Az maliyetle kâr vadeden bayilikler

Az maliyetle kâr sağlamak isteyen girişimciler, yeni markaları kovalamaya devam ediyor. Gıdadan Uzak Doğu mutfağına, emlak sektöründen mücevhere kadar pek çok marka bayilik veriyor. Üstelik yatırımcılara hem eğitim hem de personel desteği gibi pek çok destek sağlanıyor.
27.11.2023 12:54 GÜNCELLEME : 27.11.2023 12:54

PARA FRANCHISE/ AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR Çorbacısı, dönercisi, kahvecisi, tatlıcısı, pilavcısı ve Uzak Doğu lezzetleri… Markaların yatırımları sınır tanımazken, girişimcilerin ise sayısı her geçen gün çoğalmaya devam ediyor. Düşük maliyet ile kârlı iş modeli sunan firmalar, yatırımcılarına A'dan Z'ye her konuda desteğini esirgemiyor. Firma sahipleri büyümek isterken, yatırımcılar ise kazanmanın peşinde. Biz her seferinde olduğu gibi, en yeni ve kârlı iş modellerini sayfalarımıza taşıyarak, yatırımcılara fikir vermeye devam ediyoruz. Zahmetsiz, çok fazla yatırım gerektirmeyen, franchise bedeli almayan pek çok marka, girişimci olmak isteyenlere fırsat kapılarını aralıyor. PARA Dergisi olarak bizde farklı sektörlerde bayilik verecek firmaları derledik…

MASTER REALTOR

100 bin lira ile 5 milyon arasında

Master Girişim A.Ş. tarafından geliştirilen Master Realtor Türkiye ve Maliyetine Ev, Türkiye'de gayrimenkul, inşaat, müteahhitlik yapım sistemine yeni bir yön vermek için Ocak 2023 tarihinden itibaren hizmet veriyor. Toplamda 30 şubesi bulunan marka, 2024 yılı içinde de yurtdışı görüşmelerine devam ediyor. İşinde uzman minimum beş yıl sektörel deneyimi olan adaylara öncelik tanıyan markanın bayilik ücretleri 100 bin lira ile 5 milyon arasında değişiklik gösteriyor. 2023 yılı sonuna kadar ön elemeyi geçen yatırımcılar arasından seçilecek 20 kişi ile birlikte yılsonuna kadar minimum 50 şubeye ulaşmayı hedefleyen marka, 2024 yılında 300, 2025 yılında ise 750 şubeye çıkmayı istiyor. Bayilik sayısından ziyade, doğru hizmet verebilmenin önemli olduğuna inan marka bu doğrultuda çalışmalarını sürdürüyor.

FM KAHVE

Yurtdışına kahve ihracatı yapıyor

2009 yılında kurulan FM Kahve, hem tedarikçi hem de üretici olarak hizmet veriyor. Bayilerine kuruluş aşamasından itibaren her türlü desteği vererek canlı tutan FM Kahve, işletmecilerin ihtiyaç duyduğu ekipman tedariki, barista eğitimleri ve kurulum danışmanlığı gibi hizmetler veriyor. Gıda sektörün kurumsallaşmasını tamamlamış, kendi sektöründe öncü tedarikçiler arasında yer alan firma, bütün bölgelerdeki bayi ağını genişletmek için çalışıyor. FM Kahve, yurtdışında kahve ihracatı çalışmalarına devam ediyor.

ZATER DÖNER

İki ülke beş farklı şehir

2014 yılında Denizli Pamukkale Üniversitesi bölgesinde küçük bir dükkânda temellerini atan Zater Döner, bugün geldiği noktada iki ülke beş farklı şehirde altı şubesiyle hizmet vermeye devam ediyor. Yoğun geçen Ar-Ge çalışmaları sonrasında güçlü ve teknolojik altyapısını oluşturan marka, işini seven ve sahiplenen kişilerle bayilik kurmak istiyor. Girişimcisine sadece şube değil, sürekli eğitim desteği imkânı da sunan Zater Döner, dijital marka olma yolunda da önemli atmaya hazırlanıyor.

ÇAMLIK ÇORBACISI

Üç farklı konsepti var

30 yıldan bu yana Denizli ilinde faaliyet gösteren Çamlık Çorbacısı, bayilik yoluyla büyümek isteyen firmalardan biri. Kelle paçadan damar çorbasına, beyin çorbasından ayak paça çorbasına kadar 10'un üzerinde çeşit bulunuyor. Üç farklı konseptte bayilik verecek olan firma, kurdukları sistem ile yatırımcılarına büyük kolaylık sağlıyor. Birinci konsepti Kiosk'ta 100 metrekareye kadar alan istenirken, ikinci konseptte 100-250 metrekare arasında, üçüncü konseptinde ise 250 metrekare ve daha üzerinde alanlar için bayilik veriyor.

TARİHİ GÖNEN PİLAVCISI

Yüzde 100 yerli

Gıda sektöründe 35 yılı aşkın sürede edinilen tecrübelerin bir araya gelmesiyle oluşan Gönen Kurumsal Gıda Ltd. Şti, yüzde 100 yerli bir marka. Gıda sektöründe özellikle et ve sakatat üzerine farklı uzmanlık alanlarına sahip olan marka, yeni bir konsept ile müşterilerine hizmet veriyor. Konseptin adı ise Tarihi Gönen Pilavcısı. Üsküdar, Ataşehir, Ümraniye, Çekmeköy'de şubeleri bulunan marka bayilik vererek daha fazla şubeye yükselmeyi hedefliyor. Yatırımcısına kısa zamanda kâr sağlayan Tarihi Gönen Pilavcısı, pilav ve çevirme tavuk lezzetini harmanlayarak, kolay, ulaşılabilir ve daha dinamik bir büyüme stratejisi belirliyor.

SOPUNG KORE

Türk-Kore ile harmanlanmış lezzet

2016 yılında Fatih'te küçük bir işletme ile Kore yemeklerini Türk halkına tanıtarak farklı lezzetler denemeleri sağlayan Sopung Kore, Aramsol Kim tarafından kurulmuş. Sopung Kore markasını tüm Türkiye'ye tanıtmayı hedefleyen marka, şu anda 20 şubeye ulaşmış durumda. Türk damak tadına göre harmanlayarak 50 farklı çeşitte ürün sunuluyor. Markada ürünlerin yüzde 80'lik tedariki İstanbul Başakşehir'de üretilerek şubelere dağıtılıyor. Marka, girişimcilerine gerekli desteği verirken Kore mutfağını da Türkiye'de yaygınlaştırmayı hedefliyor.

VAFFEL

Üç ülke 50 restoran

İlk Vaffel kafesini 2016 yılında Rusya'nın St. Petersburg'un Vosstaniya Caddesi'nde açan Vaffel, Norveç waffle'ını popülerleştirmek için büyümeyi hedefliyor. Üç ülkede 50 restoran zincirine sahip olan marka, 2022 yılında büyüme hızımızı artırarak uluslararası seviyeye ulaşmış. Yatırımcılarına şube açma konusunda gerekli desteği sağlayan marka, aylık net kâr oranı ile de yatırımcılarını cezbediyor.

STORKS

30'a yakın ülkeye ihracat

Mücevher markası Storks, Türkiye'de 34 mağaza ve 150'yi aşkın satış noktasında yer alırken üretiminin büyük bir kısmını 30'a yakın ülkeye ihraç ediyor. Yurtdışında 30 ülkede 55 satış noktası ile hizmet veren Storks'un henüz şubesi bulunmuyor. 2024 sonuna kadar Almanya, Romanya, Amerika, Dubai, Polonya, Şili, Jamaika ve Bulgaristan'da 10 şube açmayı hedefliyor. 50 mağazaya kadar hiçbir ücret talep etmeyen marka, satış bedelinin yüzde 10'u reklam bedeli olarak belirlenmiş. 2023 sonuna kadar üç, 2024 yılsonuna kadar (yurtiçi-yurtdışı) ise 20'ye yakın şube açmayı hedefliyor. Markanın hedeflediği en büyük pazar ise Güney Amerika ülkeleri oluyor.

ARSAVEV

'Shop in shop' bayilik modeli

2017 yılından itibaren Türkiye'de gayrimenkul satışı alanında faaliyet gösteren, arsa ve konut yatırımlarına yenilikçi ve özgün bir anlayış getiren ArsaVev, Ekmas Yatırım'ın himayesinde hizmet veriyor. Marka, arsa ve konut projelerini ürünleştirerek, satış ve satış sonrası süreçlerini kadrosuyla beraber yürütüyor. 23 ilde yedi bölgede 65 satış noktasında faaliyet gösteren marka, 'shop in shop' bayilik modeliyle yatırımcılarına farklı bir iş modeli sunuyor. ArsaVev ayrıca girişimcilerden franchise bedeli almıyor.

B-FIT

500 bin liraya spor salonu kurun

2006 yılında altı ortak tarafından kurulan spor salonları zincir markası b-fit, şu anda yedi ortak ile yoluna devam ediyor. B-fit merkezi açmanın maliyeti, franchise bedeli dâhil ortalama 500 bin lira ile 1 milyon lira arasında hizmet vermeye hazır olarak açılabiliyor. Yer bulma, tabela tasarımı, cephe giydirme, iç dekorasyon, satış ve pazarlama desteği, oryantasyon gibi tüm alanlarda birlikte çalışılıyor. Girişimcilerden b-fit'in franchising bedeli olarak 349 bin lira +KDV talep ediliyor. En az 120 metrekare bir salon olması, bu alanın 40 metrekaresi spor bölümü için ayrılmalı, bir soyunma odası, iki duş ve bir tuvalet bulunmalıdır. Ufak bir kafe bölümü bulunmasını isterken, hane sayısının yüksek olduğu bir lokasyonda yer alması isteniyor.

ARİŞ PIRLANTA

Aylık royalty bedeli yok

Ariş Pırlanta'nın sekiz franchise şubesi, 100'e yakın da satış noktası bulunuyor. Yurtdışında ise Almanya'da faaliyet gösteriyor. Minimum altı metre cepheye sahip, 50-100 metrekare arasındaki mağazaların seçilmesi isteniyor. Yatırımcılardan franchise bedeli alınmıyor. Bunun yerine şubelerin yıllık satış hedeflerine, kotalarına uyulmasını talep ediliyor. Yatırım maliyeti metrekareye bağlı olmakla birlikte yaklaşık 350 bin dolar civarında. Ariş Yeni Konsept yatırımı ise metrekare başına bin-bin 500 dolar arasında değişiyor. Aylık royalty bedeli talep edilmiyor.

GAZ VODA

El yapımı gazozlar

2018 yılından buyana Türkiye'de ve yurtdışında birçok şubesiyle faaliyet gösteren Gaz Voda, Gürcistan'dan temin edilen doğal şurup ve şeker pancarıyla üretiliyor. Bulgaristan, Makedonya, Romanya gibi Balkan ülkelerine de "Oranjada" ismiyle yayılan Gaz Voda, Türkiye'de tüketicileri retro gazoz temasıyla tanıştırıyor. Türkiye dışında Kuveyt ve Kazakistan'da şubeler mevcut. Yatırımcılarına kiosk, stand ve shoplardan oluşan satış noktaları konsepti sunan firmadan bayilik almak için öncelikle online platform üzerinden form doldurmak şart.

BİZE ULAŞIN