"Hedefimiz NLP'de Türkiye markası olmak"

Carbon Consulting yeni teknolojilerini Glosa markası altında üretecek. Doğal Dil İşleme (NLP) alanında Türkiye markası olmak hedefiyle yola çıktıklarını belirten Carbon Consulting Yönetici Ortağı ve Glosa Platformu Ürün Yöneticisi Adem Çağlayan, "Aktive ettiğimiz her çalışmada önceliğimiz, gerçek hayat problemlerini çözebilmek" diyor.
13.01.2022 13:58 GÜNCELLEME : 14.01.2022 00:00

Geliştirdiği yazılım teknolojileriyle Türkiye'nin önde gelen banka ve telekomünikasyon firmalarına bütünleşik çözümler sunan Carbon Consulting, yapay zeka alanında hayata geçirdiği ürün ve hizmetlerini, bundan böyle yeni markası Glosa altında üretecek. Glosa, şirketlerin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özelleştirilebilir yapay zeka çözümleri ile mevcut iş süreçlerinin verimliliğini artırırken operasyonel maliyetlerin azaltılmasına yardımcı olacak.

Sektör bağımsız yazılım geliştirme projelerinin tüm aşamalarında müşterilerine; süreç tasarımından, analiz çalışmalarına, yazılım geliştirmeden, test faaliyetlerine kadar çözümler sunan Carbon Consulting, Glosamarkası altında geliştirilen insan merkezli ve gerçek hayatın problemlerine odaklanan yazılımlarıyla sektörde fark yaratmaya hazırlanıyor.

"NLP alanında son yıllarda yapılan çalışmalar devrimsel nitelikte"

NLP alanında Türkiye'nin marka şirketi olmayı hedeflediklerini vurgulayan Carbon Consulting Yönetici Ortağı ve Glosa Platformu Ürün Yöneticisi Adem Çağlayan "Türkçe Doğal Dil İşleme (NLP) üzerine gerek akademik anlamda gerek proje tecrübesi tarafında oldukça deneyimliyiz. İlk hedefimiz mevcutta çalışmadığımız sektörler dahil müşteri portföyümüzü genişletmek. Bilgi ve deneyim olarak yapay zeka alanında globalde de yarışabilecek seviyedeyiz. Şu andaki stratejik hedeflerimiz doğrultusunda Almanya ve Azerbaycan'daki çalışmalarımız devam ediyor. Bu iki ülkede hızla büyüyerek global marka olma yolunda ilerlemeye devam ediyoruz" dedi.

Glosa markası altında geliştirdikleri ürünlere değinen Adem Çağlayan şöyle devam etti: "Yapay zeka teknolojileri arasında diğerlerine kıyasla çok daha hızlı büyüyen bir alt disiplin olan NLP alanında son yıllarda yapılan çalışmalar devrimsel nitelikte. Ancak diğer birçok teknoloji alanlarından farklı olarak NLP; dile bağımlı bir konu olduğu için mutlak suretle ülkelerin kendi dilleri üzerine detaylı ve yoğun çalışma ihtiyacı gerektirmektedir. Bizim de ürünleşme adına ilk çalışmamız doğal dil işleme çözümleri sağlayan GlosaNLP platformumuz oldu. NLP alanında uzman Glosa ekibimiz ile Türkçe üzerine yoğun bir çalışmaya girdik. GlosaNLP platformunu, NLP ihtiyaçları için bağımsız bir şekilde auto-nlp tool'u olarak kullanmak yanında platform üzerine kurulacak yapay zeka uygulamalarının da geliştirilebileceği bir framework olarak tasarladık. Bu sayede bir kodlama dilini bilmeye gerek kalmadan, özelleştirilebilir hale geldi. Türkçe NLP konusunda elde ettiğimiz başarılı seviyeyi uygulayabileceğimiz en yakın dil Azerbeycan Türkçesi olduğu için ürünümüzü Azerbaycan pazarına sunduk.

"İnsan Kaynakları Chatbot'u ile de Almanya'dayız"

Buna uygun olarak hayata geçirdiğimiz diğer bir çalışmamız ise İnsan Kaynakları ihtiyaçlarına yönelik geliştirmiş olduğumuz HRBOT ürünümüz oldu. HRBOT'u Almanya yerleşik bir danışmanlık firması ile ortak bir şekilde Almanya pazarına sunduk. HRBOT, İnsan Kaynakları süreçlerine çözüm üreten chatbotumuz SAP HR modülü ile entegre çalışmakta olup Microsoft TEAMS üzerinden kullanılmaktadır. Hem GlosaNLP platformumuz hem de HRBOT ürünümüz TUBITAK 1501 kapsamında desteklenmektedir."

"Türkiye yapay zeka ekosisteminde fırsatlar ve engeller birbirini besliyor"

Son yıllarda gerek bireysel düzeyde gerek kamu/özel kurumsal seviyede yapay zekanın önemi hissedilmiş durumda olduğuna dikkat çeken Çağlayan, "Yapay zeka ekosisteminde fırsatlar ve engellerin birbirini beslediğine inanıyorum. Örneğin yapay zekanın bu kadar popüler olması ilginin ve değerinin artması açısından bir fırsat oluştururken, diğer yandan abartılı bir ilginin kalitesiz ürün ve projelere neden olduğunu düşünüyorum. Bu gerçeklik geleneksel yapılarda yapay zeka ve onun getirdiği değişime karşı olumsuz bir bakış açısı doğurabilir. Bu çerçevede Glosa olarak öncelikle yapay zeka çözümlerimizi geliştirirken, doğrudan iş dünyası odaklı ihtiyaçlara yanıt verecek prosesler üzerine çalışıyor ve analiz çalışmaları yapıyoruz. Değişmez bir bakış açısı olarak teknolojiyi ne kadar üst seviyede kullanırsanız kullanın, gerçek hayat ihtiyaçlarına entegre edemiyorsanız, biz o teknolojinin anlamsız olduğunu düşünüyoruz. Aktive ettiğimiz her çalışmada önceliğimiz, gerçek hayat problemlerini çözebilmek" diye konuştu.

"Üretmiş olduğumuz değerin ve potansiyelin farkındayız"

Glosa markası altında halihazırda geliştirmesine devam ettikleri birçok ürün çalışması olduğunu belirten Çağlayan, "Alışagelmiş yatırım süreçlerinin ötesinde, üretmiş olduğumuz değeri ve potansiyeli detayları ile dinlemek isteyen yatırımcılar ile bir araya gelerek daha da büyüme hedefindeyiz. Ulaşmak istediğimiz hedeflere uygun yapay zeka teknolojilerinin geleceğine inanan, sadece maddi yatırımın ötesinde ürünlerimizi birlikte ölçeklendirebileceğimiz yatırımcılar arıyoruz" dedi.
BİZE ULAŞIN