PARA FRANCHISE/ AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR Yeni nesil beslenme konseptleri, burgercisi, özel diyet yemekleri, tavukçusu, çorbacısı, dönercisi… Markalar çoğaldıkça, girişimci sayısı artmaya başladı. Düşük maliyet ile kârlı iş modeli sunan firmalar, yatırımcılarına A'dan Z'ye her konuda desteğini esirgemiyor. Firma sahipleri büyümek isterken, yatırımcılar ise kazanmanın peşinde. Biz her seferinde olduğu gibi, en yeni ve kârlı iş modellerini sayfalarımıza taşıyarak, yatırımcılara fikir vermeye devam ediyoruz. Kimi marka ilk şubelerinden isim hakkı bedeli talep etmezken, kimi ise farklı konsept seçenekleriyle yatırımcılarına pek çok fırsatlar sunuyor. Özellikle daha şubesi olmayan ve yeni franchisee vermeye başlayacak olan markaların hedefleri, bu yıl içinde belli bir şube sayısına ulaşmak. PARA Dergisi olarak biz de farklı sektörlerde bayilik verecek firmaları derledik…
YESS
Yeni nesil beslenme konsepti
Yeni nesil beslenme konseptini temel alan, dünya mutfağının lezzetlerini bir araya getiren ve sağlıklı yaşamı destekleyen YESS, "Yoga, Eating & Drinking, Shopping, Selfcare" konseptiyle farklı bir alternatif sunuyor. Müşterilerini sadece yemeklerle değil, aynı zamanda ilgi çekici mimari konseptiyle de karşılayan YESS, sosyal medya paylaşımlarına oldukça önem gösteriyor. Çalışan, zamanla yarışan ve beslenmelerine özen gösteren bireyler için hızlı ve sağlıklı seçenekler sunan işletmede, detoks suları, smoothie'ler, bowl yemekleri, makarna çeşitleri, wrap'ler, sıcak ve soğuk kahve çeşitleri ile geniş bir ürün yelpazesi sunuyor. Markada al-götür seçenekleri de mevcut. İşletme sadece yeme içme konseptiyle sınırlı kalmayarak yoga malzemeleri ve doğal kişisel bakım ürünleri satışı için özel bir alan da sunuyor. Marka franchise sistemiyle büyümeyi hedeflerken şu andaki şube sayısı bir. Bu şube de işletmeye ait. Yatırım bütçesi 2 milyon 500 bin lira ile 4 milyon lira arasında değişiklik gösteriyor. Kârdan alınan pay ise ilk altı ayda 0, 6-12 arasında yüzde 3.1, birinci yıldan itibaren de yüzde 5. Proje, personel, pazarlama gibi eğitimler ise marka tarafından veriliyor.
www.yess-co.com
BAMBOLİNA
Dünyaca ünlü markaları satıyor
Bambolina, 2018 yılında kurulan bir firma olarak küçük bir AVM konseptiyle Türkiye genelinde yaygınlaşan global markalarla iş birliği yaparak dikkat çekiyor. Firmanın sahip olduğu distribütörlük ve bayi anlaşmaları aracılığıyla tüketicilere Gap, Benetton, Panço, U.S. Polo Assn, Pierre Cardin gibi dünyaca ünlü markaların ürünlerini sunma imkânı sağlanıyor. Özellikle çocuk giyim sektöründe faaliyet gösteren Bambolina, minimal 150 metrekarelik mağazalarda, şehir merkezlerinde ve alışveriş merkezlerinde yer alacak şekilde tasarlanan mağaza konseptiyle hizmet veriyor. Bambolina, Türkiye genelinde yaygınlaşan küçük AVM konseptiyle global markaları tüketicilere sunan bir franchise fırsatı sunuyor. Markaya ait toplamda sekiz şube bulunuyor. 2024 yılı için ise 15 yeni şube hedefleniyor. Yatırım bedeli, 2 milyon lira ile 10 milyon lira arasında değişiyor. Pazarlama, proje ve personel eğitimleri Bambolina tarafından veriliyor.
www.bambolina.com.tr
BÜCÜRÜK
50'ye aşkın corner'ı var
1995 yılında doğmuş olan çocuk giyim markası Bücürük, yıllar içerisinde Türkiye'nin ve komşu ülkelerin sevilen markası halini aldı. Üç merkez mağazası, bir yurtdışı franchise, 10 bayi ve 50'yi aşkın corner'ı bulunan marka, bayilik vererek daha fazla lokasyona ulaşmayı hedefliyor. 120-250 metrekare aralığında mağaza şartı isteyen Bücürük, lokasyonun fiziki şartlarına bağlı olarak iki farklı mağaza konsepti sunuyor. Girişimcilere açılış öncesinde teknik, program, satış vb. destekler ile satış personeli oryantasyon programı sunuyor. Franchise ve bayi adayları lokasyonu kendi tespit edip, marka onaylandıktan sonra kiralama yapabiliyor. Ancak arzu edilen lokasyon AVM içerisinde ise görüşmelerde yardımcı olunuyor. Reklam ve katkı bedeli girişimcilerden talep edilmiyor. Markanın yatırım bedeli 1 milyon 500 bin lira ile 2 milyon lira arasında değişiyor.
www.bucuruk.com
SCHNITZEL LANDMANN
2027'de 160 şube hedefi
2016 yılında kurulan ve 2017 yılında tescillenen Schnitzel Landmann markası, Türkiye'deki ilk şubesini Kadıköy Halitağa Caddesi'nde açtı. Et, tavuk, hindi, balık, mantar, sebze vb. schnitzel çeşitleriyle her kitleye hitap eden ürünler sunan marka, İstanbul Anadolu ve Avrupa Yakası'nda yeni açacakları şubelerle büyümeyi hedefliyor. Markaya ait şu anda 10 şube var. Ataşehir, Beşiktaş ve Etiler'de ise sadece paket servisi yapılıyor. 2027 yılının sonuna kadar 160 franchise hedefi bulunan markanın yatırım bedeli, 125 bin ile 150 bin dolar arasında değişiyor. Pazarlama, proje ve personel eğitimleri ise yatırımcılara veriliyor.
www.schnitzellandmann.com
TAVUK FAKÜLTESİ
Dokuz şubesi var
Yüzde 100 sermaye ile çalışan ve 2018 yılında faaliyete geçen Tavuk Fakültesi, İstanbul'da başladığı yolculuğuna tüm Türkiye'de şube açarak devam etmek istiyor. Marka, daha çok döner üzerine yoğunlaşmış durumda. Aynı zamanda menülerinde vejetaryen, tavuk ve et burger gibi farklı seçenekler de mevcut. Tavuk Fakültesi, franchise sahiplerine işletme yönetimi, personel eğitimi, pazarlama ve satış konularında profesyonel destek sağlarken, ürün tedariki konusunda da yardımcı oluyor. Markanın şu anda dokuz şubesi var. Yatırım bedeli 1 milyon 800 bin lira ile 2 milyon 250 bin lira arasında değişiyor. Markadan bayilik alabilmek için online platform üzerinden başvuru formunu doldurmak gerekiyor.
www.tavukfakultesi.com
ALO DİYET
Özel yemek paketleri satıyor
2021 yılında Eskişehir Odunpazarı'nda kurulan, çeşitli detoks ve yemek çeşitleriyle ilgi çeken Alo Diyet markası, zamandan tasarruf etmek isteyenler için tercih ediliyor. Kilo verme, kilo alma, detoks, sporcu beslenmesi ve özel paketleriyle hizmet veren Alo Diyet'in şu anda toplam altı şubesi bulunuyor. Yatırımcılarından minimum 80 metrekarelik bir alan olmasını isteyen marka, mimari ve dekorasyon için de destek sağlıyor. Markada yatırım bedeli 50 bin dolar ile 75 bin dolar arasında değişiyor. Girişimcilere proje, pazarlama, sosyal medya ve personel eğitimi veriliyor.
www.alodiyet.net
ÇAMLIK ÇORBACISI
Üç farklı konsepti var
30 yıldan bu yana Denizli ilinde faaliyet gösteren Çamlık Çorbacısı, bayilik yoluyla büyümek isteyen firmalardan biri. Kelle paçadan damar çorbasına, beyin çorbasından ayak paça çorbasına kadar 10'un üzerinde çeşit bulunuyor. Üç farklı konseptte bayilik verecek olan firma, kurdukları sistem ile yatırımcılarına büyük kolaylık sağlıyor. Birinci konsepti Kiosk'ta 100 metrekareye kadar alan istenirken, ikinci konseptte 100-250 metrekare arasında, üçüncü konseptinde ise 250 metrekare ve daha üzerinde alanlar için bayilik veriyor.
www.camlikcorbacisi.com
MEAT BURGER
İlk beş şubeye isim hakkı yok
2017 yılında İstanbul Maslak bölgesinde hizmete başlayan, yatırımcılarına kârlı bir iş fırsatı sunan ve fast-food pazarında büyümeye devam eden Meat Burger Gurme Mutfak, 2024 yılının sonuna kadar 80 şube hedefliyor. Markanın ayrıca bünyesine katacağı yeni bir kahve markası için de çalışmaları sürüyor. Şu anda beş şubesi bulunuyor ve hepsi de kendine ait. İlk beş şubeden isim hakkı istenmezken, franchise sözleşmesinin süresi ise 10 yıl. Lokasyon konusunda destek ve yeni nesil uygulamalarla iş birliği yapma yöneliminde olan markanın öncelikli lokasyonları Marmara, Akdeniz ve Ege bölgeleri. Yatırım bütçesi 1 milyon 800 bin lira ile 2 milyon 500 bin lira arasında değişiyor. Markanın pazarlama, proje ve personel desteği de bulunuyor.
www.meatburgergurme.com