10 yıla damga vuracak altyapı trendleri

GİRİŞ TARİHİ: 13.01.2022 GİRİŞ TARİHİ: 14:59 SON GÜNCELLEME: 14.01.2022 00:00
Equinix, önümüzdeki 10 yıl boyunca dijital altyapıyı etkileyeceğini düşündüğü tahminlerini yayınladı. İşte gelecek 10 yıla damga vuracak dijital altyapı trendleri...

Equinix, önümüzdeki 10 yıl boyunca dijital altyapıyı etkileyeceğini düşündüğü tahminlerini yayınladı. Bu kapsamda, hibrit ve çoklu bulut dijital ortamı, ileri seviyedeki Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi (AI/ML makine öğrenimi), güvenlik ve sürdürülebilirlik gelecek dönemde dijital altyapıyı belirleyecek.

Equinix Türkiye Genel Müdürü Aslıhan Güreşcier konuya ilişkin görüşlerini şu şekilde dile getirdi: "Dijital altyapı stratejilerini yönlendirmek için dünya çapında 10 binden fazla kurumsal müşterimiz ve iş ortağımızla iş birliği yapıyoruz. Doğru dijital altyapıyı, güvenli ve sürdürülebilir bir şekilde dinamik olarak dağıtma ve tüketme becerileri, gelecekte rekabet avantajının birincil temeli olacak. Bu kapsamda pek çok kurumun şimdiden, hızlandırılmış bir dijital dönüşüm yolculuğuna çıktığını gözlemliyoruz. IDC'ye göre 2023 yılına kadar dijital altyapının, tüm BT ve iş otomasyonu girişimleri için her yerde temel platform olacağı öngörülüyor".

DÖRT DİJİTAL ALTYAPI TRENDİ

Hibrit ve çoklu bulutun, uygulama modernizasyonu ve altyapı hizmeti sunumunda baskın yapı haline gelmesinin daha programlanabilir altyapı, şeffaf varlık yönetimi ve maliyet öngörülebilirliği gerektiren yeni karmaşıklık sorunlarına yol açacağı tahmin ediliyor.

İşletmeler operasyonel açıdan esnek altyapı ve uygulamalar talep ettikçe, önümüzdeki beş yıl içinde yapay zeka ve makine öğrenimi (AI/ML) daha da gelişecek. Bu değişim, operasyonel yetkinlik açısından insan kaynağına olan güveni azaltacak ve değişen kaynak gereksinimlerini otonom bir şekilde öngörebilen ve dinamik biçimde adapte olabilen makine işlemci gücünün daha fazla kullanım alanı bulmasına yol açacak.

Bu yeni dünyada; işletmeler, dijital altyapı hizmetlerinin tasarım gereği güvenli ve yazılım aracılığıyla yapılandırılabilir olduğunu varsayacağı için güvenlik, artık sonradan düşünülen bir şey olmaktan çıkacak.

Sürdürülebilirlik ise artık her kurum için bir beklenti haline geldi. Şirketler ve tedarik zinciri ortakları evrensel olarak her tesis, ürün ve hizmet geliştirme için net sıfır karbon ayak izi taahhüt ettiği için sürdürülebilirlik, iş başarısının temel ve tartışılmaz bir ölçüsü haline gelecek.

GELECEK 10 YILA DAMGA VURACAK DİJİTAL ALTYAPI TRENDLERİ

1.Tahmin: Hibrit çoklu bulut karmaşıklığının üstesinden gelmek, dijital öncelikli başarıyı belirleyecek

Equinix'in Küresel Çözüm Mimarlarından Kıdemli Başkan Yardımcısı Leanne Starace, bulut otomasyonunun dijital altyapı tüketimini hızlandıracağını ve bağlı bulut ekosistemlerinin altyapı çevikliğini artıracağını belirtiyor. 2023'e kadar, Forbes Global 2000'in yüzde 40'ı, BT gereksinimleri yerine iş sonuçlarına odaklanmak için bulut seçim süreçlerini sıfırlayacak. Bu geçişte BT için en büyük zorluklardan biri, artan karmaşıklığı yönetirken kurumların iş stratejisini hibrit ve çoklu bulut aracılığıyla desteklemek olacak. Önümüzdeki on yılda, hibrit ve çoklu bulut, işletmelerin dijital öncelikli stratejilerini nasıl geliştirdiğini ve hizmet olarak BT altyapısını nasıl tükettiğini belirlemede önemli bir rol oynayacak. Otomasyon, AI/ML, API'ler ve uç (edge) hizmetler aracılığıyla bulut, veri ve ekosistem karmaşıklığının üstesinden gelen dijital liderler, önemli bir rekabet avantajı elde edecek.

2.Tahmin: İleri seviyedeki Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi (AI/ML), Nesnelerin İnterneti (IoT) ile 5G'yi güçlendirecek

Equinix CTO Ofisi'nin kıdemli üyesi Kaladhar Voruganti, veri kontrolü ve yönetişim ihtiyaçlarının yapay zeka pazarlarını artıracağını, birleşik yapay zekanın yeni nesil yapay zeka ölçeklenebilirliğini sağlayacağını ifade ediyor. Önümüzdeki on yılda, AI/ML'nin insan yaşamının her alanında yaygınlaşması bekleniyor. AI destekli robotlar, gıda üretmek ve taşımaktan yiyecek teslim etmeye ve yemek pişirmeye kadar birçok hizmet sunacak.

3.Tahmin: Yeni güvence modelleri, siber güvenlik gündeminin zirvesinde olacak

Equinix'in Bilgi Güvenliği Sorumlusu Michael Montoya'ya göre bütünleşmiş güvenlik ve sıfır güven, saldırganlar için zorluğu ve maliyeti artıracak. Ayrıca, hükümetler de siber saldırı önlemlerinde daha aktif rol alacak. Küresel pandemi devam ettikçe siber saldırılar keskin bir şekilde artış gösterecek. Bu durumun tahmini olarak 2021 yılında küresel olarak 6 trilyon dolardan fazla, 2025'e kadar ise yıllık 10,5 trilyon dolar tutarında maliyete yol açacağı öngörülüyor. Risklere rağmen, şirketler bulut hizmetlerini benimsemeye ve dijital avantaj oluşturmak için çalışanları ve iş ortaklarıyla olan geleneksel ağ sınırlarını genişletmeye devam edecek.

4.Tahmin: Dünya çapındaki işletmeler net sıfıra geçecek

Equinix CTO Ofisi'nin teknoloji ve mimarlıktan sorumlu üyesi David Hall, sürdürülebilirlik ve teknoloji inovasyonunun birleşeceğine ve endüstrinin net-sıfıra bağlı olmasından dolayı on yıl içinde veri merkezlerinin %100 yenilenebilir enerjiyle güçlendirilebileceğine inanıyor. Küresel piyasa güçleri şimdiden iklim nötrlüğünün ötesine bakarak operasyonlarında ve tedarik zincirlerinde gerçek net sıfırı (hiç karbon olmadan) hedefliyor. Bu da önümüzdeki on yıl içinde hükümetlerin, şirketlerin ve iş ortaklarının 2030 yılına kadar sera gazı emisyonlarını yaklaşık %50 oranında azaltacak bilime dayalı hedeflere ulaşmak için uyum sağlaması gerektiği anlamına geliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.