazanın uygulamasını kullanmak, uygulamaların ele geçirilme ihtimali daha düşük olduğundan satın alımları daha güvenli kılıyor. Eğer mutlaka site üzerinden alışveriş yapmak istiyorsanız, alışveriş yaptığınız sitenin SSL sertifikası kullandığından emin olun.

9. Hesap hareketlerini kontrol edin. Online alışveriş yaptıktan sonra hesap hareketlerinde şüpheli bir harcama görüldüğü takdirde derhal banka ile iletişime geçilmesi, daha fazla hasarın önlenmesinde etkili oluyor.

10. Hesaplar ve finansal işlemler için iki faktörlü kimlik doğrulama kullanın. İki faktörlü kimlik doğrulama, bir hesabı güvence altına almak için seçilecek en iyi yoldur. Saldırganlar, bir hizmet için sizin giriş bilgilerinizi ele geçirmiş olsa bile, telefonunuz veya e-postanıza da erişmesi gerekeceği için daha fazla güvende olursunuz.

BİZE ULAŞIN