Yeni iş adresi artık kafeler

GİRİŞ TARİHİ: 17.09.2024 GİRİŞ TARİHİ: 16:42 SON GÜNCELLEME: 18.09.2024 00:01
Son yıllarda kafeler, sadece kahve içilip sohbet edilen yerler değil, freelance işlerin yapıldığı, iş bağlantılarının kurulduğu, projeler üzerinde çalışıldığı, yaratıcı iş birliklerinin yapıldığı üretkenlik merkezleri haline geldi. İnsanların kafelerde vakit geçirme alışkanlıkları yenilikçi çözümlerle değişti ve kafe kültürü yeniden şekillendi.

Kahve Zirvesi'nde söz alan De la Pau Coffee Co. Kurucusu Serap Akçay, pandeminin ardından kafelerin sadece sosyalleşme alanı olmanın ötesine geçip iş hayatının ve yaratıcılığın merkezi haline geldiğini belirtti. Müze Gazhane'de gerçekleşen Kahve Zirvesi 2024'te konuşan Akçay, "Bugün kafeler, sadece kahve içilen yerler değil, iş bağlantılarının kurulduğu, projeler üzerinde çalışıldığı, yaratıcı iş birliklerinin yapıldığı üretkenlik merkezleri haline geldi," dedi. Akçay, pandemi sonrası dönemde insanların kafelerde vakit geçirme alışkanlıklarının yenilikçi çözümlerle değiştiğini ve kafe kültürünün yeniden şekillendiğini vurguladı.

Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Sürdürülebilirlik Kafe Tercihlerini Şekillendiriyor

Serap Akçay, toplumsal cinsiyet eşitliği ve sürdürülebilirlik gibi değerlerin kafe tercihlerinde giderek daha belirleyici olduğunu belirtti: "Araştırmalara göre, kadınların yüzde 65'i toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen mekanları tercih ediyor. Bu oran oldukça anlamlı. Biz de de la Pau Coffee Co. olarak müşteri profilimizde yüzde 55 kadın, yüzde 45 erkek misafir oranına ulaştık." Kafelerde estetik ve konforun yanı sıra toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik uygulamalarının da önem kazandığını vurgulayan Akçay, "Organik ve katkısız ürünlere olan talep artıyor. Bu nedenle, geri dönüşüm sistemlerinin etkin bir şekilde uygulanması gerekiyor. Sürdürülebilirlik artık sadece bir trend değil, iş modelimizin vazgeçilmez bir parçası," dedi.

Sürdürülebilirlik ve Akıllı Sistemler

Modern kafe kültürünün teknoloji ve akıllı sistemlerle entegrasyonunun önemine değinen Akçay, "Yeni çağda, teknoloji ve yapay zekadan bağımsız bir kafe dünyası düşünülemez. Biz de akıllı sistemleri mekanlarımıza entegre ederek müşterilerimize üretken olabilecekleri , konforlarını arttıran ve kahve deneyimlerini arttıracak ortamlar sunuyoruz.'' dedi. Ayrıca, plastik tüketimini azaltan kampanyalar düzenlediklerini ve "Az atık, çok kahve" bilinciyle termos kullanımını da teşvik ettiklerini belirtti.

Türk Kahvesi ve Kadın Üreticilerin Gücü

Serap Akçay, Türk kahvesinin kafe kültürünün gelişiminde önemli bir yere sahip olduğunu ifade etti: "Türk kahvesi, kültürümüzün ayrılmaz bir parçası. Biz de kafe sahipleri olarak bu durumu korumalıyız. Dünya genelinde kahve üretiminin yüzde 70'inde kadınların yer aldığını biliyor musunuz? Kadınların emeği, kahve dünyasını şekillendiriyor ve bu da kafe deneyimini zenginleştiriyor."

Paneldeki Diğer Katılımcılar

Kahve Zirvesi'nde yer alan diğer katılımcılar da sektördeki değişen dinamiklere dair önemli değerlendirmelerde bulundular. Caffe Nero CEO'su Ahmet Yanıkoğlu, kahve sektörünün artık sadece içecek satışı değil, aynı zamanda rahatlık ve dijital bağlantı sunan alanlara dönüştüğünü belirtti. The Whirl Roastery Üretim Müdürü Özgün Sarısoy, sürdürülebilirlik ve yerel üreticilerle iş birliğinin önemini vurgularken, Sürdürülebililirlik Uzmanı Duygu Fendal da tüketici tercihlerinin çevre dostu ürünlere kaydığını ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.