Yeni binalarda araç şarj istasyonları zorunlu

GİRİŞ TARİHİ: 12.11.2023 GİRİŞ TARİHİ: 22:22 SON GÜNCELLEME: 13.11.2023 00:01
Türkiye’de elektrikli araçlara olan talep yılın ilk 9 ayında, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 862,8 artarak 39 bin 51 adete ulaştı. Artan elektrikli araç talebine paralel olarak şarj altyapısı da hızlı bir şekilde yaygınlaştı. Türkiye’nin DC şarj noktası açısından Avrupa’da 1’nci sıraya yükseldiğini belirten Elaris İş Geliştirme Koordinatörü Kağan Kınay, otopark yönetmeliğinin de bu süreci desteklediğini açıkladı.

Dünya genelinde elektrikli araçlara olan talep her geçen gün artıyor. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre Türkiye'de elektrikli araç satışları yılın ilk 9 ayında, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 862,8 artarak 39 bin 51 adete ulaştı.

Türkiye, Avrupa'da 1'nci sırada

Türkiye'de elektrikli araç talebinde yaşanan artışa paralel olarak şarj altyapısının da hızlı bir şekilde yaygınlaştığını ve Türkiye'nin araç başına düşen DC şarj noktası açısından Avrupa genelinde birinci sıraya yükseldiğini belirten Elaris İş Geliştirme Koordinatörü Kağan Kınay, otopark yönetmeliğinin bu süreci desteklediğini açıkladı:

Apartman ve sitelerde otopark zorunluluğu

"Apartman ve sitelerin ortak alanlarına şarj istasyonu kurulumu artan talebin karşılanmasında kritik rol oynuyor. Çünkü elektrikli araca sahip kişilerin kendi yaşam alanlarına kurulacak şarj üniteleri, araç şarj işlemlerinin hem daha hızlı hem de daha ekonomik yapılmasını sağlıyor.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nca hazırlanan Otopark Yönetmeliği'de yeni inşa edilecek apartman ve sitelerde elektrikli şarj ünitesi kurulumunu zorunlu tutuyor. Yönetmelikte; zorunlu otopark adedi 20 ve üzeri olan yapılarda şarj ünitesinin 1 adetten az olmaması ve otoparkın en az yüzde 5'inin şarj ünitesi dâhil elektrikli araçlara uygun olarak düzenlenmesi şartı aranıyor.

AVM otoparklarının yüzde 10'u elektrikli araçlara ayrılıyor

Otopark yönetmeliğinde yeni yapılacak olan bölge ve genel otoparklar ile AVM'lere ait otoparklarda da en az yüzde 10 oranında otopark yerinin ilgili standartlara göre şarj ünitesi dâhil elektrikli araçlara uygun olarak düzenlenmesi şartı aranıyor. 30 bin metrekareden büyük AVM'lerde kurulacak şarj ünitelerinden en az birinin, 70 bin metrekareden büyük AVM'lerde ise en az ikisinin hızlı şarj kapasitesine sahip olması gerekiyor" dedi.

Kağan Kınay

"Yılının ilk 10 ayında kurulu istasyon sayımız yüzde 80 arttı"

"Üçay Grup olarak Elaris markamızla Türkiye'de ki şarj altyapısının hızlı bir şekilde yaygınlaşması konusuna hassasiyetle yaklaşıyoruz" diyen Kağan Kınay, "Bu kapsamda bir yandan elektrifikasyonun gelişimine destek verirken diğer yandan da ülkemizin dört bir yanındaki elektrikli otomobil sahiplerine kesintisiz sürüş keyfi yaşatmak için şarj istasyonu yatırımlarımıza aralıksız devam ediyoruz.

2023 yılının ilk 10 ayında kurulu istasyon sayımızı yüzde 80 artırdık. ABD menşeili EATON marka şarj cihazlarımızla; 4 bölgede ve toplam 10 şehirde ki 24 ayrı lokasyonda bulunan şarj istasyonlarımız ile faaliyet gösteriyoruz. Mevcut ağımıza ek olarak 50 AC, 5 DC istasyonumuzun daha kurulumu için çalışmalarımızı yıl sonuna kadar tamamlamayı planlıyoruz. 2024 yılının sonuna kadar da 10'u DC olmak üzere toplam 100 AC istasyon daha kurmayı hedefliyoruz" diyerek sözlerini tamamladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.