Dünyanın en çok indirilen oyununun yaratıcısı
PARA RÖPORTAJ/ ÜRÜN DİRİER Türk oyun şirketinin geliştirdiği Bridge Race oyunu, geçtiğimiz yıl 120 ülkede 250 milyon oyuncu tarafından indirilerek mobil platformların zirvesine yerleşti ve dünya genelinde en çok indirilen hyper casual oyun oldu. İstanbul merkezli Garawell Games tarafından geliştirilen oyunun kırdığı rekor, oyun ekosistemine ilham verecek türden bir başarı. 11 kişilik ekiple dünya rekoru kıran Garawell Games'in Kurucu Ortağı ve CEO'su Nebih Başaran ile başarının ardındakileri konuştuk.
Öncelikle kendinizden bahsedebilir misiniz? Oyun sektörüne nasıl girdiniz?
Galatasaray Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünü bitirdikten sonra Boğaziçi Üniversitesi'nde yüksek lisans eğitimimi tamamladım. 2011'de yurt dışı gezileri yapmak isteyen kısıtlı bütçeye sahip öğrencilere yönelik turizm girişimi olan Unifrog Travel'ı kurdum. O dönem Codenames adındaki kutu oyununu Türkiye'ye getirerek, en çok satanlar kategorisine girmesini sağladım. Unifrog ve Codenames ile girişim alanında edindiğim tecrübelerle 2019 yılında mobil oyun sektörüne girmeye karar verdim.
Garawell Games ne zaman kuruldu? Ne tür oyunlar geliştiriyorsunuz?
Girişimcilikte edindiğim tecrübelerin ışığında 2021 yılının Ocak ayında Garawell Games'i kurdum. Geliştirdiğimiz oyunların ortak özelliği ücretsiz ve mobil olarak oynanabilmesi. Hyper casual oyunların ana teması, oyuncuların kolaylıkla görevleri yerine getirerek level atladıkları eğlenceli içeriklere sahip oyunlar olarak tanımlanabilir. 11 kişilik deneyimli ekibimizle, bu alanda oyuncuların oynarken keyif almalarını sağlayacak oyunlar üretmeye devam ediyoruz.
Şimdiye kadar kaç oyun geliştirdiniz ve kaçıncıdan sonra başarı yakaladınız?
Garawell Games'i kurduktan sonra herkesin oynarken zevk alacağı oyun fikirleri üzerine çalışmalar yaptık. 150'yi aşkın oyun geliştirdik. Tamamı özgün fikirlerimizden ortaya çıkan oyunlardı. İkisi çok başarılı oldu. Geliştirdiğimiz her iki oyunumuzla da globalde büyük başarılar yakaladık. İlk oyunumuz Bridge Race fikri çalıştığımız bir oyun prototipimiz üzerine gelişti. Hyper casual oyunlarının trendleri üzerine özgün bir fikir yaratmış olduk. Bridge Race, 120 ülkede mobil platformların zirvesine yerleşti. 250 milyon indirilmesiyle geçen sene dünya genelinde en çok indirilen hyper casual oyun oldu. 2021 Kasım ayında çıkardığımız boyama simülasyon oyunu olan Coloring Match ise 50 milyon indirmeye ulaşarak, Amerikan App Store'da en çok indirilen oyun oldu.
Türkiye'de oyun ekosisteminin çok iyi olduğundan bahsediliyor son yıllarda. Aynı fikirde misiniz? Eğer oyun alanında çok iyiysek sizce bunun sebebi nedir?
Türk oyun geliştiricileri olarak, trendleri iyi analiz edebildiğimizi düşünüyorum. Oynarken eğlendirecek ve popüler olabilecek fikirler üretebiliyoruz. Teknolojik gelişmeleri takip edip kendimizi geliştirerek orijinal içerikler sunuyoruz. Yazılım konusundaki yeteneklerimizi de birleştirdiğimizde ortaya başarılı işler çıkarıyoruz.
Bir oyun ile 250 milyon indirme yakalamış bir girişimci olarak sektördeki diğer oyun geliştiricilere bir tavsiyeniz olur mu?
İki oyunumuzda da ihtiyaçlara yönelik çalışmalarımızı sürdürdük. Bridge Race'te yazılım ve oyun tasarımı konusunda rakiplerin ve platformların tasarımını geliştirmeye daha çok ağırlık verdik. Coloring Match oyununda ise resim yapabilme hissiyatını oyuncuya yeterince sağlamaya çalıştık. Bridge Race, Coloring Match ve diğer oyunlarımızın geliştirme sürecinde ekip olarak, büyük bir azimle çalıştık. Oyun sektörünün trendlerini takip ederek, hit olma olasılığı yüksek oyunlar ürettik. Bu noktada oyun geliştiricilere, özgün fikirler üretip uygulamaktan vazgeçmemelerini öneririm. Oyun üretme süreci zor ve bir o kadar keyifli. Yayımcı firmalar süreç boyunca oyun üreticilerinin yanında olarak destek veriyor. Oyun geliştiricilerine aldıkları bu destekle, titizlik ve özveriyle çalışmalarını tavsiye ederim.
Oyun sektörünün tüm dünyada en hızlı büyüyen sektörlerden biri olmasını neye bağlıyorsunuz?
Gelecekteki yaşantımızın emekleme sürecini şu anda oyun sektörü başlatmış durumda. Oyunlar aslında sanal gerçekliğin temellerini halihazırdaki cihazlar üzerinden atıyor. Yani, ilerde büyük hacimle üretilebilecek sanal gerçeklik cihazları ortaya çıktığında tüm insanlık internetin icadında olduğu gibi büyük bir dönüm noktasından geçecek. Bunun temellerini atan sektör olarak oyun sektörü de hızla büyümeye gidiyor.
Sizin geliştirdiğiniz oyunlarda oyun oynama yaşı ortalaması nedir?
Oyunlarımız geniş bir yaş aralığına hitap ediyor. Belirli bir rakam vermem gerekirse; 7-77 yaş aralığı diyebilirim.
Hedefiniz nedir?
Garawell Games olarak, hyper casual mobil oyun sektörü alanında büyük başarılar elde ettik. Bu başarılarımızı hyper casual oyun modelinin dışına çıkıp daha uzun vaadeli oynanan oyunlar üreterek taçlandırmayı planlıyoruz. Bir diğer öncellikli hedefimiz ise ekibimizi iki kat daha büyüterek Türk oyun ekosistemi istihdamına katkıda bulunmak.
Başka bir rekor hedefiniz var mı?
Hyper casual'dan da öte, insanların hem keyif alarak hem de zihinlerini rahatlatıp akıllarını çalıştıracak uzun süre oynayabilecekleri yeni oyunlar geliştirmeyi amaçlıyoruz. Dünyaya yine Bridge Race kadar damga vuracak markalara önayak olmak istiyoruz.