Şirket başta İngiltere olmak üzere İsviçre, Danimarka, İsveç, Norveç, Almanya, Hollanda ve Belçika'ya ihracat yapıyor. Firmanın 2023 ihracat hedefi en az 20 milyon dolar. Bunun minimum 2 milyon dolarlık kısmını pırlantalı ürünlerin oluşturması planlanıyor.
Almanya doğumlu bir iş insanı olan Malik Kıymetli Madenler Kuyumculuk'un sahibi Murat Malik, Avrupa'da birçok ülkeden daha talep aldıklarını, bunun yanı sıra fuarlara katıldıkları Uzakdoğu ve Amerika pazarına da gireceklerini belirtiyor.
Avrupa'da firma olarak perakende ve toptan kuyumculardan oluşan geniş bir networka sahip olduklarını söyleyen Malik, hedeflerinde ayrıca Türkiye'de çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren birçok ihracatçı firma gibi Latin Amerika pazarının da olduğunu vurguluyor. Malik, bu bölgeye girmek için de hazırlık yaptıklarını söylüyor.
"KATMA DEĞERİ YÜKSEK BİR SEKTÖRÜZ"
Döviz kurlarındaki artışın diğer sektörleri olduğu gibi kuyum sektörünü de etkilediğini belirten Malik, "Ürettiğimiz altını dövizle alıyoruz. Ancak altına altın çalıştığımız zaman kur artışından minimum etkilenip durumu kurtarabiliyoruz. Tabi Türkiye'de yaşayan iş insanı olarak ekonomik krizlere karşı aşinayız. Dünyada belki de başka hiçbir ülkede olmayan dayanıklılığa sahibiz. Bunda yurtdışı network'umuzun geniş olması ve ürünlerimize talebin her zaman olması en büyük avantajımız. Mücevherat sektörü Türkiye'de katma değer olarak bilişim hariç diğer bütün sektörlerden açık ara önde bulunuyor" diyor.
TALEP PANDEMİDEN SONRA PATLADI
Özellikle pandemi sonrasında yurtdışından altın ürünlerine olan talebin çığ gibi büyüdüğünü kaydeden Malik, sözlerini şöyle sürdürüyor:
"Yurtdışındaki insanlar eskiden altını günlük hayatta ya da özel günlerde kullanacağı takı olarak görürdü. Pandemi sonrası bu anlayış çok değişti. Artık dünyada altın sadece özel bir takı olarak değil, aynı zamanda yatırım aracı olarak görülüyor. Haliyle özellikle altın takıya talep çok arttı. Ancak altının arzının sınırlı olması ve eskisi kadar çok çıkarılmaması nedeniyle fiyatı devamlı artıyor. Bazı ülkelerde mesela Amerika ve İngiltere"de 9 ayara bile çok talep var. Çünkü daha ucuz. Onun dışında 14.-18 - 21 ve 22 ayar hep revaçta. Ayar farkını ülkelerde yaşayan topluluklar ve talepleri belirliyor. Ve tabi son yılların yükselen yıldızı gramlık 24 ayar altınlar. Özellikle yatırım amaçlı bu gramlık altın ve türevlerine büyük ilgi var."
"HİKAYESİ OLAN MÜCEVHERLER ÇIKARTACAĞIZ"
Firma olarak hedeflerinin Türkiye'nin ihracatına katkı sağlamak ve ülkeye döviz kazandırmak olduğunu dile getiren Malik, ivmeyi daha yukarı taşımak için gece gündüz çalıştıklarını ifade ediyor. 1996 yılından beri sektörün içinde olduğunu hatırlatan Malik, "Ülkemize döviz kazandırdıkça motivasyonumuz artıyor. Biz hedefleri her zaman büyük tutan ihracat firmasıyız. Şu ana kadar iş yapmadığımız bir tek Latin Amerika kaldı. Bu bölgeye bir iş gezisi hazırlığı içindeyiz. İhracatçı bir firma olarak bu bölgeye de ihracat yaparak önemli bir adım daha atmak istiyoruz. Ana hedefimiz Cartier, Bulgari gibi bir global marka olmak. Yakında hikayesi olan mücevherler de çıkarmaya başlayacağız. Ülkemizde kuyumculukta çok büyük firmalar olmakla beraber maalesef henüz bir dünya markası çıkaramadık. Ama yakın zamanda bunu başaracağımıza inanıyorum. Bu konuda ülkemizin mücevher ihracatçılarında potansiyel fazlasıyla var. Bizde olay tarihi yarımadanın büyülü ortamı Kapalıçarşı'da başlar, tüm dünyayı ve kültürleri dolaştıktan sonra tekrar Kapalıçarşı da biter" diye konuşuyor.