Türkiye e-ticarette ikinci sıraya yükseldi

GİRİŞ TARİHİ: 30.11.2021 GİRİŞ TARİHİ: 18:27 SON GÜNCELLEME: 13.12.2021 15:43
Türkiye, e-ticarete katılımda dünya ikincisi oldu. 2020’yi dünya ortalamasının altında kapatan Türkiye, bu yıl Güney Kore ile birlikte ikinciliği paylaştı.

Türkiye, e-ticarete katılımda dünya ikincisi oldu. 2020'yi dünya ortalamasının altında kapatan Türkiye, bu yıl Güney Kore ile birlikte ikinciliği paylaştı. Türkiye, internet kullanıcılarının online ürün ya da hizmet satın alma oranında dünya ikinciliğine yükseldi. İngiltere merkezli global sosyal medya ajansı We Are Social'ın Hootsuit ile birlikte yaptığı "Ekim 2021 Dijital Dünya" araştırmasında, 16-64 yaş grubundaki internet kullanıcılarına bir önceki hafta içinde online mal veya hizmet satın alıp almadıkları soruldu. Tayland'ın yüzde 69,2 ile ilk sırayı aldığı araştırmada, Türkiye ikinciliği yüzde 65,1'lik oran ile Güney Kore ile birlikte paylaştı. E-ticaretin en yaygın olduğu ülkelerden Çin'de bu oran yüzde 64, İngiltere'de yüzde 63,3, ABD'de yüzde 56,9 olarak gerçekleşti.

TÜRKİYE GEÇEN YIL 22. SIRADAYDI

Türkiye'nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com'un kurucu ortağı Güçlü Kayral, önceden yılda bir kez yapılan araştırmanın bu yıl her çeyrekte tekrarlandığını anımsatarak, "2020'de ilk 3 sırayı Endonezya, İngiltere ve Tayland paylaşırken, 22. sıradaki Türkiye dünya ortalamasının bile altında kalmıştı. Temmuz 2021'de Türkiye ilk kez dünya ortalamasının üzerine çıkmış; yüzde 44,5'luk oranla 12. sırada yer almıştı. Türkiye, e-ticarete yeni katılımın en yoğun olduğu ülke konumunda. Bu ivme devam ederse, 2022'de dünyada açık ara lider olacaktır" diye konuştu.

41,6 MİLYON KİŞİ ONLİNE ALIŞVERİŞ YAPIYOR

Araştırmanın 16-64 yaş grubundaki internet kullanan 55,5 milyon kişiyi kapsadığını ifade eden Güçlü Kayral, şunları söyledi: "Önceki yıllarda araştırmaya katılanlara son bir ayda online alışveriş yapıp yapmadıkları soruluyordu. Bu yıl soru, bir önceki haftada online alışveriş yapılıp yapılmadığı şeklinde değiştirildi. Son bir haftada alışveriş yapanların oranı yüzde 65,1 ve bunun sayısal karşılığı 36,1 milyon kişi. Son 1 ayda online alışveriş yapanlar sorulduğunda oran yüzde 75'lere çıkıyor. Bunun da karşılığı 41,6 milyon kişi. Türkiye'de hem internetten alışveriş edenlerin sayısı hem de alışveriş sıklığı artıyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.