Yılın fintek girişimi oldu, hedefi 50 milyon dolar değere ulaşmak
Finansal teknoloji pazarı tüm dünyada hızla büyüyor. Global ölçekte 150 milyar dolar büyüklüğünü geçen fintek pazarının, 2027 yılına kadar yüzde 13 büyüme göstermesi bekleniyor. Küresel fintek şirketlerinin yaklaşık yüzde 90'ının yapay zekâ ve makine öğrenimine dayalı olarak çalıştığını hatırlatan Diginak.com CEO'su Oğuzhan Karaca, "2024 yılında dijital nakliye platformumuza yapay zeka alanında yatırım yapmaya devam edeceğiz. Yeni teknolojiler ve iklim dostu düzenlemelerle lojistiğin daha da sofistike bir hal alacağını düşünüyoruz" dedi.
"Odağımızda yeşil lojistik var"
"Diginak.com'u pazarda hem bir fintek şirketi hem de Lojistik Teknolojisi (Freight Tech) alanında lider bir şirket olarak konumlandırdık. 2024 yılında ajandamızda; sürdürülebilirlik, yeşil ve dijital dönüşüm projeleri de bulunmakta. Gelecek yıl, sürdürülebilirlik raporlama yapan şirketlerin çözüm ortağı olmayı ve yeşil lojistik alanında da yatırım yapmayı hedefliyoruz. Diginak.com olarak; bünyemizdeki Türk mühendisler tarafından geliştirdiğimiz teknoloji ve çözümlerle sadece hizmet sunduğumuz kişi ve kurumların değil, sektörümüzün de dijitalleşmesine öncülük etme misyonu ile hareket ediyoruz. Sadece Türkiye'de değil Ortadoğu ve Asya da Lojistik Teknolojisi odaklı Fintek alanında lider bir şirket olma misyonu ile çalışmalarımıza yön veriyoruz" şeklinde konuşan Karaca 2024 yılında dijital nakliye alanında öne çıkacak teknolojilere dair şu bilgileri verdi:
"Dünya Ekonomik Forumu'na göre, 2025 yılına kadar global kamyon pazarının yüzde 15'inin dijital nakliye platformlarını kullanacağı tahmin ediliyor. Bu veriden yola çıkarak ülkemizde de gelecek yıl dijital lojistik uygulamalarının daha çok öne çıkacağına inanıyoruz. 2024 yılında dijital lojistik, daha akıllı, daha çevresel olarak sürdürülebilir ve daha verimli bir geleceğe doğru evrilecek gibi görünüyor. Bu trendler, tedarik zinciri profesyonelleri için yeni fırsatlar yaratırken, sektördeki rekabeti artırmak için çeşitli firmaları ve teknoloji şirketlerini bir araya getirecek. Dijital lojistik, müşterilere daha hızlı teslimat, izleme ve yönetim imkanı sunarak e-ticaretin büyümesine önemli bir katkı sağlıyor. 2024 yılında; Akıllı ve Otomatize Depolama Sistemleri, Blockchain Tabanlı Tedarik Zinciri İzleme alanında yeni yatırımlar yapılacağını öngörüyoruz. Eko-dostu ve Sürdürülebilir Lojistik Çözümleri ise daha çok öne çıkacak. Sürdürülebilirliği artırma, elektrikli araçlar, enerji verimliliği ve karbon ayak izi azaltma stratejileri, dijital lojistik çözümlerinin temelini oluşturacak. Tedarik zinciri paydaşları arasındaki dijital işbirliği, açık platformlar ve uçtan uca entegrasyon, lojistik operasyonlarını daha verimli ve esnek hale getirecek. Büyük veri analitiği, yapay zeka ve makine öğrenimi, tedarik zinciri profesyonellerine gelecekteki talepleri daha doğru bir şekilde tahmin etme konusunda yardımcı olacak. Bu sayede stok yönetimi optimize edilecek ve tedarik zinciri maliyetleri azaltılacak."
Diginak.com'un son 3 yılda toplamda 25 katın üzerinde birleşik büyüme kaydettiğini sözlerine ekleyen Karaca "2024 yılında da 5 kat daha büyüme ile toplamda 500 milyon TL ciro hedefimiz bulunmakta" diye konuştu. Diginak.com'un, navlun satın almasındaki finansal sorunları azaltarak taşımacılık sektöründeki tarafların birbiri ile olan ticaretini kolaylaştırdığını hatırlatan Karaca Türkiye'nin lojistik ve ulaştırma alanında yıllık cirosunun 100 Milyar USD seviyesinde olduğuna dikkat çekti.
Lojistik sektörü daha çok ilgi ve desteği hak ediyor
"Bu rakamın içerisinde kara, hava, deniz, demiryolu ve depolama işleri mevcut. Türkiye'nin GSMH sının 1 Trilyon USD ye dayandığını öngörür isek, lojistik sektörünün cirosu; GSMH' nın %10 una tekabül ediyor. Bu oran takdir edersiniz ki çok büyük bir pay. Her türlü ilgiyi ve desteği hak ediyor " şeklinde konuşan Karaca lojistik sektörüne dair şu bilgileri verdi:
"Türkiye'de toplam 1 milyon adet TIR, kamyon, kamyonet, panelvan vb. ticari araç bulunmakta. Ülkemizin sahip olduğu lojistik araç filosu, Avrupa'nın araç altyapısının toplam %20 si büyüklüğünde oldukça güçlü bir filo. Ülkemizde günde 450 bin adet araç nakliye hizmetini ifa etmek için yola çıkıyor. İç pazarda günde 170 milyon USD Navlun ödemesi yapılıyor. Türkiye'nin karayolu taşımasında yılda 40 milyar USD navlun cirosu mevcut. Öte yandan Türkiye'de irili ufaklı 8 bin adet lojistik firması var. Bu şirketler, ülkemizdeki taşımacılık ihtiyacının ancak %20' sini karşılayabiliyor. Pazarın geriye kalan % 80'ini ise Bireysel Nakliyeci karşılıyor. Kamyoncu yani bireysel nakliyeci; hem kamyonun sahibi, hem de sürücüsü demek. Türkiye'nin yükünü onlar taşıyor. "
"Pazarın tüm oyuncularını kucakladık ve başarılı olduk"
Tüm lojistik sektörü paydaşlarını aynı çatı altında toplayan tek dijital platform olan, Diginak.com, lojistik sektörünün tüm oyuncularına hitap ediyor ve kimseyi dışarıda bırakmıyor. Müşteri, forwarder, acente, lojistik firması, kamyoncu, aracı; hepsi için birer dijital kapıyı bünyemizde barındırıyoruz" yorumunda bulunan Oğuzhan Karaca, Diginak.com'un elde ettiği başarının nedenini şu sözlerle açıkladı:
"Başarımızın anahtarı; yıkıcı (disruptive) değil, yapıcı iş modelimizde saklı… Herkes oyuna dahil. Bu nedenle Diginak.com, her yıl 5 kat büyüyor. Sektördeki rakiplerimizin aksine yük sahibi ile taşıyanı buluşturmak (Match Making) gibi bir amacımız hiçbir zaman olmadı. Bizim düşüncemize göre süreç; taraflar birbirini bulduktan sonra başlıyor, dijital enstrümanlara asıl o zaman ihtiyaç oluşuyor. Taksi ile yolcuyu buluşturmanın katma değeri, taşımacılık sektöründe yok. Asıl iş, kamyoncu yükü sırtına aldıktan sonraki sürece müdahil olmak. Diginak.com; teslimat sürecine kadar, hizmeti alan ile veren arasında yaşanacak sorunların çözümünde standartları koyuyor. Olası sorunlarda kendimizi garantör olarak konumluyoruz. Kullanıcı dostu bir ara yüze sahip olan dijital nakliye platformumuzda tüm süreçleri, ulaştırma bakanlığının mevzuat ve yönetmeliklerine %100 uyumlu bir şekilde uçtan uca online olarak yönetiyoruz. Sorun mu çıktı, taraflar birbirini dahi aramıyor. Diginak.com, tüm taraflar adına insiyatif alarak süreci yönetiyor ve varsa sorunları çözüyor. Sonuç olarak; KOBİ imalatına, kamyoncu da yoluna devam ediyor.
"Yapay zeka teknolojisine yatırım yaptık, navlun ödemelerini hızlandırdık"
B2B'de bankalar ve finans kuruluşları yeteri kadar çevik değil. Kredilerdeki sıkılaşma ve prosedür KOBİ'leri yıldırıyor. İşte burada Diginak.com, yapay zeka teknolojisi destekli navlun ödeme bilgi işlem altyapısı ile öne çıkıyor. Diginak.com'un en güçlü kası; navlun ödemesindeki hızı. Kamyoncuya haftada 3 gün ödeme yapıyoruz, bu da bizi en çok tercih edilen dijital nakliye platformlardan birisi yapıyor."
Yılın fintek girişimi oldu
Oğuzhan Karaca, Diginak.com'un, in4startups'ın her yıl yerli ve yabancı yatırımcıların yatırım yapacakları girişimleri bulmalarına destek olmak amacıyla düzenlediği "Gelecek Vadeden Girişimler" Yarışması'nda bu sene fintek girişimi kategorisinin birincisi olarak ödül almaya hak kazandığını sözlerine ekledi.
"Güçlü rakiplerimizin arasından sıyrılarak bu değerli ödülü almanın ve fintekkategorisinde birinci olmanın haklı gururunu yaşıyoruz" açıklamasını yapan Karaca sözlerine şöyle son verdi:
"2023 yılında, yapay zeka teknolojilerine ve insan kaynağına yaptığımız yatırımlarla büyümemizi 5 kat attırdık. Yatımcı firmamız olan İdaCapital'in güvenini haklı çıkardık. Aldığımız bu ödül başarımızı taçlandırdı."