“Ukrayna ve Rusya'da Avrupalıların yerini Türk şirketler alabilir”

GİRİŞ TARİHİ: 09.11.2022 GİRİŞ TARİHİ: 14:08 SON GÜNCELLEME: 10.11.2022 00:00
Avrupalı şirketlerin Ukrayna ve Rusya pazarından çekilmeye devam ettiklerini belirten DEİK / Türkiye–Belarus İş Konseyi Başkanı Yılmaz Soycan, “Firmalarımız özellikle yedek parça ve yan sanayi ürünlerini ikame edebilirler. Ancak bunu yaparken savaş hattında yer alan bir bölgede çalıştıklarını unutmamaları lazım. Ödemeler noktasında son derece hassas olmalı. Peşin ödeme alınmalı, kontratlar ise uzun vadeli değil de daha kısa süreler öngörülerek yapılmalı” dedi.

Devam eden Rusya–Ukrayna savaşının uluslararası ticarete etkilerine ilişkin değerlendirmelerde bulunan DEİK / Türkiye – Belarus İş Konseyi Başkanı Yılmaz Soycan, bu gibi durumlarda fırsatlardan çok risklerin minimuma indirilmesinde fayda olduğunu bildirdi. Daha az risk alınabilen ve sürdürülebilir işlere odaklanılması gerektiğinin altını çizen Yılmaz Soycan, "Avrupalı şirketler Ukrayna ve Rusya pazarından çıkmaya devam ediyor. Burada yedek parça ve yan sanayi ürünlerimiz ile ikame edebiliriz. Ancak bunu yaparken savaş hattındaki bir bölgede çalıştığımızı unutmayalım. Ödemeler noktasında son derece hassas olunmalı, peşin ödeme alınmalı ve kontratlar uzun vadeli değil de daha kısa süreler öngörülerek yapılmalı" diye konuştu.

"Bölgede lojistik hatlar değişti"

Savaş nedeniyle bölgede lojistik hatlarının çok değiştiğini vurgulayan Yılmaz Soycan, savaş öncesinde Ukrayna üzerinden giden taşımacılığın şu sıralar durma noktasına geldiğini açıkladı. Rusya üzerinden yapılan taşımacılıkta navlun maliyetlerinin de 2 katına çıktığını kaydeden Yılmaz Soycan, bunun da transit sürelerine yansıdığını bildirdi. Soycan "Savaş öncesinde 8 ila 10 gün olarak transit süresi şu anda 4 ila 6 haftaya kadar varabiliyor. Dolayısıyla navlun maliyeti ve transit sürelerindeki artış dış ticaretimizi olumsuz yönde etkiliyor" dedi.

"İhracatta 1.5 milyar dolar seviyesini yakalamak istiyoruz"

Belarus ihracatında 2021 yılında bir önceki yıla göre yüzde 51.7 oranında artış yaşandığını ve 915 milyon dolarlık bir rakama ulaşıldığını ifade eden Yılmaz Soycan, "Ülkeye ağırlıklı olarak tekstil ürünleri, gıda, sebze, makine ve bir miktar da otomotiv ihracatı gerçekleştiriyoruz. Genel olarak öncü olduğumuz tüm sektörlerde ülkede alıcı bulabiliyoruz" dedi. 2022 yılının 8 ayında ise Belarus'a 800 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştirdiklerini söyleyen Yılmaz Soycan, ihracatın geçen yıla göre yüzde 18 oranında arttığını belirterek, "Her ne kadar savaş sebebi ile ihracatta istediğimiz noktalarda olmasak da, son çeyrekte 1.5 milyar dolar seviyesine ulaşmayı umuyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.