Web sitesi hızı 1,5 saniyeyi geçerse müşteri gidiyor

GİRİŞ TARİHİ: 03.09.2024 GİRİŞ TARİHİ: 12:58 SON GÜNCELLEME: 04.09.2024 00:01
Dijital pazarlama stratejilerinin en önemli unsurlarından biri olan web siteleri, günümüz dijital çağında tüketim hızının artış göstermesiyle e-ticarette öne çıkmak isteyen işletmeler için hayati bir önem taşıyor. Web sitesi hızı 1,5 saniyeyi geçerse müşteri kaybı yüzde 20 artıyor.

Dijital pazarlama stratejilerinin en önemli unsurlarından biri olan web siteleri, günümüz dijital çağında tüketim hızının artış göstermesiyle e-ticarette öne çıkmak isteyen işletmeler için hayati bir önem taşıyor. Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, web sitesini teknik ve içerik olarak iki aşamada incelemek gerektiğini belirtti. Kaplan, web site hızı 1,5 saniyeden fazla olan işletmelerin müşterilerinin yüzde 20'sinden olumsuz dönüş aldığını söyledi.

Kullanıcılar, sosyal medyada post beğenmekten hikaye izlemeye dikey videolarla vakit geçirmeye kadar çeşitli yollarla internette zaman geçiriyor. Ayrıca, haber okuma, e-posta takip etme ve oyun oynama gibi aktiviteler sırasında gördükleri reklamlar ve içerikler, web sitelerini ziyaret etmelerine neden oluyor. Burada işletmelerin online varlığını güçlendirmek, rekabet avantajını elde etmek ve hedef kitleyi genişletmek için profesyonel bir web sitesine sahip olmak büyük önem taşıyor.

İşletmelerin başarısını artırmak ve geleceğe yönelik sağlam adım atmak için her bir aşamanın dikkatlice planlanması gerektiğini söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, web site performansını artırmak için ipuçlarını 5 maddede sıraladı:

Teknik Alt Yapıda İyileştirmeler Yapın

Web sitenizin teknik altyapısını güçlendirmek, hızlı yüklenme süreleri ve düşük kullanıcı terk oranları sağlar. Yeni nesil kodlama teknikleri ve hafif tema kullanımı, kullanımı deneyimini olumlu etkileyecektir. Aynı zamanda teknik olarak optimize edilmiş olması gerekiyor çünkü arama motorları ve sosyal medya platformları teknik olarak hızlı açılan sade ve iyi kodlanmış web sitelerini pozitif buluyor ve reklam maliyetlerini düşürüyor. Ayrıca organik sıralamanızı da daha yukarıya çıkarabiliyor. E-ticaret altyapısı olarak hazır kullanılan temalar da kullanılabilir. Ancak bu temalar üzerinden teknik iyileştirmeler yapılması gerekir.

Kullanıcı Odaklı Tasarım

Estetik bir tasarım, kullanıcıların siteyi daha kolay gezmesini ve içeriğe hızlıca ulaşmasını sağlar. Kullanıcılar web sitelerine girerken tasarım konularına dikkat ediyorlar. Kullanıcının web sitesinde geçirdiği zamanın nitelikli olması, daha hızlı sonuç vermesi ve web sitesine tıkladığında hızlı bir şekilde açılması çok önemlidir. İçeriklerin, kullanıcının okuyabileceği ve tüketebileceği şekilde olması, görsellerin ilgi çekici olması ve videoların optimize edilmiş, hızlı açılan ve yüksek çözünürlüklü olması gibi birçok metrik bulunuyor.

SEO Uyumlu İçerik Yönetimi

Web sitesindeki anahtar kelimeler ile ilgili ve bilgilendirici içerikler yazmak da hem arama motorlarının hem de sosyal medya platformlarının sevdiği bir konudur. Burada anahtar kelimeleri doğru şekilde belirlemek ve içerikleri hedef kitlenizin ilgisi çekecek şekilde hazırlamak çok önemlidir. Doğru içerikler web sitenin organik arama sonuçlarında üst sıralarda yer alınmasını sağlar.

Mobil Optimizasyon

İnternet kullanan kullanıcıların yüzde 85'i mobil olarak kullanıyor. Bu nedenle mobil açılış hızını optimize etmemiz, sadece web sitenin masaüstü optimizasyonu değil, mobil optimizasyonunu da yapmak gerekiyor. Tüm cihazlarda açılabilir ve yine hızlı açılan, içerikleri mobile göre optimize edilmiş web siteleri oldukça önemlidir. Bu optimizasyonları artırmak, hem reklam maliyetlerini düşürmeyi hem organik sıralamayı yükseltmeyi hem de daha nitelikli trafik kazanılmasını sağlar.

Analiz ve İzleme

Tüm bu adımları detaylı şekilde uyguladıktan sonra performans izleme araçlarını kullanarak web sitenizin performansı düzenli olarak izlenmelidir. Farklı içerik ve tasarım varyasyonlarını test ederek en iyi performans gösteren seçenekler belirlenip yol haritası çıkarılabilir. Aynı zamanda kullanıcıların deneyimlerine dair geri bildirimler toplanarak ve analiz ederek site performansı iyileştirilebilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.