Çok tatlı bir girişim!

Dondurması, içeceği, tatlısı derken, girişimciler yeni iş fırsatlarını kovalamaya devam ediyor. Şimdilerde tatlı deyince akla gelen waffle’cılar hem lezzetleriyle hem de yarattıkları konsept şubeleriyle dikkat çekiyor. Bir waffle’cı açmanın yatırım maliyeti ise 1.5 milyon liraları buluyor…
29.07.2024 12:18 GÜNCELLEME : 29.07.2024 12:18

PARA FRANCHISE/ AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR Girişimciler için franchise sisteminin ne kadar önemli olduğunu artık biliyoruz. Düşük bütçelerle bir marka yaratmak yerine var olanı değerlendirmek, yatırımcı için daha avantajlı hale geliyor. Pazarlamasından tutun da istihdamı, ürün tedariki ve yer seçimine kadar hiçbir konuda girişimcilerin kafa yormasına gerek kalmıyor. Bu sebeple girişimciler için çok cazip fırsatlar sunan franchising sistemi, giderek yaygınlaşıyor.

Her hafta bu sistemin sunduğu imkanları farklı sektörleri ele alarak okuyucularımıza anlatmaya çalışıyoruz. Bu hafta üzerinde duracağımız konu, karlı bir yatırım alanı olan waffle'cılar. İlginç mekan konseptleriyle dikkat çeken bu sektördeki firmalar, eşsiz lezzetleriyle de ön plana çıkıyor. Yatırım bedeli 250 bin liralardan başlayıp, 1.5 milyon liralara kadar çıkan markaların girişimciler için sunduğu hizmetler ise cezbedici. Franchise sistemiyle büyümek isteyen markaların bayilik şartlarını ve hedeflerini inceledik…

KEMAL USTA WAFFLE

İlk şubesi modada

Kemal Usta Waffles'ın kurucusu Kemal Özelgil, 1963 yılında meslek hayatına adım atarak, ağabeyi Burhan Özelgil ile birlikte Özen Pastanesi'nde pastacılık mesleğine başlamış ve bir yıl sonra Waffle ile tanışmış. 1969 yılında Büyük Tarabya Oteli'nde usta yardımcılığına başlamış ve daha sonra aynı otelde Macar Baroş Geza ve Necip Usta ile 1978 yılına kadar başarılı bir şekilde çalışmalarını sürdürmüş. 1980 yılında Acıbadem'de Bambi Pastanesi'ni açmış, 1987 yılında Bambi Pastanesi'nde hazır toptan pasta, kup ve tatlı çeşitleri geliştirerek mesleğinde haklı bir üne kavuşmuş. 1999 yılında ise Moda'daki ilk waffles mağazasını açtı. Şu anda firmanın dokuz şubesi bulunuyor. Firma pazarlamadan tutun da personel ve proje eğitimi gibi tüm destekleri girişimciye sağlıyor.

Web adresi: www.kemalustawaffles.com

THE CHOCO FACTORY

100'ü aşkın şubesi var

Chocoworld markasının çatısı altında faaliyet gösteren The Choco Factory, waffle zincir markası olarak faaliyet gösteriyor. Markanın ana misyonu, düşük bir bedelle herkesin yatırım yapabileceği fırsatlar oluşturmak. The Choco Factory 2022 yılında kurulmuş ve şu anda 100'ü aşkın şubesi bulunuyor. Büyük bir kısmı da franchise olarak işletiliyor. Girişimcilerden The Choco Factory şubesi için herhangi bir giriş bedeli talep edilmiyor. Markada personel ve pazarlama eğitimleri gibi destekler yatırımcılara sağlanıyor. The Choco Factory açmak isteyenlerin 1 milyon 200 bin liralık yatırım bedelini gözden çıkarması gerekiyor.

Web adresi: www.thechocofactory.com

VAFFEL

250 şube hedefliyor

İlk Vaffel kafesini 2016 yılında Rusya'nın St. Petersburg'un Vosstaniya Caddesi'nde açan Vaffel, Norveç waffle'ını popülerleştirmek için büyümeyi hedefliyor. Toplam 50 şubeye sahip olan firmanın üç şubesi kendisine ait. 2022 yılında büyüme hızını arttırarak uluslararası seviyeye ulaşan ve yatırımcılarına şube açma konusunda gerekli desteği sağlayan marka, aylık net kar oranı ile de yatırımcılarını cezbediyor. 2025 yılı için Türkiye'de 250 yeni franchise şubesi daha açmayı hedefleyen Vaffel, yatırımcılarına personel ve pazarlama desteği de veriyor. Firmanın yatırım bedeli ise 30 bin dolar ile 100 bin dolar arasında değişiyor.

Web adresi: www.vaffel.com

NUTSHOP

Butik hizmetiyle farklı

2016 yılında kurulan ve Avrupa Yakası'nda üç, Anadolu Yakası'nda ise dört şubesi bulunan Nutshop'un waffle dışında tatlı portföyü oldukça geniş. Merkezi İstanbul Ataşehir'de bulunan firmanın hedefi 10 şubeye ulaşmak. 250 bin ile 500 bin lira arasında bir yatırım bedeline sahip olan Nutshop'ta yatırımcılara personel, pazarlama ve proje gibi destekler sağlanıyor. Firma özel günler için butik ürettiği tatlılarla da hizmet veriyor.

Web adresi: www.nutshop.com.tr

WAFFLE PLANET

Uluslar arası olmanın gücü

Dünyanın çeşitli ülkelerinde şube açan waffle markası Waffle Planet, Belçika merkezli bir marka. Sırbistan, Umman ve Ekvator'dan sonra Türkiye'de de şube açan Waffle Planet, franchise sistemi ile diğer illere de yayılmak istiyor. Girişimcilerin bu markayı seçmelerindeki en büyük sebep, uluslararası bir bilinirliğe sahip olması. Waffle Planet işletmesi kurmak için ortalama 1 milyon liralık bir bütçeye sahip olunması gerekiyor. Merkezi ürün tedariki sayesinde kalite her şubede aynı oranda korunuyor. Firmanın şu anda altı şubesi bulunuyor. Bunlardan üçü İstanbul, biri Ankara ve ikisi Antalya'da. Firma girişimcilere altyapı, pazarlama, lojistik, ürün tedariki gibi pek çok alanda destek vermeyi ihmal etmiyor.

Web adresi: www.waffleplanet.com.tr

WAFFLE WORKS

Belçikalı, Türkiye'de yayılacak

1999 yılında Belçika'da kurulan Waffle Works, ilk defa 2015 yılında Belçika'nın eşsiz waffle tariflerini Türkiye ile tanıştırmak için İstanbul'da hizmet vermeye başlamış. Şu anda ise 30'un üzerinde şubesi bulunuyor. Kapalı alan için minimum 70 metrekarelik bir alan ve kış bahçesi talebi bulunan marka, genellikle dört ile yedi personel ile çalışıyor. Genel itibariyle yatırımcılarıyla 10 yıllık bir sözleşme imzalayan Waffle Works, yenileme için de herhangi bir ücret talep etmiyor. Lojistik ve ürün tedariki ise markanın kendi genel merkezinden yapılıyor. Markada yatırım bütçesi ise 1 milyon 500 bin lira ile 2 milyon lira arasında değişiyor.

Web adresi: www.waffleworks.com.tr

GRANNY'S WAFFLES

Tek bedelle üç marka

Uluslararası bir marka olan Granny's Waffles Türkiye'deki ilk mağazasını 2014 yılında İstanbul-Çekmeköy'de açmış. Halen şehrin en iyi noktalarında 17 şubeyle hizmetlerine devam eden marka, gelen yatırımcı taleplerini en ince ayrıntısına kadar inceliyor. 18'inci şubesi yakında İstanbul Ataşehir'de açılacak. Şubelerde waffledan kumpire, dondurmadan tatlılara kadar farklı damak zevklerine uygun seçenekler yer alıyor. Firma içerisinde üç marka var. Bunlar; Granny's Waffles, Ekler Atölyesi ve Cheerful. Tek franchise bedeli ile üç marka sahibi olmak mümkün. İsim hakkı iki marka için 10 bin dolar iken yatırım maliyeti ortalama 35 bin dolar. Kardan pay alınmıyor. Yaya ve araç trafiğinin yoğun olduğu bölgeler, alışveriş merkezleri, sinema, okul, dershane yakınları ve ana arterler aranan özellikler arasında. Mağaza açılacak lokasyon Granny's Waffles yetkilileri tarafından onaylanıyor. Granny's Waffles Keosk minimum 12 metrekare, mağaza ise minimum 40 metrekare isteniyor.

Web adresi: www.grannyswaffles.com.tr

CHOCO PORT

Açık alan şartı var

Choco Port, 2018 yılında Azerbaycan Bakü'de kurulmuş. Şu anda iki şubesi olsa da franchise sistemiyle büyümeyi hedefliyor. İşletmenin en çok dikkat çeken kısmı ise tasarımı ve ilgi çekici bir konsepte sahip olması. Girişimcilerle beş yıllık bir anlaşma imzalanıyor. Mekanın en az 150 metre kare olması istenirken açık alanın da bulunması isteniyor. İşletmenin tasarımı, istihdamı genel merkez tarafından yapılıyor. ürün reçeteleri, Choco Port maskotun hazırlanması ile birlikte projenin baştan sona takibi yapılıyor. Firmanın yatırım bütçesi 50 bin doların üzerine çıkıyor.

Web adresi: www.chocoport.com.tr

BİZE ULAŞIN