EG Veranda’nın gözü BAE ve Kuzey Amerika’da

GİRİŞ TARİHİ: 16.05.2024 GİRİŞ TARİHİ: 12:16 SON GÜNCELLEME: 17.05.2024 12:34
Temelleri 2008’de Hollanda / Eindhoven'da atılan EG Veranda, teras ve kış bahçeleri ağırlıklı olmak üzere sürgü cam ürünleri ve kapı - pencere üretimi gerçekleştiriyor. Stratejik konumda yer alan depoları ve üretim tesisleri sayesinde Hollanda, Almanya, Belçika ve Avusturya’da pazar lideri olmak için çalıştıklarını vurgulayan  EG Veranda CEO’su Engin Güngör, “Yeni franchise modelimiz ile güçlü ortaklıklar kurarak geniş bir müşteri ağı oluşturmayı başardık. Bu yıl ciroda 25 milyon Euro’ya ulaşmayı planlıyoruz. Yılın ikinci çeyreğinden itibaren hedef pazarlarımız olan BAE ve Kuzey Amerika’ya gireceğiz” diyor.

PARA HABER/ ÖZBEY MEN 2008 yılında Hollanda / Eindhoven'da kurulan EG Veranda'nın temeli yoğun Ar-Ge çalışmalarına dayanıyor. Şöyle ki; kurulduğu yıllarda veranda sistemlerinin henüz günümüzdeki kadar gelişmemiş olması ve sundurmalar ile kumaş pergolalar gibi sınırlı seçeneklerde yaşanan sızıntı problemleri şirketi bu alanda yoğun Ar-Ge çalışmalarına yönlendirdi. Bir müşterinin talebine cevap olarak sundukların çözümün ise şirketin gerçek doğuşunu oluşturduğunu söyleyen EG Veranda CEO'su Engin Güngör, 16 yıldır alüminyum teras ve kış bahçeleri üretimi gerçekleştirdiklerini ve uzmanlaştıkları bu alanda Avrupa'nın önde gelen şirketleri arasında yer aldıklarını vurguluyor. Büyük bir bayi ağına sahip oldukları için ürünlerini geniş bir kitleye ulaştırabildiklerini de belirten Güngör, "Ürün yelpazemiz sadece teras ve kış bahçeleriyle sınırlı değil. Aynı zamanda teraslarda kullanılan sürgü cam ürünleri ve kapı pencere üretimi ve güneşlik sistemlerini de kendi bünyemizde gerçekleştiriyoruz. Bu ürünler, estetik tasarımlarıyla dikkat çekerken aynı zamanda dayanıklılık ve güvenlik konularında da en yüksek standartları karşılıyor" diyor.

BİRÇOK ÜLKEDE LİDER KONUMDA

Şirketin diğer bir önemli faaliyet alanı ise alüminyum ekstrüzyonu. Özel tasarım kalıplarla üretilen işlenmiş alüminyum profillerin, endüstriyel ve ticari kullanımlar için geniş bir uygulama alanına sahip olduğunu ifade eden Güngör, Avrupa genelindeki büyük paydaşlarıyla iş birliği yaparak, yüksek tonajlı satışlarda önemli bir konumda yer aldıklarının altını çiziyor ve ekliyor: "Stratejik konumda yer alan depolarımız ve üretim tesislerimiz sayesinde Hollanda, Almanya, Belçika ve Avusturya'da pazar lideri konumunda olma yolunda ilerliyoruz."

Güngör; "Birlikte daha güçlüyüz' sloganıyla benimsediğimiz ve güncellediğimiz yeni franchise modeli ile güçlü ortaklıklar kurarak geniş bir müşteri ağı oluşturmayı başarmış durumdayız. Bu sayede, hem mevcut pazarlardaki varlığımızı güçlendirdik hem de yeni pazarlara adım atmaya hazır hale geldik. 2024 yılı hedef ciromuzu 25 milyon Euro olarak belirledik. Yılın ikinci çeyreğinden itibaren hedef pazarlarımız olan Birleşik Arap Emirlikleri (BAE)ve Kuzey Amerika piyasasına giriş yapacağız. Bu konudaki gerekli analizler ve yerel iş birliği planlarımız hazır" diye konuşuyor.

TORONTO'DA SHOWROOM'U VAR

Üretim tesislerinin stratejik konumları ve geniş kapasiteleri ile varlıklarını güçlendirdiğini söyleyen Güngör, şöyle devam ediyor: "İlk tesisimiz Hollanda'nın Eindhoven şehrinde bulunuyor. Bu modern tesis, toplamda 15 bin metrekarelik bir alanı kapsıyor. Bu tesislerimiz, yenilikçi üretim süreçlerimizin merkezi konumunda. İkinci tesisimiz ise Almanya'nın Ahlen şehrinde, Üçüncü tesisimiz ise, yine Almanya Hamburg şehrinde yer alıyor. Toplamda 10 bin metrekarelik bir alana sahip olan Ahlen'deki tesisimiz, Avrupa'nın endüstriyel merkezlerinden birinde stratejik bir konuma sahip. Belçika ve Avusturya'daki tesislerimiz ise, Avrupa'daki genişleme stratejimizin bir parçası olarak önemli bir rol oynuyor. 2021 yılında faaliyete başlayan Kanada / Montreal'de bulunan üretim tesisimiz de bin 500 metrekarelik kapalı alanda üretim yapıyor. Toronto şehrinde ise 2 bin 500 metrekarelik tam donanımlı bir showroom'umuz bulunuyor."

YILDA 2 BİN TON ALÜMİNYUM İŞLİYOR

100'ün üzerinde kişiye istihdam sağlayan şirket tüm tesislerinde; veranda grubunda yıllık 1500+5 ton alüminyum ve kapı- pencere gibi alüminyum cephe sistemleri için yıllık 500 ton olmak üzere toplam 2 bin tonluk alüminyum işliyor. Ekstrüzyon faaliyetlerindeki miktarların ise oldukça yüksek olduğunu belirten Güngör, "Ancak mamulden yarı mamule geçiş süreçleri farklı işlediğinden dolayı, bu miktarları toplam tüketim rakamlarına dahil etmemeyi tercih ediyoruz. Ayrıca, cam grubunda yıllık 200 bin metrekarelik tüketim miktarına sahibiz. Bu rakamlar, üretim faaliyetlerimizin önemli bir parçasını oluşturmakta ve sektördeki lider konumumuzu pekiştirmekte" diye anlatıyor.

Türkiye'de yarı mamul olarak ürettikleri ürünleri, Avrupa'daki üretim tesislerinde hazır sistem haline getirip tamamının Avrupa ve ABD pazarlarında alıcı bulduğunu ifade eden Güngör, şunları ekliyor: "Küresel trendde 'Offshoring' stratejisini tercih etmemiz sebebiyle ciromuzun büyük bir kısmı global pazarda oluşmakta. Batı ve Orta Avrupa ülkeleri, Hollanda ve Almanya'daki tesislerimizde üretilen ürünleri en çok tercih eden pazarlar arasında. Kanada'da ise Montreal'de üretim, Toronto'da showroom olarak iki büyük şehirde aktif olarak faaliyet sürdürüyoruz. Hedef pazarlarımız arasında ise BAE ve Kuzey Amerika bulunuyor."

TÜRKİYE'DE DE TESİS KURMAYI PLANLIYOR

EG Veranda'nın kısa vadeli hedefi, modern franchise modeli ile Avrupa genelinde en az 4 showroom ile müşterilerine daha etkin bir şekilde ulaşmak. İlerleyen dönemde her Avrupa ülkesinde en az bir showroom açarak yerel müşterilere daha kolay erişim sağlamayı hedefleyen şirketin orta vadeli planlarında, Birleşik Arap Emirlikleri'nde üretici bir firma olmak var. Bu bölgedeki pazarı titizlikle araştıran ve rekabet avantajlarını belirleyerek yerel iş ortaklarıyla stratejik işbirlikleri kurmayı hedefleyen şirketin bir diğer orta vadeli hedefi ise ABD yapılanması üzerine. Uzun vadeli hedeflerinin ise Türkiye'de tam teşekküllü bir alüminyum ekstrüzyon fabrikası kurmak olduğunu ifade eden Güngör, şunları anlatıyor: "Bu fabrika, sektörümüzde teknoloji ve Ar-Ge alanında öncü bir konumda olacak. Tesis bünyesinde kuracağımız Ar-Ge departmanıyla, sektördeki tüm paydaşlarımızla işbirliği yaparak teknolojiyi geliştirmeyi ve sektöre katkı sağlamayı amaçlıyoruz.".

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.