Türkiye'ye yeni giren Brooks Brothers kabına sığmıyor

GİRİŞ TARİHİ: 08.12.2023 GİRİŞ TARİHİ: 16:02 SON GÜNCELLEME: 11.12.2023 00:00
Dört ay önce Türkiye’ye giren Brooks Brothers kabına sığmıyor. Şimdiden 16 mağazaya ulaştı. Bu yıl Fas, Kuzey Kıbrıs ve Ürdün olmak üzere üç ülkeye daha girecek. 2024 yılında ise yeni ülkelerle birlikte beş mağaza daha açacak. Brooks Brothers Perakende Yönetim Kurulu Üyesi ve Kurucu Ortak Erdem Cem Tınarlıoğlu, farklı markalarla da görüşmelerin sürdüğünü belirtiyor…

PARA RÖPORTAJ/ ÖZBEY MEN Brooks Brothers, dünyada lüks hazır giyim markası olarak biliniyor. Kendisi de bu markadan giyindiği için ismi bir ara Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç ile anıldı. Ancak Türkiye'ye bu yıl kendi ismiyle kurulan Brooks Brothers Perakende ile giriş yaptı. 200 yıldan fazla geçmişi olan bir köklü bir marka. Dört ay kadar önce Türkiye'ye giren markanın mağaza sayısı şu anda 16'ya ulaşmış durumda. Üstelik sadece Türkiye'de değil, yakın coğrafyada da büyüme planları yapıyor.

Brooks Brothers Perakende Yönetim Kurulu Üyesi ve Kurucu Ortak Erdem Cem Tınarlıoğlu ile markanın Türkiye'ye girişini ve hedeflerini konuştuk…

-Markanın Türkiye'ye girişi nasıl oldu?

Brooks Brothers, Amerikan lüks moda markası olarak 1818'de kurulan, ABD'de ve dünyanın birçok yerinde sürekli faaliyet gösteren en eski giyim markalarından biri. Dünya modasında hazır giyimi ilk başlatan ve ikonik parçaların da yaratıcısı aynı zamanda. Brooks Brothers, günümüzde tasarım, kalite ve el işçiliğini klasik Amerikan stilini modern şekilde yorumlayarak koleksiyonlarına taşımaya devam ediyor. Biz de BB Perakende olarak bu değerli markanın sürdürülebilirliğini sağlamak, rafine zevklere hitap eden kaliteli ürünlerini Türkiye'deki müşterilerimizle de buluşturmak amacıyla bu markayı tercih ettik.

Brooks Brothers daha önceleri de Türkiye'de faaliyet gösteriyordu, ancak markanın yeni sahipleri Authentic Brands Group (ABG) Türkiye'de stratejik partner arayışındaydı. Bu anlamda hem üretim kabiliyeti olan hem organize perakendede kuvvetli hem geçmişte ve halihazırda lisansörlük faaliyetine devam eden ilk grup olarak karşılarına biz çıktık.

-BB Perakende ne zaman kuruldu? Neler hedefliyor?

BB Perakende şirketini 2023 yılında kurarak tasarım ve üretim faaliyetlerine Türkiye'de başladık. Brooks Brothers markası ile lüks perakende ve moda sektörüne giriş yaptık. En büyük hedeflerimizden biri; sektörün önde gelen markalarıyla büyük işlere imza atarak Türkiye'nin tasarım, üretim gücünü tüm dünyaya taşımak. Bu hedefimizden yola çıkarak, Brooks Brothers lisansörlüğümüz de bu anlamda dünyadaki diğer örneklerden biraz daha farklı oldu. Artık Türkiye, ABD global pazarlarına onaylı Brooks Brothers tasarımı ve üretimi yapan bir oyuncu oldu. Biz, rafine zevklere hitap eden, ikonikleşmiş, dünyaca ünlü ve köklü bir yaşam stili markasının stratejik partneriyiz. Bu birlikteliği destekleyen ve güçlendiren pek çok yatırıma imza atıyoruz. Bu değerli markayla birlikte global pazarın önemli bir oyuncusu haline gelmek istiyoruz. Uzun vadede ise Brooks Brothers'ın ülkemizdeki ve büyük ihtimalle de kendimize yakın coğrafyalardaki tek patronu olacağımıza inanıyoruz.

-Türkiye ve yurtdışında kaç mağazanız var? Kaç mağaza daha açmayı planlıyorsunuz? Nerelerde açılacak?

Dünyada 510 mağaza ile faaliyet gösteren 200 yıllık Brooks Brothers markasını, yıl sonunda 30 mono-brand mağaza açmış ve toplamda 60'a yakın satış noktasına ulaşacak şekilde temsil ediyoruz. Markanın lisansörü olarak; Türkiye, Kuzey Kıbrıs, Kuzey Afrika Bölgesi (Cezayir, Mısır, Libya, Fas ve Tunus) mağazalarımızı açıyoruz.

-Türkiye 'ye başka marka getirmeyi plânlıyor musunuz? Görüşmeleriniz var mı?

BB Perakende markası olarak Brooks Brothers'ın çok kısa sürede geldiği noktada katma değerli tasarım yapan, konsept geliştiren, ürün üreten, genç, sinerjik ve dinamik yapısı ile kalite standartlarını yakalayan tüm süreçleri diğer markaların da dikkatini çekiyor. Burada ileriye dönük olarak BB Perakende DNA'sına uygun farklı markalarla da görüşmelerimiz sürüyor.

-Diğer ülkelere göre Türkiye pazarının durumu ne?

Şu andaki anlaşmamız Türkiye dışında Kuzey Kıbrıs ve tüm Kuzey Afrika Bölgesi'ni kapsıyor. Bununla birlikte Brooks Brothers Amerika ile yeni ülke haklarını üzerimize almak konusunda sürekli iletişim halindeyiz. Şu anda Ürdün, Türkiye'den yönetilecek yeni bir ülke pozisyonuna geldi. Bu yılı Fas, Kuzey Kıbrıs ve Ürdün olmak üzere üç yeni yer ile kapatmayı hedefliyoruz. 2024 yılında ise portföyümüze katacağımız yeni ülkelerle birlikte beş yeni mağaza daha açacağız. Bu kadar büyük çapta bir üretim anlaşmasıyla birlikte dünyadaki diğer Brooks Brothers distribütörlerine ABD üzerinden ürün satmaya başladık. Dolayısıyla ürünlerimizin büyük bir bölümünü de ihraç ediyoruz. Bu ülkenin potansiyeline güvenmelerinin yanı sıra bizim oluşturduğumuz ekosisteme, kalite anlayışımıza çok büyük bir güven oluştu. Yurtdışında bu doğrultuda büyümeye devam etmeyi hedefliyoruz.

-Üretimi nerelerde yaptırıyorsunuz? Türkiye 'de kaç üreticiniz var? Üretime yönelik yatırım plânınız var mı?

Pandemi öncesinde üretim için yoğun olarak Uzakdoğu ile irtibata geçilirdi. Global markaların pek çoğu artık Uzakdoğu'ya aylar öncesinden sipariş verip uygun fiyatı yakalamak için verdiği siparişin altı-sekiz ay sonra gelmesini beklemek istemiyor. Bu nedenle Türkiye, hem jeopolitik hem de üretim kapasitesi ile öne çıkıyor. Avrupa pazarı için de çok avantajlı bir lokasyondayız. Ürünlerimiz transfer sürecine girdikten yedi gün sonra Avrupa'da raflarda oluyor. Dolayısıyla Türkiye, çok kuvvetli bir üretim destinasyonu haline geldi. İhracat rakamlarına baktığımızda rekor üstüne rekor kırıldığını görüyoruz. Tekstil de bunun önemli bir parçası. Avrupa pazarında global ve lokal o kadar fazla oyuncu var ki, bunlar Türkiye'yi üretim merkezi haline getirdi. Hem kaliteden mutlular hem de yakın olduğumuz için daha kolay ulaşabiliyorlar. Belki Uzakdoğu'ya göre biraz daha pahalı olabiliriz, ama katma değer dengesine baktığımız zaman Türkiye bu anlamda çok avantajlı.

-Ürünlerinizi hedef kitlenizle buluşturmak için stratejik planlarınız arasında neler var?

Brooks Brothers'ın DNA'sında müşterinin özel bir yeri var. Daha doğrusu müşterilerimiz markaya aidiyet duymayı ve kendini özel hissetmeyi istiyor. Marka 200 yılı aşkın süredir terzi titizliğine sahip ürünleri ve mağazalarıyla müşterilerinde bu hissiyatı yaratmaya özen gösteriyor. Biz de bu yeni konseptle müşterilerimizin kendilerini ayrıcalıklı ve özel hissetmelerini sağlamak için mağaza atmosferini farklılaştırıyor, daha sıcak bir ortam yaratarak müşterilerle ilişkimizi bir adım daha öteye taşıyoruz.

Mağazalarımıza ek olarak yine hedef kitlemize ve marka kimliğimize uygun sponsorluk çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Türkiye Tenis Federasyonu A Milli Erkek Takımımıza Resmi Kıyafet Sponsoru olduk. Ayrıca kısa bir süre sonra 14-17 Kasım'da Göcek'te gerçekleşecek Rixos Sailing Cup'ta yer alıyoruz. Buradaki davetliler tam anlamıyla bizim hedef kitlemiz diyebiliriz.

-Mağazalarınızda nasıl bir konsept yaratıyorsunuz?

Brooks Brothers mağazalarına baktığınızda tıpkı her bir ürününde olduğu gibi gusto sahibi bir tarzın sizi yakaladığını hissedersiniz. Klasik stilin modernize edilmiş mağaza tasarım konseptine biz de sadık kalıyor ve markanın köklerinden hiçbir şekilde kopmuyoruz. Bununla birlikte yeni bir vizyon katarak bir ilke imza atıyoruz. Dünyada ilk kez bir Brooks Brothers mağazası ile Brooks Brothers Brasserie'yi bir araya getiriyoruz. Bunu yaparken de markanın 200 yılı aşkın yapısından gelen çok değerli bir hazine olduğunu düşünüyor ve bundan en iyi şekilde yararlanmaya çalışıyoruz. Mağazamızı hazırlarken yine koleksiyondan restorandaki bardak seçimine kadar her bir detay için ABD'den onay aldığımız çok itinalı bir süreç yürütüyoruz. Bu konseptteki ilk mağazamızı da Ekim 2023 itibarıyla Emaar AVM'de açıyoruz. Böylece müşterilerimizi ilk defa mağaza ile Brasserie ortamında buluşturacağız.

"Rafine bir şıklık vadediyoruz"

Geniş ürün yelpazesiyle belli bir gustoya sahip, kaliteden ödün vermeden ulaşılabilir lüksü hedeflediklerini belirten Brooks Brothers Perakende Yönetim Kurulu Üyesi ve Kurucu Ortak Erdem Cem Tınarlıoğlu, ağırlıklı 30 yaş üstü kadın ve erkeklere; zarif çizgilerin yanı sıra üst kalite kumaş ve ipliklerden oluşan rafine bir şıklık vadettiklerini söylüyor. Tınarlıoğlu, ürün gamında yer alanları ve diğer ürünleri şöyle anlatıyor:

"Brooks Brothers aynı zamanda bir 'Resort' markası, bu anlamda da farklı kapsül koleksiyonlar üzerine çalışıyoruz. Dönemsel olarak hazırladığımız kapsül koleksiyonlarımızın sayısını da artırmayı planlıyoruz. Şehirli kadın ve erkeğin kendine güvenen tarzının ön plana çıktığı tasarımlarımızla onlara günlük stilden ofis şıklığına gardıroplarda yer açılması gereken pek çok seçenek sunuyoruz. Klasik moda çizgisini modern tasarımlarla buluşturan markamızın yeni sonbahar/kış koleksiyonunda konforlu ve birbiriyle uyumlu fonksiyonel parçalarla hazırladığımız yalın bir görünüm kazandıran parçalar yer alıyor. Sonbaharın geçişken havasından kışın en soğuk günlerine kadar geniş bir kullanım alanı sunan kaliteli, akıllı yün ve kumaşlardan üretilen modellerimizle müşterilerimize kusursuz bir duruş ve estetik vadediyoruz. "

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.