PARA FRANCHISE/ AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR 2024 itibariyle, franchise sektörü giderek küresel bir fenomen haline gelmiş durumda. Yatırımcılar, kendi işlerini kurma arzusuyla birlikte kurulmuş bir iş modelinin avantajlarından yararlanma şansına sahipler. Franchise, sadece ulusal değil, aynı zamanda uluslararası arenada da büyüme göstermeye devam ediyor. Yaygın ağa sahip markalar, kendi yerel dokularını koruyarak uluslararası pazarda rekabet avantajı elde ediyorlar. Bu durum, sadece mal ticaretini değil, aynı zamanda hizmet ihracatını da beraberinde getiriyor. Şimdilerde franchise modelinde konseptler değişmeye ve beklentiler artmaya başladı. Girişimciler, sıradan bir kafe açmak yerine, akşamları müzik etkinlikleri olan, tasarımları göz dolduran ve sosyal medyada çığır açabilen zincirlerin peşinde. Biz de bu tür konseptleri ve yeni nesil girişimcilere hitap edecek farklı bayilik önerilerini inceledik….
WICHGO
Sanat ve müzikli konsept
WichGo, Isparta'da açılmış ve konseptiyle alışagelmişin dışında bir marka. Nitelikli dünya mutfağı ve farklı kahve aromalarıyla misafirlerini ağırlarken, şube sanat ve müziği bir arada barındırıyor. Her restoranda mutlaka sanatsal çalışmalar ve piyano bulunuyor. WichGo'nun kökleri Isparta'da olduğu için iki şubesi burada faaliyet gösteriyor. Diğer bir şubesi ise Ankara'da. Alkolsüz içecek konseptine sahip. Menüsü de hayli zengin. Salatalar, sushiler, soğuk sandviçler, Japon kültürünü yaşatan yiyecekler, Meksika menüleri gibi liste uzayıp gidiyor. Aynı zamanda kendi reçeteleriyle hazırlanmış pek çok kokteyli var. Sağlıklı ve hızlı beslenmek isteyen kişiler için ideal bir marka olduğu iddiasında. WichGo Marka Koordinatörü Berat Varol; "Hedefimiz yurtiçinde ve yurtdışında, havalimanlarında ve lokasyonu güçlü olan yerlerde bayileşmek istiyoruz. İki farklı konseptimiz var. WichGo Classic ve WichGo Ekspress. Classic konsepti 250 metrekareden, ekspress konsepti ise 15 ile 100 metrekare arasında olsun istiyoruz" diyor ve isim hakkı bedellerinin 350 bin lira + KDV olduğunu söylüyor. 250 metrekarelik bir WichGo şubesindeki yatırım bedeli 10-12 milyon lira arasında seyrediyor. Yatırımcı ile markanın isim hakkındaki dışında kalan her şey yüzde 50 ortak olarak yapılıyor. Ekspress konseptinde ise yatırım maliyeti 4 milyon lira ile 6 milyon arasında değişiyor. Ürünlerin tedariki firmanın anlaşmalı olduğu noktalardan yapılıyor. Personeli, eğitimi, pazarlaması gibi idari işleri genel merkez tarafından sağlanıyor. "2025 yılının sonuna kadar 10 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz. WichGo ağır bir konsept olduğu için daha yavaş ve temkinli ilerliyoruz. Bir ayda hemen açılacak bir konsept değil. Masa-sandalyelerimizi bile kendimiz ürettiriyoruz" diyor Varol.
Web adresi: www.wichgo.com
İletişim: 0850 308 30 50
VAV WINGS
Bu tavuklar bir başka
2011 yılında Konya merkezli kurulan Vav Wings, Vav Home Made şirketi çatısı altında hizmet veriyor. Birinden farklı pek çok konsepti bulunuyor. 2011 yılında steak house ile başlayan yolculuk, 2015 yılında burger, 2018 yılında pizza ve 2021 yılında da chicken olarak ayrı ayrı hizmet vermeye başlamış. Vav Wings Franchise Müdürü Muhammed Mete; "Şu anda sekiz şubemiz var. Hepsi Konya'da yer alıyor. 2025 yılı hedefimiz ise kendi üretimimiz olan 22 çeşit sosumuzu ve altı çeşit baharatımızı zincir marketlerde satışa sunmak" diyor. Markayı diğer firmalardan ayıran en önemli özelliğin kendi üretimleri olan sosları olduğunu söyleyebiliriz. Bu sosların menşei Amerika olsa da reçeteleri kendileri tarafından yapılıyor. Marka özellikle sos ve baharata ayrı bir önem gösteriyor. Pizza ve burger aynı şubede tüketilebiliyor. Ancak tavuk ve steak konseptleri ayrı. Mete; "Tavukları Banvit ve Keskinoğlu'ndan temin ediyoruz. Hem AVM hem de cadde konseptlerimiz mevcut. Ancak cadde şubelerimizde restoran ya da pratik atıştırmalıklar olarak iki farklı gruba ayırabiliriz. Restoranların açılış süreci 1-1.5 ayı bulabiliyor. 200 metrekarelik bir restoranda anahtar teslim fiyatı 5.5 milyon lira. İçerisinde her şey dahil. Cirodan yüzde 3 talep ediyoruz. Konya'da bir şubemiz aylık 10 bin menü satıyor" diyor. Mete, bayilik alacaklara özel avantajlar sunduklarının da altını çiziyor.
Web adresi: www.vavwings.com
İletişim: 0850 308 88 28
CAJUN CORNER
Günlük 10 milyon lira ciro
2017 yılında kurulmuş olan ve hızlı bir büyüme sergileyerek bugün 60 ilde 170 şubeye ulaşan Cajun Corner, hem fast food hem de dünya mutfağını lezzet severler ile buluşturan bir marka. 170 şubenin 168'i franchise sistemiyle açılmış. Marka 2025 yılında yurtdışı ağırlıklı büyümek istiyor. Bu ülkeler arasında Kıbrıs, Makedonya ve Almanya ilk tercihleri arasında. Cajun Corner Franchise Direktörü Çınar Kocakahya; "2025 sonuna kadar 270 şube olmayı hedefliyoruz. İsim hakkı bedeli 650 bin + KDV. Cirodan yüzde 4 royalty bedeli talep ediyoruz. Ortalama bir şubenin kurulum maliyeti 3.5-4 milyon lira arasında" diyor. Yüzde 100 yerli sermaye ile kurulmuş olan Cajun Corner'ın birkaç konsept çeşidi bulunuyor. Hatta bazı lokasyonlarda Cajun Corner Pub tarzında da bayilik veriliyor. Şubelerin yüzde 80'i cadde, yüzde 20'si ise AVM olarak planlanmış. "Yılsonuna kadar planlanan 16-17 şube bulunuyor. Yılsonu hedefimiz 180 gibi görünüyor. 200 olursa bir imza olacaktır bizim için. Günlük 10 milyon liralık bir döngümüz var. Yılsonuna kadar ise bu rakamın 15 milyon lira olmasını hedefliyoruz" diyen Kocakahya, büyümeye devam edeceklerinin altını çiziyor.
Web adresi: www.cajuncorner.com.tr
İletişim: 0533 031 78 95
İZMİR BOMBACISI
Yılsonuna kadar talepleri yok
Manisa merkezli olan ve özünde mesir macunu üreticisi olan İzmir Bombacısı, 2020 yılında kurulmuş. İstanbul Otoyolları üzerinde şubeleri bulunuyor. İstanbullu müşterilerinden çok fazla İzmir Bombası talebinin gelmesi üzerine bu işe girişmişler. Önceleri İzmir'den alınan ürünleri şu anda kendileri üretiyorlar. İzmir Bombacısı Firmasının Sahibi Enes Dinçer; "İzmir bombasını en iyi kaliteyle üretmeye çalışıyoruz. Manisa ve Akhisar'da şubelerimiz bulunuyor. Bu yılın sonuna kadar bizden bayilik alan yatırımcılardan franchise bedeli almayacağız. Cirodan da pay istemiyoruz. Sadece bizden ürün almaları yeterli" diyor ve 30 metrekare bir şube için 1 milyon liralık bir yatırım bedeli olduğundan bahsediyor. Marka daha çok cadde üzeri olan lokasyonları tercih ediyor. AVM'lere ise daha sonraki süreçte planlarının arasına alacaklar. Dinçer; 2025 yılsonuna kadar 30 şubeye ulaşmayı öngördüklerini ve bu yıl gelen talepleri de değerlendireceklerini söylüyor.
Web adresi: www.meshurizmirbombacisi.com
İletişim: 0236 232 67 22
BODYMATRIX
Almanya'dan sonra Türkiye'de
Almanya'da Marco Wader tarafından geliştirilen ve bağışıklık sistemini koruyan önemli bileşenlerden oluşan gıda takviyesi BodyMatrix, uluslararası bir marka. Bugün sadece doktorlar tarafından satışı tavsiye ediliyor. Ünal Dinç ve Cengiz Padir'de bu ürünleri Türkiye'ye ithal ederek 2022'de kendi kurdukları Nutri Core A.Ş. çatısı altında satışını gerçekleştiriyor. Ünal Dinç'in Almanya ziyaretinde tanıştığı Marco Wader ile bir işbirliğine gitmesi sonucu oluşan bu girişim, doktor tavsiyesi ile son kullanıcıya ulaşıyor. Bodymatrix'in satışının yapıldığı ülkeler arasında Türkiye dışında Avusturya ve İsviçre'de bulunuyor. İçeriğindeki hücre yenileyici etkisi ve vitaminler sayesinde kişiyi sürekli formda tutmak için üretildiğini söyleyen Dinç, Trendyol'da da satışa sunduklarını belirtiyor. Girişimciler sadece ürünün fiyatını ödeyerek toptan bir şekilde alım yapabiliyor. Avrupa'da 80 euro olarak satılan ürün Türkiye'de 50 euro olarak belirlenmiş. Nutri Core Yönetici Ortağı Ünal Dinç; "Şube açmak gibi bir sistem bizde bulunmuyor. Bu nedenle toplu alımlar yapılıyor. Bir palet içerisinde 1960 tane ürün bulunuyor" diyor ve ürünü alacak kişilerden başka bir beklentilerinin bulunmadığını söylüyor.
Web adresi: www.bodymatrix.com.tr
İletişim: 0505 740 34 42
ROYALTYLIFE
Hepsi doğal ve sertifikalı
İstanbul merkezli olan ve 25 yıllık bir geçmişe sahip Royaltylife, helal sertifikalı ve doğal içerikli ürünler üretiyor. Bu ürünler hem bitkisel hem de özel takviyelerden oluşuyor. Firmanın şu anda sekiz şubesi var. İstanbul'da Bahçelievler, Başakşehir, Güngören, Gaziosmanpaşa, Esenyurt gibi lokasyonlarda bulunuyor. İstanbul haricinde Adıyaman ve Ankara'da da şubeler mevcut. Yakın zamanda da Bursa'da açılması planlanıyor. RoyaltyLife Firma Sahibi Abdulkadir Nacar; "Ortalama 25 metrekarelik bir şube istiyoruz. 10 bin dolarlık bir bayilik ücretimiz var. Bu ücretin içerisinde hem konsept hem de ürünler mevcut. Anahtar teslim diyebiliriz. Royalty bedeli talep etmiyoruz. Sadece bizden sabit ürün almasını istiyoruz" diyor. Markanın girişimcilere pazarlama ve satış konusunda destekleri bulunuyor. 2025 yılsonuna kadar 50 şube olmayı hedefliyor. Ürünler sadece şubelerde satılıyor.
Web adresi: www.royaltylife.com.tr
Telefon: 0506 639 33 15
CED-GO
70 şubesi var
Ced-Go, temelinde ailelerin günlük hayatını kolaylaştırmak ve çocukların keyifli vakit geçirmelerini sağlamak için doğmuş bir marka. Kuruluş hikâyesinde, kurucu Ümit Deniz Gül'ün oğlunun rahatsızlığından yola çıkarak ortaya attığı bir fikirle hayat bulmuş. Gül ailesinin Isparta'da gezerken çocuğunun huzursuzluğuyla karşılaştırması sonucu doğan bir ihtiyacı karşılaştırmak amacıyla Ced-Go'nun ilk adımları atılmış. Bugün markanın yaratıcılığı ve esnek iş modeli sayesinde çok fazla çocuğun sürekli adresi haline gelmiş. Ced-Go'nun franchise yatırımcılarına sağladığı faydalar arasında kolay iş yönetimi ve sürekli büyüme imkânı sunuyor. Yakın dönemde açılacak yeni şubelerle birlikte büyümeyi hedefliyor. Azerbaycan, Irak, Birleşik Arap Emirlikleri, Almanya, Hollanda ve Balkan ülkelerinde yer almak için görüşmeleri sürüyor. Firmanın şu anda 70 şubesi var.
Web adresi: www.cedgo.net
Telefon: 0850 304 77 79
KARE TOST
Bedeli 5 bin dolar
1998 yılından bu yana gıda sektöründe çeşitli girişimler yapan aile şirketinin yenilikçi ve dinamik markası olan Kare Tost, 2023 yılında Galley Cloud Kitchen bünyesine katılmış. Şu anda İstanbul Dudullu ve Kartal bölgesinde hizmet veriyor. Markanın kurucusu Mahmut Caner Altunbulak; "Yakın zamanda açacağımız şubeler ve vereceğimiz bayiliklerle yılsonuna kadar 10, 2025 yılının sonuna kadar da 50 şubeye ulaşmayı hedeflemekteyiz" diyerek yediden yetmişe her yaşa hitap ettiklerinin altını çiziyor. Kare Tost'ta isim hakkı bedeli 5 bin dolar. Marka aylık royalty ve reklam hizmet bedeli olarak cirodan yüzde 5 talep ediyor. Yatırımcıya anahtar teslim olarak hizmet verilirken ortalama yatırım maliyeti 50 metrekarelik bir şube için 1 milyon lira ile 1.5 milyon lira arasında. Altunbulak; "Bayilik için restoran konseptimiz var. Bizim tarafımızdan proje çizilip onayladıktan sonra sürece başlamış oluyoruz. 2024 yılının sonuna kadar Kurtköy'de bir şube daha açmayı hedefliyoruz. 2025 yılında İstanbul'da 15, Türkiye genelinde ise 100 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz" diyerek sadece paket servisi yapan şubelerin aylık 600 bin lira ciro ile çalıştıklarını söylüyor. Marka yatırımcılarının gastronomi geçmişine bakmaksızın, kendi işinin patronu olmak isteyen herkesin bu fırsattan yararlanabileceğinin altını çiziyor.
Web adresi: www.karetost.com
Telefon: 0533 669 04 19
REBEL STREET FOODS
Bu yıl franchise verecek
2020 yılının kasım ayında İstanbul'da kurulan Rebel Street Foods, Türkiye'de çıtır tavuk ve smashed burger konseptine yeni bir soluk getirmek için yola çıkmış bir marka. Kendi özel hazırladıkları panesi ve altı adet özel sosuyla fark yaratmayı amaçlıyor. Şu anda beş şubesi var. Bunlardan biri Suudi Arabistan'da. 2024 yılında gerekli altyapılarını tamamladıktan sonra franchise sürecine başlamışlar. Türkiye'nin büyük şehirleri başta olmak üzere birçok noktada görüşmeleri devam ediyor. 2024 sonuna kadar 10 şubeye ulaşmayı hedefliyorlar. Markada iki farklı franchise modeli var. Bunlar franchise iş modeli ve franchise işletme ortaklığı iş modeli olarak belirtiliyor. Franchise iş modelinde girişimci işinin başında oluyor ve yönetiyor. Diğerinde ise yatırımcı adına şube marka tarafından yönetiliyor. Ortalama yatırım bedeli 115 bin dolar. 80-100 metrekare, özellikle işlek ve merkezi lokasyonlarda dükkânlar veya AVM'ler tercih ediliyor. Markanın yılsonu ciro hedefi 10 milyon dolar. Franchise yatırımcılarında aradıkları özellikler ise; bu işe tutkulu, gönülden yapıyor olması ve işinin başında durması, ayrıca yönetim tecrübesine sahip olması.
Web adresi: www.bundlekitchen.com
Telefon: 0850 305 23 45
Beyoğlu Çorbacısı'nın bedeli 100 bin lira
2008 yılında Pendik'te kapılarını açan ve hızla İstanbul'un gözde mekânlarından biri haline gelen Beyoğlu Çorbacısı, geleneksel Türk çorbalarını geride bırakıyor. Markanın şu anda altı şubesi var. Yatırımcılara karlı bir iş fırsatı sunan Beyoğlu Çorbacısı'nın franchise bedeli 100 bin lira. Marka şube kurulumunun yanı sıra satış danışmanlığı hizmeti de sunuyor. Bu sayede yatırımcılar işlerini kurarken ve işletirken profesyonel destek alarak başarılı bir şekilde operasyonlarını yürütüyor.
Kazandıran salata markası
Bu yıl İzmir'de kurulan HappyGreens, Türkiye'nin kazandıran salata markası olma yolunda ilk adımlarını attı. Markanın toplamda dört farklı konsepti var. Bunlar; full konsept, elit mağazalar, ghost kitchen ve kiosk. Marka, mimari destek, ürün tedariki, mağaza yazılımı, düşük personel maliyeti gibi pek çok konuda destek sağlıyor.
Samet GÜNÇ / Etkin Mobil Mutfak Çalışanı Satış Müdürü
"Satışlarımızın yüzde 98'i yurtdışına yapılıyor"
Biz Atiker'in grup firmasıyız. Mobil şef ile mobil mutfaklar imal ediyoruz. Daha çok zincir firmalar bize üretim yaptırıyor. Festivallere, organizasyon şirketlerine, corner noktaları için kiralama ya da satın alma yapılabiliyor. Fiyat aralığı 2 bin 100 eurodan başlıyor, 60 bin euroya kadar çıkabiliyor. İçerisinde uygulanacak sisteme göre değişkenlik gösteriyor. Bizim satışlarımızın yüzde 98'i yurtdışına yapılıyor. Avrupa ve Ortadoğu'ya ihracat yapıyoruz. Kalan yüzde 2'si ise yurtiçine veriyoruz.