Filoda artık saatlik ve günlük kiralama popüler

GİRİŞ TARİHİ: 21.02.2022 GİRİŞ TARİHİ: 10:59 SON GÜNCELLEME: 21.02.2022 11:01
Operasyonel filo kiralama platformu Filomerkezi'nin CEO'su Muhammed Ali Karakaş: "İkinci ele dönecek kiralık araç sayısının 2022'de ortalamadan yüzde 40 düşeceğini öngörüyoruz. Saatlik kullan-bırak kiralamalar ve günlük kiralama gittikçe daha popüler hale geliyor."

Otomerkezi'nin operasyonel filo kiralama platformu Filomerkezi.net tarafından, araç kiralama sektörü ile ilgili kapsamlı açıklamalar geldi. Otomerkezi.net ve Filomerkezi.net CEO'su Muhammed Ali Karakaş, her yıl ortalama 30-40 bin kiralık aracın satışa çıkarak ikinci el araç parkına dahil olduğunu, ancak geçtiğimiz yıl bu sayıda yüzde 30 düşüş yaşandığını ifade ederken "Geçtiğimiz yıl gibi bu yıl da tedarik problemleri ve sürekli artan fiyatlar operasyonel filo kiralama şirketlerinin araçlarını yenilemesinde en büyük engel, bu sebeple ikinci ele dönen kiralık araç sayısının bu yıl ortalamadan yüzde 40 düşeceğini öngörüyoruz. Araç kiralama sektörü 2021'de yüzde 10 daralırken mümkün olan yeni satın almalar düşük segment ve yerli üretim modellerde gerçekleşti. Araç satın almak tüketici nezdinde her geçen gün zorlaştığından günlük ve saatlik kiralama modelleri ise sektördeki en popüler hizmetler" açıklamasını yaptı.

Sektördeki en büyük problem haline gelen arz eksikliği, kur, enerji ve lojistik maliyetlerindeki artışın direkt olarak araç kiralama sektörüne etki ettiği, bu sebeple kiralık araçların yenilenemediği belirtildi. Konuya ilişkin değerlendirmelerini paylaşan Otomerkezi.net ve Filomerkezi.net CEO'su Muhammed Ali Karakaş, "Artan araç satın alma maliyetleri ve sıfır kilometredeki problemler direkt olarak kiralamaya etki etti, bundan nasibini ikinci el araç pazarı da aldı. Yılda ortalama 30 ile 40 bin arasında kiralık araç satışa çıkarak ikinci ele dönerken, geçtiğimiz yıl bu rakam ortalamadan yüzde 30 kadar düştü. Bu sene de aynı problemler yaşanmaya devam ediyor, tüm bu gelişmelerle birlikte ikinci ele dönecek kiralık araç sayısının 2022'de ortalamadan yüzde 40 düşeceğini öngörüyoruz" dedi.

Kiralık araçlar yaşlanıyor, günlük-saatlik kiralama revaçta

Salgının etkisiyle tüketicilerde tekil otomobil kullanımı eğiliminin arttığı ve araç sahibi olmak istediğini, fakat edinim maliyetleri sebebiyle günlük-saatlik araç kiralama modellerine yöneldiğini söyleyen Karakaş "Bu tarz saatlik kullan-bırak kiralamalar ve günlük kiralama gittikçe popüler hale geliyor. Ancak büyükşehirlerdeki bu ivmenin kısıtlı halde kalmasının nedeni, hizmetin lokalize kalması, bazı bölgelerde yoğun kullanım varken, bazı semtlerde kullanımın yavaş seyretmesi. Bugün segment ve modele göre günlük kiralamada fiyatlar ortalama 300 TL-1000 TL arasında, aylıkta ise 4 bin ile 25 bin TL arasında değişkenlik gösteriyor." dedi.

Kiralama pazarı yüzde 10 daraldı, satın alımlar yerli üretime kaydı

"Diğer yandan kiralamada araç yaşı ortalama 3,5'a kadar çıkmış durumda, bu senenin sonunda 4'e çıkma ihtimali var. Resmi olmayan rakamlara göre şu anda 50 bini günlük, 180 bini uzun dönem operasyonel filo kiralama olmak üzere ülkemizde 230 bin kiralık araç var." şeklinde açıklamasını sürdüren Karakaş "Satın alma maliyetlerinin yükselmesiyle şirketlerin büyük kısmı eski araçlarla kiralamaya devam etti, geri kalansa düşük segment veya yerli üretim modellerden yana satın alma tercihi yaptı. 2021 yılı kiralama pazarı için yüzde 10 daralmayla kapanmış oldu." ifadelerine yer verdi.

Filomerkezi 9 ayda 200 araca ulaştı, 2022'de hedef 500 araç

Filomerkezi.net'in kuruluşunun ardından 9 ayda 200 araçlık parka ulaştığını dile getiren Karakaş "Operasyonel filo kiralama sektöründe halen ciddi bir büyüme potansiyeli olduğunu düşünüyoruz. Aktif ticaret ülke çapında hızlandığında asıl büyüme sinyallerini göreceğiz. Hedefimiz bu yıl araç parkımızı 500'e çıkarabilmek." şeklinde konuşmasını sonlandırdı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.