Perakende patronları startuplar ile tanışma turuna çıktı

Her yıl olduğu gibi ‘Geleceğin Ticareti, Ticaretin Geleceği’ mottosu ile organize edilen ve perakende sektörünün tüm paydaşlarını bir araya getirmeyi başaran FutureCommere360 Konferansı bu yıl da 25 Eylül günü 42 Maslak AVM, 42 Venue sahnesinde hibrit olarak gerçekleşti.
27.09.2024 13:10 GÜNCELLEME : 27.09.2024 13:10

Alkaş'ın düzenlediği FutureCommerce360, ticaretin geleceğini sektörün tüm paydaşlarını bir araya getirerek masaya yatırdı. Perakendenin hazır giyimden FMCG'ye tüm alt sektörlerinden birçok üst düzey karar verici, fikir önderleri, çok kanallı perakendeciler, online perakendeciler, lojistik ve stok yönetimi şirketleri, dijital pazarlama şirketleri, e-ticaret teknoloji sağlayıcıları ve girişimcilerin yer aldığı konferans ayrıca katılımcılarına networking olanakları da sağladı. 42 Maslak AVM, 42 Venue'de gerçekleşen ve Digital Network Alkaş (DNA) platformu üzerinden canlı yayınlanan konferansa 500'den fazla sektör profesyoneli katılım sağladı.

"Teknoloji iyilikle buluşmalı"

Global ve yerel trendlerin, yeni teknolojilerin, yeni iş modellerinin, başarılı uygulamaların konuşulduğu konferansın sunuculuğunu Melda Yücel üstlenirken, açılış konuşmalarını ise Alkaş & HAN Spaces Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş, Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer, ee Group Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Erol Özmandıracı ve TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı M. Ali Tombalak yaptı.

"Geleceğimizi bugünkü tanışmalarımız şekillendiriyor" diyerek sözlerine başlayan Yonca Aközer "Her şey çok hızlı ve dinamik, artık ticaretin zamanı ve mekanı yok. Dönem güçlerin birleşme dönemi, lütfen yeni iş birliklerine adım atın" çağrısında bulundu. Teknolojinin iyilikle buluşmasının önemine dikkat çeken Avi Alkaş da konuşmasında WeWALK girişiminin "Görme Engelli Gazilerimiz İçin Birlikte Yürüyelim" kampanyasına verdikleri destekten söz etti ve 3 Aralık'a kadar gaziler için 450 akıllı baston bağışı hedeflendiğini duyurdu.

ee Grup Yönetim Kurulu Başkanı Erol Özmandıracı yapay zekanın blockchain tabanlı güvenlikle birlikte ilerlemesi gerektiğini söyledi. Dünyada teknolojinin pazar büyüklüğünün 4,5 trilyon dolar, e-ticaretin boyutunun 5,8 trilyon dolar olduğuna dikkat çeken M. Ali Tombalak da "Gelecek tek başına teknolojide değil, e-ticarette. Bunu da teknoloji ve e-ticaret şirketlerinin birleşmesiyle yapabiliriz." dedi.

"Yapay Zekanın Risklerini Göz Ardı Etmemeliyiz"

Her yıl olduğu gibi sektörün globalde ve yerelde en çarpıcı isimlerini bir araya getiren FutureCommerce360 Konferansı bu yıl keynote konuşmacı olarak İsveçli Girişimci, Yatırımcı ve Fütürist Nicklas Bergman'a konuşmacıları arasında önemli bir yer verdi. BNP Paribas, GE, IBM ve Microsoft gibi uluslararası firmalara danışmanlık veren Nicklas Bergman, global bakış açısıyla yapay zekâyı anlatarak katılımcılara vizyon sundu. Teknolojide, yapay zekâda değişimlerin hızlı yaşandığı bu dönemde firmaların, iş modellerinde en iyiyi bulmaları için neler yapmaları gerektiğini aktaran Bergman fütüristik vizyonuyla içgörüler sundu. Bergman, "Yapay zekâ ve diğer teknolojilerin sunduğu büyük potansiyelin yanında barındırdığı riskleri göz önünde bulundurmak gerekiyor. Belirsizlik ve öngörünün zor olduğu dönemlerde harekete geçmek riskli, ancak bu dönemde fırsatları yakalamak için cesur adımlar atmak da kaçınılmaz. Riskler doğru strateji ve liderlikle yönetilebilir. Teknoloji ve inovasyon dünyasındaki gelişmeleri takip etmenin, teknolojik dönüşüme adapte olmak için geçmişten ders almanın ve gelecekteki riskleri doğru analiz etmenin önemine inanıyorum" diye konuştu.

Perakende Patronları Start-up'lar ile Tanışma Turuna Çıktı

Ticaretin tüm paydaşlarının sektör ile ilgili görüşlerinin detaylı bir şekilde işlendiği konferansta; yapay zeka, sürdürülebilirlik, hızlı moda, döngüsel moda, temiz içerikli kozmetik, sosyal medya ticareti, perakende sektöründe girişimcilik, e-ihracat stratejileri ve evrilen ticaret dinamikleri gibi birçok konu ele detaylıca alındı. FutureCommerce360'ın bu yılki ana teması ise Danışma Kurulu ile yapılan toplantıların akabinde geliştirilen ForOmni; yani bütünü kapsayan, çok yönlülüğü ifade eden bu tema, aynı zamanda konferansın da içeriğini oluşturan Yenilikçilik, Entegrasyon, İlham Verme ve Etki başlıklarını içerdi. Bu anlamda, konferans esnasında Start-up Lounge'da 12 start-up firma perakende patronları ile buluşma şansı yakalayarak özel networking toplantıları gerçekleştirdi. Start-up Lounge'da bulunan firmalar arasında Alshaya Group, DeFacto, Derimod, Ege Yapı, Fiba Perakende Grubu, FLO Group, İş Bankası Yapay Zeka Fabrikası, Koton, LC Waikiki, Penti Giyim, The Coca-Cola Company ve Watsons yer alırken, katılımcı start-up'lar ise ArtLabs, B2Metric, Blueit, Blushy, Captanomy, Crait AI, Evreka, Orphex, RNV Analytics, Syedrax, T-Fashion ve Wastespresso oldu.

FutureCommerce360'ta Bir "İlk" Gerçekleşti

FutureCommerce360, bu yıl bir ilke imza atarak girişimcileri bir yarışma ile destekledi. Alkaş ve danışma kurulu tarafından çeşitli değerlendirmelerden geçtikten sonra 32 firmadan en iyi 5 start-up firması belirlendi. GİRVAK, GEN Türkiye, YGA, İş Bankası Yapay Zekâ Fabrikası gibi kuruluşlar kanalıyla belirlenen start-up'lar 'Geleceğin Ticaretinde Söz Sırası Girişimcilerde' isimli oturum esnasında sahnede katılımcılara girişimlerini anlatan kısa bir sunum yaptı ve katılımcı oylaması ile kazanan ilk 3 belirlendi. Atık yönetiminde akıllı çözüm uygulayan Evreka 3. olurken, yapay zeka ile tahmine dayalı gerçek zamanlı büyüme tavsiyeleri sunan B2Metric 2. olarak seçildi. Yarışmanın şampiyonu ise yapay zeka destekli ürün fotoğraflama aracını kullanıma sunan Crait AI oldu.

FutureCommerce360 Konferansı bu yıl tasarlanırken birçok uzman isimden oluşan danışma kurulunun ortak fikirleri baz alındı: Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz, ETİD Yönetim Kurulu Başkanı ve PttAVM CEO'su Hakan Çevikoğlu, İş Grubu Yeni Nesil Girişimcilik Başkanı Barış Karakullukçu, X İletişim Kurucu Ortağı Cem Karakuş, Alkaş & HAN Spaces Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş, LC Waikiki E-Ticaret Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş, Inveon Ortağı Moris Kastro, MegaMerchant Kurucu ve CEO'su Yaman Alpata, WeWalk İş Geliştirme Müdürü Oğulcan Başkan, Insider Ortağı, Satış ve Büyümeden Sorumlu VP'si Ali Can Kamiloğlu, Uluslararası Yapay Zekâ Konuşmacısı, Danışman ve Yapay Zekâ Köşe Yazarı Şule Güner, YGA Programlar Direktörü Müge Yaman.

FutureCommerce360'ın bu yılki ana sponsorluğunu Ege Yapı üstlenirken, mekan sponsorluğunu ise 42 Maslak üstlendi. Konferansın teknoloji merkezi iş ortağı MediaMarkt olurken oturum sponsoru ise Meta oldu. Arvato özel öğle yemeği sponsorluğu ile öne çıkarken, destekçi sponsorlar arasında ise City Pearl, HAN Spaces, Momento, Tenity ve Voltify yer aldı. Dijital Signage sponsorluğunu ise SSC Sistem üstlendi. FutureCommerce360'ın medya partnerleri arasında Aposto, BiSektör, HRdergi, Inc. Türkiye, Oksijen ve Perakende.org yer alırken, organizasyonun destekçi kuruluşları ise AAPGM, AYD, BIM4TURKEY, Building Smart, ETİD, Fütüristler Derneği, GEN Türkiye, GİRVAK, GPD, GYODER, Türkiye İMSAD, İsveç Ticaret Merkezi Derneği, PERYÖN, SEDEFED, TAMPF, TEPEA, TGSD, TMd, TTYD, TURYİD, TÜBİSAD, TÜRES, TÜROB, TÜRSAB, Wtech, Yanındayız Derneği ve ZMD oldu.

BİZE ULAŞIN