PARA ÖZEL Bashak İlhan, üçü Amerika'da olmak üzere dört şirket kurmuş uluslararası bir internet girişimcisi. ABD'de faaliyet gösteren e-ticaret ajansı Road Global ve Amerika'da şirket kurma, teşvikler, markalaşma, online satış, operasyon ve gümrük kurallarının tamamı hakkında eğitim veren Road Akademi'nin de kurucusu. 2017'de Türk-Amerikan Derneği Onur Üyesi seçilen İlhan, ABD'de birçok girişime mentorluk ve dijital pazarlama dersleri veren bir isim. Ayrıca, Jennifer Lopez'in de içinde bulunduğu influencer marketing operasyonları da yürütüyor. İlhan, PARA için ABD'de iş kurmanın ve satış yapabilmenin püf noktalarını yazdı.
10 MADDEDE AMERİKA'DA İŞ KURMAK
Genel Pazar Araştırması: Girilecek yeni pazar dinamiklerini incelemek, öne çıkan sektör ve talep gören ürünleri belirlemek, eyaletlere göre talep analizi en önemli adımlardır. Örneğin sadece yaz mevsiminin yaşandığı Florida eyaleti için yazlık ürünleriniz her zaman uygun olabileceği gibi kışı yaşayan eyaletlere uygun olmayacaktır. Bu bilgi sizin lansman planınızı birebir yönlendirir.
Trend Takibi: Online ve offline trend takibi ürününüz ne olursa olsun size çok faydalı yol gösterici veriler sunacaktır. Yeni hedef pazarınızdaki trendler pazarlama stratejinizi belirler. Trendleri uzaktan anlayabilmek için youtube, tiktok gibi trendsetter sosyal medya kanallarında popüler olan ürünleri ve konuları inceleyebilirsiniz.
Doğru Ürün Seçimi: Trendlere ve pazara uygun ürün seçimi önemlidir çünkü hali hazırda talebi olmayan yepyeni bir ürün ile pazara girmek, çok büyük reklam ve tanıtım çalışması getirir. Örneğin halen çok az bilinirliği olan peştamel yerine Amerikalıların hali hazırda kullandığı küçük el havluları ile pazara girmek pazarlama açısından çok daha efektif olacaktır.
Kar Zarar Analizi: İhracat, operasyon, pazarlama, online masraflar ile tüm detayların düşünüldüğü profesyonel bir iş planı ve kar zarar öngörüsü doğru işleyiş için çok önemlidir.
Doğru Fiyat Belirlenmesi: Rakip analizi yapmadan Türkiye'de 100 TLolan ürünü Amerika pazarına 100 dolara sunmak karşılaştığımız en yaygın hatalardan biridir. Alım gücü çok yüksek olan bu pazar aynı zamanda rekabetin ve ürünün de çok olduğu bir pazardır. Bu nedenle doğru fiyatlama ile pazara giriş ve sabit fiyat politikası çok önemlidir. Amerika pazarı sistemsel ve stabil bir pazardır. Sizlerle çalışacak firmalar en az iki yıl fiyat sabitlik garantisi ister.
Doğru Satış Kanal Seçimi: Ürünlerinizin hangi satış kanallarında satılacağı tüm stratejiyi belirleyen en önemli adımdır. Amazon'da satacak bir ürün ile online retail kanallarında satacak ürün tamamen birbirinden farklı özellikler gösterir. Örneğin B2B olarak tanımlanan Business to Business satış kanalı tercihiniz ile tüm vergileme süreciniz, depolama ve sevkiyat planınız, reklam bütçeniz farklılık gösterir.
Pazaryerı Seçimi: Amazon, Etsy, Wallmart, Wayfair binlerce pazaryerinde ve online sitede ürünlerinizi listeleyebilirsiniz. Her bir pazaryerinin çalışma şekli farklı olmasına rağmen, temelde istenen Amerikan şirketi olmanız ve ürünlerinizin Amerika içinde depolanıyor olmasıdır.
Online Markanız: Markalaşma süreciniz Amerika için en önemli kriterlerden biridir. Ürününüzü satmanız ve satabilecek platformlar ile kontağa geçebilmeniz için Amerika şartlarına uygun markalaşma adımlarınızın tamamlanmış olması gerekir. Markanızı belirlerken sizi farklı kılan özelliklerinizin tasarlanması, isminiz, logonuz, tasarım diliniz, İngilizce ses tonunuz, metinleriniz, iletişim diliniz, ürün görselleriniz, online mağazanız, sosyal medya kanallarınız, Linesheet dosyalarınız bir bütünü oluşturmalı ve fark yaratmalıdır. Markalaşma adımlarını tamamlamış şirket ürünleri ile Amerika pazarına giriş iki şekilde sonuçlanabilir. Ürününüzü beğenen markalar sizi üretici olarak tanımlar ve kendi markalarına ürün yapmanızı ister. Ya da o ürüne en ucuz fiyata sahip olup büyük bir pazarlama ile satış yapabilirsiniz.
Şirket Kurulumu: Amerika'da iş yapabilmeniz için şirket sahibi olmanız gerekir. Şirket yapınız, doğru eyalet ve vergi dilim seçimi, gümrük, depolama, sevkiyat, sözleşme ve hukuksal adımların tamamlanması, banka hesabı açılması, ödeme sistemi entegrasyonları, muhasebe tanımlamaları iş yapabilmenizi sağlayan adımlardır. Bu adımlar için mutlaka ssn sahibi bir mini hissedara ya da yöneticiye ihtiyacınız olacaktır. Biz müşterilerimizin şirketlerini vergi avantajı nedeni ile Florida'da ve Teksas'ta kuruyor ve onlar adına tüm operasyonu yönetiyoruz.
Satış Pazarlama: Online mağazanızın yayına alınması, pazaryerlerinde mağazalarınızın hazırlanması, stratejinize göre ilgili toptan satış yapacağınız kanalların belirlenmesi Amerikadaki işinizi başlatan adımdır. Reklam ve tanıtım yapmadan, ürünü hedef kitlelere denetmeden Amerika'da satış yapmaya inanmak çok büyük bir yanılgıdır. Bütçe ve satış kanallarınıza göre pazarlama adımları çok değişmek ile birlikte en çok önerilen pazarlama çalışmaları aşağıdaki gibidir.
-Influencer Marketing
-Focus grup çalışmaları
-Hediye gönderimi
-Sosyal Medya İçerik ve reklam
-El ilanı, Katalog
-Networking
Amerika pazarında yer almak göründüğü kadar zor, düşünüldüğü kadar kolay değildir. En çok rastladığımız sorun pazar ihtiyaçlarına bakılmaksızın eldeki ürünü olduğu gibi satışa sunmaya çalışmak, yatırım ve tanıtım ihtiyaçlarını yok saymaktır. Bir konteyner ürünü Amazon'a göndererek bu pazara giremezsiniz.