Ayakkabı sektöründe dünyanın en büyük 6. üreticisi olan Türkiye, yıllık 550 milyon çift üretim kapasitesiyle Avrupa'nın en büyük üretim merkezi konumunda. Yerli firmalar yatırımlarını artırırken, sektör 70 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Türkiye ayakkabı sektörünün ihracat potansiyeli ise 4-5 milyar dolar.
Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) verilerine göre Türkiye'nin ayakkabı sektöründe dünyada altıncı büyük üretim merkezi olduğunu ifade eden Hammer Jack Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Urgan, "Ülke olarak yıllık 550 milyon çift üretim kapasitesiyle Avrupa'nın en büyük üretim merkezi konumundayız. Sektörümüzde 300 bine yakın istihdam fakat yan sanayiyle birlikte yaklaşık 2 milyonluk bir nüfusa dolaylı ya da doğrudan iş sağlıyoruz. Ülkemiz özellikle üretim kalitesi ve fiyat avantajı konusunda rekabetçi bir pozisyonda bulunuyor. 2022 yılında 1,2 milyar dolarlık ihracat yapan sektör olarak bu yılın sonunda 1,4 milyar dolar seviyesinde tamamlamasını bekliyoruz. Bunun yanı sıra ayakkabı sektörünün ülkemizdeki potansiyeli çok daha yüksek. Bu yüzden birçok global marka Türkiye'ye yatırım yapıyor. Bu da ülkemiz için büyük bir potansiyel yaratıyor. Sektör özelinde de gerekli yatırımları kısa sürede gerçekleştirdiğimiz takdirde yıllık 4-5 milyar dolarlık ihracat seviyelerine ulaşabiliriz" dedi. Üretiminin yüzde 40'ını 25 ülkeye ihraç eden Hammer Jack, yakın zamanda yeni mağaza konseptiyle daha yenilikçi bir alışveriş deneyimi sunmaya hazırlanıyor.
Hammer Jack'in Hadımköy'de bulunan fabrikasında yıllık 1,5 milyon çift ayakkabı üretimi gerçekleştirdiğine de değinen Urgan, yatırımlar doğrultusunda gelecek hedeflere dair şunları paylaştı: "Şu an üretim gerçekleştirdiğimiz iki fabrikamız, toplam depolarla birlikte 20 bin metrekarelik bir alana sahip. Önümüzdeki dönemde kapasite artırmaya yönelik bir projemiz bulunuyor. İstanbul dışında 50 bin metrekarelik bir üretim tesisi projemiz var. Bu projemiz 1-2 yıla yayılacak şekilde hayata geçirerek üretim kapasitemizi özellikle ihracat için daha da yukarı taşıyacağız. Türkiye'de şu an her ne kadar 750 bayi 1250 satış noktamız yer alsa da e-ticarete de çok önem veriyoruz. Nitekim şu an ciromuzun yüzde 10'luk kısmını e-ticaret gelirleri oluşturuyor. Önümüzdeki üç yıl içerisinde bu oranı yüzde 25'e kadar çıkmasını hedefliyoruz. Yanı sıra bu yılın ikinci yarısı için en önemli gündem maddemiz ihracat. Bu doğrultuda ihracatı genel ciromuzun yüzde 25'i haline getirmeyi hedefliyoruz. Ayrıca yakın dönemde yeni mağaza konseptiyle de müşterilerimize hizmet vermeye hazırlanıyoruz. Bu doğrultuda ise en az 100 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. Yurt dışı operasyonları kısmında ise İtalya ile Rusya Federasyonu'nda dağıtım ve mağaza yatırımı yapacağız."