"E-ticaret dünyayı demokratize edecek"

GİRİŞ TARİHİ: 03.12.2021 GİRİŞ TARİHİ: 13:01 SON GÜNCELLEME: 03.12.2021 13:01
E-ticaretin 2050 yılına kadar önce ticareti, sonra da dünyayı demokratize edecek bir güce sahip olduğunu ifade eden Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, en yeni e-ticaret trendleri hakkında bilgi verdi.

E-ticaretin 2050 yılına kadar önce ticareti, sonra da dünyayı demokratize edecek bir güce sahip olduğunu ifade eden Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, en yeni e-ticaret trendleri hakkında bilgi verdi.

2021 yılı e-ticaret verilerini değerlendiren TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, "Tekstil, ayakkabı, iç giyim, ev tekstili, gıda, perakende ve elektronik her zamanki gibi sektörde en çok öne çıkan kategoriler oldu. Bu yıl farklı olarak, özellikle kripto para madenciliğinde kullanılan elektronik cihazlara artan ilgi dikkat çekiciydi. Yine market zincirleri ve eve hızlı teslimat yapan sitelerin bu yıl hızla büyüdüğüne şahit olduk. E-ticaret sektörü pandemide çok hızlı büyüdü. Bu büyüme ivmesi 2022'de daha da hızlanarak devam edecek diye düşünüyorum. Çünkü yeni sektör ihtiyaçları doğacak. Anında teslimat gibi lojistik çözümleri, ürünü 3 boyutlu inceleme veya sanal ortamda 'üstünde deneme' gibi çözümler sunan teknolojiler, şimdi al sonra öde gibi farklı ödeme sistemleri önümüzdeki yılın öne çıkan ihtiyaçları olacak. Ayrıca hayatın ve alışverişin dijitale taşınması güvenliği de ön plana çıkardı. Özellikle altyapı tarafında güvenlik çözümleri de gelecek yılın trendleri arasında yer alacaktır" dedi.

E-TİCARET DÜNYAYI DEMOKRATİZE EDECEK

2030'da dünyada dönen ticaretin ağırlıklı bölümünün e-ticaret kanallarında olacağının öngörüldüğünü ifade eden Çiğdemli, gelecek öngörüleri hakkında şunları paylaştı: "O döneme kadar teslimatta da dron ve robotik çözümler hayatımıza girmiş olacaktır. E-ihracat ise günlük hayatımızın bir parçası olur diye düşünüyorum. Dünya gittikçe küçülüyor ve bir başka ülkeden bir ürün sipariş etme kültürü yerleşecektir o zamana kadar. Aslında firmaların, üreticilerin ya da girişimcilerin şimdiden bu yakın geleceğe hazırlık yapmaları, hedef kitlelerini 'dünya' olarak belirlemeleri doğru bir strateji olacaktır. Bugün, teknoloji sayesinde evdeki üretimlerini dünyaya satan ev hanımları bile var. 2030'a gelindiğinde, teknoloji herkes için erişilebilir olduğunda evden dünyaya bir şeyler satmak normal bir şey olacak. Bu da hem gelir adaleti hem kaynaklara ulaşma bakımından önce ticareti sonra dünyayı demokratize edecek, dünyada sermayenin dolayısıyla adaletin eşit paylaşımını mümkün kılacaktır. Bu da benim 2050 öngörüm diyebilirim."

EN YENİ E-TİCARET TRENDLERİ

Teknolojik gelişmeler konusunun ise hiç bitip tükenmeyecek bir konu olduğuna değinen Çiğdemli, en yeni e-ticaret trendlerini ise şu cümlelerle özetledi: "Yakın dönemden örnek verecek olursak, şu an Asya'da başlayıp tüm dünyaya yayılmış yeni bir trend var; buna biz KOL-ticaret diyoruz. KOL (Key Opinion Leader) olarak adlandırılan ve canlı yayında anlık satışlar yapan fikir önderleri, e-ticarette yeni bir trend başlattı. Asya'da başlayan ve tüm dünyaya yayılan Kol-Ticaret ile dakikada binlerce ürün satılıyor. E-ticarette son birkaç yılın en popüler konusu canlı yayın satışları. Asya ülkelerinde başlayan ve milyarlarca dolarlık bir pazar payına ulaşan canlı yayın satış modeli, son dönemde ülkemizde de kullanılmaya başlandı. Sosyal medya dışında, e-ticaret sitelerinde kullanılabilen canlı yayın uygulamalarının yeni bir pazar oluşturduğunu görüyoruz. Sosyal medya platformlarının canlı yayın özelliği veya e-ticaret firmalar tarafından kullanılan canlı yayın programları üzerinden yapılan satışlar ile dünyada her gün milyonlarca ürün satılıyor. Daha samimi bir satış modeli olduğu için birkaç dakikada binlerce ürün satılıyor. Mesela bir seyahat sitesinin CEO'su olan James Liang birkaç saatlik canlı yayın açarak 10 milyon dolara yakın seyahat paketi satmıştı. Bir ev aletleri firmasının yöneticisi Dong Mingzhu da birkaç saat içinde 40 milyon dolardan fazla değerde ev aletleri satışı gerçekleştirmişti. Çin'de ruj canlı yayınlarıyla bilinen Li Jiaqi ise sadece birkaç dakika içinde on binlerce ruj satışı gerçekleştiriyor. Canlı yayında satışın bağlantı kalitesinin artmasıyla daha da gündeme oturacağını düşünüyorum. Özellikle hızlı tüketim malzemeleri, tekstil kategorilerinde çok etkili bir yöntem. Biz de Ticimax olarak bu trendin, daha da doğrusu sosyal medya üzerinden yapılan online ticaretin saha da yükseleceğini öngörerek canlı yayın modülü geliştirdik."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.