Yeni nesil OSB’ler zamanı

GİRİŞ TARİHİ: 28.11.2022 GİRİŞ TARİHİ: 14:47 SON GÜNCELLEME: 29.11.2022 00:00
Türkiye’de bulunan Organize Sanayi Bölgeleri’nde (OSB) büyük bir değişim yaşanıyor.  Bünyelerinde bulunan küçük ve orta ölçekli şirketlere daha iyi hizmet verebilmek için altyapılarını geliştirmeye çalışan OSB ve TGB’lerin sayısında artış gözlemleniyor.

Türkiye'de bulunan Organize Sanayi Bölgeleri'nde (OSB) büyük bir değişim yaşanıyor. Bünyelerinde bulunan küçük ve orta ölçekli şirketlere daha iyi hizmet verebilmek için altyapılarını geliştirmeye çalışan OSB ve TGB'lerin sayısında artış gözlemleniyor.

Bu tür OSB'lere hizmet veren Dijitohum, bu konuda önemli gelişmelere imza atıyor. Bu yıl ikincisi KKTC'de düzenlenen OSB Teknoloji Zirvesi'nde konuşan Dijitohum Kurucusu Engin Işık, OSB ve TGB'lerin mevcut teknoloji trendlerini yakalayabilmeleri için yenilikçilik kabiliyetlerini geliştirmeleri gerektiğini belirtti. OSB ve TGB paydaşlarının büyük bir kısmının küçük ve orta ölçekli yapıda olmalarından ötürü, söz konusu becerileri kazanabilmeleri ve rakipleriyle rekabet edebilmelerinin zor olduğunu kaydeden Işık, "Bu bağlamda, OSB ve TGB yönetimlerinde paydaşların performans ve rekabet edebilirlik düzeylerinin artışına katkı sağlayacak yardımcı mekanizmalar önemli bir unsur olacaktır. Böylelikle, OSB ve TGB Yönetimleri sadece işletmelerin idari işlemlerini yürüten mekanizmalar olmayacak aynı zamanda işletmelere rehberlik eden, rekabet güçlerini ve verimliliklerini artırmalarına öncülük eden kuruluşlar da olacaklardır" dedi.

7 OSB'YE HİZMET VERİYOR

Zirvede bir sunum yapan Işık, "Yenilik Cesaret Gerektirir" temasıyla başlayan sunumunda, Dijitohum firmasını neden kurduğunu ve 1.5 yıl içerisinde ulaştığı 7 müşterisiyle neler yaptığını anlattı. Işık, yeni nesil OSB'leri, hizmet kalitesini yükselten, bunu yaparken de kaynakları etkin ve verimli kullanmak amacı ile teknolojik imkanlardan ve verilerden ileri seviyede yararlanan, OSB'nin tüm paydaşlarının OSB yönetimi ile entegre olduğu sürdürülebilir bir alan olarak tanımladı. Artık OSB'lerin görevinin; var olan geleneksel ihtiyaçlara cevap vermek dışında, yenilikçi ürünler ve hizmetler için istek ve ortam yaratmak olduğunu vurgulayan Işık, 2024 sonuna kadar vizyoner 20 OSB ile çalışmayı hedeflediklerini aktardı.

Eski alışkanlıklarından kurtulamayan, yenilikleri geleneksel usullere göre yapıyormuş gibi yapanların çoğunlukta olduğu OSB ve TGB paydaşlarının artık geleneksel hizmetlerle yetinmediklerini ve farklı hizmetler beklediklerini aktaran Işık, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bu farklı hizmetler geleneksel yaklaşımlarla karşılanamayacağı gibi hızla gelişen trendler görmezden gelinemeyecek şekilde hayatlarımıza girmiştir. Tek durak ofis mantığında birçok altyapı hizmeti sunan OSB ve TGB'ler hem paydaşlarının finansman yükünün hafiflemesine hem de rekabet gücünün artmasına katkı sağlıyorlar. Ülkemizin üretim üsleri olan OSB'ler ile birlikte inovasyon ve teknolojinin merkezi olan TGB'lerin merkezi projeleriyle yatırım ve yönetim maliyetlerin azaltılması önceliğimizdir. OSB'lerin verimliliğe yönelik etkilerinin yüksek, yenilikçilik üzerindeki etkilerinin ise düşük olması, Türkiye'nin verimliliğe dayalı ekonomiden yenilikçiliğe dayalı ekonomiye geçerken OSB'lerin de sunduğu hizmetlerin güncellenmesi gerekmektedir. Dijitalleşmenin getirdiği dönüşüm ihtiyacı OSB uygulamalarında da revizyon ihtiyacını gündeme getirmiştir. Bu kapsamda ülkenin, bölgelerin ve reel sektörün ihtiyaçlarına yönelik yeni nesil bir OSB modeline geçme gerekliliği ortaya çıktı. Firmaların yenilikçiliğinin artırılmasında, OSB ve TGB yönetimlerinin dijital geleceğe ekeceği tohumlar ile oluşturacakları ekosistem ve bu ekosistemin meyvesi olan Yeni Nesil OSB ve Yeni Nesil TBG'ler ülkemize rol model olacaktır."

YENİ VERİ DALGASINI MAKİNELER OLUŞTURUYOR

Geçtiğimiz on yıl boyunca verilerdeki büyümenin daha çok insanların tüketimiyle sağlandığını, yeni veri dalgasının ise makineler tarafından oluşturulduğunu ve merkezi bir bulut için bu verinin işlenmiş bir formda olması gerektiğini paylaşan Işık, şöyle devam etti:

"Sınır veri merkezleri genellikle büyük veri merkezlerinden çok daha küçüktürler. Merkezileştirmenin zayıf noktası, tüm verilerin ağın ortasındaki bir veri merkezinde bulunması ve tüm kullanıcıların verilere erişmek için bu merkezi noktaya bağlanmak zorunda olmasıdır. Bunun iki sonucu vardır: Bu önemli miktarda bant genişliği gerektirir ve gecikmeler belirli uygulamaların verimli biçimde yönetilmesi için yeterince düşürülememektedir. Verilerin sınıra daha yakın hale getirilmesi, kullanıcıya veri akışının daha verimli biçimde yönetilmesine imkan sağlar. Sınır bilişim yakın zamanda hayatımıza girecek olan 5G ile birlikte daha da olgunlaşacak bir konu. 5G ile birlikte oluşturulan ve aktarılan veri miktarında çok yüksek artışlar olacak."

İlk sınır veri merkezi projelerini Yalova OSB ve Teknoloji OSB'de başlattıklarını vurgulayan Işık, farklı sonuçlar almak için farklı yaklaşımların gerektiğinin altını çizdi.

SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİM İÇİN DİJİTAL OSB ÇÖZÜMLERİ

Açılış konuşmasında sonra etkinliğin ana sponsoru olan Schneider Electric yetkilileri, OSB Teknoloji Zirvesi'nde yeşil ve sürdürülebilir üretim için dijital OSB ve veri merkezi çözümlerinden bahsetti.

Ana sponsor sonrası söz alan siber güvenlik firması ADEO yetkilisi de, "BT/OT Yeni Tehditleri ve Yönetilen Siber Güvenlik Servisleri İle Koruma" konulu sunumunu katılımcılarla paylaştı. Ardından Prolink sözcüsü, yeni nesil haberleşme ve veri merkezi teknolojileri üzerine güncel çözümlerinden bahsetti.

Son bölümde yerli ve milli imkanlarla üretilen iki Türk yazılımı sahne aldı. Öncelikli olarak yapay zeka desteğiyle OSB'lerde fiber algılama uygulamalarını anlatan FOTAS, gerçekleştirdiği ulusal ve uluslararası başarılı projeleriyle salondan büyük alkış aldı.

Bir başka sunumu da Türkiye'de yer alan ilk uçtan uca veri merkezi yazılımı olan Leo Cloud Orchestrator yer aldı. OSB ve teknopark'lar için özel geliştirilen yazılımda full otomasyon sayesinde insana bağlı sistem hatalarını ve insan kaynaklı hataların en aza indirgendiği vurgulandı. OSB ve teknoparkların teknoloji hizmeti vermesinin altyapısını sağlayan bu yazılım, doğrudan satış süreçlerinizi ve destek süreçlerinizi tam otomatik yönetmeye başladığından, birçok farklı uzmanlıkta personel barındırmak yerine nitelikli az sayıda personelle yönetilebilecek kullanıcı dostu bir uygulama olduğundan bahsedildi. Sunum sonrasında başarı hikayesi olarak Bilişim Vadisi'nde kurulan sistemden bahsedilen yazılım OSB liderleri tarafından ilgi ve beğeniyle karşılandı.

Açılışa video mesajlarıyla katılan Bilişim Vadisi Genel Müdürü A. Serdar İbrahimcioğlu, Manisa OSB Bölge Müdürü Funda Karaboran ve Gebze OSB'de on yılı aşkın süre başkanlık yapan Vahit Yıldırım da büyük ilgiyle takip edildi.

ZİRVEYE BİRÇOK OSB KATILDI

Zirvede, "Dijital Geleceğe Tohum Ekenler" konulu bir de panel gerçekleştirildi. Panelin başkanlığını yenilikçi çalışmalarıyla öne çıkan Yalova Makine OSB'nin Başkanı Direnç Özdemir yaptı. Panelin konuşmacıları ise Demirtaş OSB Bölge Müdürü Serhat Şengül, Antalya OSB Bölge Müdürü İlhan Metin, Adana OSB Bölge Müdürü Ersin Akpınar, OSTİM OSB Bölge Müdürü Adem Arıcı ve Bursa Teknoloji OSB Bölge Müdürü İlker Er'den oluştu.

Zirve, "Efsaneler 4.0" paneli ile kapandı. Bu panele ise OSB camiasında iz bırakan bölge müdürleri Ali İhsan Karamanlı, Okan Çağlar, Suat Özel, Tanju Beştaş katıldı. 6 bölümden oluşan panelde; kuruluş hikayeleri, kanun öncesi dönem, kanun hazırlıkları, yetki edinim dönemi, TGB çalışmaları ve ayrılma hikayeleri aktarıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.