Hazır giyimcilerin stokları boşaldı

GİRİŞ TARİHİ: 30.09.2024 GİRİŞ TARİHİ: 12:29 SON GÜNCELLEME: 30.09.2024 12:29
Perakende zinciri sahibi ünlü markalar, ekonomideki yavaşlamaya rağmen doludizgin bir sezon geçirdi. Öyle ki stoklarında İlkbahar/Yaz sezonu ürünleri neredeyse kalmadı. Bunda sezonun uzun ve aşırı sıcak geçmesinin yanı sıra koleksiyonların doğal ve çevreci ürünlerden oluşmasının da büyük payı var…

PARA TEKSTİL/ ÖZBEY MEN İklim değişikliğinin de etkisiyle havaların daha sıcak geçmesi, hazır giyim üreticisi perakende zincirlerinin satışlarına da yansıyor. Bu yıl İlkbahar/Yaz sezonunu Şubat, hatta Ocak ortasında açan ünlü marka sahibi perakendeciler, ekonomide yaşanan durgunluğa rağmen stoklarını önemli ölçüde erittiler. Sonbahar/Kış sezonunu açan bu markalar, geçen sezondan kalan son ürünleri de ellerinden çıkarmak için bu sıralar kampanya yürütüyorlar.

Mevsimsel değişiklikler nedeniyle, üretim planlamalarını her sezon güncellediklerine işaret eden perakende zinciri sahibi hazır giyimciler, 2024 İlkbahar/Yaz koleksiyonlarını da önceki yıllara göre hem model hem de adet bazında artırdıklarını söylüyorlar. Marka sahibi hazır giyimciler, bu sezon elde ettikleri cironun, birim fiyatın daha yüksek olması nedeniyle önceki yıllarda üstün olan Sonbahar/Kış sezonuna biraz daha yaklaştığına dikkat çekiyorlar. Ünlü marka sahibi firmaların yetkilileri, İlkbahar/Yaz sezonu ürünlerindeki model sayısını önümüzdeki yıl çok daha fazla artacaklarını, aynı zamanda adet bazında da artış olacağını vurguluyorlar.

"CİRODA YAZ SEZONUNUN PAYI HER YIL ARTIYOR"

Orka Holding, 2024 İlkbahar/Yaz sezonu satışlarında geçen yılın aynı dönemine göre adet bazında yüzde 8 oranında artış gerçekleştirdi. Satışlarının büyük kısmını gömlek, t-shirt / triko ve pantolon grubu ürünleri oluşturdu. Yıllık ciroya en büyük katkıyı İlkbahar/Yaz sezonu satışlarının yaptığını belirten Orka Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Büşra Orakçıoğlu Biberoğlu, bu sezon ürünlerinin payının her yıl arttığına dikkat çekiyor. Biberoğlu, bunun gerekçelerini şöyle anlatıyor:

"Havaların geç soğuması kış sezonunu kısalttı. Bu durum, kışlık ürünlerin daha kısa bir periyotta satılmasına neden oluyor ve kış sezonunun satış hacmini düşürüyor. Ayrıca müşterilerin tercihleri giderek dört mevsim geçiş ürünlerine yöneldi. Tüketiciler artık ağır kışlık ürünler yerine daha esnek ve mevsim geçişlerine uygun ürünleri tercih ediyor. Bu yüzden koleksiyonumuzda dört mevsim kullanılabilecek ürünlerin payını her yıl artırıyoruz. Örneğin rahat pantolon ve kırışmayan gömlek gibi ürünler, hem yaz hem de geçiş mevsimlerinde kullanılabilecek ürünler arasında yer alıyor."

Geçen yıl İlkbahar/Yaz sezonunu nisan ayının ilk haftası açtıklarını hatırlatan Biberoğlu, bu yıl ise havaların daha erken ısınması nedeniyle sezonu mart ayının ilk haftası açtıklarını ifade ediyor. Biberoğlu, "İlkbahar/Yaz sezonunda bu yıl birçok farklı modele yer verdik. Sezon trendlerine ait rahatlığı önemseyen yeni kalıplar ekledik. İlk olarak bu sezon kalıplarımızda oversize formlara da yer verdik. Wardrobe koleksiyonumuzda farklı tuşe, farklı karışımlı kumaşlar yer aldı" diyor.

SEZON ALIŞVERİŞLERİ DAHA ERKEN BAŞLADI

Hemington şu anda İstanbul, İzmir, Adana, Antalya, Bodrum ve Ankara'da 25 mağazasıyla hizmet veriyor. Firma yılsonuna kadar 5 mağaza daha açmayı planlıyor. Satışlarının yüzde 60'ını Sonbahar/Kış, yüzde 40'ını ise İlkbahar/Yaz döneminde gerçekleştiren firma, geçen sezon yenilikçi tasarım ve sürdürülebilir ürünlerle öne çıktı. Yaz sezonu satışlarında artış gerçekleştirdiklerini belirten Hemington Kurucusu ve CEO'su Umut Boz, bunda iklim değişiminin önemli bir etkisinin olduğunu vurguluyor. Bu değişimi her yıl artış gösterdiğini ifade eden Boz, sözlerini şöyle sürdürüyor:

"Bu yıl İlkbahar/Yaz sezon alışverişleri daha erken başladı. Satışlarda artış sağlamamızın bir diğer nedeni de; tüketici davranışlarındaki değişim. İnsanlar daha rahat, konforlu, şık ve sürdürülebilir modaya yöneliyor. Ürünlerimizde tamamen doğal materyaller kullanıyoruz. Bizim yaz kumaşlarımız ultra ince ve nefes alan dokulardan oluşuyor. Dünyanın en kaliteli kaşmir, merino yünü, giza pamuğu, ipek gibi elyaflarını kullanarak üretim gerçekleştiriyoruz. Bu doğal ürünleri zamansız tasarımlarla buluşturarak doğru fiyatlandırma politikasıyla sunuyoruz ve ulaşılabilir lüksteki farkımızı ortaya koyuyoruz. Hem üretim hem operasyon hem de perakende bünyemizde olduğu için Hemington kalitesini, doğru fiyatlandırmayla tüketiciye sunabiliyoruz. Her sezon olduğu gibi 2024 İlkbahar/Yaz koleksiyonuna da yenilenmiş farklı sayıda model ve ürün ekledik. İtalyan pamuk ve keten elyaflardan örülen trikolar, pamuklu chino pantolonlar, polo yaka t-shirtler vb. ikonik desenleri, nefes alan yüzeyleri, konforlu kalıpları ile dikkat çekti. Özellikle keten koleksiyonumuz, pantolon, şort ve beachwear ürün ve model sayımızda artışa gittik."

"ESNEK BİR PLANLAMA YAPIYORUZ"

Avva her sene olduğu gibi bu sene de İlkbahar/Yaz sezonunu mart ayında açtı.

Bu Yaz Avva'da özellikle Keten ürünler öne çıktı. Ketende ürün çeşitliliğini bu yaz da artıran firma, bu ürün yelpazesinde gömlek, pantolon, ceket ve şortlarda hem model hem de renk alternatiflerini olabildiğince genişletti. Avva CPO'su Dilan Atik Batmaz, özellikle Nisan ve Haziran aylarında Bayram, Babalar Günü için hediye ve tatil alışverişlerinde tüketicilerden yoğun bir talep aldıklarını belirtiyor. Batmaz, şunları aktarıyor:

"Bu sezon tüketicinin gözdesi; doğallığı, hafifliği ve rahatlığıyla öne çıkan keten ürünlerimiz oldu. Keten koleksiyon çeşitliliğimiz tüketicinin beğenisiyle beklediğimiz performansı yakalamamızı sağladı. İklim değişikliği tüketici tercihlerini doğrudan etkiliyor. Düzensiz mevsim geçişleri, sezon başlangıç-bitiş tarihlerimizde ve ürün çeşitliliğimizde bizi esnek bir planlama yapmaya yönlendiriyor. Sonbahar/Kış sezonumuzu da her sene olduğu gibi Eylül ayında açtık. Yaz ve kış sezonlarındaki ürün farklılıkları, ciro oranlarının değişimini elbette etkiliyor. Kışın ürünlerin daha kalın ve hacimli parçalar olması sebebi ile cirodaki payı yaz aylarından biraz daha yüksek oluyor."

250 BİN ADETTEN FAZLA ÜRÜN SATTI

Dufy, bu yıl İlkbahar/Yaz sezonunda 250 bin adedin üzerinde ürün sattı. Dufy Genel Müdürü Emrah Gümüş, bu sezonki stokun yüzde 70'ini Ağustos sonunda tükettiklerini belirtiyor. Satışlarda geçen yıla göre artış olduğunu belirten Gümüş, "Sektörel enflasyonun çok sert yükselişler gösterdiği bir dönemde cirodan daha çok satılan ürün adedinin büyümesi için çaba sarf ediyoruz" diyor.

Bu yıl İlkbahar/Yaz sezonu koleksiyonunda 400 farklı modele yer veren Dufy, model sayısını geçen yıllara göre yüzde 30 oranında artırdı. Koleksiyonda rahat ve şık görünüm için oversize gömlekler, gofre overshirt, pantolon ve şort modelleri ile hafif ve serin keten kumaşlardan oluşan panelleri eklediklerini belirten Gümüş, koleksiyonlarını günün trendlerine uygun şekilde dokunuşlar ile modernize ettiklerini ifade ediyor. Gümüş, "Ürün yapımızı ve koleksiyon içerisinde var olan ürünlerimizin çeşitlendirilmesi konusunda değişiklikler yaptık. Örneğin; daha hafif ve nefes alan doğa dostu, çevreye duyarlı pamuk, keten kumaşların merkezinde olduğu bir koleksiyon kurgusu oluşturmayı planladık ve adetsel olarak belirttiğimiz ürünlerin adetlerinde geçmiş yıllara oranla büyük bir artışa gittik" diye konuşuyor.

Kış sezonu satışlarından elde edilen cironun, yaz sezonu satışlarından daha yüksek olduğunu belirten Gümüş, bu tablonun yaz mevsiminin daha uzun ve sıcak geçmesi nedeniyle değişmeye başladığını vurguluyor. Gümüş, "Kış sezonu ürünlerinin birim fiyatları yaz sezonu ürünlerine göre daha yüksek olduğundan Sonbahar/Kış sezonu ürünlerinin payı daha baskın görünüyor ama mevsimsel değişikliklerin aynı istikrar ile devam etmesi durumunda bunun tam tersi hal alması kaçınılmaz" açıklamasını yapıyor.

İLAVE ÜRETİMLE STOKLARINI ARTIRDI

Bu sezon, geniş bir ürün yelpazesini müşterilerine sunan Süvari'nin, yaz sezonunda daha çok tişört ve gömlekleri ilgi gördü. Bu ürünlerde ilave üretimler yaparak, stoklarını yenileyen firma, geçen yılın üzerinde ciroya ulaştı. Süvari Genel Müdür Yardımcısı Abdullah Öngüç, İlkbahar/Yaz sezonuna ilişkin şu değerlendirmelerde bulunuyor:

"Özellikle hafif dokulara sahip gömlekler, yüzde 100 pamuk tişörtler ve rahat kumaşlardan üretilmiş pantolonlar gibi önemli parçaları müşterilerimize sunduk. Satış performansımızı önceki yıllarla kıyasladığımızda, istikrarlı bir büyüme trendi izliyoruz. Bu artışta birçok farklı faktörün etkisi var. Tüketicilerin değişen beklentilerine hızlıca yanıt verebilen yenilikçi ürünler sunmamız, moda ve trendlere uygun kaliteli tasarımlarımız ve tüm bunları fiyat-performans dengesi içerisinde tüketicilerle buluşturmamız, bu başarının en büyük nedenleri arasında yer alıyor. Ayrıca, dijitalleşen dünyaya ayak uydurmak üzere her gün üzerine koyarak devam ettiğimiz online mağazamız ve sosyal medya kanallarımızdan yaptığımız etkili çalışmalar da bu artışa katkı sağladı."

Bu yıl havaların daha sıcak geçmesine neden olan iklim değişikliğinin, bütün sektörlerde olduğu gibi moda sektöründe de dikkate alınması gereken önemli bir faktör haline geldiğini vurgulayan Öngüç, "Üretim planlamamızda mevsimsel değişikliklere daha esnek yaklaşarak, koleksiyonlarımızı ihtiyaçlara uygun şekilde optimize ediyoruz. Sahip olduğumuz bu esneklik de bize kalite ve maliyet dengesini koruyarak daha fazla tüketiciye ulaşma şansını veriyor" diyor.

Zeynep DOĞAN / Gürmen Group Markalardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi

"Satışlarımız adet bazında yüzde 10 arttı"

Şubat ortasında başlayan İlkbahar/Yaz sezonu, müşterilerimize yenilikleri daha erken sunma imkânı sağladı. Toplamda 1500 farklı modele yer vererek, önceki yıllara kıyasla model sayımızı yüzde 10 artırdık. Satışlarımızda adet bazında yüzde 10 oranında artış oldu. Bu artış, koleksiyonlarımızı genişletmemiz, sezona erken başlamamız ve etkili pazarlama stratejilerimiz sayesinde gerçekleşti. Pamuk keten karışımlı takım elbiseler, nefes alabilir özellikli ve esnek kumaşlardan üretilen gömlekler, smart casual ceketler, rengarenk koton t-shirtler, t-shirt formundaki trikolar, trend ve konforu ön plana çıkaran pantolonlar en çok talep gören ürünler arasında yer aldı. İklim değişikliği, üretim planlamamız üzerinde belirgin bir etki yarattı. Mevsim geçişlerinin belirsizleşmesi, hem sıcak hem de serin havalara uygun dört mevsim kullanılabilecek ürünlerin tasarımını gerektirdi. Ayrıca, sürdürülebilir materyallerin kullanımını artırarak çevre dostu üretim süreçlerine odaklandık. Markalarımızla daha az kaynak kullanımı, daha az enerji tüketimi, doğal elyaf kullanımı gibi birçok başlıkta aksiyon alan tedarikçilerle çalışarak, eko sistem üzerindeki ciddi yükü ve karbon ayak izimizi azaltmaya yönelik çalışmalara kaynak aktarıp, bu süreci yönetiyoruz. Sonbahar/Kış sezonu için de benzer bir yaklaşımı benimsiyoruz. Sezonu bu yıl ağustos ayının ilk haftasında açmayı planladık. Bu stratejik karar, müşterilerimizin ihtiyaçlarını daha geniş bir zaman diliminde karşılamayı ve yeni sezon ürünlerimizi daha erken tanıtmayı hedefliyor.

Uğur AYAYDIN / İpekyol Group CEO'su

"Ürün stratejisini değiştirdik"

İlkbahar/Yaz ürünlerimiz Machka'da aralık sonu, İpekyol ve Twist'te ise ocak ayı ilk haftasında mağazalara girmeye başladı. Tekstil koleksiyonlarımızda geçen yıla oranla opsiyon (model-renk) sayılarımızı artırdık. İpekyol'da yaklaşık 1000, Twist'de 750, Machka'da ise 400 opsiyon üretildi. Satış adetlerimiz önceki sezona göre arttı. Ancak yerli ve yabancı dağılımı değişti. Yabancılara satışlarımız düşerken yerli müşterilere satışlarımız arttı. Yaklaşık 3 milyon adet ürün sattık. Sezon kapanışında hedeflediğimiz stok seviyelerine ulaşacağız. Önceki yıllarda Haziran ayında kış bridge koleksiyonlarımız satışa sunulurdu. Sıcaklıklarının artması ile beraber Haziran- Ağustos döneminde mağazaya girecek ürünlerin stratejilerini değiştirdik. Kış koleksiyonlarının mağaza girişlerini öteledik ve Haziran- Ağustos döneminde giyilebilecek koleksiyonları ürettik. Böylece mevsime uygun ürünleri mağazalarımızda ve e-ticaret sitemizde daha fazla sergiledik. Aynı stratejiye Aralık ve Ocak aylarında da devam edeceğiz. Normalde Aralık ayında yaz koleksiyonumuz mağazalarımızda sergilenmeye başlardı. Bunları öteleyerek bu dönemde mont- kaban- triko pantolon gibi kış ürünlerini artırma yoluna gittik.

Nesibe KOÇ / Lufian Genel Müdür Yardımcısı

"2.5 milyon adet ürün sattık"

2023 yaz sezonu erkek koleksiyonumuzda, 452 opsiyon ürünümüz vardı. 2024 yaz sezonunda ise erkek koleksiyonunu 582 opsiyon ürüne çıkardık. Kadınlar için ise 144 opsiyon hazırladık. 2024 İlkbahar/Yaz sezonu satışlarımız belirgin bir şekilde artış gösterdi. 2024 İlkbahar/Yaz sezonunda yaklaşık 2.5 milyon adet ürün satışına ulaştık. Müşterilerimizin en çok ilgisini çeken ürünlerimiz arasında pantolon, polo yaka ve klasik tişörtlerimizin yanı sıra keten koleksiyonumuz öne çıktı. Ayrıca parfümlerimiz, bu sezon ilk kez yer verdiğimiz kadın koleksiyonumuz ve genişlettiğimiz ayakkabı koleksiyonumuz da oldukça ilgi gördü. Sezona uygun ürünlerle raflarımızı sürekli güncel tutmak için stok yönetiminde de stratejik çalıştık. Sezon sonunda stoklarımız tükenecek şekilde planlama yapmıştık, bu plana uygun ilerliyoruz. Mevsim değişikliklerinin hem üretime hem de satışlara etkisi oluyor. Koleksiyonumuzu gelecek sezonların iklim koşullarını ve olası iklim değişikliklerini dikkate alarak oluşturuyoruz. Şu anda yurt içinde ve yurt dışında toplam 150 mağazamız var. 15 ülkede hizmet veriyoruz. 2024 yılında hem yurt içinde hem de yurt dışında 30 yeni mağaza açmayı hedefledik ve bu plan doğrultusunda yeni mağazalar açıyoruz.

Ayşegül HATİPOĞLU / Efor Marka Yöneticisi

"Avrupa Futbol Şampiyonası satışları etkiledi"

Türkiye'de 26 mağazamız var. Bu yıl Van'da da mağazamızı açtık. Moskova'da 3'üncü mağazamızın açılışını Ekim sonunda yapacağız. İlkbahar/Yaz sezonunu 15 Ocak'ta açtık. Bu sezon aksesuar hariç 170 model piyasaya sunduk. Pantolon- gömlek- triko ilk kez koleksiyonumuzda yer aldı. Mart-Haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre ciromuzda artış gerçekleştirdik. Ancak Haziran ve Temmuz aylarında satışlarımız geriledi. Bunda Almanya'da yapılan Avrupa Futbol Şampiyonası'nın etkisi oldu. Çünkü yabancı müşterilerimizin sayısı azaldı. Ağustos'ta ciromuz yeniden artmaya başladı. Pantolon, gömlek ve tişört bu yaz satış adedi en fazla olan gruplar oldu. Eylül itibariyle 2024 İlkbahar/Yaz sezonu imalatımızın çok azı stoklarda. Palto, mont, kaban ve triko grubu satış adetlerimiz iklim değişikliği nedeniyle düşüyor. Kış sezonunda dış giyim çeşitlilik ve adet bazında artık daha az üretiliyor. Ara sezonlar yok oldu. Bu yüzden uzun kollu triko ve ince montların üretimini azalttık. Havaların sıcak geçmesi sebebiyle Kış sezonu açılışı Eylül ayından Ekim ayına kaydı. Yazlık ürünler halen talep görüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.