Kozmetik ihracatı 1 milyar 600 bin dolara ulaştı

Türkiye’de kozmetik sektörünün her geçen gün geliştiğine dikkat çeken Sinoz Kozmetik CEO’su Yasin Çörekci, “Kozmetik ihracatı 2023 sonunda 1 milyar 600 bin dolara ulaştı. Hem erkek hem de kadınların kullandığı ürünlerden en çok rağbet gören ürün ise güneş kremi" dedi.
04.01.2024 11:39 GÜNCELLEME : 04.01.2024 11:40

Tüm dünya gibi Türkiye'de ekonomik olarak zor bir yılı geride bıraksa da bazı sektörler yaptıkları yatırımlarla krizden karlı çıkmayı başardı. Bu sektörlerden biri de kozmetik oldu. Türkiye'nin en hızlı büyüyen kozmetik markalarından Sinoz'un CEO'su Yasin Çörekci, "Kozmetik sektöründe her geçen gün yerli ve yabancı pazarda rekabet artıyor. Buna rağmen cirolarımız hedeflerimizle birlikte paralel bir yükselme gösteriyor. 2024 yılı ciro hedefimizi 750 milyon TL olarak belirledik. 2024 yılında ihracat hedefimizin merkezinde Doğu Avrupa ülkeleri bulunuyor. Tüketicilerimizle empati ve samimiyet içgörüleriyle yakaladığımız başarılı iletişimi aynı şekilde Doğu Avrupa ülkelerine ihracat yapmayı hedefliyoruz" dedi.

TÜRKİYE KOZMETİKTE BÜYÜYOR

Türkiye'de e-ticaret üzerinden gerçekleştirdikleri büyümeye de dikkat çeken Çörekci, Türkiye'de kozmetik sektörünün hızlı büyümesinden bahsetti. Türkiye'de kozmetik sektörünün her geçen gün geliştiğine dikkat çeken Çörekci, "2022'de 1 milyar 100 milyon dolar olan kozmetik ihracatı, 2023 sonunda 1 milyar 600 bin dolara ulaştı. Hem erkek hem de kadınların kullandığı ürünlerden en çok tercih edilen ise güneş kremi oldu" diye konuştu.

SİNOZ, SİNOP'TAN BÜYÜYECEK

Yeni yılda en büyük yatırımlarından birine imza atacaklarını söyleyen Çörekci, "Karadeniz'in en özel illerinden biri olan Sinop'ta 100 milyon TL'lik bir yatırım yaptık. Büyük bir fabrika kurarak birçok ürünümüzün üretimini artık bu fabrikadan yapacağız. Mayıs itibariyle hazırlıkları başlayan fabrikanın yeni yıl ile faaliyete geçmesi planlanıyor. Sinop OSB'de bulunan ve 5 bin metrekare kapalı alana sahip olan fabrika tam kapasite çalışmaya geçtiğinde 180 kişiye istihdam sağlayacak" dedi.

Her geçen yıl artırdıkları ürün çeşitliliğine dikkat çeken Çörekci şunları aktardı: "Ürün gamımızı oluştururken Ar-Ge çalışmalarımızda 3 ana başlığa özen gösteriyoruz. Cildin en temel ihtiyaçları olan; Temizleme-Arındırma, Nemlendirme ve Korumayı baz alarak bu alanlarda ürün geliştiriyoruz. Aradan geçen 15 yıllık süreçte ürün gamımızı bir hayli geliştirdik. Her cilt tipine uygun, güneş korumasının yanında cilt bakımı yapan güneş kremlerimiz, vücut peelingimiz, yüz temizleme jelimiz ve No:16 Mucizevi Bakım Yağımız başta olmak üzere cildin ihtiyacı olan birçok ürünün üretimini gerçekleştiriyoruz. Bunun yanı sıra özellikle geçtiğimiz yıl pembe güneş kremi trendine kulak vererek Pink Touch Pembe Güneş Kremini geliştirdik. Son olarak Pure Cica ailemize kusursuz şekilde ton eşitleyen Tiger Grass Kızarıklık Karşıtı Onarıcı Bakım Kremi'ni ekledik. 2024 yılı ile multi fonksiyonel ürünlerin geliştirilmesine ağırlık vereceğiz."

BİZE ULAŞIN