Metaverse’te arsa almak mı? Seyahat etmek mi?

GİRİŞ TARİHİ: 01.06.2022 GİRİŞ TARİHİ: 13:36 SON GÜNCELLEME: 01.06.2022 13:36
Araştırma firması Twentify tarafından gerçekleştirilen Metaverse araştırmasına göre, katılımcıların yüzde 28’i yeni evrende arsa sahibi olmak isterken, en çok talep edilen deneyim yüzde 63 oranla sınırsız seyahat oldu.

Son dönemlerde teknoloji dünyasını kasıp kavuran ve en çok konuşulan konu hiç kuşkusuz Metaverse. Bilim kurgu romanlarından ve filmlerinden çıkıp hayatımıza giren bu kavram aslında birçok alanı kapsıyor. Araştırma firması Twentify, merak uyandıran ama aynı zamanda kafaları karıştıran Metaverse kavramını ve toplumun bu konudaki bilgisini değerlendirdiği bir araştırmaya imza attı.

Geleceğin kavramları olarak değerlendirilen Metaverse ve NFT, toplum tarafından ismen bilinse de içerik olarak hala büyük bir bilinmezlik yaratıyor. Sanal mağazalar, sanal gerçeklik gözlükleri, sanal sanat eserleri ve sanal arsalar artık gerçeklikte bildiğimiz her şey sanal ortamlarındaki versiyonları üzerinden konuşuluyor.

Twentify, 24 Mart-11 Nisan 2022 tarihleri arasında Türkiye genelinde Kadın-Erkek 18-45 yaş aralığında 628 Katılımcı ile gerçekleştirdiği araştırma ile toplumun Metaverse bilgisini ve deneyimlerini değerlendiriyor.

Metaverse Nedir?

Araştırmaya katılanların yüzde 63'ü çok emin olmasa da Metaverse hakkında bir bilgi sahip olduklarını belirtiyor. Kendinden emin bir şekilde Metaverse'ü açıklayabilenlerin oranı ise sadece yüzde 21.

Genel olarak Metaverse kavramını anlatan "gerçek dünyanın sanal kopyasında sanal arsalar alıp, evler yapıp sanal karakterle yaşayabileceğimiz bir evren" cümlesini kuranlar ise yüzde 55 oranında.

METAVERSE GİRİŞ BEDELİ: 2.233 TL

Yüzde 39 oranında katılımcı, Metaverse evreninin sanal dünya ile gerçekliğin birleşimi olduğuna inanırken yüzde 37 oranında bir kitle ise Metaverse dünyasına sadece sanal gerçeklik gözlükleriyle girilebileceğini düşünüyor. Bu düşünce doğrultusunda yüzde 30'luk bir kesim bu evrende var olabilmek için sanal gerçeklik gözlüğü alabileceğini ifade ediyor. Bir gözlük için ayırabilecekleri bütçe ise ortalama 2233 TL. yüzde 55 katılımcı ise 1000 TL'den fazla vermeyeceğini ifade ediyor.

HEYECAN VERİCİ TEKNOLOJİK BİR GELİŞME: METAVERSE

Tüm dünyada konuşulması insanlarda büyük bir kavram olduğu hissini yaratıyor. Genel olarak "Metaverse" heyecan verici bir teknolojik gelişme olarak düşünülüyor (yüzde 60). Hakkında olumlu bir kanı olsa da katılımcıların yarısı metaverse'ün tüm dünya düzenini ve insan hayatını etkileyeceğini inanıyor.

Bunun geçici bir trend olduğunu düşünenler de var tabi (yüzde 30). Aynı zamanda her yeni kavramda olduğu gibi korkanlar (yüzde 33) veya saçma olduğunu (yüzde 23) düşünen bir kitlede mevcut.

Katılımcıların yarısı metaverse'ün gençlere yönelik olduğunu düşünüyor. Aynı zamanda Metaverse'de çocuklar ve yetişkinler için birbirinden ayrı alanlar/içerikler olması gerektiğini ve bu alanlara yalnızca ilgili yaş gruplarının erişebilmesi gerektiğini de inanıyorlar (yüzde 80). Bu düşüncenin altında tamamen sanal dünyalardaki güvensizlik algısı yer alıyor. Özellikle kadınlar metaverse tehlikeleri arasında ilk sıraya gerçek dünyadan uzaklaşmayı (yüzde 56) ve kişisel mahremiyeti koyuyor (yüzde 37). Birçok kişi bu evrenin de gerçek dünyadaki gibi bazı kısıtlamalara tabi olması gerektiği ifade ediyor. (yüzde 66).

SINIRSIZ SEYAHAT EN BÜYÜK ARZU

Katılımcıların bu yeni evrende en çok yapmak istediği şeylerin başında sınırsızca seyahat etmek geliyor (yüzde 63). Kadınlar yüzde 68 oranla erkeklere göre sınırsız seyahati en çok isteyen kitle. Gerçek dünyada tehlikeli olabilecek ekstrem sporlar yapmak ise ikinci sırada geliyor (yüzde 39)

KADINLAR EĞİTİM İSTİYOR

Metaverse evreninde eğitim almak genel ortalamada yüzde 58 oranının da istenirken yine kadınlar yüzde 64 oranında bunu en çok isteyen kitle olarak dikkat çekiyor. Listenin devamında tabi oyun oynamak (yüzde 58) geliyor. Diğer maddeler ise alışveriş yapmak (yüzde 54), arkadaşlarıyla sosyalleşmek (yüzde 53) ve yeni insanlarla tanışmak (yüzde 53) oluyor.

Katılımcılar Metaverse'ün faydaları olarak yaratıcılığı ve hayal gücünü geliştirdiğini (yüzde 47), gerçek hayatta yapamadıkları şeyleri yapabildiklerini (yüzde 44) ve hareket etmeden dünyayı görebildiklerini (yüzde 40) ifade ediyor. AB SES grubu ise yeni iş fırsatları yakalamak (yüzde 46) ve teknoloji okuryazarlığının artması (yüzde 37) ile daha çok ilişkilendiriyor.

Sanal Yatırım: ARSA ALMAK

Hayatımıza ışık hızıyla giren metaverse yepyeni birçok aktiviteyi de beraberinde getiriyor. Gerçek dünyanın yansıması olarak adlandırılan bu kavram aynı zamanda geleceğe yatırım olarak da ifade ediliyor.

Geleceğe yatırım demekte toplum tarafında sanal alemde ürün/yer sahibi olmak anlamına geliyor. Bu doğrultuda arsa satışları büyük ilgi görüyor. Metaverse'de sanal arsa alma konusunda katılımcılar arasında net bir görüş birliği yok. Katılımcıların yüzde 28'i güvenilir olduğunu düşünmezken, yüzde 23'ü iyi bir yatırım fırsatı olarak değerlendiriyor. Aynı zamanda katılımcıların sadece yüzde 28'i metaverse'de arsa alabileceğini ifade ediyor.

Yatırım araçlarından bir diğeri de NFT'ler oluyor. Bir devrim niteliği taşıyan NFT, kısaca benzersiz bir dijital değeri olan sanatı ifade ediyor. Çok tartışma konusu yaratan bu konuda katılımcıların yüzde 42'si gerçek sanat ile NFT sanatın aynı değerde eserler olduğunu düşünüyor. Genel anlamda NFT'yi yatırım aracı olarak düşünenler mevcut (yüzde 52) ama sadece yüzde 15 oranında katılımcı gerçekten NFT alacağını ifade ediyor.

Gerçek dünya gibi sanal evrende de yatırım yapmanın iyi bir yatırım fırsatı olduğu düşünülüyor. yüzde 28 oranında bu dijital varlıkların yeni evrende bir ihtiyaç olacağına inanılıyor. Dijital varlık alımlarında da görüşler ikiye ayrılıyor. En yüksek oyu ise yüzde 43 oranla dijital ürünleri satın almanın bir trend olduğunu düşünenler veriyor. yüzde 23 katılımcı ise gereksiz ve saçma buluyor.

METAVERSE EVRENİNDE MARKALAR

Araştırmaya katılan kişilerin yarısı fiziksel dünyada ürün ve hizmetlerini kullandığı markalara metaverse'de de erişebilmek istiyor.

Gerçek dünyadaki fiziksel ürünlere, sanal evrendeki mağazalardan ulaşmak isteyenlerin oranı yüzde 35. Ama hala yüzde 30 oranında katılımdı gerçek dünyadaki alışverişi tercih ediyor. Katılımcıların yüzde 25'i ise sanal evrendeki dijital mağazalardan satın alma işlemini gerekli görmüyor. Zaten var olan e-ticaret sitelerini ve mobil uygulamaları kullanmayı tercih edeceklerini ifade ediyorlar

Metaverse markalar içinde yeni bir yatırım alanı olarak görülüyor. Birçok marka sanal dünyadaki mağazalarını açıyor. H&M metaverse'de mağaza açma konusunda en çok bilinen marka (yüzde 15) olarak dikkat çekiyor. Yeni evrenin bilinen diğer isimleri de Adidas (yüzde 7), Nike (yüzde 7) ve Samsung (yüzde 6) oluyor. Bu alanda Facebook (yüzde 7), Microsoft (yüzde 4) ve Apple (yüzde 2) gibi dijital dünyaya hâkim isimler düşük bilinirlikle karşımıza çıkıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.